Τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση: Ένας νέος ορίζοντας ή μια νέα απειλή;
Τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση - Ποιες οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν μαθητές και εκπαιδευτικοί;

Ραγδαίες αλλαγές φέρνει η άφιξη της τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας, αναδιαμορφώνοντας σχεδόν τα πάντα όπως τα ξέραμε μέχρι τώρα. Είναι όμως οι αλλαγές που θα έρθουν στις τάξεις και τα αμφιθέατρα ίσες με νέες ευκαιρίες ή με νέες προκλήσεις;

Είναι αδιαμφισβήτητο πως τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ανοίγουν νέους ορίζοντες για την εκπαίδευση, ωστόσο κρίνεται απαραίτητο να αναπτυχθούν γρήγορα αντανακλαστικά ώστε να διασφαλιστεί ότι ενσωματώνονται στο σύστημα μάθησης με τους "δικούς μας" όρους. 

Μάλιστα, σε άρθρο της UNESCO, στο οποίο αναπτύσσεται η σχέση της τεχνητής νοημοσύνης με την εκπαίδευση και πώς διαγράφεται το μέλλον αυτής της συνύπαρξης. 

Πιο συγκεκριμένα, η βοηθός Γενικής Διευθύντριας για θέματα εκπαίδευσης, Stefania Giannini, εκφράζει τις ανησυχίες της ότι οι έλεγχοι και οι ισορροπίες που εφαρμόζονται στο διδακτικό υλικό δεν χρησιμοποιούνται για την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης. 

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης από τη μία δημιουργούν νέες προοπτικές για μάθηση, ωστόσο τονίζει ότι πρέπει πρώτα να διεξαχθεί η κατάλληλη έρευνα.

Πόσο έτοιμα είναι τα σχολεία να δεχτούν την τεχνητή νοημοσύνη

Σύμφωνα με έρευνα της UNESCO τον Μάϊο του 2023, προέκυψε πως ανάμεσα σε 450 σχολεία και πανεπιστήμια, κάτω από το 10% αυτών είχε τα "προσόντα" να εφαρμόσει αυτή τη μορφή εκπαίδευσης. 

Όπως μαρτυρούν τα στοιχεία, το παραπάνω ποσοστό δεν αναμένεται να αυξηθεί ιδιαίτερα τα επόμενα χρόνια καθώς στις περισσότερες χώρες ο χρόνος και οι εξουσιοδοτήσεις που απαιτούνται, κρίνεται ως αρκετά αργός.

Πριν όμως απογοητευτούμε, είναι καλό να κοιτάξουμε και το θετικό αυτής της.. αργοπορίας. Η εκπαίδευση δεν πρέπει να βασίζεται και να υποτάσσεται σε εταιρείες που δημιουργούν και προωθούν τα νέα συστήματα τεχνολογίας, αλλά πρέπει να αποφασίζει σοφά το περιεχόμενο, την πολιτιστική και κοινωνική καταλληλότητα μέσα από συνεχής ελέγχους και αμερόληπτα, πριν αυτά διδαχτούν στην τάξη.

Άλλωστε, το μονοπάτι που πρέπει να ακολουθεί η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, πρέπει να είναι εκείνο της ασφάλειας, της συμπερίληψης, της ποικιλομορφίας και της υψηλής ποιότητας. 

Ωστόσο, όταν αυτό προσφέρεται από εταιρείες κολοσσούς, περισσότερο εμπνέει φόβο παρά καθησυχασμό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλούνται αυτά τα γνωστά δημητριακά βρώμης

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδί παίζει με παιχνίδια
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
Ο αγώνας των γονιών αφότου ο γιος τους διαγνώστηκε με νευρολογική αναπτυξιακή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού.
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
εκπαιδευτικος ΑΜΕΑ
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η μονάδα (αφού το σχολείο τους κρίθηκε -και ήταν- ακατάλληλο και επικίνδυνο) που θα φιλοξενούσε τα παιδιά τους...
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
depy
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης
Η ακριβής διάγνωση συχνά εξαρτάται από την κατανόηση του ασθενή και την αξιολόγηση 10 συμπτωμάτων τα οποία συνήθως οδηγούν σε λανθασμένη διάγνωση της...
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης