Ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού προσωπικού Κεντρικής Μακεδονίας με επιστολή που αποστέλλει στο Υπουργείο Παιδείας, καταγγέλλει την τη διαχείριση των λειτουργικών κενών από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τονίζει την αναγκαιότητα επαναφοράς στα ΠΥΣΕΕΠ, αρμοδιοτήτων διαχείρισης προσωπικού ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Όπως αναφέρουν, στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης: ενώ με βάση τις δηλώσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων και τις ανάγκες των σχολείων τους υπάρχουν πέντε κενά ΕΒΠ τουλάχιστον, είδαμε στις
τοποθετήσεις να προσλαμβάνονται μόνο δυο ΕΒΠ σε ένα και μοναδικό σχολείο !Αφήνοντας ΕΕΕΕΚ με 58 μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες εκτός υποστήριξης, προκαλώντας σοβαρό πρόβλημα στην έναρξη λειτουργίας αυτών των σχολείων, καθώς δεν θα καλυφθούν οι ανάγκες φροντίδας των μαθητών με εγκεφαλική παράλυση και πολλοί πιθανόν να μην είναι δυνατόν να έρχονται στο σχολείο!
Αναλυτικά η ανακοίνωση
O Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού προσωπικού Κεντρικής Μακεδονίας (ΣΕΕΠΕΑ ΚΜ) είναι πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ) της Κ. Μακεδονίας, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας.
Για μια ακόμη φορά, εδώ και 4 χρόνια που έχει αρθεί η αρμοδιότητα γνωμοδότησης από τα ΠΥΣΕΕΠ για τις τοποθετήσεις των ειδικοτήτων αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ και έχει αποδοθεί στις διευθύνσεις εκπαίδευσης (με συνέπεια την εμπλοκή των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ) αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα στην κατανομή και δήλωση οργανικών και λειτουργικών κενών ΕΕΠ/ΕΒΠ σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, για τοποθέτηση αποσπασμένων και τη πρόσληψη αναπληρωτών μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ.
Πιο συγκεκριμένα και ενδεικτικά τι συμβαίνει:
- Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης: ενώ με βάση τις δηλώσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων και τις ανάγκες των σχολείων τους υπάρχουν πέντε κενά ΕΒΠ τουλάχιστον, είδαμε στις
τοποθετήσεις να προσλαμβάνονται μόνο δυο ΕΒΠ σε ένα και μοναδικό σχολείο !Αφήνοντας ΕΕΕΕΚ με 58 μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες εκτός υποστήριξης, προκαλώντας σοβαρό πρόβλημα στην έναρξη λειτουργίας αυτών των σχολείων, καθώς δεν θα καλυφθούν οι ανάγκες φροντίδας των μαθητών με εγκεφαλική παράλυση και πολλοί πιθανόν να μην είναι δυνατόν να έρχονται στο σχολείο!
- Στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης: Μοιράστηκαν οι ανάγκες κάλυψης σε ΕΒΠ σε δύο σχολεία. Πχ δόθηκε με απόσπαση για 18 ώρες στο ΕΔΣ Αυτισμού και τις υπόλοιπες 12 ώρες στο Ειδικό νηπιαγωγείο και στην συνέχεια τοποθετήθηκε αναπληρωτής στο ΕΔΣ Αυτισμού 12 ώρες και άλλες 18 ώρες στο Ειδικό νηπιαγωγείο. Ενώ θα μπορούσε να δοθεί ένα άτομο στο ένα σχολείο εξ’ολοκλήρου και ένα άτομο στο άλλο σχολείο, καθώς για να γίνει αυτός ο διαμοιρασμός χρειάζεται άλλη διαδικασία.
- Το ίδιο και στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας: μοιράστηκε ένα ΕΒΠ σε δύο σχολικές μονάδες (ΔΣ Χρύσας/Τσάκων 15 ώρες, με Νηπιαγωγείο Χρύσας /Τσάκων 15 ώρες), (το ίδιο στο 2ο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών 12 ώρες με 6ο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών 18 ώρες).
- Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Έδεσσας τοποθετήθηκε συνάδελφος με απόσπαση και άλλη αναπληρώτρια στην ίδια θέση!
- Στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών: μοιράστηκε μια θέση για να καλυφθούν οι ανάγκες που χρειάζονται μεταξύ του Νηπιαγωγείου Οινούσας- Αγ.Ιωάννης με 18 ώρες, με το Νηπιαγωγείο Νεοχωρίου Σερρών 12 ώρες. Το ίδιο και μεταξύ του Νηπιαγωγείου Προβατά με το Νηπιαγωγείο Ροδόπης 18 και 12 ώρες αντίστοιχα. Και οι δυο περιπτώσεις τοποθέτησης είναι σε διαφορετικούς Δήμους!
Να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο του Ειδικού Βοηθητικου Προσωπικού και του Σχολικού Νοσηλευτή στην Γενική Εκπαίδευση , μετά και τη τροποποίηση αυτών ΦΕΚ Β 4706 12.10.2021: Σχολικός Νοσηλευτής : «Η άσκηση των καθηκόντων του δύναται να επεκτείνεται και σε μαθητές με έγκριση υποστήριξης συστεγαζόμενων σχολείων με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης»
Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό: «Το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό τοποθετείται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στη σχολική μονάδα και υποστηρίζει μαθητή ή και μαθητές για τους οποίους έχει εκδοθεί η ως άνω απόφαση έγκρισης και φοιτούν σε αυτήν. Η άσκηση των καθηκόντων του δύναται να επεκτείνεται και σε μαθητές με έγκριση υποστήριξης συστεγαζόμενων σχολείων με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης εφόσον καλύπτονται οι ανάγκες του μαθητή ή των μαθητών της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετεί»
- Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Χαλκιδικής: Σχολική μονάδα με μαθητή με γαστροστομία έμεινε ακάλυπτο από σχολικό νοσηλευτή, με την προφορική αιτιολογία ότι μπορεί να καλυφθεί στη Β’ φάση. Στην ίδια Διεύθυνση δεν έχει καλυφθεί κανένα κενό ΠΕ28 (υπάρχουν 2 κενά εκ των οποίων το ένα οργανικό).
Καταγγέλλουμε:
- την παράνομη τοποθέτηση και επέκταση καθηκόντων των συναδέλφων ΕΒΠ και ΠΕ25, σε μη συστεγαζόμενα σχολεία.
- την τοποθέτηση και διάθεση των συναδέλφων σε διαφορετικές σχολικές μονάδες μη συστεγαζόμενες, χωρίς αιτιολογημένη απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης.
- την αυθαίρετη ιεράρχηση των λειτουργικών κενών με βάση τον αριθμό μαθητών και όχι με βάση τη σοβαρότητα και βαρύτητα αναπηριών που αντιμετωπίζουν. Το μόνο βασικό κριτήριο που θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε μονάδες Ειδικής Αγωγής και ειδικά όταν γίνονται τοποθετήσεις ΕΕΠ και ΕΒΠ.
- Τον καταχρηστικό και απαράδεκτο διαχωρισμό και «εύνοια» κάποιων σχολικών μονάδων όπου φαίνεται να «ευεργετούνται» λαμβάνοντας το σύνολο των πιστώσεων της Α΄φάσης (πχ στην ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης) έναντι άλλων, με δεδηλωμένες σοβαρές ανάγκες υποστήριξης, όπου για πολλοστή χρονιά φαίνεται να μπαίνουν πίσω οι ανάγκες κάποιων σχολείων και να δίνεται προτεραιότητα σε κάποια συγκεκριμένα πάντα. Πράγμα που δημιουργεί υπόνοιες για μεθόδευση και μη ισότιμη μεταχείριση μέσα από τις διευθύνσεις.
- Την έλλειψη δυνατότητας επιλογής των συναδέλφων που προηγούνται σε μόρια να μπορούν να διαλέγουν πρώτοι σε σχολεία και γενικής και ειδικής εκπαίδευσης. Εξάλλου γιατί να διαμορφώνεται η λίστα με κριτήρια προσόντα κλπ εάν δεν δίνεται αυτή η δυνατότητα της επιλογής. Και κατά συνέπεια αυτού βρίσκονται συνάδελφοι που προηγούνται να πηγαίνουν μέχρι και 150χλμ μακριά από την πόλη τους.
Πραγματικά ποια μπορεί να είναι τα κριτήρια όπου Διευθυντές Εκπαίδευσης κρίνουν αν έχει ανάγκη ένα σχολείο μια ειδικότητα; Παρακάμπτοντας τη δήλωση των Διευθυντών σχολικών μονάδων, οι οποίοι γνωρίζουν τις πραγματικές ανάγκες της σχολικής τους μονάδας;
Για τη διασφάλιση των αρχών Διαφάνειας και Ισονομίας, αλλά και για τη κάλυψη των πραγματικών αναγκών στην Ειδική Αγωγή, το μόνο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για τις ειδικότητες των ΕΕΠ/ΕΒΠ είναι το ΠΥΣΕΕΠ .
Ως εκ τούτου καταγγέλλουμε τα συνεχή αυτά «λάθη» των διευθύνσεων εκπαίδευσης και επισημαίνουμε ότι είναι αναγκαίο:
Α) να υπάρξει πλήρης επαναφορά των αρμοδιοτήτων διαχείρισης των τοποθετήσεων του ΕΕΠ – ΕΒΠ (μόνιμων και αναπληρωτών) από τα ΠΥΣΕΕΠ που είναι και καθόλα αρμόδια για τις συγκεκριμένες ειδικότητες, όπως ισχύει και στα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών. Αυτό συνέβαινε στο παρελθόν και από τότε που η αρμοδιότητα αυτή έχει αποδοθεί στις διευθύνσεις εκπαίδευσης παρατηρούμε να γίνονται καταχρηστικά και τραγικά λάθη στις τοποθετήσεις, με τα σχολεία να βρίσκονται εκτεθειμένα χωρίς να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών τους.
Β) η επικαιροποίηση των οργανικών και λειτουργικών κενών να γίνεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή μετά από γνωμοδότηση του ΠΥΣΕΕΠ, όπως γίνεται αντίστοιχα από τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ για τους εκπαιδευτικούς.
Γ) να ενημερωθούν όλες οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πως το Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για θέματα ΕΕΠ/ΕΒΠ είναι το ΠΥΣΕΕΠ και όχι τα ΠΥΣΔΕ ΠΥΣΠΕ. Οποιαδήποτε απόφαση από άλλο υπηρεσιακό συμβούλιο να κρίνεται άκυρη.
Δ) Αίτημα των μελών μας είναι να δίνεται η δυνατότητα ιεράρχησης των επιλογών τους μεταξύ ΕΑΕ και εξειδικευμένης, ΚΕΔΑΣΥ και ΣΔΕΥ, έχοντας την υποχρέωση να δηλώσουν όλους τους τομείς, αλλά με το δικαίωμα προτίμησης τομέα. Είναι απαράδεκτο συνάδελφοι που βρίσκονται πρώτοι στον πίνακα κατάταξης, να αναγκάζονται να κάνουν μέχρι και 150 χιλιόμετρα ημερησίως, ενώ μπορεί να έχουν και 10 χρόνια προϋπηρεσίας. Ε) Να δίνονται τα κενά προς κάλυψη ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, πριν την αίτηση περιοχών των υποψήφιων μελών μας.
ΣΤ) Η ανακοίνωση τοποθέτησης να γίνεται μέχρι 20 Αυγούστου. Είναι ανέφικτο και απάνθρωπο οι συνάδελφοι μέσα σε δύο μέρες να πρέπει να μετακομίσουν, να βρουν κατοικία και να παρουσιαστούν σε περιοχές που απέχουν χιλιόμετρα από τον τόπο κατοικίας τους. Να ληφθούν άμεσα μέτρα στήριξης της διαβίωσης των αναπληρωτών και κυρίως της στέγασής τους. Ζ) Να δημοσιοποιούνται τα κενά ώστε να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια στη διαδικασία κάλυψης των κενών, σε μία φάση, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Η) Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί ΕΕΠ-ΕΒΠ, τόσο στην γενική όσο και την γενική αγωγή, ΣΜΕΑΕ, γενικά σχολεία, ΣΔΕΥ, ΚΕΔΑΣΥ κ.α.
Απαιτούμε, την διασφάλιση της διαφάνειας, της δίκαιης και ισότιμης κατανομής των ειδικοτήτων ΕΕΠ, ΕΒΠ σε όλα τα σχολεία με βάση τις δηλωμένες ανάγκες από τους διευθυντές τους, την προστασία των δικαιωμάτων των μελών μας από κάθε κατάχρηση και καταστρατήγηση και γι’αυτό καθιστούμε υπεύθυνους όλους τους θεσμικούς φορείς όπως το ΥΠΑΙΘΑ, τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης και την απόδοση άμεσης λύσης με βάση αυτά που προτείνουμε.
Ο Σύλλογός μας θα διεκδικεί σθεναρά, επισημαίνοντας, καταγγέλλοντας, και δημοσιοποιώντας όλα τα φαινόμενα που προκαλούν κακή διαχείριση, αδικίες και αναποτελεσματικότητα στην λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης και αφορούν τα μέλη μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη