anaplirotes_ekpaideutikoi
H φετινή Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών αποτελεί πισωγύρισμα πολλών χρόνων.

Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας, σε ανακοίνωσή της, τονίζει πως η κάλυψη των φετινών λειτουργικών κενών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γενικής Παιδείας) άγγιξε μετά βίας το 67%, γεγονός που οδηγεί στην υποβάθμιση της δημόσιας Δευτεροβάθμιας.

Παράλληλα, όπως αναφέρει, είναι αναγκαίο να υπάρξει άμεση συνάντηση του Δ.Σ. του Συλλόγου αναπληρωτών εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να αποκτηθεί μια πραγματική εικόνα των δυσκολιών και ιδιαιτεροτήτων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αναλυτικά η ανακοίνωσή τους

Ενώ τα προηγούμενα έτη υπήρχε μια τάση κάλυψης περισσότερων κενών με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η φετινή Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών αποτελεί πισωγύρισμα πολλών χρόνων. Δυστυχώς, η κάλυψη των φετινών λειτουργικών κενών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γενικής Παιδείας) άγγιξε μετά βίας το 67%, γεγονός που οδηγεί στην υποβάθμιση της δημόσιας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι μαθητές θα αναγκαστούν να αποχωρήσουν νωρίτερα από το σχολείο, αναζητώντας αλλού «εναλλακτικές», για να καλύψουν τα κενά των χαμένων διδακτικών ωρών. Έτσι, το σχολείο παύει να είναι ο φυσικός τους χώρος, απαξιώνεται και λειτουργεί ως τυπική υποχρέωση για τα ίδια τα παιδιά…  Ενδεχομένως, να αποτελεί κι αυτό έναν από τους παράγοντες που οδήγησαν στην αύξηση της παραβατικότητας και της βίας των ανηλίκων τα τελευταία χρόνια. Οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να διαπλάσουν το ήθος των εφήβων, μια ηλικία με πολλές ιδιαιτερότητες, η οποία όταν συνοδεύεται και από οικογενειακά προβλήματα μπορεί να γίνει εξαιρετικά δύσκολη. Ας πάψει, λοιπόν, η νοοτροπία να αντιμετωπίζεται η Δευτεροβάθμια ως το αποπαίδι της εκπαίδευσης!

Να θυμίσουμε πως οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο αλλάζουν σχολείο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αναπτύξουν στενούς δεσμούς με τους μαθητές τους. Όταν, μάλιστα, προσλαμβάνονται αρκετούς μήνες μετά από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το έργο τους γίνεται εξαιρετικά δύσκολο. Πού να δώσουν έμφαση; Στην κάλυψη της ύλης, στην τράπεζα θεμάτων, στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, στην εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, στη γραμματειακή υποστήριξη της σχολικής μονάδας ή στο να οικοδομήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μαθητές και τους γονείς τους; 

Πώς θα κερδίσουν τον σεβασμό των μαθητών και των γονέων τους, όταν αδυνατούν να παρέχουν την όποια ενημέρωση στους γονείς για την πρόοδο των παιδιών τους, καθώς έχουν μόλις αναλάβει υπηρεσία και παλεύουν να συγκρατήσουν τα ονόματα των μαθητών τους; Να τονίσουμε πως στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει πολλά τμήματα για λίγες ώρες -μάλιστα κάποια μαθήματα διδάσκονται μόνο μία ώρα την εβδομάδα και συχνά μοιράζεται σε πολλά σχολεία, για συμπλήρωση ωραρίου.

Είναι αναγκαίο να υπάρξει άμεση συνάντηση του Δ.Σ. του Συλλόγου αναπληρωτών εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να αποκτηθεί μια πραγματική εικόνα των δυσκολιών και ιδιαιτεροτήτων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι ανακριβές να λέγεται πως τα όποια κενά διαπιστώσουν οι γονείς και οι μαθητές κατά την έναρξη του σχολικού έτους οφείλονται σε τυχόν αρνήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών να αναλάβουν υπηρεσία ή σε μακροχρόνιες άδειες μόνιμων εκπαιδευτικών.

Τέλος, θα πρέπει να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να μετακομίσουν και να οργανώσουν τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις, για να αναλάβουν υπηρεσία στις νέες σχολικές μονάδες τους, εφόσον αυτές είναι δυσπρόσιτες και μακριά από τον τόπο διαμονής τους. Είναι παράλογο να ζητείται από τους αναπληρωτές να αναλάβουν υπηρεσία μέσα σε μόλις μία ημέρα, μετά την ενημέρωσή τους για τη σχολική μονάδα τοποθέτησής τους. Ιδιαίτερη πρόνοια πρέπει να υπάρξει και για τους συναδέλφους αναπληρωτές που θα πρέπει να παρουσιαστούν για ανάληψη υπηρεσίας στις πληγείσες περιοχές της Θεσσαλίας ή να μετακινηθούν από αυτές, για να παρουσιαστούν στον τόπο υπηρέτησης. Προτείνουμε να δοθεί παράταση στις ημερομηνίες ανάληψης υπηρεσίας στους εν λόγω αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και να μη χαθεί για κανέναν αναπληρωτή ούτε ένα ημερομίσθιο από την πρώτη ημέρα που είχε οριστεί για ανάληψη υπηρεσίας, δηλ. από τις 7 Σεπτεμβρίου 2023.

Κατά συνέπεια, ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας:

  • Να πραγματοποιηθεί άμεσα η Β΄ Φάση προσλήψεων αναπληρωτών, διορθώνοντας τη διαλυτική για το δημόσιο σχολείο πρακτική που ακολουθήθηκε κατά την Α΄ φάση προσλήψεων.
  • Να καλυφθούν πλήρως τα λειτουργικά κενά, ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να βρουν, έστω και καθυστερημένα, τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους.
  • Να προγραμματιστεί συνάντηση του Δ.Σ. της Π.Ε.Α.Δ. με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να συζητηθούν διεξοδικά όλα τα φλέγοντα ζητήματα, που απασχολούν τους αναπληρωτές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pasok
Να απολογηθούμε όλοι οι οργανωτικοί θεσμοί του ΠΑΣΟΚ και όλα τα κομματικά στελέχη για το εκλογικό αποτέλεσμα
«Διαπράττουμε και άλλα λάθη, ως απόρροια της μη πολιτικής και ιδεολογικής ατζέντας που δεν έχουμε θέσει»
Να απολογηθούμε όλοι οι οργανωτικοί θεσμοί του ΠΑΣΟΚ και όλα τα κομματικά στελέχη για το εκλογικό αποτέλεσμα
Συμμετοχή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα του Erasmus+
Συμμετοχή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα του Erasmus+
Υλοποίηση Σχεδίου Κινητικότητας Μαθητών με τη συνοδεία Εκπαιδευτικών του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης στο Πατσέκο της Σικελίας
Συμμετοχή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα του Erasmus+