νεα σχολική χρονιά 2023-24
Το ζήτημα με τις σχολικές καθαρίστριες εξακολουθεί να ταλανίζει πολλά σχολεία ενώ η έλλειψη σχολικής στέγης στην Κομοτηνή είναι πια εμφανής και το πρόβλημα είναι τεράστιο

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα της Ροδόπης με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, μετά και από τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν το νομό, καταγράφει η ΕΛΜΕ Ροδόπης σε ανακοίνωσή της.

Οπως αναφέρει η ΕΛΜΕ, το ζήτημα με τις σχολικές καθαρίστριες εξακολουθεί να ταλανίζει πολλά σχολεία ενώ η έλλειψη σχολικής στέγης στην Κομοτηνή είναι πια εμφανής και το πρόβλημα είναι τεράστιο. Ακόμα, προβληματίζει έντονα το ζήτημα της ασφαλούς μετακίνησης των συναδέλφων.

Ολη η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ροδόπης

Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες καλή χρονιά με υγεία και ευλογία.

Η ΕΛΜΕ Ροδόπης χαιρετίζει την έναρξη μιας ακόμα δύσκολης σχολικής χρονιάς και εύχεται καλή δύναμη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, γονείς και πάνω απ’ όλα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τη νέα σχολική χρονιά με ανάμεικτα συναισθήματα. Σήμερα ο εκπαιδευτικός δίνει τη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και της δυνατότητας ισότιμης πρόσβασης όλων των παιδιών. Ωστόσο, οι λέξεις “δημόσιος χαρακτήρας” και “ισότιμη πρόσβαση” σήμερα αμφισβητούνται όσο ποτέ στο παρελθόν. Ο καλπάζων πληθωρισμός σε είδη πρώτης ανάγκης (τρόφιμα, καύσιμα κτλ) φτωχοποιεί σημαντικό αριθμό οικογενειών και οξύνει έτι περαιτέρω τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες με άμεση αντανάκλαση στην ομαλή λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Τα ζητήματα που υπάρχουν κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι τα εξής:

α) Οι εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘΑ για την επιλογή σχολείου από τους γονείς με βάση αντιεπιστημονικά κριτήρια και κατατάξεις και τα περί ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης έρχονται στο προσκήνιο με την αυλαία της σχολικής χρονιάς. Ιδιαίτερα αυτά τα περί ψηφιακού μετασχηματισμού ακούγονται σαν κούφια λόγια, αφού δεν συνοδεύονται με τα απαιτούμενα εργαλεία που είναι απαραίτητα για την εφαρμογή τους, όπως εγκαταστάσεις και εξοπλισμός, εργαλεία που δεν είναι εξασφαλισμένα ούτε καν στα σχολεία των μεγάλων αστικών κέντρων. Παράλληλα, δεν έγινε λόγος για την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού, ώστε να έχει τη δυνατότητα ουσιαστικών παιδαγωγικών παρεμβάσεων στο καθημερινό του έργο ούτε βέβαια λόγος για τη σύνθεση ενός πλαισίου που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και να προβάλει τον επιζητούμενο αυτό ψηφιακό μετασχηματισμό ως το όχημα για τον ίδιο τον δημοκρατικό μετασχηματισμό του σχολείου.

β) Επιπλέον το ΥΠΑΙΘΑ “ψελλίζει” με κάποιες ισχνές νομοθετικές παρεμβάσεις τη φροντίδα του για την Ειδική Αγωγή, την ίδια ώρα που οι δομές είναι εγκαταλειμμένες από την πολιτεία ή στην καλύτερη περίπτωση υπολειτουργούν. Ο σχεδιασμός για την τεχνική εκπαίδευση προχωράει χωρίς την απαραίτητη συσχέτισή της με τη γενικότερη και μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή προοπτική της ίδιας της χώρας.

γ)Το ζήτημα με τις σχολικές καθαρίστριες εξακολουθεί να ταλανίζει πολλά σχολεία. Πολλές είναι οι ελλείψεις σε καθαρίστριες την ώρα που βλέπουμε και αυτήν τη χρονιά την επέλαση της νέας μετάλλαξης του covid προ των πυλών. Ως επιστέγασμα των άστοχων ενεργειών, που στο παρελθόν οδήγησαν τρεις φορές στην αναστολή της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων, έρχεται η εντολή του Υπουργείου Παιδείας να συμπτυχθούν τα τμήματα των Προσανατολισμών της Γ΄ Λυκείου που έχουν κοινά μαθήματα αλλά και τμημάτων γενικής παιδείας. Αυτό οδηγεί πρακτικά στη δημιουργία τμημάτων Κατεύθυνσης και γενικής παιδείας με τον ανώτατο επιτρεπτό αριθμό 24-25 μαθητών στην κατεύθυνση και 27-28 έως 30 στην γενική παιδεία. Αντί δηλαδή να έχουμε αποσυμφόρηση, οδηγούμαστε σε πάστωμα των παιδιών σε αίθουσες ασφυκτικά γεμάτες. Συνάμα από παιδαγωγικής πλευράς υποβαθμίζεται έτι περαιτέρω η ποιότητα διδασκαλίας στα δημόσια σχολεία.

δ) Η έλλειψη σχολικής στέγης στην Κομοτηνή είναι πια εμφανής. Το πρόβλημα είναι τεράστιο. Οι αίθουσες των σχολείων λίγες και μικρές για να δεχτούν το πλήθος των μαθητών. Η αστυφιλία οδηγεί από τη μια σε αναστολή λειτουργίας των περιφερειακών σχολείων και από την άλλη στα σχολεία της πόλης δημιουργούνται ασφυκτικές καταστάσεις. Σήμερα, και όχι αύριο, είναι η ώρα να δρομολογηθούν λύσεις. Εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών αναμένουμε από τους υποψήφιους δημάρχους συγκεκριμένες προτάσεις για τη σχολική στέγη (προσδιορισμός οικοπέδων, πηγές χρηματοδότησης, σαφή χρονοδιαγράμματα). Γενικότητες και ευχολόγια δεν μπορούν να καλύψουν το τεράστιο πρόβλημα. Δυστυχώς, στο θέμα της σχολικής στέγης πλέον ο βασιλιάς είναι γυμνός. Ταυτόχρονα στα περισσότερα υφιστάμενα σχολικά κτήρια δεν είναι δυνατή η πρόσβαση παιδιών και εκπαιδευτικών με κινητικά προβλήματα από όροφο σε όροφο, καθώς δεν υπάρχουν ανελκυστήρες. Οι υφιστάμενες ράμπες επιτρέπουν την πρόσβαση από τον αύλειο χώρο μόνο στο ισόγειο των σχολικών κτηρίων.

ε) Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ανοίγει μια σειρά από τεράστια ζητήματα όπως: αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, επιλογή στελεχών εκπαιδευτικών δομών, αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τους Συλλόγους Διδασκόντων και μεταφορά τους στους Διευθυντές κτλ. Για τα θέματα αυτά τόσο η ΟΛΜΕ όσο και η ΕΛΜΕ Ροδόπης θα επανέλθουν με ειδικότερες αναλύσεις, τοποθετήσεις και πλαίσια δράσης στο άμεσο μέλλον.

στ) Μας προβληματίζει έντονα το ζήτημα της ασφαλούς μετακίνησης των συναδέλφων. Με την εκκίνηση της σχολικής χρονιάς μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών μετακινείται καθημερινά στο επαρχιακό και εθνικό δίκτυο καθώς και την Εγνατία Οδό. Τους τελευταίους μήνες ασυνείδητοι διακινητές παράτυπων μεταναστών οδηγούν με ιλιγγιώδη ταχύτητα, παραβιάζουν κάθε κανόνα οδικής κυκλοφορίας και θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή ανυποψίαστων πολιτών. Η Θράκη ήδη θρηνεί νεκρούς από την εγκληματική δράση των διακινητών. Απαιτούμε την άμεση λήψη μέτρων για την ασφαλή μετακίνηση των χρηστών του οδικού δικτύου. Επιπλέον, η ανομία και η ανασφάλεια, πέραν των άλλων συνεπειών, δίνουν λαβή στην εμφάνιση φαινομένων αυτοδικίας και ρατσιστικής βίας, τα οποία καταδικάζουμε απερίφραστα.

ζ) Το τελευταίο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου η Ροδόπη χτυπήθηκε βάναυσα από την πύρινη λαίλαπα τόσο στο ανατολικό όσο και στο δυτικό μέρος της. Πολλές οικογένειες χάσανε το βιος τους, τις καλλιέργειες τους, τα κοπάδια τους τα σπίτια τους. Πολλοί σκέφτονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους στην ύπαιθρο και να μετακομίσουν στα κέντρα με σημαντικές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες. Πέρα των άμεσων μέτρων από πλευράς πολιτείας που θα ανακουφίσει και θα ενισχύσει τους πληγέντες, θα πρέπει να ληφθούν από το ΥΠΑΙΘΑ εκείνα τα μέτρα ώστε στη Ροδόπη (σαφώς και στον Έβρο) να απαλύνουν και δια της εκπαιδευτικής διαδικασίας τις καταστροφικές συνέπειες της πύρινης λαίλαπας. Η ΕΛΜΕ Ροδόπης με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης προτείνει άμεσα τα εξής μέτρα:

1. Άμεση ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών σε όλα τα σχολεία τόσο με υλικό όσο και με ανθρώπινο δυναμικό (Κατά προτεραιότητα διορισμοί αναπληρωτών που ζουν και διαμένουν στην ΘΡΑΚΗ σε σχολεία της ΘΡΑΚΗΣ, άμεσοι διορισμοί εκπαιδευτικών στα σχολεία για τα Τ.Υ, ΖΕΠ, Ενισχυτική Διδασκαλία, Ενίσχυση Εργαστηρίων).

2. Τμήματα με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 25 στην γενική παιδεία και τους 20 στις κατευθύνσεις

3. Αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων της ΘΡΑΚΗΣ σύμφωνα με τις προτάσεις των κατά τόπους ΕΛΜΕ.

4. Οικονομικά κίνητρα σε εκπαιδευτικούς μόνιμους και αναπληρωτές που θα διδάξουν σε σχολεία της ΘΡΑΚΗΣ.

5. Τα ευνοϊκά μέτρα που ίσχυσαν για τους μαθητές που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις τον Ιούνιο 2023 από τις πυρόπληκτες περιοχές της Παλλήνης Αττικής να ισχύσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου 2024 και για τους μαθητές των πυρόπληκτων περιοχών της Θράκης.

6. Άμεση ενεργοποίηση του κτιριολογικού προγράμματος για τα σχολεία της Θράκης που δεν έχουν αμφιθέατρα και αίθουσες πολλαπλών χρήσεων για τις ανάγκες τους, και κατασκευή μέσω ΕΣΠΑ της Περιφέρειας ΑΜΑΘ αυτών των υποδομών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στη Ροδόπη το ΓΕΛ ΔΕ Σαπών και το ΓΕΛ Ιάσμου από τα περιφερειακά σχολεία, 3ο & 5ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, με ελλείψεις όμως και σε άλλα σχολεία.

η) Όσον αφορά τα περί εξωδίκων εις βάρος συναδέλφων (διευθυντών-υποδιευθυντών και συλλόγων καθηγητών), που έχουν σχέση με τη διαχείριση της παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής λειτουργίας από τους εκπαιδευτικούς, θεωρούμε ότι «χτυπούν» σε λάθος πόρτα και να απευθυνθούν οι αποσταλείς των εξωδίκων στα κεντρικά όργανα που λαμβάνουν τις όποιες αποφάσεις για τη γενικότερη λειτουργία των σχολείων.

Σε κάθε περίπτωση καλούμε τους συναδέλφους να βρίσκονται σε εγρήγορση, προκειμένου να υπερασπιστούμε την ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες