Σε ερώτηση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής Στέφανου Παραστατίδη απάντησε η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, σχετικά με τα κενά του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία.
«Κάθε χρόνο το υπουργείο Παιδείας κάνει πραγματικά έναν αγώνα δρόμου για να προλάβει το άνοιγμα του σχολείου. Εδώ και πολλά χρόνια η όλη διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών ξεκινά από το Νοέμβριο με τις αιτήσεις μετάθεσης των εκπαιδευτικών, ώστε οι αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών να γίνουν στην καλύτερη των περιπτώσεων προς τα τέλη του Αυγούστου. Και σε μεγάλο βαθμό οι καθυστερήσεις αυτές οφείλονται, στη διογκωμένη γραφειοκρατία, αλλά και στα πάρα πολλά και αναγκαία στάδια μεταξύ των δύο», ανέφερε χαρακτηριστικά η υφυπουργός.
Τι υποστήριξε
Γραφειοκρατία
«Πολλές διαδικασίες πρέπει θα απλοποιηθούν και θα συμπτυχθούν. Άλλωστε, η εξάλειψη της γραφειοκρατίας είναι θέμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και πολιτείας. Πρέπει να εμπιστευθούμε τους πολίτες, για να μας εμπιστευθούν.»
Εικόνα για τα κενά
«Θεωρώ ότι στο τέλος αυτής της εβδομάδας -σήμερα είναι Τετάρτη, την Παρασκευή, δηλαδή- θα έχουμε μια πολύ καθαρή εικόνα των υπόλοιπων κενών ώστε στοχευμένα να προχωρήσουμε άμεσα στη δεύτερη φάση.»
Τι ισχύει με τα κενά
«Τα κενά στα σχολεία δεν είναι συνώνυμα της απόκλισης της κατανομής των εκπαιδευτικών κατά την πρώτη φάση και των εκπαιδευτικών που ζήτησαν οι διευθυντές εκπαίδευσης. Δεν είναι συνώνυμα τα δυο τους. Υπάρχει μια απόκλιση μεταξύ των δύο, η απόκλιση στην οποία αναφερθήκατε. Λέτε ότι στην Ξάνθη, για παράδειγμα, ζήτησαν έναν αριθμό εκπαιδευτικών και το Υπουργείο τους κατένειμε λιγότερους κατά εκατό ή κατά διακόσιους, δεν θυμάμαι ακριβώς τα στοιχεία τα οποία είπατε. Η απόκλιση αυτή δεν είναι ταυτόσημη του κενού. Τα κενά δεν μπορούμε να τα δώσουμε αυτήν τη στιγμή και γι’ αυτό και στην πρωτολογία μου σας είπα ότι την Παρασκευή, δηλαδή μεθαύριο, θα έχουμε μια πολύ καλή εικόνα του τι κενά και ποια κενά υπάρχουν στα σχολεία μας.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί πρέπει ένα σχολείο να ανοίξει, να αποτυπωθούν οι ανάγκες και των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Για παράδειγμα, πολλοί εκπαιδευτικοί –εμάς, κεντρικά σαν Υπουργείο, δεν είναι κάτι το οποίο μας ικανοποιεί, είναι κάτι όμως που καταλαβαίνουμε- μπορεί να έχουν δηλώσει σχολεία και να μην αναλάβουν, αρκετοί εκπαιδευτικοί μπορεί να έχουν δηλώσει σχολεία και να πρέπει να συνυπηρετήσουν, αρκετοί εκπαιδευτικοί μπορεί να έχουν δηλώσει σχολεία και να έχουν μια εγκυμοσύνη, οπότε να πρέπει να φύγουν. Αντίστοιχα είναι τα κενά που δημιουργούνται από τις ανάγκες των παιδιών, γιατί τα παιδιά άλλη χρονιά μπορεί να διαλέξουν συγκεκριμένα μαθήματα, άλλη να διαλέξουν άλλα μαθήματα, οπότε γι’ αυτό πάντα και λογικά υπάρχει δεύτερη φάση.»
Η 2η φάση προσλήψεων
«Για εμάς σημαντικό είναι η απόκλιση των ημερομηνιών μεταξύ των δύο φάσεων να μην είναι μεγάλη. Στόχος μας είναι αρχές Οκτώβρη να μπορέσουμε να περάσουμε στη δεύτερη φάση. Η ενημέρωση που έχουμε και εμείς από τις υπηρεσίες είναι ότι τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση τα κενά σε ειδικότητες και δη σε καίριες ειδικότητες είναι πάρα πολύ λίγα.»
«Κενά όντως υπάρχουν και θα αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα, όπως και τις προηγούμενες χρονιές -όπως σωστά αναφέρατε-, σε πιο εξειδικευμένα μαθήματα τα οποία βεβαίως θεωρούμε απαραίτητα για τα παιδιά μας -αυτά της μουσικής, των καλλιτεχνικών-, όπου εκεί πέρα υπάρχει και δυσκολία από τη δική μας πλευρά εύρεσης ανθρώπων να έρθουν στα σχολεία μας να διδάξουν τα παιδιά μας και να τα διδάξουν με έναν όσο πιο ανοικτό τρόπο γίνεται.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση