Η παρακάτω επιστολή έχει σταλεί στο υπουργείο Παιδείας από γονείς, κατοίκους Λέσβου, και έχει λάβει αριθμό πρωτοκόλλου. Αποκαλύπτει την δραματική κατάσταση στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, εκθέτει την δήλωση της υφυπουργού Παιδείας για την Παράλληλη Στήριξη και ξεσκεπάζει τις διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας για προτεραιότητα στα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Η επιστολή
Πρός: Αξιότιμη Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα Δόμνα-Μαρία Μιχαηλίδου
Θέμα: Άρση της κατάφορης αδικίας εις βάρος της πολύπαθης Λέσβου και των «πονεμένων» Γονέων/Παιδιών της, με τη συμπλήρωση όλων των κενών θέσεων στη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ και στην ΕΝΤΑΞΗ, μεταξύ άλλων και με θέσπιση «έξυπνων» κινήτρων, που να καθιστούν τη Λέσβο ελκυστική στους προς πρόσληψη (για τις θέσεις αυτές) υποψήφιους.
Μυτιλήνη, 07.09.23
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Θερμά συγχαρητήρια, τόσο για την εκλογή σας, στις φετεινές Βουλευτικές εκλογές, όσο και για την ανάληψη των νέων καθηκόντων σας στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ευχόμενοι καλή επιτυχία.
Επανερχόμαστε στο υπ´όψη θέμα, ύστερα από «αναπάντητα» υπομνήματα μας, απο τη προκάτοχο Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, (ίσως, μεταξύ άλλων και λόγω φόρτου εργασίας, έλλειψης χρόνου ή μη...έγκαιρης «ενημέρωσης» της κλπ), που αφορούσε τότε τη κάλυψη 13 (από τις 18 που ήταν) κενών θέσεων ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ και 2 (από τις 5) ΕΝΤΑΞΗΣ στα Δημοτικά Σχολεία της πολύπαθης Λέσβου, με τη θερμή παράκληση για τις δικές σας παραπέρα άμεσες ενέργειες —συνεπής άλλωστε και με τη δέσμευση σας, για συμπλήρωση των κενών θέσεων— με όλο το σεβασμό στο μεγάλο όγκο, τη πολυπλοκότητα και τη κρισιμότητα των ζητημάτων, που καλείσθε να αντιμετωπίσετε και των υποχρεώσεων που αναλαμβάνετε!
Σε επανειλημμένες τότε τηλεφωνικές μας επικοινωνίες, με τα Γραφεία της προκατόχου Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, πάγια απάντηση των συνεργατών της ήταν, (μεταξύ άλλων), ότι: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ, στη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ και ΕΝΤΑΞΗ, ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΣΒΟ!.
Στην ερώτηση μας, γιατί, (προκειμένου η Λέσβος να καταστεί ελκυστική για τους υποψήφιους), δεν επαναπροσδιορίζονται από μηδενική βάση τα κριτήρια και κίνητρα πρόσληψης, (π.χ. οικονομικά, χορήγηση VOUCHER ενοικίου, μετακινήσεων/αεροπορικών/ακτοπλοϊκών, μισθολογική/ιεραρχική εξέλιξη κλπ), η απάντηση τους ήταν ότι: Δεν μπορούμε να σας απαντήσουμε, είναι θέμα Πολιτικής Απόφασης και Βούλησης, απευθυνθείτε.....αρμοδίως και «υψηλότερα», υπονοώντας και το Υπουργείο Οικονομικών.
Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Παρακολουθούσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις πρωτοβουλίες των προκατόχων σας, σχετικά με το Νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, με πρόβλεψη την απασχόληση 3200 Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών, την οργάνωση οριζόντιων επιμορφώσεων για τους Εκπαιδευτικούς, τη λειτουργία 4μελων Ομάδων Δράσης κλπ, με εύλογα τα ερωτήματα μας:
* Δεν θα έπρεπε να προηγηθεί (ή τουλάχιστον να «συμπορευθεί») της προαναφερθείσας πρωτοβουλίας των προκατόχων σας, βάσει και της κείμενης Νομοθεσίας, η συμπλήρωση των κενών στη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ και ΕΝΤΑΞΗ, αίροντας συγχρόνως και τη κατάφορη αδικία σε βάρος της Λέσβου και των «πονεμένων» Γονέων/Παιδιών της?
* Αν πάλι, μεταξύ των 3200 (ενδιαφερομένων) υποψηφίων, δεν υπάρξει ενδιαφέρον για τη Λέσβο, ούτε και σε επόμενες ανάλογες πρωτοβουλίες προσλήψεων του Υπουργείου Παιδείας, η Λέσβος θα συνεχίσει να στερείται ότι η Νομοθεσία και η μέριμνα της Πολιτείας, απλόχερα της παρέχει, μένοντας με κενές θέσεις, σε εξαιρετικά κρίσιμους και κοινωνικά ευαίσθητους Τομείς της Παιδείας (Δημόσιας Εκπαίδευσης)?
* Τόσες δεκάδες χιλιάδες προσλήψεις (και είναι προς τιμή του Υπουργείου) έγιναν και δεν μπορούσαν να γίνουν τότε (πέρυσι) ακόμα 13 προσλήψεις (άν και πιστεύαμε και πιστεύουμε ότι οι ανάγκες ήταν μεγαλύτερες) στη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ για τη Λέσβο, προσθέτοντας, μεταξύ άλλων, πέρα της ήδη μιάς υφιστάμενης τότε θέσης και μια επί πλέον θέση για το 4ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, προκειμένου να είχαν καλυφθεί οι δύο μαθητές, (δύο διαφορετικών τμημάτων και τάξεων της περυσινής σχολικής χρονιάς), με διάσπαση προσοχής, παρέχοντας «μισή» (10-12ωρη) ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, αντί ολόκληρη, 24ωρη δηλαδή εβδομαδιαίως ανα μαθητή, όπως ο Νόμος προβλέπει και ορίζει?
Σύμφωνα με σημερινή μας ενημέρωση, στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, μέχρι τώρα, για τη φετινή σχολική χρονιά, υπάρχει (μόνο) μια Εκπαιδευτικός για τη Παράλληλη Στήριξη και δυο μαθητές, σε δύο διαφορετικά τμήματα (από τη προηγούμενη σχολική χρόνια), με διάσπαση προσοχής, αποκλειόμενης (στη καλύτερη περίπτωση) της 24ωρης εβδομαδιαίως ανα μαθητή Παράλληλης Στήριξης τους. Αν στη συνέχεια, και πολύ πιθανό, προκύψει και τρίτος ή και τέταρτος μαθητής/-τρία με μαθησιακές δυσκολίες και σε διαφορετικά τμήματα, πως θα αντιμετωπισθεί?
Αξιότιμη κα Υπουργός,,
Προσβλέποντας στη προσωπική Σας παρέμβαση, προσδοκούμε διέξοδο στα.....αδιέξοδα μας, σχετικά με τη κάλυψη όλων των κενών θέσεων, στη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ κυρίως, αλλά και στην ΕΝΤΑΞΗ, της ακριτικής, πολύπαθης Λέσβου και σε χρόνο πριν τις επικείμενες Αυτοδιοικητικές εκλογές, προκειμένου να μη χαθεί και αυτή η χρονιά.
Επανερχόμαστε, κυρίως λόγω της αγωνίας, που μας διακατέχει για το παρόν και μέλλον των παιδιών μας. Εμείς οι Γονείς, δεν είμαστε Πολίτες Β´ κατηγορίας, ούτε τα παιδιά μας ενός κατώτερου Θεού!, μη «απολαμβάνοντας» ότι όλα τα αλλά παιδιά απολαμβάνουν. Κάθε καθυστέρηση στη συμπλήρωση των κενών θέσεων στη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ και ΕΝΤΑΞΗ, όπως ο Νόμος προβλέπει, «υπονομεύει» αργά, αλλά σταθερά, τη πρόοδο και το μέλλον τους, δημιουργώντας εις βάρος τους μη αναστρέψιμες καταστάσεις,.....«σκοτώνοντας» εμάς και εκείνα ψυχικά και όχι μόνο...
Τέλος θα εκτιμούσαμε ιδιαίτερα και εφ´όσον οι υποχρεώσεις σας το επιτρέψουν, την αποδοχή σας, να σας συναντήσουμε (ευχόμαστε το γρηγορότερο), εάν και όταν στο προσεχές διάστημα, επισκεφθείτε τη Μυτιλήνη, για το ζήτημα που ταλανίζει κάθε χρόνο, από την έναρξη της Σχολικής περιόδου, πολλούς Γονείς της Λέσβου, βλέποντας, ότι τα «αδικημένα» από τη Φύση παιδιά μας, με μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής κ.α., κάθε μέρα/εβδομάδα/μήνας/χρόνος που περνά, να μένουν όλο και πιό πίσω από τους συμμαθητές τους, μεγαλώνοντας το ΧΑΣΜΑ που τα χωρίζει, εκτιθέμενα μελλοντικά και σε ενδεχόμενο bulling και όχι μόνο.....Είναι πολύ οδυνηρό για μας. Η καθημερινότητα μας είναι δραματική. Αδικηθήκαμε από τη Φύση, ας μην αδικηθούμε και από τη Πολιτεία.....
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη