απεργία-ΟΛΜΕ-1997
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει ήδη προκηρύξει στάσεις εργασίας από την Τρίτη 12/9/23 έως και την Παρασκευή  29/9 και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες

Να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης, καλεί τους εκπαιδευτικούς η ΟΛΜΕ, υπενθυμίζοντας πως  με βάση την ομόφωνη απόφαση που έλαβε η ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ στις 11/2/2023, η απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση είναι σε ισχύ.

 Η δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους/τις συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ, υπενθυμίζει πως η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.

 Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση όπως από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωσης της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.

Προκειμένου να καλυφθούν όλοι/ες οι συνάδελφοι κατά τη φάση της παρατήρησης της διδασκαλίας (καταρχάς οι δύο δειγματικές από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης), το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει ήδη προκηρύξει στάσεις εργασίας από την Τρίτη 12/9/23 έως και την Παρασκευή  29/9 και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες.

Η δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή και η από 13/3/23 ανακοίνωση της ΟΛΜΕ με ερωτήσεις-απαντήσεις σχετικά με την συγκεκριμένη μορφή αγώνα:

ΔΗΛΩΣΗ

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).

Απαντήσεις για την απεργία- αποχή

Είναι νόμιμη, ως μορφή απεργίας, η απεργία-αποχή;

Η απεργία αποχή προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και έχει κριθεί στα δικαστήρια ως απόλυτα νόμιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας. (Δ.Εφ. Πειραιώς 486/1995, Δ.Εφ. Αθηνών 4843/2014, Μ.Π. Αθηνών 2395/2014, Δ. Εφ. Αθηνών 559/2020). Η απεργία – αποχή χρησιμοποιήθηκε από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων, χωρίς να έχουν υπάρξει διώξεις. Η ΟΛΜΕ έχει τηρήσει όλες τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την νομιμότητα της απεργίας αποχής, καταθέτοντας σχετικό εξώδικο, μέσω νομικού, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών.

Μπορούν να επιβληθούν οι ποινές που προβλέπονται στο αρθ. 56 του 4823/21 σε όσους/ες συμμετέχουν στην απεργία αποχή;

Τόσο το σύνταγμα όσο και η υπερνομοθεσία και οι έως τώρα αποφάσεις των δικαστηρίων συνηγορούν στο ότι η απεργία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο. Άλλωστε το άρθρο 56 του 4823/21 προβλέπει ποινές σε περίπτωση «παράλειψης καθήκοντος». Τα αρμόδια δικαστήρια έχουν ξεκάθαρα και τελεσίδικα αποφανθεί ότι η απεργία δεν συνιστά παράλειψη καθήκοντος. Συγκεκριμένα έχει κριθεί, ότι «η συνδικαλιστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αξιολογηθεί καθεαυτή αρνητικά για την εξέλιξη του υπαλλήλου, διότι συνιστά νόμιμη άσκηση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας, κατά το άρθρο 23 παρ. 1 του Συντάγματος και το άρθρο 30 του ν.1264/1982» (ΣτΕ 444/1996, 1907/2002) και «η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως παράλειψη καθήκοντος ή πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλη μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου, καθώς κάτι τέτοιο, θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας, θέτοντας υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκησή του, συνιστώντας εκ του αποτελέσματος απαγορευμένη κατά τον ν. 1264/1982 ανταπεργία».

Μπορεί να αξιολογηθεί αρνητικά υπάλληλος που συμμετέχει στην απεργία αποχή;

Όχι αφού σύμφωνα με τις προαναφερθείσες αποφάσεις του ΣτΕ κάτι τέτοιο θα παραβίαζε το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας.

Πως συμμετέχουμε στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ;

Υπογράφουμε τη δήλωση συμμετοχής που έχει στείλει η ΟΛΜΕ και την καταθέτουμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Είναι σημαντικό τη δήλωση να την υπογράψουμε όλα τα μέλη και όχι μόνο οι νεοδιόριστοι/ες. Η αξιολόγηση μας αφορά όλους και όλες.

Από τι μας καλύπτει η συμμετοχή στην απεργία αποχή;

Από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που προβλέπονται για την ατομική αξιολόγηση. Δηλαδή από το να μην καταθέσουμε τίποτα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ, από το να αρνηθούμε συνάντηση με το σύμβουλο/αξιολογητή κλπ.

Πότε κάνουμε στάση εργασίας;

Ο νόμος λέει ότι πρέπει να υπάρξει προσυνεννόηση με το σύμβουλο στο πότε θα έρθει να παρακολουθήσει το μάθημά μας. Επομένως, αν εμείς αξιοποιώντας την απεργία αποχή δεν δεχτούμε την αρχική συνάντηση-συζήτηση με τον σύμβουλο, δε μπορεί να έρθει στην τάξη μας, αφού δεν θα έχει συμφωνηθεί η μέρα και η ώρα της παρακολούθησης. Αν παρόλα αυτά έρθει, αρχικά δηλώνουμε ότι δε μπορεί βάσει νόμου να παρακολουθήσει το μάθημα μας χωρίς προσυνεννόηση και αν επιμείνει, για εκείνη την ώρα που θέλει να παρακολουθήσει δηλώνουμε στάση εργασίας, η οποία προφανώς είναι και αυτή απόλυτα νόμιμη και σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα πειθαρχικού παραπτώματος. Και στην περίπτωση των στάσεων εργασίας, είναι σημαντικό, ιδανικά, να συμμετέχει όλος ο σύλλογος διδασκόντων/ουσών.

Οι δόκιμοι/ες εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν ως προς τη μονιμότητά τους;

Σύμφωνα με τον ισχύοντα Υπαλληλικό Κώδικα (Ν. 3528/2007) και το άρθρο 103 του Συντάγματος, η προστασία της συνταγματικής αρχής της μονιμότητας επεκτείνεται και στους δόκιμους δημοσίους υπαλλήλους αφού έχουν διοριστεί σε οργανικές θέσεις (διευκρινίζουμε ότι όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί που έχουν ΦΕΚ διορισμού έχουν κατέχουν οργανική θέση στο Υπουργείο Παιδείας, ακόμη κι αν δεν έχουν οργανική σε συγκεκριμένο σχολείο) και μέχρι την οριστική μονιμοποίησή τους απολαμβάνουν των εγγυήσεων της μονιμότητας, μη δυνάμενοι να παυθούν, παρά μόνο για λόγους που αφορούν την υπηρεσία και μόνο μετά από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, σύμφωνα με το αρ. 40 παρ. 1 ΥΚ/2007 (επιβολή πειθαρχικών ποινών, ποινικές καταδίκες κλπ).

Οι δόκιμοι/ες εκπαιδευτικοί μπορούν να πάρουν απόσπαση ή μετάθεση;

Ναι, για τις υπηρεσιακές μεταβολές ισχύει το ίδιο με τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς. Έχουν πλήρη δικαιώματα αποσπάσεων και μεταθέσεων, εφόσον τηρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις που ισχύουν και για τους/τις λοιπούς/ες εκπαιδευτικούς (υπηρέτηση οργανικής, επαρκή μόρια κλπ).

Η παραμονή στη δόκιμη κατάσταση επηρεάζει τις εργασιακές συνθήκες/δικαιώματα;

Όχι. Οι δόκιμοι/ες εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία διαφορά με τους μόνιμους. Για όσο καιρό και αν παραμένουν δόκιμοι/ες μετράει κανονικά η προϋπηρεσία τους για όλα τα εργασιακά δικαιώματα (ωράριο, μισθολογική εξέλιξη, προσμέτρηση μορίων, δυνατότητα υπηρεσιακών μεταβολών κλπ).

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Αν επιτρέψουμε να υλοποιηθεί η ατομική αξιολόγηση, αυτόματα θα μεταφερθούμε όλοι και όλες στην κατάσταση της δόκιμης περιόδου, αφού η αξιολόγηση δεν γίνεται άπαξ αλλά περιοδικά ανά 2 ή/και 4 χρόνια. Άρα, το επιχείρημα του ΥΠΑΙΘ ότι πρέπει να αξιολογηθούν οι νεοδιόριστοι/ες για να γίνουν μόνιμοι/ες είναι έωλο. Όχι μόνο δεν γίνονται οι δόκιμοι/ες μόνιμοι/ες, αλλά και οι μόνιμοι/ες γίνονται δόκιμοι/ες και θα πρέπει περιοδικά να αποδεικνύουν την «αριστεία» τους.

Καλούμες όλες και όλους, μόνιμους/ες, νεοδιόριστους/ες, αναπληρωτές/τριες και ωρομισθίους/ες να συνταχθούν μαζικά με την ΟΛΜΕ και να συμμετέχουν στην απεργία αποχή και στις στάσεις εργασίας, ώστε να αποτραπεί η εφαρμογή του νόμου 4823/21. Να μην επιτρέψουμε στην κυβέρνηση να μας μετατρέψει σε υποχείρια της και να αμφισβητεί την επιστημονική και παιδαγωγική μας επάρκεια, την οποία επανειλημμένως έχουν αποδείξει.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες