MIXAILIDOU
Δεν είναι σωστό για το παιδί να έχει έναν εκπαιδευτικό Παράλληλης αλλά η κυβέρνηση θα το κάνει παρότι δεν είναι, ή δεν είχαμε κονδύλια και «βαφτίσαμε» την ένδειά μας παιδαγωγική άποψη;

Έκθετη από τις ίδιες τις εξελίξεις φαίνεται πως μένει η υφυπουργός Παιδείας κ.Δόμνα Μιχαηλίδου, η οποία προ ημερών, για να δικαιολογήσει την ανάλγητη στάση του Υπουργείου στα παιδιά που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη αλλά αναγκάζονται να τη μοιραστούν με άλλα, είχε δηλώσει ότι δεν είναι σωστό για το ίδιο το παιδί, να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί που το έχει ανάγκη!

Οι εξελίξεις όμως, εφόσον βέβαια επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που κυκλοφόρησαν χθες ότι το Υπουργείο εξασφάλισε τελικά πρόσθετα κονδύλια για την πρόσληψη 7.000 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή, μπορεί να σημαίνουν μόνο δύο πράγματα:

-Είτε ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης δεν συμφωνεί με τις εκτιμήσεις της υφυπουργού του, είτε

-Η κ.Μιχαηλίδου πέταξε μια πρόωρη ατάκα για να καλύψει την ανεπάρκεια της κυβέρνησης να στηρίξει τα παιδιά που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη καθώς δεν ήταν σίγουρο ότι θα εξασφαλιστούν τα κονδύλια (και ακόμα δεν είναι, τουλάχιστον μέχρι να ανακοινωθεί η Β' φάση προσλήψεων) και τώρα να δούμε πώς θα τη μαζέψει.

Αυτό καθώς, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, οι πρόσθετες αυτές προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες στην Παράλληλη, που υπερβαίνουν τα 6.000 παιδιά. 

Τι ισχύει τελικά;

Οπότε -επαναλαμβάνουμε: εφόσον επιβεβαιωθεί η πληροφορία για πρόσθετες προσλήψεις- τι άραγε ισχύει; Δεν είναι σωστό για το παιδί να έχει έναν εκπαιδευτικό παράλληλης αλλά η κυβέρνηση θα το κάνει παρότι δεν είναι, ή δεν είχαμε κονδύλια και «βαφτίσαμε» την ένδειά μας παιδαγωγική άποψη;

Ενδεικτικά, οι Παρεμβάσεις Δ.Ε σχολίασαν

Η συγκεκριμένη δήλωση, που αυθαίρετα αμφισβητεί τις επιστημονικές γνωματεύσεις των ειδικών επιτροπών, εξοργίζει ιδιαίτερα τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς που ακούν και βλέπουν μια κυβέρνηση, μέσω της αρμόδιας υφυπουργού, να τους εμπαίζει και να τους κοροϊδεύει οδηγώντας πολλούς από τους γονείς που έχουν τη δυνατότητα, να προσλάβουν εκπαιδευτικούς ιδιωτικά, τους ιδιώτες ειδικούς βοηθούς, πολλές φορές και με τη μορφή «εθελοντισμού», για να καλύψουν αυτήν την παιδαγωγική ανάγκη των παιδιών τους. Ουσιαστικά δηλαδή εμμέσως ιδιωτικοποιούν-εμπορευματοποιούν μια πολύ σημαντική παιδαγωγική λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και φυσικά τα παιδιά όσων αδυνατούν να καλύψουν οικονομικά την παραπάνω ανάγκη, οδηγούνται στον αποκλεισμό και στο περιθώριο. Η αντίληψη περί βοήθειας εντάσσεται στο αφήγημα της κυβέρνησης περί συμπερίληψης και κατάργησης της ειδικής εκπαιδευτικής διαδικασίας για τα παιδιά που χρήζουν τέτοιου είδους στήριξη.

Ξεσηκώθηκαν οι γονείς

Να σημειώσουμε ακόμα ότι οι επιπλέον πιστώσεις, φέρεται ότι βρέθηκαν αφού προηγουμένως ξέσπασε κύμα αντιδράσεων και διαμαρτυριών για τις περικοπές στην Παράλληλη και από τους γονείς. Ενδεικτικά, ακολουθεί επιστολή γονιών από 3 σχολεία της Αθήνας. Ανάλογες αντιδράσεις και επιστολές είναι πολλές.

Σύμφωνα με τις διευκρινιστικές οδηγίες του ν. 3699/2008 (Α΄199) σχετικά με την Παράλληλη Στήριξη– συνεκπαίδευση, που απέστειλε το ΥΠΑΙΘΑ στα τέλη Αυγούστου σε όλα τα σχολεία, επιβεβαιώνεται και διευρύνεται η πολιτική του μοιράσματος των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε δυο ή και περισσότερους/ες μαθητές-τριες, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών που τη δικαιούνται αλλά και ολόκληρης της τάξης τους.

Έτσι λοιπόν στο 47ο Νηπιαγωγείο Αθηνών για 3 εγκρίσεις στείλατε 1 δασκάλα παράλληλης (σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, άρα σύντομα χρειάζεται αντικαταστάτη/τρια) και με την οδηγία να εξυπηρετεί τις αντίστοιχες ανάγκες και για το 49ο νηπιαγωγείο όπου υπάρχει 1 νήπιο που χρειάζεται εκπαιδευτικό παράλληλης . Οπότε εδώ έχουμε 1 παράλληλη για 2 σχολεία και 4 παιδιά με επίσημες διαγνώσεις. Δηλαδή ούτε καν 1 δασκάλα για 3 παιδιά, αλλά μια δασκάλα για όσα…

Στην ίδια γειτονιά (Α, Πετράλωνα), στο 73ο Δημοτικό Αθηνών, έχουν τοποθετηθεί 2 από τις 5 παράλληλες στηρίξεις που χρειάζονται. Και τα 5 παιδιά σε διαφορετικές τάξεις.

Είναι αυτονόητο ότι ένας/μία δάσκαλος/α δεν φτάνει να βοηθήσει αυτά τα παιδιά στην ομαλή ένταξη τους στο σχολικό πλαίσιο, δεν φτάνει να τα βοηθήσει στο μαθησιακό κομμάτι, δεν φτάνει να μάθει στα υπόλοιπα πως να συμπεριφέρονται σε αυτά τα παιδιά. Δεν φτάνει να χτίσει την αποδοχή και την ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ τους, κάτι που θα είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση ρατσιστικών και μισαναπηρικών φαινομένων στον κόσμο των ενηλίκων.

Αν οι ανάγκες των αναπήρων και μη παιδιών απαξιώνονται και το ίδιο το κράτος καταπατάει το δικαίωμά τους στην ισότιμη μάθηση, πως θα σταματήσουν να υπάρχουν "Ύπαρχοι","μαγαζάτορες","ελεγκτές","χούλιγκανς" που δεν θα διστάσουν να δολοφονήσουν τον διαφορετικό και τον ανάπηρο; Όταν από μικρή ηλικία οι ζωές αυτών των ανθρώπων δεν μετράνε για τον κρατικό μηχανισμό.

Η ερώτηση είναι σαφέστατα ρητορική γιατί η παραπάνω απόφαση του Υπουργείου Παιδείας είναι σαφής δήλωση, όχι μιας απλής αδιαφορίας, αλλά μιας πολιτικής απόφασης Καιάδα. Όποια οικογένεια μπορεί ας πληρώσει ιδιωτική παράλληλη στήριξη...

Και αν η σύνδεση φαντάζει άσχετη, δεν είναι, γιατί η κοινωνία μας δεν θα σταματήσει να έχει "Αντώνηδες", "Ζακ", "Βασίληδες". Πρέπει όμως να σταματήσει να έχει "Ύπάρχους" και κάθε λογής ρατσιστές.

Γιατί, επιτέλους, πρέπει να σταματήσει η διαφορετικότητα να αποτελεί αφορμή για συμπεριφορές που σκοτώνουν. Και αυτό μόνο με αγώνες για δημόσια, δημοκρατική και συμπεριληπτική Παιδεία μπορεί να γίνει.

Για όλα τα παραπάνω

Απαιτούμε την άμεση πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, στα παραπάνω σχολεία (47ο και 49ο Νηπιαγωγείο και 73ο Δημοτικό Δήμου Αθηναίων, σύμφωνα και με τις συνταγματικές επιταγές (άρθρο 2, 4, 5 και 16 του Συντ.) για δημόσια, ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις παιδεία όλων των μαθητριών-τών.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lexika
Τι σημαίνει η λέξη πεχλιβάνης: Η ιστορία της λέξης και σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται
Μεταφορικά, ο όρος αναφέρεται σε κάποιον ήρωα, σε έναν ατρόμητο και θαρραλέο άνθρωπο, ενώ στην πραγματικότητα, η λέξη χρησιμοποιείται για να...
Τι σημαίνει η λέξη πεχλιβάνης: Η ιστορία της λέξης και σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται
knossos-amphora_eforeia_arxaiotiton_archaeology.jpg
Το μυστήριο με τα μαλάκια σε τούβλα μινωικών κατασκευών: Η αρχαία χρήση τους στην Κρήτη
Η έρευνα επικεντρώθηκε στη χρήση των μαλακίων ως έμμεσων δεικτών για την αναγνώριση αποσυντεθειμένων πλίνθων λάσπης, ενός υλικού που χρησιμοποιούνταν...
Το μυστήριο με τα μαλάκια σε τούβλα μινωικών κατασκευών: Η αρχαία χρήση τους στην Κρήτη