καθηγητρια
Μαθητές πιέζονται να παρακολουθήσουν άλλη γλώσσα από αυτήν την οποία έχουν επιλέξει

«Σε πολλά σχολεία παρατηρείται το φαινόμενο μαθητές και μαθήτριες να πιέζονται ή/και να εξαναγκάζονται να παρακολουθήσουν άλλη γλώσσα από αυτήν την οποία έχουν επιλέξει ή και διδαχθεί την προηγούμενη σχολική χρονιά. 

Παράλληλα «παρατηρούνται μεγάλα προβλήματα στη συμπλήρωση του  υποχρεωτικού ωραρίου των εκπ/κών Γαλλικής κλ ΠΕ05 αφού υποχρεούνται να το συμπληρώνουν ακόμα και σε 5 σχολικές μονάδες και αναγκάζονται να επιδίδονται σε αγώνα δρόμου από το ένα σχολείο στο άλλο αφού σε πολλές περιπτώσεις την ίδια ημέρα είναι στο πρόγραμμα δύο και τριών σχολείων. 

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που σημειώνουν οι καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας με  ανακοίνωση του συνδέσμου τους.


Η ανακοίνωση του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Η Γενική Τακτική Συνέλευση των εκπαιδευτικών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας έλαβε χώρα το Σάββατο 23-09-2023.
Στη Γενική Συνέλευση οι εκπαιδευτικοί Γαλλικής κλ. ΠΕ05 που συμμετείχαν ενημερώθηκαν και συζήτησαν εκτενώς για τα θέματα που αφορούν τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στον Δημόσιο και στον 
Ιδιωτικό Τομέα και εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για την κατάσταση η οποία επικρατεί στα Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας όσον αφορά τη διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας.
Κατά τη διάρκεια της Γ.Σ. συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τη διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας και δόθηκε έμφαση ως αιτήματα αιχμής στα εξής:

- Εξ αιτίας των εγκυκλίων για τον σχηματισμό των τμημάτων της β΄ ξένης γλώσσας πολλοί μαθητές και πολλές μαθήτριες όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης στερούνται του δικαιώματος διδασκαλίας της ξένης γλώσσας την οποία έχουν επιλέξει να διδαχθούν στην Π/θμια και Δ/θμια Εκπ/ση. 

- Σε πολλά σχολεία παρατηρείται το φαινόμενο μαθητές και μαθήτριες να πιέζονται ή/και να εξαναγκάζονται να παρακολουθήσουν άλλη γλώσσα από αυτήν την οποία έχουν επιλέξει ή και διδαχθεί την προηγούμενη σχολική χρονιά. 

- Παρατηρήθηκαν παρατυπίες και πιέσεις από πλευράς Δ/ντών Εκπ/σης όσον αφορά τον ανώτερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα β΄ ξένης γλώσσας με αποτέλεσμα τη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων στα Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας.

- Τα παραπάνω ευνοούν την όξυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και οι γονείς δικαιολογημένα διαμαρτύρονται έντονα και αγανακτούν, αφού λόγω των αυξημένων οικονομικών προβλημάτων των οικογενειών, το σχολείο οφείλει να επιτελέσει σωστά τον ρόλο του και να καλύψει την ανάγκη εκμάθησης ξένων γλωσσών.

- Παρατηρούνται μεγάλα προβλήματα στη συμπλήρωση του  υποχρεωτικού ωραρίου των εκπ/κών Γαλλικής κλ ΠΕ05 αφού υποχρεούνται να το συμπληρώνουν ακόμα και σε 5 σχολικές μονάδες και αναγκάζονται να επιδίδονται σε αγώνα δρόμου από το ένα σχολείο στο άλλο αφού σε πολλές περιπτώσεις την ίδια ημέρα είναι στο πρόγραμμα δύο και τριών σχολείων. 

- Παραμένουν ακόμα δεκάδες κενά εκπαιδευτικών ΠΕ05 αφού ο αριθμός των εκπαιδευτικών ΠΕ05 που διορίστηκαν, καθώς και των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν, ήταν εξαιρετικά μικρός και δεν 
επαρκεί να καλύψει όλα τα κενά. 

- Τα διδακτικά εγχειρίδια της Δ/θμιας δεν ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και μαθητριών, είναι ξεπερασμένα και δημιουργούν πολλαπλά διδακτικά προβλήματα.

Η Γενική Συνέλευση αποφάσισε ομόφωνα να εκφράσει με την παρούσα την έντονη δυσαρέσκειά της για τον εμπαιγμό που διαπιστώνει εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στις μαθήτριες και στους γονείς τους, λόγω της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που δυστυχώς συνεχίζει να εφαρμόζει στον χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και να ζητήσει

➢ την άμεση ανάκληση των εγκυκλίων σχηματισμού των τμημάτων β΄ ξένης γλώσσας,
➢ την άμεση κάλυψη όλων των κενών ώστε όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες να αρχίσουν επιτέλους να διδάσκονται τη β΄ ξένη γλώσσα την οποία έχουν επιλέξει,
➢ την αντικατάσταση των διδακτικών εγχειριδίων με νέα που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και διδακτικές απαιτήσεις,
➢ τη θεσμοθέτηση σύνδεσης της β΄ ξένης γλώσσας με Πιστοποίηση Γλωσσομάθειας με ταυτόχρονη αύξηση των ωρών διδασκαλίας και
➢ την άμεση επέκταση της διδασκαλίας της β΄ ξένης γλώσσας σε όλες τις τάξεις και τομείς της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου. 

Η Γ.Σ. κατόπιν τούτων αποφάσισε ομόφωνα , στην περίπτωση που δεν  ικανοποιηθούν άμεσα τα παραπάνω καίρια αιτήματα, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, τους συνδικαλιστικούς και συλλογικούς φορείς των γονέων και των εκπαιδευτικών να προσφύγει σε κάθε συνδικαλιστικό, μαζικό, νόμιμο 
ακόμα και ένδικο μέσο, για την προάσπιση της διδασκαλίας της Γαλλικής στη Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση και των δικαιωμάτων μας.


Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»