Τη διάσταση ανάμεσα στις πραγματικές ανάγκες στην Ειδική Αγωγή, στις σύγχρονες δυνατότητες να ικανοποιηθούν και στην πολιτική της κυβέρνησης ανέδειξε η βουλευτής του ΚΚΕ Β. Δάγκα κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος προς το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με τον Ριζοσπάστη.
Όπως τόνισε, «διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες λαμβάνουν την όποια εκπαιδευτική και ειδική επιστημονική στήριξη με πολύ μεγάλη καθυστέρηση και τραγικές ελλείψεις».
Η Β. Δάγκα παρουσίασε την εικόνα στις δομές Ειδικής Αγωγής που είναι σε βάρος των αναγκών στήριξης, φροντίδας, εκπαίδευσης των μαθητών και των μαθητριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με μαθησιακές δυσκολίες και με αναπηρίες. Αναφέρθηκε στα αιτήματα για σχολικούς νοσηλευτές που έμειναν ανικανοποίητα, ενώ «κανονικά θα έπρεπε να συζητάμε για το ότι σε κάθε σχολείο θα έπρεπε να υπάρχει σχολικός νοσηλευτής».
Χαρακτήρισε «εγκληματικό» και το να μην ικανοποιούνται τα αιτήματα για Παράλληλη Στήριξη, επισημαίνοντας ότι - χωρίς να υπολογίζονται οι φετινές αιτήσεις - σήμερα έχει καλυφθεί μόλις το 1/3 των περσινών. Είπε ότι «είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό να καλύπτεται το μεγαλύτερο ποσοστό των κενών με αναπληρωτές, καθώς για να καλυφθεί με ουσιαστικό και όχι τυπικό και με επιστημονικό τρόπο η ανάγκη ενός παιδιού χρειάζεται να στηρίζεται και σε μια σταθερή παιδαγωγική σχέση. Διαφορετικά, μιλάμε για παλινδρόμηση».
Επισήμανε παράλληλα τα σοβαρά ζητήματα σχολικής στέγης και τόνισε ότι το ιδιωτικοποιημένο σύστημα μετακίνησης των μαθητών έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό τους να μην έχει πάει ακόμη σχολείο (Ειδικά Σχολεία της Ραφήνας, το Νηπιαγωγείο Βούλας, για 15 βαριά ανάπηρα παιδιά στο Αιγάλεω).
Η υφυπουργός Παιδείας, Δ. Μιχαηλίδου, η οποία το προηγούμενο διάστημα δήλωνε ότι δεν είναι σωστό να υπάρχει ένας δάσκαλος Παράλληλης Στήριξης για κάθε παιδί, προσπάθησε να εμφανίσει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης με αναφορές στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, τους διορισμούς που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια.
Διαπίστωσε ότι «έχουμε πολύ υψηλότερη ζήτηση Παράλληλης Στήριξης και αυτό σημαίνει ότι για εμάς πρέπει αυτό να μετουσιωθεί σε πιστώσεις», εξαγγέλλοντας 7.300 προσλήψεις τον Οκτώβρη και 2.700 τον Νοέμβρη για Παράλληλη Στήριξη. Παράλληλα υπερασπίστηκε την πολιτική της ΕΕ, σημειώνοντας ότι «μέσω της ενταξιακής πολιτικής της, της ενταξιακής πολιτικής κάθε διαφορετικής ανάγκης που μπορεί να υπάρχει ειδικά σε έναν εκπαιδευτικό χώρο, και θέτει στόχους και χρηματοδοτεί κιόλας αναλόγως».
«Ο πυρήνας του προβλήματος είναι ότι ακριβώς το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ειδική Αγωγή στηρίζεται στις ίδιες κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που, όταν εννοούν συμπερίληψη, εννοούν ακριβώς την περικοπή όλων εκείνων των αναγκαίων μεθόδων και εργαλείων, ώστε να μπορέσει ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με αναπηρίες, όχι μόνο να έχει την πρώιμη διάγνωση, αλλά την αντίστοιχη επιστημονική, κοινωνική στήριξη, παιδαγωγική και πολύ περισσότερο να προχωρήσει και στην αντίστοιχη παραγωγική ένταξη στην κοινωνία.
Γιατί αυτό είναι η σύγχρονη ανάγκη με βάση τις τεράστιες επιστημονικές εξελίξεις και τα νέα εργαλεία και μεθόδους, για να μπορέσει να αντιμετωπίσει με όλα τα αναγκαία εφόδια», σημείωσε η Β. Δάγκα, η οποία επισήμανε την ανάγκη άμεσα να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη