Τα σχολεία ξεκίνησαν την λειτουργία τους μέσα σε μία γενικευμένη και στοχευμένη πολιτική απορρύθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης και σε ένα πολιτικό πεδίο με βυθισμένη σε τόνους λάσπης και νερού την μισή Ελλάδα. Ακόμα και εάν η πολιτική ατζέντα πρόσκαιρα μετατοπίστηκε στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ που διανύει, ως φαίνεται, τη δική του μεταμοντέρνα εκδοχή ενός αμερικανόφερτου life style, με πρόταγμα την αναγένηση της «δημοκρατικής» παράταξης που «όλοι» χωράνε, χωρίς αναζήτηση αιτιών ήττας και με δομική απώλεια αριστερών ριζοσπαστικών χαρακτηριστικών, η εκπαίδευση στη χώρας μας συνεχίζει να πληγώνεται από τις ασκούμενες νεοφιλελεύθερες επιλογές.
Όταν οι κρατικές χρηματοδοτήσεις είναι, τουλάχιστον, ανεπαρκείς και οι στόχοι είναι να απαξιωθεί η δημόσια εκπαίδευση στο σύνολό της (συγχωνεύσεις, πολυπληθή τμήματα, ελλείψεις στην σχολική στέγη και μη συντήρηση, αξιολογήσεις και μέντορες, απαξίωση του εκπαιδευτικού και του συλλόγου διδασκόντων, voucher, υποτιθέμενη επιλογή σχολείων από γονείς, πρότυπα, τηλεκεπαιδεύσεις κ.ά) η εικόνα των τεράστιων κενών στην αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς είναι αναμενόμενη.
Και τα κενά ...κενά!
Μετά από το μεγάλο και συνεχιζόμενο κύμα αγανάκτησης εκπαιδευτικών,γονέων και φορέων, που ακολούθησε τις αρχικές προσλήψεις, που άφηναν ακάλυπτα πολλά σχολεία ΠΕ και ΔΕ και ειδικά τα «παιδιά ενός κατώτερου θεού», αφού στις αρχικές προσλήψεις άφηναν 6.000 μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, στην ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη για τις προσλήψεις στις 25/9 σημειώθηκε ότι «λόγω των αυξημένων, άνω του 30%, αναγκών για Παράλληλη Στήριξη, εξασφαλίστηκαν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, πιστώσεις για πρόσληψη πάνω από 7.300 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25, στα πλαίσια της Β φάσης προσλήψεων, στις αρχές Οκτωβρίου, και 2.700 στη Γ φάση προσλήψεων στις αρχές Νοεμβρίου.»
Η επικριτέα δήλωση της υφυπουργού Παιδείας Δόμνας Μιχαηλίδου», στον Άρη Πορτοσάλτε: «Δεν είναι σωστό ούτε για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά ούτε και για το παιδί να υπάρχει ένας δάσκαλος παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί» δεν άρεται μέσα από μπαλώματα ή προεκλογικές εξαγγελίες κάλυψης κενών, ούτε μπορούν να κρύψουν την εξάρτηση από τα προγράμματα ΕΣΠΑ για θέσεις παράλληλης στήριξης ελλείψει επαρκούς κρατικής χρηματοδότησης και προσλήψεων μόνιμου προσωπικού.
Φυσικά, τα κενά συνεχίζουν να υπάρχουν και στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, όπως ήδη έχουν καταγγείλει οι γονείς των μαθητών των Μουσικών και καλλιτεχνικών Σχολείων.
«Η κωλυσιεργία του Υπουργείου Παιδείας είναι αδιανόητη καθώς η προκήρυξη των καθηγητών χορού και κινηματογράφου έχει ανακοινωθεί πάνω από ένα μήνα και ακόμα δεν έχουν συσταθεί οι επιτροπές μοριοδότησης των ενδιαφερομένων καθηγητών», συμπληρώνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Γονέων Μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων.»
Έως τώρα και με τα μέχρι τώρα δεδομένα, ο αριθμός των κενών ξεπερνά τις 18.000, ενώ στην Α' Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών- τη μεγαλύτερη στη χώρα- τα κενά ξεπερνούν τη χιλιάδα, ύστερα από τις εκτεταμένες περικοπές στις προσλήψεις αναπληρωτών.
Μέσα στις επόμενες μέρες μένει να δούμε την Β’ φάση, χωρίς, φυσικά, αυτό να είναι ικανό να αναχαιτίσει τους συνεχιζόμενους αγώνες των εκπαιδευτικών για αύξηση της χρηματοδότησης, μόνιμους και όχι αππσπασματικούς διορισμούς, για ολιγομελή τμήματα και ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης και των λειτουργών της. Αγώνες που πρέπει να συνδεθούν με αυτούς των γονιών αλλά και όλης της κοινωνίας που στον μεγαλύτερο όγκο της πλήττεται βάναυσα από την ακρίβεια και την εγκατάλειψη. Χαρακτηριστική είναι η κινητοποίηση που έχει ανακοινώσει O Α΄ σύλλογος Αθηνών Εκπ/κών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο ΥΠΑΙΘΑ την Πέμπτη 28/9 στις 14:00.
Σοβάδες και νερά στην εποχή της ψηφιοποίησης
Η πτώση σοβάδων στο 149ο Δημοτικό Σχολείο του Δήμου Αθηναίων έρχεται να αναδείξει τα τεράστια προβλήματα στις σχολικές στέγες. Ασυντήρητα, άρα και μη ασφαλή, κτήρια, μη επαρκής ανέγερση νέων σχολικών μονάδων, μη αξιοποίηση οικοπέδων για ανέγερση ή/και υπαρχόντων κτηρίων, κοντέινερ, που όσο κι αν φρεσκοβάφονται, είναι ακατάλληλα για τάξεις παιδιών και πόσο μάλλον παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή αναπηρίες.
Αλληλεγγύη στα παιδιά των περιοχών που βυθίστηκαν από τις πλημμύρες
Οι πλέον πληττόμενες περιοχές, θύματα των πολιτικών που εφαρμόστηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια και σήμερα από τις κυβερνήσεις και τις αυτοδιοικητικές Αρχές (απουσία αντιπλημμυρικής θωράκισης, μπαζώματα και τσιμεντώματα ποταμών και ρεμάτων, ανεπαρκή μέτρα για την γενικότερη περιβαλλοντική και κλιματική κρίση), μετρούν τις πληγές τους και στην παρεχόμενη εκπαίδευση και ασφάλεια των παιδιών.
«Προϋπόθεση για την έναρξη των μαθημάτων πρέπει να είναι η ενυπόγραφη βεβαίωση των αρμοδίων για την υγιεινή και ασφάλεια των σχολικών χώρων», αναφέρουν σε σχετική τους ανακοίνωση οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Μαγνησίας.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν μεταξύ άλλων την άμεση ενεργοποίηση κατάλληλων μηχανημάτων και ειδικού προσωπικού που με κατάλληλο εξοπλισμό μπορεί να προβεί σε εργασίες καθαρισμού και απολύμανσης ειδικά των πλημμυρισμένων χώρων, την πρόσληψη πρόσθετου προσωπικού καθαριότητας και την ενημέρωση για τους ελέγχους στατικότητας, γενικότερα ασφάλειας των σχολικών χώρων, ασφάλειας των μετακινήσεων, καθώς και για την ποιότητα του νερού.
Αγώνας διεκδίκησης
Σε συνθήκες που γιγαντώνεται η επίθεση σε κοινωνικά και εργασιακά δικαιώματα, που η ανωμαλία τείνει να εγκαθιδρυθεί ως κανονικότητα και το παράλογο ως σύνηθες οι αδιέξοδοι μοναχικοί δρόμοι επιβάλλεται να συναντηθούν στην διεκδίκηση όχι μόνοτων αυτονόητων αλλά ακόμα και πιο προωθημένων αιτημάτων τόσο γενικά όσο και στον χώρο της εκπαίδευσης.
Το δικαίωμα ΟΛΩΝ των παιδιών στην μόρφωση δεν πρέπει να μπαίνει στην μέγγενη του κέρδους.
Το δικαίωμα ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών για μόνιμη και αξιοπρεπή εργασία πρέπει να μπαίνει σε αντιδιαστολή και αντιπαράθεση με τις σκόπιμες κατασπαταλήσεις δημόσιου χρήματος και έργων βιτρίνας.
Το δικαίωμα ΟΛΩΝ των γονιών να απαιτούν τις καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης για τα παιδιά τους από το κράτος και την αυτοδιοίκηση πρέπει να συμπορεύεται με τα δίκαια αιτήματα παιδαγωγών, μαθητών και κοινωνίας.
* Η Θανοπούλου Κατερίνα είναι εκπειδευτικός ειδικής αγωγής και υποψήφια δημοτική σύμβουλος με την Ανατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη