ελμε πειραιά
ΕΛΜΕ Πειραιά: Λείπουν επίσης οι εκπαιδευτικοί χορού και κινηματογράφου από το Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Είναι δηλαδή ένα Καλλιτεχνικό Σχολείο, που δεν διδάσκει καλλιτεχνικά μαθήματα.

Πλήθος «γερασμένων» σχολείων, χωρίς ουσιαστικούς ελέγχους (αντισεισμικότητα, στατική επάρκεια, διευκολύνσεις για άτομα με αναπηρίες κ.α.) που έχουν να γίνουν χρόνια έχει ο Πειραιάς, σύμφωνα με υπόμνημα της τοπικής ΕΛΜΕ.

Ανάμεσά τους ορισμένα ιδιαίτερα “γηρασμένα” και καταπονημένα κτίρια, στα οποία ενδέχεται να έχει ξεπεραστεί ακόμα και το προσδόκιμο αντοχής των υλικών κατασκευής τους, όπως: το 10ο Γυμνάσιο Πειραιά (προ του 1955, μάλλον από τις αρχές του αιώνα), το Ζάννειο (μισθωμένο κτίριο), το 3ο ΕΠΑΛ-7ο Εσπερινό ΕΠΑΛ (μισθωμένο κτίριο), το 7ο Γυμνάσιο Πειραιά (μισθωμένο κτίριο, πριν το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο), το συγκρότημα Τζαβέλα (2ο Γυμνάσιο-2ο ΓΕΛ Πειραιά), με χρονολογία κατασκευής το 1970, το 13ο ΓΕΛ Πειραιά (μισθωμένα κτίριο-πολυκατοικία), το 9ο ΕΠΑΛ Πειραιά (μισθωμένο κτίριο-πολυκατοικία), το συγκρότημα στην Αφεντούλη (1ο Γυμνάσιο-1ο ΓΕΛ Πειραιά, το 1970).

Επιπλέον, παρά τη β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών, τα κενά ανέρχονται στη Γενική Εκπαίδευση, μετά τη Β’ φάση, σε 245 (219 στην Α’ Πειραιά, 24 στη Β’ Πειραιά-Αργοσαρωνικός, 2 στη Γ’ Πειραιά-Κύθηρα)!

Λείπουν επίσης οι εκπαιδευτικοί χορού και κινηματογράφου από το Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Είναι δηλαδή ένα Καλλιτεχνικό Σχολείο, που δεν διδάσκει καλλιτεχνικά μαθήματα.

Ολο το υπόμνημα της ΕΛΜΕ Πειραιά για την κατάσταση των σχολείων

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ δίνει στη δημοσιότητα υπόμνημα με τα βασικά προβλήματα των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών αυτή την περίοδο. Συγκεκριμένα:

Κενά εκπαιδευτικών

Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα πάρα πολύ άσχημη, τραγική, παρότι μπήκαμε στον Οκτώβρη. Τα κενά στη Γενική Παιδεία, όπως έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ (πριν τη Β’ Φάση που έγινε στις 3/10)(https://dide-peiraia.att.sch.gr/index.php/menu-pysde/menu-pysde-announcements/11014-pysde-anak-kena-genikhs-27092024) και μετά την επεξεργασία τους από την ΕΛΜΕ ανέρχονται σε τουλάχιστον: 364 στη Γενική Εκπαίδευση (312 στην Α’ Πειραιά, 49 στη Β’ Πειραιά, 3 στη Γ’ Πειραιά), χωρίς να καλυφθούν εξ’ ολοκλήρου όλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Α’ Πειραιά λείπουν 60 φιλόλογοι, 26 μαθηματικοί, 27 γυμναστές, 31 Πληροφορικής κ.α.! Στη Β’ Πειραιά 11 φιλόλογοι, 6 μαθηματικοί κ.α.

Στην Ειδική Αγωγή έλειπαν (πριν τη Β’ Φάση που έγινε χτες 3/10) 20 εκπαιδευτικοί από τα Ειδικά Σχολεία (ΣΜΕΑΕ) και 17 εκπαιδευτικοί από τα Τμήματα Ένταξης (7 Φιλόλογοι, 6 Μαθηματικοί, 4 Φυσικοί). Βλέπε και εδώ: https://dide-peiraia.att.sch.gr/index.php/menu-pysde/menu-pysde-announcements/11017-pysde-anak-kena-smeae-te-28092023

Μόλις χτες, στις 3/10 ανακοινώθηκαν με τη Β΄ φάση:

67 προσλήψεις στην Παράλληλη Στήριξη και 16 στην Ειδική Αγωγή (ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης-Τ.Ε.). Δηλαδή, εξακολουθούν να λείπουν 21 εκπαιδευτικοί στην Ειδική Αγωγή (37 που έλειπαν μείον 16 που προσλήφθηκαν με τη Β’ φάση), ενώ αποδεικνύεται από τον αριθμό των προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη (67) ότι δεκάδες παιδιά ήταν, από την αρχή της σχολικής χρονιάς και ένα μήνα σχεδόν από την έναρξη λειτουργίας των σχολείων, χωρίς εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης (για την Παράλληλη Στήριξη δεν έχουμε και δεν είχαμε σαφή εικόνα των κενών).

119 προσλήψεις στη Γενική Εκπαίδευση (93 στην Α’ Πειραιά, 25 στη Β’ Πειραιά-Αργοσαρωνικός, 1 στη Γ’ Πειραιά-Κύθηρα).

Άρα, τα κενά ανέρχονται στη Γενική Εκπαίδευση, μετά τη Β’ φάση, σε 245 (219 στην Α’ Πειραιά, 24 στη Β’ Πειραιά-Αργοσαρωνικός, 2 στη Γ’ Πειραιά-Κύθηρα)!

Λείπουν επίσης οι εκπαιδευτικοί χορού και κινηματογράφου από το Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Είναι δηλαδή ένα Καλλιτεχνικό Σχολείο, που δεν διδάσκει καλλιτεχνικά μαθήματα. Ο βασικός λόγος για τον οποίο φοιτούν εκεί οι μαθητές και οι μαθήτριες είναι για την παρακολούθηση αυτών των μαθημάτων! Καθυστερούν και φέτος δραματικά οι διαδικασίες για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων αυτών, παρά τις επίμονες παρεμβάσεις του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου, αλλά και το σχετικό υπόμνημα του Συνηγόρου του Πολίτη.

Κατάσταση Σχολικών κτιρίων

Ανησυχούμε ιδιαίτερα! Στην ευρύτερη περιφέρεια του Πειραιά (Πειραιάς και γύρω Δήμοι, νησιά Αργοσαρωνικού), έχουμε πλήθος «γερασμένων» σχολείων, ενώ γνωρίζουμε ότι ουσιαστικοί έλεγχοι (αντισεισμικότητα, στατική επάρκεια, διευκολύνσεις για άτομα με αναπηρίες κ.α.) έχουν να γίνουν χρόνια. Τα παραπάνω αποδεικνύονται από τα συχνά κρούσματα που αφορούν την επικινδυνότητα των σχολικών κτιρίων και τα οποία έχει καταγγείλει η ΕΛΜΕ στο παρελθόν (βλέπε αποκόλληση μετόπης 13ο ΓΕΛ Πειραιά, βοθρολύματα στο προαύλιο του 2ου Γυμνασίου Περάματος, πλημμυρισμένα σχολεία στην Αίγινα-1ο Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ).

Πιο συγκεκριμένα, για το Δήμο Πειραιά που αντιμετωπίζει και τα μεγαλύτερα προβλήματα:

  • 15 σχολικά κτίρια, στα οποία φιλοξενούνται 21 σχολεία και 2 Εργαστηριακά Κέντρα της Β/θμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με στοιχεία του Δήμου Πειραιά, είναι κατασκευασμένα πριν το 1989!

  • Ανάμεσά τους ορισμένα ιδιαίτερα “γηρασμένα” και καταπονημένα κτίρια, στα οποία ενδέχεται να έχει ξεπεραστεί ακόμα και το προσδόκιμο αντοχής των υλικών κατασκευής τους, όπως: το 10ο Γυμνάσιο Πειραιά (προ του 1955, μάλλον από τις αρχές του αιώνα), το Ζάννειο (μισθωμένο κτίριο), το 3ο ΕΠΑΛ-7ο Εσπερινό ΕΠΑΛ (μισθωμένο κτίριο), το 7ο Γυμνάσιο Πειραιά (μισθωμένο κτίριο, πριν το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο), το συγκρότημα Τζαβέλα (2ο Γυμνάσιο-2ο ΓΕΛ Πειραιά), με χρονολογία κατασκευής το 1970, το 13ο ΓΕΛ Πειραιά (μισθωμένα κτίριο-πολυκατοικία), το 9ο ΕΠΑΛ Πειραιά (μισθωμένο κτίριο-πολυκατοικία), το συγκρότημα στην Αφεντούλη (1ο Γυμνάσιο-1ο ΓΕΛ Πειραιά, το 1970).

  • Ανάμεσα στα παραπάνω, υπάρχουν κτίρια παντελώς ακατάλληλα για σχολεία. Τέτοια είναι π.χ. το 9ο ΕΠΑΛ Πειραιά, το 7ο Γυμνάσιο Πειραιά, το 13ο ΓΕΛ Πειραιά. Το δύο είναι πολυκατοικίες (9ο ΕΠΑΛ, 13ο ΓΕΛ), χωρίς προαύλιο, ενώ το 7ο Γυμνάσιο Πειραιά είναι σχολείο που χτίστηκε πριν το 2ο παγκόσμιο πόλεμο! Για τα σχολεία αυτά, είναι ανάγκη να εξευρεθεί χώρος για να προχωρήσει η ανέγερση νέων σχολείων (για το 7ο Γυμνάσιο Πειραιά υπάρχει δεσμευμένο οικόπεδο, δεν γνωρίζουμε ωστόσο αν και πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή του νέου σχολείου). Για τα 3 αυτά σχολεία το ελληνικό δημόσιο και ο δήμος Πειραιά, δηλαδή ο φορολογούμενος λαός, επιβαρύνονται με χιλιάδες ευρώ το μήνα. Π.χ. για το 13ο ΓΕΛ το νοίκι από όσο γνωρίζουμε ανέρχεται σε 12 χιλιάδες ευρώ το μήνα! Πριν λίγους μήνες, είχαμε αποκόλληση μετόπης (έφυγε κομμάτι τσιμέντου) από την ταράτσα του 13ου ΓΕΛ και έπεσε στο πεζοδρόμιο, προκαλώντας ζημιές σε σταθμευμένο όχημα. Από τύχη δεν υπήρχε κάποιος τραυματισμός μαθητή, εκπαιδευτικού ή διερχόμενου πεζού. Το καλοκαίρι έγιναν από τον ιδιώτη εργασίες συντήρησης στην ταράτσα, ωστόσο το κτίριο είναι φανερό πως είναι παντελώς ακατάλληλο για σχολείο. Σε ό,τι αφορά το 9ο ΕΠΑΛ Πειραιά, έχουν παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες οι εξαγγελίες για ανέγερση νέου σχολείου στο παλιό εργοστάσιο, δίπλα στο Στάδιο “Γ. Καραϊσκάκης”.

  • Ο Δήμος Πειραιά βεβαιώνει ότι από το 2003 (όταν και έγινε ένας απλός οπτικός έλεγχος), δεν έχει πραγματοποιηθεί κανενός είδους αντισεισμικός έλεγχος. Δεν έχει πραγματοποιηθεί κανενός είδους παρέμβαση στο φέροντα οργανισμό των κτιρίων. Εκκρεμούν ακόμα σχολεία (12) (με έτος κατασκευή πριν το 1989) που δεν έχουν εγκατασταθεί τα αναγκαία συστήματα πυρασφάλειας.

  • Ιδιαίτερα κτιριακά προβλήματα αντιμετωπίζουν τα 3 από τα 4 Ειδικά Σχολεία της πειραιώτικης Περιφέρειας (τα 3 από τα 4 στεγάζονται στα όρια του Δήμου Πειραιά). Το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά “η Άνοιξη” συστεγάζεται με το ΕΝΕΕΓΥΛ Πειραιά και το 10ο ΓΕΛ Πειραιά, δηλαδή συστεγάζονται δύο Ειδικά Σχολεία (στα οποία φοιτούν και μαθητές με σοβαρές αναπηρίες) με ένα Γενικό Λύκειο, στο ίδιο κτίριο, με κοινό αύλειο χώρο! Σαν αποτέλεσμα, το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά, όπως και το ΕΝΕΕΓΥΛ Πειραιά, ασφυκτιούν από την έλλειψη χώρου, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκπαιδευτικών, αλλά και τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Επιστημονικού και Βοηθητικού Προσωπικού, να ανταποκριθούν στο σύνθετο και απαιτητικό παιδαγωγικό τους έργο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά αδυνατούσε φέτος να εγγράψει 4 μαθητές, λόγω έλλειψης χώρου. Είναι άμεση ανάγκη η ανέγερση τουλάχιστον ενός σύγχρονου διδακτηρίου, κατάλληλου για Ειδικό Σχολείο που να στεγάσει ένα από τα δύο Ειδικά Σχολεία που σήμερα συστεγάζονται με το 10ο ΓΕΛ Πειραιά.

  • Το ΕΝΕΕΓΥΛ Δραπετσώνας αδυνατούσε το καλοκαίρι να εγγράψει μαθητές λόγω έλλειψης αίθουσας (βρέθηκε τελικά λύση με παραχώρηση αίθουσας από το συστεγαζόμενο ΕΠΑΛ Κερατσινίου). Η κατάσταση όμως είναι οριακή. Συστεγάζεται με ένα ΕΠΑΛ (!), σε κτίριο που δεν έχει τις αναγκαίες προδιαγραφές για Ειδικό Σχολείο. Απαιτείται η ανέγερση νέου, σύγχρονου Ειδικού Σχολείου σε κάποιο Δήμο της Β’ Πειραιά, που θα στεγάσει το σημερινό ΕΝΕΕΓΥΛ Δραπετσώνας.

  • Συνολικά, ο αριθμός των υπαρχόντων Ειδικών Σχολείων είναι μικρός (μόλις 4 για όλη την πειραιώτικη Περιφέρεια) και δεν επαρκεί να καλύψει τις ολοένα και πιο αυξημένες ανάγκες γονιών και μαθητών, που με γνωμάτευση αρμόδιας διεπιστημονικής επιτροπής απευθύνονται στις ΣΜΕΑΕ. Είναι συνεπώς αναγκαία η ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, κατάλληλα για μαθητές με αναπηρία-ειδικές ανάγκες αλλά και η ίδρυση νέων σχολικών μονάδων ΣΜΕΑΕ.

Ενδεικτικά σε άλλους Δήμους:


 

  1. Το συγκρότημα που στεγάζει το 1ο και 2ο ΓΕΛ Σαλαμίνας αντιμετωπίζει πολλά κτιριακά προβλήματα, που έχει αναδείξει στο παρελθόν η ΕΛΜΕ. Το 2ο ΓΕΛ Σαλαμίνας αδυνατεί να δημιουργήσει νέα τμήματα, παρότι τα υπάρχοντα είναι πολυπληθή, λόγω έλλειψης διαθέσιμης αίθουσας. Είναι χαρακτηριστικό ότι χρησιμοποιεί 2 container για αίθουσες διδασκαλίας. Στην αίθουσα του Συλλόγου Διδασκόντων του ΓΕΛ Αμπελακίων Σαλαμίνας υπάρχουν...υποστυλώματα. Στην Σαλαμίνα ιδιαίτερα είναι άμεση ανάγκη να προχωρήσει η ανέγερση του (υπάρχοντος στα χαρτιά) ΓΕΛ Αιαντείου, για την αποσυμφόρηση των δύο υπαρχόντων ΓΕΛ που συστεγάζονται.

    2. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός της πλημμύρας του 1ου Γυμνασίου Αίγινας και του ΕΠΑΛ Αίγινας, που είχε σαν αποτέλεσμα με πολλές καταστροφές. Τα ερωτήματα πολλά! Γιατί πλημμύρισαν τα δύο σχολεία; Πού έχουν χτιστεί; Υπάρχει έστω και ο στοιχειώδης αντιπλημμυρικός σχεδιασμός; Τι θα γινόταν αν οι μαθητές ήταν εκείνη την ώρα σχολείο; Πώς θα διασφαλιστεί ότι στο μέλλον δεν θα ξαναγίνουν τα ίδια, που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών;

Για τα Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.) στον Πειραιά

Υπάρχει σημαντική ανάγκη για δημιουργία νέων Τμημάτων Ένταξης (μετά από σχετική πρόσκληση του ΥΠΑΙΘΑ), ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, που διαθέτουν σχετική γνωμάτευση από τα ΚΕΔΑΣΥ.

Χαρακτηριστικά, στους Δήμους Περάματος και Κορυδαλλού, αλλά και Ύδρας (σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΛΜΕ στην Ύδρα φέτος υπάρχουν 4 μαθητές/μαθήτριες που διαθέτουν σχετική γνωμάτευση για φοίτηση σε Τ.Ε.), κανένα Γυμνάσιο-ΓΕΛ δεν διαθέτει Τ.Ε. (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στους άλλους Δήμους η κατάσταση είναι ιδανική-ακολουθούν στοιχεία).

Συγκεκριμένα, με περσινά στοιχεία που συνέλεξε η ΕΛΜΕ, 123 μαθητές του Περάματος (Γυμνάσια-ΓΕΛ) διαθέτουν γνωμάτευση για φοίτηση σε Τ.Ε., αλλά αυτό δεν υπάρχει! Επισυνάπτουμε αναλυτικό υπόμνημα της αρμόδιας Κοινωνική Λειτουργού, που συνέταξε, μετά από παράκληση της ΕΛΜΕ, πέρσι.

Μεγάλη είναι η ανάγκη για τη δημιουργία ενός ακόμα Τ.Ε. στην Αίγινα, όπως ζητά π.χ. το Γυμνάσιο Μεσαγρού (υπάρχει από πέρσι σχετικό αίτημα του Συλλόγου Γονέων). Το μοναδικό Τ.Ε. στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες.

Αίτημα για ίδρυση Τ.Ε. υπάρχει από την εκπαιδευτική κοινότητα για το Αγκίστρι. Πέρσι, έξι παιδιά με γνωματεύσεις δεν είχαν καμία υποστήριξη από ειδικούς παιδαγωγούς καθώς το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις του εν λόγω σχολείου, δεν διαθέτει Τμήμα Ένταξης.

Συνολικά στη ΔΙΔΕ Πειραιά, μαζί με το Τ.Ε. στο 4ο Γυμνάσιο Κερατσινίου που εγκρίθηκε πρόσφατα και λειτουργεί φέτος για 1η φορά, θα λειτουργούν από τη νέα χρονιά:

  • 12 Τ.Ε. στην Α’ Πειραιά (περιλαμβάνει τους Δήμους Πειραιά, Νίκαιας-Ρέντη, Κορυδαλλού, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Σαλαμίνας), 11 σε Γυμνάσια, μόλις ένα σε ΓΕΛ, κανένα σε ΕΠΑΛ.

  • 4 στη Β’ Πειραιά (Aργοσαρωνικός), 3 σε Γυμνάσια (Σπετσών, Γαλατά Τροιζηνίας, 2ου Γυμνασίου Αίγινας) και 1 σε ΓΕΛ (Σπετσών), κανένα σε ΕΠΑΛ

  • 1 στη Γ’ Πειραιά (Κύθηρα), στο Γυμνάσιο.

Είναι φανερό, με μια απλή σύγκριση με τον αριθμό των Τ.Ε. που λειτουργούν στην Α/θμια Εκπαίδευση στον Πειραιά, ότι ο αριθμός μειώνεται σημαντικά στη Β/θμια, με αποτέλεσμα, πολλοί/πολλές μαθητές/μαθήτριες που φοιτούν σε Τ.Ε. στο Δημοτικό, να μην μπορούν να συνεχίσουν στο Γυμνάσιο ή στο ΓΕΛ, παρότι διαθέτουν σχετική γνωμάτευση.

Τεράστια η υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων-μεγάλο μέρος των εξόδων των σχολείων κατευθύνεται στην πληρωμή ΔΕΗ-Θέρμανσης

Σύμφωνα με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, οι περικοπές έχουν αγγίξει το 60%. Ως αποτέλεσμα, το ταμειακό απόθεμα των σχολείων έχει συρρικνωθεί σε απαράδεκτα χαμηλό επίπεδο (1.000, 1.500, 2.000 ευρώ, ανάλογα το μέγεθος του σχολείου), που επιτρέπει τα απολύτως απαραίτητα, πολλές φορές ούτε καν αυτά. Αναφέρουμε ορισμένα ενδεικτικά παραδείγματα, από την περσινή σχολική χρονιά, που συνέλεξε η ΕΛΜΕ (τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι στη διάθεσή σας):

  • Γενικό Λύκειο του Πειραιά διαθέτει περίπου 1.200 ευρώ υπόλοιπο, όταν μόνο η συντήρηση των φωτοτυπικών, μαζί με τα αναλώσιμά τους, απαιτεί περίπου 600 ευρώ μέσα στη χρονιά.

  • Σε σχολικό συγκρότημα σε δήμο της Β' Πειραιά (Γυμνάσιο και ΓΕΛ που συστεγάζονται σε κτίριο 60 ετών): Τα δύο σχολεία, με 470 μαθητές και 70 εκπαιδευτικούς, διαθέτουν το 70% της χρηματοδότησης για πληρωμή αποκλειστικά θέρμανσης και τίποτα άλλο. Η χρηματοδότηση είναι περίπου 20.000 ευρώ τον χρόνο (και για τα δύο σχολεία, δηλαδή 10.000 για το καθένα), όταν μόνο η ΔΕΗ έρχεται περίπου 3.000 ευρώ το δίμηνο! Είναι τέτοια η κατάσταση που τα δύο σχολεία έχουν πλέον χρέος στη ΔΕΗ, αφού για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς δεν πληρώνουν όλο το ποσό, αλλά «έναντι» (π.χ. 2.000) και διατηρείται ένα χρέος περίπου 7.000 ευρώ!

  • ΓΕΛ σε άλλο μεγάλο δήμο της Β' Πειραιά, λαμβάνει 1.000 ευρώ τον μήνα, περίπου 12.000 ευρώ τον χρόνο. Από αυτά, 500 - 700 ευρώ τον μήνα πάνε μόνο στη ΔΕΗ! Το Φυσικό Αέριο κοστίζει πάνω από 1000 ευρώ το μήνα τους μήνες που ανάβει η Θέρμανση, ενώ πριν από 2 χρόνια κόστιζε 500-700 το μήνα.

  • Σε άλλο ΓΕΛ του ίδιου δήμου, που έχει την «ατυχία» να φιλοξενεί αθλητικές δραστηριότητες το απόγευμα (Αθλητικοί Σύλλογοι), η ΔΕΗ είναι πάνω από 1.000 ευρώ τον μήνα!

Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι οι απειλές της ΔΕΗ για διακοπές ρεύματος σε σχολεία του Δήμου Πειραιά, του Κορυδαλλού κ.α. Μάλιστα, για σχολεία του Δήμου Πειραιά είχαν εκδοθεί εντολές διακοπής ρεύματος, με το ΔΕΔΔΗΕ να αναλαμβάνει την υλοποίησή τους, κάτι που σταμάτησε μετά από παρέμβαση-κινητοποίηση της ΕΛΜΕ και δημοσιοποίηση του ζητήματος. “Απειλητικές” επιστολές από τη ΔΕΗ Α.Ε. δέχτηκαν πέρσι και δύο ΓΕΛ του Κορυδαλλού (1ο και 4ο ΓΕΛ Κορυδαλλού), όπως έχει καταγγείλει δημόσια η ΕΛΜΕ (οι καταγγελίες είναι στη διάθεσή σας), αν και το ζήτημα διευθετήθηκε από το Δήμο μετά τη δημοσιοποίησή του από την ΕΛΜΕ.

Για τους όρους διαβίωσης (στέγαση-μετακίνηση) των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα εκείνων που υπηρετούν στον Αργοσαρωνικό

Στέγαση:

Η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολή, ιδιαίτερα σε Ύδρα-Σπέτσες, που η πλειοψηφία των καταλυμάτων αξιοποιείται τουριστικά. Ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να αδειάσουν τα σπίτια το Μάη, ενώ δύσκολα μπορεί να βρει κανείς σπίτι τον Σεπτέμβριο, που είναι σε εξέλιξη η τουριστική κίνηση. Τους μήνες αυτούς οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να διαμένουν σε ξενοδοχεία, γεγονός που κατατρώει το ήδη πενιχρό εισόδημα. Τα ενοίκια είναι ιδιαίτερα ψηλά, όπως και συνολικά το κόστος διαβίωσης (τρόφιμα, μετακίνηση, θέρμανση κ.α.).

Είναι χαρακτηριστικό ότι σημαντικό κομμάτι των αναπληρωτών/αναπληρωτριών συναδέλφων/συναδελφισσών που προσλαμβάνεται μέσα στη χρονιά δεν αναλαμβάνει υπηρεσία, δηλώνει παραίτηση (υπολογίζουμε περίπου 1 στους 4).

Με παρεμβάσεις της ΕΛΜΕ 4 από τους 7 νησιωτικούς δήμους (Σπέτσες, Ύδρα, Αγκίστρι, Πόρος) προχωράνε στην καταβολή επιδόματος σίτισης-διαβίωσης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, σε αντίθεση με Σαλαμίνα, Αίγινα, Κύθηρα, όπως διεκδικούμε. Συνεχίζουμε τις διεκδικήσεις μας, ώστε να δοθεί το σχετικό επίδομα από όλους τους νησιωτικούς Δήμους.

Ωστόσο, παρά την σημαντική αυτή ανακούφιση, η κατάσταση παραμένει ιδιαίτερα δύσκολη για τους/τις εκπαιδευτικούς, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το Δήμο Τροιζηνίας-Μεθάνων (5 σχολικές μονάδες σε Γαλατά και Μέθανα), καθώς δεν είναι νησιωτικός, άρα δεν επιτρέπεται να καταβάλλει επίδομα.

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για καταβολή επιδόματος σε μόνιμους εκπαιδευτικούς (π.χ. νεοδιόριστους) που δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών αυτών. Είναι ανάγκη να διευθυνθεί η δυνατότητα καταβολής του επιδόματος διαβίωσης και σε αυτές τις κατηγορίες εκπαιδευτικών.

Στην Ύδρα αξιοποιείται το πρώην Γηροκομείο (ιδιοκτησία Δήμου-Εκκλησίας) για την στέγαση ορισμένων (λίγων) εκπαιδευτικών. Είναι ανάγκη να βρεθούν τέτοια οικήματα και στους άλλους Δήμους για την στέγαση των εκπαιδευτικών. Να αξιοποιηθούν και ξενοδοχεία, που διαθέτουν σε αφθονία τα νησιά. Π.χ. στις Σπέτσες μπορεί να αξιοποιηθεί το κτίριο της Αναργύρειος και Κοργιαλένειος Σχολής (Α.Κ.Σ.Σ.).

Να μεριμνήσουν οι αρμόδιες αρχές ώστε να δημιουργηθούν ξενώνες για τους συναδέλφους που έρχονται ως αναπληρωτές και νεοδιόριστοι (‘’Το σπίτι του εκπαιδευτικού’’).

Η ΕΛΜΕ διεκδικεί, μέχρι την ικανοποίηση των παραπάνω, την καταβολή επιδόματος ενοικίου 300 ευρώ με επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

Μετακίνηση στην Σαλαμίνα:

Για την μετακίνηση στην Σαλαμίνα, χωρίς έκπτωση, οι συνάδελφοι πληρώνουν καθημερινά 14 ευρώ μόνο για να μπουν και να βγουν από το νησί με το όχημά τους! Δηλαδή το μήνα 300 ευρώ! Ακόμα και με την έκπτωση του 50%, δίνουν καθημερινά 7 ευρώ πήγαινε-έλα, που σημαίνει 150 ευρώ το μήνα! Χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος της βενζίνης για την μετακίνηση από και προς το νησί και την μετακίνηση μέσα στο νησί, πολλές φορές σε σχολεία που βρίσκονται μακριά το ένα από το άλλο! Αυτή την στιγμή ισχύει η έκπτωση 50% στο εισιτήριο με αυτοκίνητο και για τις δύο κοινοπραξίες. Ωστόσο, δεν έγιναν πέρσι δεκτά τα αιτήματά μας για εφαρμογή έκπτωσης 50% στο εισιτήριο των πεζών, αλλά και για τα δίκυκλα. Δεν υπάρχει δυστυχώς καμία έκπτωση για τους/τις συναδέλφους/συναδέλφισσες που μετακινούνται από Σαλαμίνα προς σχολεία του Πειραιά (είναι δηλαδή μόνιμοι κάτοικοι Σαλαμίνας, αλλά εργάζονται “μέσα”, στον Πειραιά), παρά τις επίμονες παρεμβάσεις μας. Μετά από αίτημα της ΕΛΜΕ, το Δημοτικό Συμβούλιο Σαλαμίνας έχει λάβει ομόφωνη απόφαση στήριξης των αιτημάτων της ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών, σε ό, τι έχει να κάνει με την μετακίνηση με τις δύο κοινοπραξίες πλοίων και το ΚΤΕΛ Σαλαμίνας, χωρίς ωστόσο να έχει αναλάβει κάποια πρωτοβουλία για την ικανοποίησή τους.

Το ΚΤΕΛ Σαλαμίνας εφαρμόζει μειωμένο εισιτήριο μόνο με την έκδοση μηνιαίας κάρτας και όχι στο μεμονωμένο εισιτήριο. Θεωρούμε ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μετακινούνται δωρεάν εντός Σαλαμίνας με το ΚΤΕΛ, από και προς το σχολείο ή τα σχολεία που υπηρετούν.

Επίσης, δωρεάν θα πρέπει να είναι και η μετακίνηση μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαινοέρχονται στην Σαλαμίνα (αλλά από και προς τα υπόλοιπα νησιά), επειδή δεν υπάρχει η ειδικότητα που επιθυμούν στο ΕΠΑΛ Σαλαμίνας (ή δεν υπάρχει καν ΕΠΑΛ στο νησί τους) ή επειδή φοιτούν σε κάποια ειδική δομή ή πρέπει να κάνουν κάποια θεραπεία, με τα πλοία της γραμμής.

Μετακίνηση στα υπόλοιπα νησιά:

Για την μετακίνηση στα υπόλοιπα νησιά το κόστος είναι ακόμα υψηλότερο. Με την έκπτωση 30% που έχουν οι εκπαιδευτικοί για την μετακίνηση στην Αίγινα, το κόστος κυμαίνεται από 17 έως 26 ευρώ (370-560 ευρώ τον μήνα!!) ανάλογα με τον τύπο πλοίου, για όσους επιθυμούν να μετακινούνται καθημερινά, ώστε να γλυτώσουν την ενοικίαση σπιτιού στην Αίγινα.

Η μετακίνηση στην Ύδρα κοστίζει 80 ευρώ! Δηλαδή, το σκέφτεται κάποιος να πάει να δει τους δικούς του ανθρώπους μέσα στη σχολική χρονιά!

Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ανάγκη να επεκταθεί σε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα νησιά και όχι μόνο σε εκείνους/εκείνες που είναι μόνιμοι κάτοικοι. Με τον τρόπο αυτό, αποκλείονται αυτοί/αυτές που κυρίως το έχουν ανάγκη για να μπορούν να βλέπουν τις οικογένειές τους (μη μόνιμοι κάτοικοι).

Συνολικά, για το ζήτημα της μετακίνησης είναι απαραίτητη η καθολική, υποχρεωτική για τις κοινοπραξίες και τα ΚΤΕΛ, εφαρμογή έκπτωσης (τουλάχιστον 50%) στη μετακίνηση των εκπαιδευτικών, για όλο το έτος, με νομοθετική ρύθμιση, για όλους και όλες τις εκπαιδευτικούς. Μέχρι σήμερα, οι όποιες εκπτώσεις δίνονται, είναι με πρωτοβουλία (άρα και στη διακριτική ευχέρεια) των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Διεκδικούμε επίσης την αύξηση του ποσού της χιλιομετρικής αποζημίωσης για οδοιπορικά για τις ανάγκες της υπηρεσίας, που σήμερα κινείται σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα και διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται αποζημίωση.

Για τις εκπαιδευτικές δομές του καταστήματος κράτησης Κορυδαλλού (Δημοτικό Σχολείο, το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας-ΣΔΕ και ΔΙΕΚ):

  • κύριο πρόβλημα αποτελεί η έλλειψη χώρου, αλλά και η μεγάλη έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού. Μόνιμοι είναι οι μόνο η Δ/ντρια των εκπαιδευτικών δομών και 2 ακόμα εκπαιδευτικοί (ανάμεσά τους η Προϊσταμένη του Δημοτικού Σχολείου). Δεν έχει προκηρυχθεί θέση Υποδιευθυντή στο ΙΕΚ (αποτελεί ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα).

  • οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στις εκπαιδευτικές δομές του Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν είναι μόνιμοι αλλά ωρομίσθιοι, αναπληρωτές. Μέχρι σήμερα, δεν έχει προσληφθεί κανείς. Οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, οι ελλείψεις σε ειδικότητες, η καθυστέρηση στις προσλήψεις δε βοηθούν στην απρόσκοπτη προσφορά του εκπαιδευτικού έργου που έχουν ανάγκη οι κρατούμενοι.

  • Στις γυναικείες φυλακές δεν υπάρχει κανενός είδους (μέχρι τώρα) εκπαιδευτική δομή, πράγμα εντελώς απαράδεκτο.

  • Οι ανάγκες που καλύπτουν οι υπάρχουσες εκπαιδευτικές δομές δεν επαρκούν παρά μόνο για ένα μικρό μέρος από τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των κρατουμένων. Υπάρχουν περίπου 200 θέσεις, όταν οι αιτήσεις για ένταξη σε κάποια εκπαιδευτική δομή είναι περίπου 500.

  • Απουσιάζει η βαθμίδα Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετά το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (π.χ. Λυκειακές Τάξεις). Η Διευθύντρια έκανε εισήγηση για δημιουργία Λυκειακής Δομής στο Κατάστημα Κράτησης, που ζητούμε να ικανοποιηθεί. Ως αποτέλεσμα αυτής της έλλειψης παρατηρείται μεγάλος αριθμός κρατουμένων που θέλουν να ενταχθούν στην κατηγορία του «κατ΄ ιδίαν διδαχθέντων μαθητών». Αυτό σημαίνει ότι προετοιμάζονται για τις εξετάσεις μόνοι τους, χωρίς καμία βοήθεια, με ό,τι αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχει μια τέτοια κατάσταση.

  • Εκκρεμούν οι νέες αιτήσεις των κρατουμένων για έγκριση παρακολούθησης των μαθημάτων στις εκπαιδευτικές δομές (Δημοτικό Σχολείο, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας,ΙΕΚ)-μέχρι αυτή τη στιγμή παρακολουθούν μαθήματα οι παλαιοί (περσινοί) μαθητές.

  • Σοβαρά εμπόδια δημιουργεί και η υποχρηματοδότηση των εκπαιδευτικών δομών, γεγονός που συμβάλλει στην επιδείνωση των ήδη σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

Η ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ θεωρεί ότι η παροχή μόρφωσης σε όσους έχουν την ανάγκη στη δύσκολη αυτή στιγμή της ζωής τους, δεν είναι δυνατόν να στηρίζεται στη «φιλανθρωπία» ή κυρίως στον εθελοντισμό.

Η παροχή εκπαίδευσης στις φυλακές είναι δικαίωμα των κρατουμένων και ταυτόχρονα υποχρέωση της πολιτείας.

Θεωρούμε ανάγκη:

  • Άμεσα να ιδρυθεί εκπαιδευτική δομή στις γυναικείες φυλακές – καμία καθυστέρηση γύρω απ΄ αυτό το ζήτημα δεν θα είναι ανεκτή

  • Την άμεση λειτουργία της βαθμίδας που λείπει σύμφωνα με τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των κρατουμένων

  • Να διευκολύνονται οι κρατούμενοι στη φοίτησή τους

  • Να προσληφθεί μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό

Να παραχωρηθούν/διαμορφωθούν κατάλληλοι χώροι ώστε να διευκολύνουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα