Thumbnail
Θα  πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί το γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης του  εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται ως χρόνος υπηρεσίας

Ξέρετε ότι αν είστε εκπαιδευτικός που συμπληρώνετε ωράριο σε διαφορετικά σχολεία, τα οδοιπορικά που λαμβάνετε για τις μετακινήσεις σας μπορεί να μην ανταποκρίνονται στο ποσό που κανονικά θα έπρεπε να σας καταβληθεί;

Αυτό το ομοίωμα κράτους στο οποίο ζούμε, βρίσκει ευφάνταστους τρόπους να «ξεζουμίζει» τους πιο αδύναμους πολίτες του με κάθε ευκαιρία.  Μια τέτοια ευκαιρία, είναι τα οδοιπορικά των «περιπλανώμενων» εκπαιδευτικών, εκείνων δηλαδή που αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινά σε πολλά σχολεία για να συμπληρώσουν το ωράριό τους. 

Μάλιστα, θα  πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί το γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης του  εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται ως χρόνος υπηρεσίας...

Παραδείγματα

Αυτά συμβαίνουν καθώς «έδρα» του υπαλλήλου κατά τις διατάξεις του Ν.4336/2015 (ΦΕΚ 94/τ.Α΄/14-08-2015) ορίζεται το κατάστημα της Υπηρεσίας, όπου υπηρετεί ο μετακινούμενος, διαφορετικά η κατοικία του σε περίπτωση που αυτή βρίσκεται πλησιέστερα στον τόπο προορισμού ή στην περίπτωση που ο μετακινούμενος είναι ιδιώτης.

Π.χ. έστω ότι η υπηρεσία του υπαλλήλου βρίσκεται στην Πάτρα, αλλά η κατοικία του βρίσκεται στο Αίγιο. Σε περίπτωση μετακίνησής του για εκτέλεση υπηρεσίας στην Αθήνα, ως έδρα δεν θα θεωρηθεί η Πάτρα αλλά το Αίγιο, δεδομένου ότι είναι πιο κοντά στον τόπο προορισμού και συνεπώς τα έξοδα μετακίνησης που θα εγκριθούν θα είναι αυτά που αντιστοιχούν στην απόσταση Αίγιο – Αθήνα και όχι Πάτρα – Αθήνα. Αντιθέτως, εάν ο ίδιος υπάλληλος θα έπρεπε να μετακινηθεί στον Πύργο, τότε τα έξοδα μετακίνησης που θα αναγνωρισθούν θα είναι για την απόσταση Πάτρα – Πύργος και όχι Αίγιο – Πύργος, δεδομένου ότι σε αυτήν την περίπτωση η υπηρεσία του υπαλλήλου είναι σε πλησιέστερη απόσταση από τον τόπο προορισμού.

Άλλο παράδειγμα: συνάδελφος διαμένει στην Αθήνα και τοποθετείται σε σχολείο του Πειραιά. Αν συμπληρώσει ωράριο και σε σχολείο στο Πέραμα δικαιούται οδοιπορικά για την απόσταση Πειραιάς-Πέραμα. Αν ωστόσο διαμένει στο Κερατσίνι, δικαιούται μόνο για την απόσταση Κερατσίνι-Πέραμα.

Η ΕΛΜΕ Πειραιά «βγαίνει μπροστά» στη διεκδίκηση σωστών οδοιπορικών

Η ΕΛΜΕ Πειραιά, η οποία επεξεργάστηκε και τα παραδείγματα που προαναφέραμε, βγαίνει μπροστά στη διεκδίκηση των «σωστών» οδοιπορικών. Σε ανακοίνωσή της, τονίζει ότι για τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για τη συμπλήρωση του εβδομαδιαίου ωραρίου τούς αναγνωρίζεται η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης, η δαπάνη διοδίων, σε περίπτωση χρησιμοποίησης ιδιωτικής χρήσης μεταφορικού μέσου ή το αντίτιμο των εισιτηρίων των χρησιμοποιούμενων μέσων μαζικής μεταφοράς.

«Πρακτικά, όλοι οι συνάδελφοι που μετακινούνται σε πολλά σχολεία δικαιούνται οδοιπορικά για την χιλιομετρική απόσταση από το σχολείο έδρας (περισσότερες ώρες) ως τα σχολεία συμπλήρωσης ωραρίου (αρκεί ο τόπος κατοικίας να μην απέχει λιγότερο απ’ αυτά). Για την πλειοψηφία των συναδέλφων που υπηρετούν μακριά από το σπίτι τους, που δηλώνεται ως φορολογική έδρα, αρκεί μία υπεύθυνη δήλωση για τον τόπο προσωρινής κατοικίας.

Απαιτούνται: έγγραφο κάθε μήνα από κάθε σχολείο συμπλήρωσης ωραρίου, αποκόμματα των εισιτηρίων και απόδειξη για τα ΜΜΜ ή δίπλωμα οδήγησης και άδεια (αν το όχημα είναι στο όνομα του χρήστη) ή υπεύθυνη δήλωση ότι χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο όχημα. Τα οδοιπορικά για μόνιμους και αναπληρωτές κρατικού προϋπολογισμού καταβάλλονται κάθε μήνα, ενώ για αναπληρωτές ΠΔΕ ή ΕΣΠΑ στην αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Υπάρχει ενημερωτική εγκύκλιος του περιφερειακού διευθυντή Στερεάς Ελλάδας που αναφέρεται στα αντίστοιχα ΦΕΚ (Λαμία, 25- 01 – 2016 Αρ. Πρωτ.: Φ. 14.Δ/ 675 ΘΕΜΑ: «Ενημερωτική Εγκύκλιος» Σχετικά έγγραφα: α) Ν.4336/ ΦΕΚ 94/τ.Α΄/14-08-2015 β) Η με αριθμ. πρωτ.οικ. 2/74450/ΔΕΠ/24-11-2015 (ΑΔΑ: ΩΨΘΩΗ-ΓΑ2) εγκύκλιος του Γ.Λ.Κ. γ) Την με αριθμ. 2/73/ΔΕΠ ΦΕΚ 20/τ.Β΄/14-01-2016 Υ.Α.)

Το ύψος της χιλιομετρικής αποζημίωσης για τις μετακινήσεις εντός ή εκτός έδρας, όταν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση ιδιωτικής χρήσης μεταφορικού μέσου, καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Με όμοια απόφαση μπορεί να καθορίζεται και το ανώτατο όριο των κατά μήνα χιλιομέτρων, που επιτρέπεται να πραγματοποιούν οι μετακινούμενοι με ιδιωτικής χρήσης μεταφορικά μέσα εκτός έδρας. Μετά την εξάντληση του ανωτέρω ορίου καταβάλλεται μόνο το αντίτιμο των εισιτηρίων των φθηνότερων μέσων μαζικής μεταφοράς.

Συνάδελφοι διεκδικούμε:

  • Τα οδοιπορικά μας σε συνεργασία με το σωματείο μας.

  • Να ανέβει η χιλιομετρική αποζημίωση που σήμερα είναι απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα και συγκεκριμένα από τα 0,15€/χλμ στα 0,35€/χλμ. για ανάγκες της υπηρεσίας. Επίσης, να διευρυνθούν οι κατηγορίες που δικαιούνται αποζημίωση στα 15χλμ. μεταξύ κατοικίας-υπηρεσίας ώστε να καλύπτονται όλοι οι συνάδελφοι που μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις.

  • Επικοινωνήστε με τα μέλη του Δ.Σ.

  • Η κατάθεση των δικαιολογητικών πρέπει να γίνει στη διεύθυνση.

Και περιπτώσεις μετακίνησης εκπαιδευτικών που «βγάζουν μάτι»

Αλλά τα προβλήματα δε σταματούν στα οδοιπορικά. Οπως αναφέρει η ίδια ΕΛΜΕ, υπάρχουν περιπτώσεις μετακινήσεων εκπαιδευτικών που οφείλουν να προβληματίσουν τους αρμόδιους. Παραδείγματα:

Μετακίνηση στην Σαλαμίνα:

Για την μετακίνηση στην Σαλαμίνα, χωρίς έκπτωση, οι συνάδελφοι πληρώνουν καθημερινά 14 ευρώ μόνο για να μπουν και να βγουν από το νησί με το όχημά τους! Δηλαδή το μήνα 300 ευρώ! Ακόμα και με την έκπτωση του 50%, δίνουν καθημερινά 7 ευρώ πήγαινε-έλα, που σημαίνει 150 ευρώ το μήνα! Χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος της βενζίνης για την μετακίνηση από και προς το νησί και την μετακίνηση μέσα στο νησί, πολλές φορές σε σχολεία που βρίσκονται μακριά το ένα από το άλλο! Αυτή την στιγμή ισχύει η έκπτωση 50% στο εισιτήριο με αυτοκίνητο και για τις δύο κοινοπραξίες. Ωστόσο, δεν έγιναν πέρσι δεκτά τα αιτήματά μας για εφαρμογή έκπτωσης 50% στο εισιτήριο των πεζών, αλλά και για τα δίκυκλα. Δεν υπάρχει δυστυχώς καμία έκπτωση για τους/τις συναδέλφους/συναδέλφισσες που μετακινούνται από Σαλαμίνα προς σχολεία του Πειραιά (είναι δηλαδή μόνιμοι κάτοικοι Σαλαμίνας, αλλά εργάζονται “μέσα”, στον Πειραιά), παρά τις επίμονες παρεμβάσεις μας. Μετά από αίτημα της ΕΛΜΕ, το Δημοτικό Συμβούλιο Σαλαμίνας έχει λάβει ομόφωνη απόφαση στήριξης των αιτημάτων της ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών, σε ό, τι έχει να κάνει με την μετακίνηση με τις δύο κοινοπραξίες πλοίων και το ΚΤΕΛ Σαλαμίνας, χωρίς ωστόσο να έχει αναλάβει κάποια πρωτοβουλία για την ικανοποίησή τους.

Το ΚΤΕΛ Σαλαμίνας εφαρμόζει μειωμένο εισιτήριο μόνο με την έκδοση μηνιαίας κάρτας και όχι στο μεμονωμένο εισιτήριο. Θεωρούμε ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μετακινούνται δωρεάν εντός Σαλαμίνας με το ΚΤΕΛ, από και προς το σχολείο ή τα σχολεία που υπηρετούν.

Επίσης, δωρεάν θα πρέπει να είναι και η μετακίνηση μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαινοέρχονται στην Σαλαμίνα (αλλά από και προς τα υπόλοιπα νησιά), επειδή δεν υπάρχει η ειδικότητα που επιθυμούν στο ΕΠΑΛ Σαλαμίνας (ή δεν υπάρχει καν ΕΠΑΛ στο νησί τους) ή επειδή φοιτούν σε κάποια ειδική δομή ή πρέπει να κάνουν κάποια θεραπεία, με τα πλοία της γραμμής.

Μετακίνηση στα υπόλοιπα νησιά:

Για την μετακίνηση στα υπόλοιπα νησιά το κόστος είναι ακόμα υψηλότερο. Με την έκπτωση 30% που έχουν οι εκπαιδευτικοί για την μετακίνηση στην Αίγινα, το κόστος κυμαίνεται από 17 έως 26 ευρώ (370-560 ευρώ τον μήνα!!) ανάλογα με τον τύπο πλοίου, για όσους επιθυμούν να μετακινούνται καθημερινά, ώστε να γλυτώσουν την ενοικίαση σπιτιού στην Αίγινα.

Η μετακίνηση στην Ύδρα κοστίζει 80 ευρώ! Δηλαδή, το σκέφτεται κάποιος να πάει να δει τους δικούς του ανθρώπους μέσα στη σχολική χρονιά!

Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ανάγκη να επεκταθεί σε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα νησιά και όχι μόνο σε εκείνους/εκείνες που είναι μόνιμοι κάτοικοι. Με τον τρόπο αυτό, αποκλείονται αυτοί/αυτές που κυρίως το έχουν ανάγκη για να μπορούν να βλέπουν τις οικογένειές τους (μη μόνιμοι κάτοικοι).

Συνολικά, για το ζήτημα της μετακίνησης είναι απαραίτητη η καθολική, υποχρεωτική για τις κοινοπραξίες και τα ΚΤΕΛ, εφαρμογή έκπτωσης (τουλάχιστον 50%) στη μετακίνηση των εκπαιδευτικών, για όλο το έτος, με νομοθετική ρύθμιση, για όλους και όλες τις εκπαιδευτικούς. Μέχρι σήμερα, οι όποιες εκπτώσεις δίνονται, είναι με πρωτοβουλία (άρα και στη διακριτική ευχέρεια) των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Διεκδικούμε επίσης την αύξηση του ποσού της χιλιομετρικής αποζημίωσης για οδοιπορικά για τις ανάγκες της υπηρεσίας, που σήμερα κινείται σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα και διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται αποζημίωση.

 Η γέφυρα των...στεναγμών

Τον περασμένο Ιανουάριο, εκπαιδευτικοί διαμαρτυρήθηκαν για τα υπέρογκα ποσά που καλούνταν να πληρώσουν όσοι διέσχιζαν τη γέφυρα Ρίου-Αντίρριου για να διδάξουν:

Όπως επισήμαναν οι εκπαιδευτικοί Όμορων Δήμων της Γέφυρας Χαρίλαος Τρικούπης, «ένας εργαζόμενος που πρέπει να χρησιμοποιεί καθημερινά τη γέφυρα με βασικό μισθό γύρω στα 800 ευρώ, καλείται να πληρώσει για 22 εργάσιμες ημέρες το μήνα το εξωφρενικό ποσό των 295 ευρώ (21,6% αυξημένο σε σχέση με πριν!), χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος των καυσίμων, ποσό που για έναν νεοδιόριστο εκπαιδευτικό ξεπερνά το 1/3 του μισθού του».

Πάντως, οι κάτοικοι όμορων δήμων των περιοχών ΑΒΔΗΡΩΝ, ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ, ΑΡΡΙΑΝΩΝ, ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ, ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ, ΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ, ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ – ΣΑΠΩΝ, ΜΕΤΣΟΒΟΥ, ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ, ΜΥΚΗΣ, ΞΑΝΘΗΣ, ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ, ΠΑΓΓΑΙΟΥ, ΠΡΕΣΠΩΝ, ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ, ΣΟΥΛΙΟΥ, ΣΟΥΦΛΙΟΥ, ΤΟΠΕΙΡΟΥ, ΦΙΛΙΑΤΩΝ, ΦΛΩΡΙΝΑΣ δικαιούνται ελεύθερη διέλευση από τα διόδια της περιοχής τους, ενώ δεν ισχύει καμία πρόβλεψη για τους εργαζόμενους κατοίκους των όμορων δήμων της γέφυρας.

Οσον αφορά τέλος στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμώντας τις οικονομικές δυσκολίες με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι εργάζονται μακριά από τον τόπο άσκησης του εκλογικού δικαιώματός τους, αιτείται την εξασφάλιση έκπτωσης εισιτηρίων 50% σε όλα τα Μέσα Μεταφοράς, (ΚΤΕΛ, ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τρένα, αεροπορικά εισιτήρια) για τις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές στις 8 Οκτωβρίου 2023 καθώς και στις επαναληπτικές της 15ης Οκτωβρίου όπου πραγματοποιηθούν.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες