Εκπαιδευτική Παρέμβαση: Ο δεκάλογος του καλού αξιολογητή
Φτάσαμε στο σημείο, οι νεοδιόριστοι/ες του 2020 να διανύουν την 4η σχολική χρονιά τους ως δόκιμοι! Αυτό και μόνο το γεγονός αποδεικνύει τι είναι η αξιολόγηση και τι θέλει να πετύχει.

Ενα κείμενο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που περιλαμβάνει έναν «δεκάλογο του καλού αξιολογητή», με τα πρώτα 8 πρώτα σημεία να προκύπτουν, όπως αναφέρει, από πρόσφατη εισήγηση επιμορφωτή, επεξεργάστηκε η παράταξη των Παρεμβάσεων του Α' Συλλόγου Π.Ε Αθηνών.

Ο δεκάλογος του καλού αξιολογητή

1. Το σχολείο που ξέρατε, να το ξεχάσετε. Πνέει τα λοίσθια. Ζήτω το νέο σχολείο!

2. Το νέο σχολείο δεν πρέπει να έχει πόρτες στις τάξεις. Κλειστή πόρτα στην τάξη σημαίνει ότι δεν ξέρεις να κάνεις καλό μάθημα.

3. Ό,τι πρακτική/προγράμματα/δράσεις και να εφαρμόζεις στην τάξη, είναι ως μη γενομένη αν δεν τα κοινοποιήσεις στην εκπαιδευτική ιεραρχία και δεν τα καταγράψεις.

4. Αξιολόγησε για να αξιολογηθείς. Για το καλό σου.

5. Βρες μέντορα.

6. Γίνε μέντορας.

7. Μεταρρυθμίσου. Από μόνος σου. Μην περιμένεις τίποτα από το κράτος. Πλήρωσε από την τσέπη σου, ζήτα από τους γονείς, ψάξε για χορηγούς, πριν προλάβουν τα γειτονικά σχολεία.

8. Αν είναι τόσο χάλια τα πράγματα στο σχολείο, ας μην πήγαινες να δουλέψεις.

9. Κρύψε το διδακτικό υλικό σου από τους συναδέλφους σου, μην μοιράζεσαι, μην συνεργάζεσαι, ο ανταγωνισμός είναι το πνεύμα της νέας εποχής. Και μην εκτίθεσαι στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων. Η πολλή δημοκρατία βλάπτει.

10. Επίλεξε σχολείο με καλές προοπτικές αξιολόγησης, στήσε καβγά για καλύτερο τμήμα, απέφυγε παιδιά που θα σου δημιουργήσουν προβλήματα ή/και θα έχουν χαμηλές επιδόσεις στις πανεθνικές εξετάσεις της Στ΄ Δημοτικού.

Αυτό είναι το σχολείο που θέλεις;

Οι επόμενες ημέρες είναι κρίσιμες

Συναδέλφισσα, συνάδελφε

Οι επόμενες ημέρες είναι κρίσιμες. Τρία χρόνια τώρα δίνουμε μια μάχη ιστορικής σημασίας. Επιχειρείται η υποδούλωση των εκπαιδευτικών με κύριο εργαλείο την αξιολόγηση σε μια πολιτική που επιδιώκει τη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Διακυβεύεται το παρόν και το μέλλον μας.

Τι Κάνουμε

Σε κάθε δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο, όσοι/ες δεν το έχουν ακόμη κάνει υπογράφουμε και καταθέτουμε τις δύο δηλώσεις απεργίας-αποχής (από την ατομική αξιολόγηση και από τους μέντορες-συντονιστές. Επομένως, εάν ερωτηθούμε για ό,τι έχει σχέση με αυτά απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ και δεν γράφουμε, δεν κάνουμε και κυρίως δεν υπογράφουμε τίποτε άλλο. Σε κάθε ενδεχόμενη πίεση επικοινωνούμε με το Δ.Σ. του Συλλόγου.

Σε κάθε δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν οι ειδικές συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για τον προγραμματισμό της σχολικής μονάδας. Όπου αυτό δεν έχει ήδη προγραμματιστεί, επικοινωνούμε άμεσα με το Δ.Σ. του Συλλόγου. Στη συνεδρίαση καταθέτουμε και ψηφίζουμε τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ χωρίς καμία αλλαγή. Σε καμία περίπτωση δεν αποδεχόμαστε η μειοψηφία (εάν υπάρχει) να κάνει αξιολόγηση. Σε καμία περίπτωση δεν έχει δικαίωμα ο/η διευθυντής να μη θέσει σε ψηφοφορία τα ενιαία κείμενα.

Ήδη, η μεγάλη πλειοψηφία νεοδιόριστων, αναπληρωτών και μετακινούμενων συναδέλφων έχει υπογράψει τη δήλωση Απεργίας-Αποχής στα νέα τους σχολεία. Ήδη, οι πρώτες συνεδριάσεις αποφάσισαν την ανάρτηση των ενιαίων κειμένων.

Συνεχίζουμε αποφασιστικά και νικηφόρα

Και με τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων;

Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει την κατάσταση πολιορκίας των νεοδιόριστων συναδέλφων που εγκαινίασε η Κεραμέως. Έτσι, φτάσαμε στο σημείο, οι νεοδιόριστοι/ες του 2020 να διανύουν την 4η σχολική χρονιά τους ως δόκιμοι! Αυτό και μόνο το γεγονός αποδεικνύει τι είναι η αξιολόγηση και τι θέλει να πετύχει.

Σύμφωνα με το νόμο 4589/2019 οι νεοδιόριστοι μετά το πέρας δύο ετών, κατά τα οποία θεωρούνται δόκιμοι, μονιμοποιούνται. Η μονιμοποίησή τους γίνεται αυτοδίκαια μετά τη συμπλήρωση των 2 ετών πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας. Κάθε άλλη τακτική είναι παράνομη! Τον περσινό Οκτώβριο, η Α΄ Διεύθυνση Αθήνας προχώρησε στην μονιμοποίηση των νεοδιόριστων του 2020 για να ανακαλέσει αργότερα τη διαπιστωτική πράξη μετά από προφορικές εντολές του Υπουργείου.

Σε πανελλαδικό επίπεδο, κανένας νεοδιόριστος δεν έχει μονιμοποιηθεί ούτε ακόμα και στις επαρχίες που έτρεξαν οι διαδικασίες αξιολόγησης. Με μια εξαίρεση!

Σε κάποιες Διευθύνσεις ΠΕ οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης δεν ανακλήθηκαν, με αποτέλεσμα οι συναδελφοι/ισσες να παραμένουν μόνιμοι! Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εντείνουμε τον αγώνα και την πίεση προς το ΥΠΑΙΘ και τους μηχανισμούς του με κάθε μέσο!

Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν ως προς τη μονιμότητά τους; Την υπηρεσιακή τους εξέλιξη;

Σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα (Ν.3528/2007) και το άρθρο 103 του Συντάγματος, η προστασία της συνταγματικής μονιμότητας επεκτείνεται και στους δόκιμους δημοσίους υπαλλήλους, αφού έχουν διοριστεί σε οργανικές θέσεις (όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν ΦΕΚ διορισμού κατέχουν οργανική θέση στο Υπουργείο Παιδείας ακόμα και εάν δεν έχουν οργανική θέση σε συγκεκριμένο σχολείο) και απολαμβάνουν των εγγυήσεων της μονιμότητας, μη δυνάμενοι να παυθούν, παρά μόνο για λόγους που αφορούν και τους υπόλοιπους μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους (επιβολή πειθαρχικών ποινών, ποινικές καταδίκες κλπ.). Επίσης, καμία απολύτως συνέπεια δεν υφίσταται σε όλα τα υπαλληλικά δικαιώματα (απόσπαση, μετάθεση, μισθολογική εξέλιξη, κλπ.).

Επομένως, με αίσθημα ευθύνης λέμε σε κάθε νεοδιόριστο/η:

Μην υποχωρήσεις ούτε βήμα. Μην έχεις την αυταπάτη ότι έτσι θα ξεμπερδεύεις. Ίσα-ίσα, η στιγμή της υποχώρησης θα είναι η αρχή ενός κατήφορου που σου προετοιμάζουν για όλο τον εργάσιμο βίο σου. Στο χέρι σου είναι να στηριχθείς στη συλλογική μας δύναμη. Όλοι μαζί μπορούμε!

Ο αγώνας μας συνεχίζεται με πάθος, ενάντια στη νεοφιλελεύθερη/νεοσυντηρητική επέλαση και την αξιολόγηση – εμπορευματοποίηση

Τα ερωτήματα παραμένουν καίρια και αδυσώπητα:

• Θα υπάρχει δημόσιο σχολείο και δημόσια παιδεία ή θα εμπορευματοποιηθούν τα πάντα;

• Θα υπάρχει μόρφωση και γνώση ή τα πάντα θα μετατραπούν σε λειτουργικές δεξιότητες που θα αποτιμώνται με συνεχείς εξετάσεις;

• Το σχολείο θα λειτουργεί για τα παιδιά και τις μορφωτικές τους ανάγκες ή θα παράγει υποταγμένους πληβείους στην παγκοσμιοποιημένη αγορά εργασίας;

• Θα υπάρχει δημόσια παιδεία για όλους/όλες ή η κατηγοριοποίηση - διαφοροποίηση θα πετάει «απ’ έξω» όσους δεν έχουν γεμάτο πορτοφόλι;

• Τα σχολεία θα λειτουργούν δημοκρατικά και ισότιμα ή θα βρίσκονται στην κυριαρχία ενός διευθυντή – manager αποκομμένου από τον σύλλογο διδασκόντων, ανταγωνιζόμενα και κατηγοριοποιημένα;

• Θα υπάρχει πλήρης κρατική χρηματοδότηση ή θα ψάχνουμε χορηγούς και ιδιώτες χρηματοδότες (νόμοι Κεραμέως);

• Θα ζούμε από τον μισθό μας ή θα αναστενάζουμε για τη ζωή μας;

Με τα συνδικάτα οχυρό μας

Απαντάμε με τη στάση και τον αγώνα μας

στην τάξη, στο σχολείο, στους δρόμους

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κρασί
Νέα έρευνα δείχνει πως το «λίγο» κρασί προστατεύει την καρδιά περισσότερο από το «καθόλου»
Οι 1.232 συμμετέχοντες στην έρευνα έδωσαν δείγματα ούρων στην αρχή της μελέτης και έπειτα από έναν χρόνο μεσογειακής διατροφής. Συνολικά...
Νέα έρευνα δείχνει πως το «λίγο» κρασί προστατεύει την καρδιά περισσότερο από το «καθόλου»