Πόσο θα ήθελα να μην υπήρχε κανένας αναπληρωτής στα σχολεία, όλες οι θέσεις να είχαν καλυφθεί από μόνιμους εκπαιδευτικούς. Αναπληρωτές να υπήρχαν μόνο για αυτό που η λέξη εννοεί, για την αναπλήρωση εκπαιδευτικών που απουσιάζουν από την εργασία τους, χωρίς να μετακινούνται κάθε χρόνο από περιοχή σε περιοχή.
Πόσο θα ήθελα όταν τα σχολεία ανοίγουν στις αρχές Σεπτεμβρίου όλοι οι εκπαιδευτικοί,. καθώς και οι ειδικότητες. να βρίσκονται στη θέση τους, σε κάθε σχολείο να μην υπήρχαν κενά, να μην υπήρχαν άνθρωποι εκπαιδευτικοί που θα μεταφέρονταν από το ένα μέρος στο άλλο και να ξοδεύουν περιουσίες ολόκληρες, έτσι ώστε να μπορέσουν να κάνουν το εκπαιδευτικό τους έργο.
Πόσο θα ήθελα τα σχολεία μας να είχαν ανθρώπινο πρόσωπο, να υπήρχαν τεράστια προαύλια και χώροι παιχνιδιού για όλα τα παιδιά, πράγμα που είναι η μεγαλύτερη ανάγκη τους. Παιχνίδια που θα υποστήριζαν την παιδικότητα, αυλές, που θα έδιναν στα παιδιά τη χαρά του παιχνιδιού και δεν θα ήταν επικίνδυνες για τους μικρούς μαθητές.
Πόσο θα ήθελα τα σχολικά βιβλία να ήταν φιλικά προς τα παιδιά, να ήταν σύγχρονα να μιλάνε για τα προβλήματα της σημερινής εποχής, να μην αναφέρονταν σε θέματα με τα οποία τα παιδιά δεν έχουν καμία επαφή.
Πόσο θα ήθελα τα σχολείο μας να είχε ηλεκτρονικούς υπολογιστές για κάθε μαθητή και τα μαθήματα να γίνονταν με σύγχρονο τρόπο, αφού πλέον βρισκόμαστε στην ηλεκτρονική εποχή.
Πόσο θα ήθελα τα σχολείο μας να είχαν ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, τους οποίους η σύγχρονη εποχή έχει κάνει απαραίτητους με την εργασία τους μέσα στα σχολικά περιβάλλοντα, έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τα σύγχρονα προβλήματα βίας, τα οποία υπάρχουν μέσα στο σχολείο
Πόσο θα ήθελα να μην είχαμε κουρασμένους εκπαιδευτικούς που κάθε μέρα θα συμπληρώνουν έντυπα για να κάνουν αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου ή ότι άλλο, αλλά να έρχονταν χαρούμενοι στη δουλειά τους, όπου θα προσφέρουν όχι μόνο τις γνώσεις αλλά και την αγάπη τους στους μικρούς μαθητές. Την αγάπη που τους ώθησε να επιλέξουν το επάγγελμα αυτό σε σύγκριση με τα διάφορα επαγγέλματα.
Πόσο θα ήθελα εκπαιδευτικούς που να μη φοβούνται να πουν τη γνώμη τους, αλλά να αντιστέκονται σε τυχόν αυθαιρεσίες ή παρατυπίες της οποιαδήποτε διοίκησης.
Πόσο θα ήθελα να μην υπάρχουν αποσπάσεις και μεταθέσεις, αλλά μόνο επιλογές των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να μπορούν να διδάξουν στο πλησιέστερο σχολείο και να επιλέξουν αυτοί το σχολείο στο οποίο θα ήθελα να προσφέρουν.
Πόσο θα ήθελα τα ΚΕΔΑΣΥ να μην έχουν αναμονές για διάγνωση των προβλημάτων των μαθητών, αλλά στο πολύ σύντομο χρονικό διάστημα του ενός μήνα να γίνονται τα ραντεβού και να βγαίνει διάγνωση, έτσι ώστε όλοι να μπορούν να γνωρίζουν τι ακριβώς έχουν οι μαθητές μας και να μπορούμε να δώσουμε λύση μέσα στο περιβάλλον στο οποίο ζουν οι μικροί μαθητές.
Πόσο θα ήθελα τον υποστηρικτικό ρόλο του σχολείου.
Τα παιδιά να μπορούν να μείνουν όχι σε ένα ολοήμερο πάρκινγκ-παιδιών, αλλά σε ένα ολοήμερο που τα παιδιά θα είχαν δικούς τους χώρους για φαγητό, χώρο για παιχνίδι, ξεκούραση και τη δυνατότητα να μπορούν να κουβεντιάσουν τα προβλήματά τους με ανθρώπους τους οποίους εμπιστεύονται και που θα μπορούσαν πραγματικά να δώσουν λύσεις
Πόσο θα ήθελα να ξέρω ότι μεγαλώνουμε ευτυχισμένα παιδιά, ολοκληρωμένες προσωπικότητες, και όχι παιδιά φοβισμένα. Παιδιά που έχουν υποστεί βία γι’ αυτό και αντιπαθούν το σχολείο. Αφού το θεωρούν πολλές φορές σαν κάτι, το οποίο δεν τους χρησιμεύει σε τίποτα.
Πόσο θα ήθελα μία άλλη παιδεία.
Ενώ εγώ θα ήθελα όλα αυτά, ανοίγοντας την τηλεόραση είδα ένα νέο πόλεμο στην Παλαιστίνη, με νέα παιδιά. Να σκοτώνονται εκατέρωθεν. Είδα ένα άνθρωπο που είχε εκλεγεί Δήμαρχος στον Βόλο να βρίζει και να έχει ομοφοβικές απόψεις και είχα το συναίσθημα του τρόμου όταν είδα πολλούς ανθρώπους από κάτω να τον χειροκροτούν και να διασκεδάζουν.
Ίσως αν είχαμε όλα τα παραπάνω, δηλαδή σωστή, ελεύθερη παιδεία με καλλιέργεια κάθε προσωπικότητας, να μην είχαμε φτάσει σε τέτοια σημεία.
ΠΟΣΟ ΘΑ ΗΘΕΛΑ, ΑΥΤΑ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΓΙΝΕΙ ΧΘΕΣ.
* ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ, π. Δ/ΝΤΗΣ 18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
ΚΕΔΑΣΥ Β ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΡΟΥΣΙ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη