Να καταψηφίσει τα ενιαία κείμενα της ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση και να επανεβεβαιώσει την απόφασή της για απεργία αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης από τις ομάδες δράσης, καθώς και από τις διαδικασίες σχετικά με μέντορες και συντονιστές, αποφάσισε η Γ.Σ της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
«Καταψηφίζουμε τα ενιαία κείμενα που κατέθεσε η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ. Δεν αποδεχόμαστε την αντιδημοκρατική – πραξικοπηματική στάση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ που στις πιο κρίσιμες στιγμές του κλάδου ακολουθεί παρόμοιες πρακτικές (στις ηλεκτρονικές εκλογές για ΠΥΣΔΕ, ακύρωσε τη ΓΣ των προέδρων για να μη καταψηφιστεί η απόφασή της συμμετοχής σε αυτές, στην κρίσιμη ΓΣ στις 16/10/2021 σταμάτησαν την απεργία αποχή του κλάδου με ψήφους 7 προέδρων που άλλαξαν την απόφαση των ΓΣ των ΕΛΜΕ τους και δεν ψήφισαν τη συνέχιση της απεργίας αποχής, κ.ά.).» αναφέρει μεταξύ άλλων η ΕΛΜΕ.
Αναλυτικά η απόφαση της Γ.Σ της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ – ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ!
ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΟΜΑΔΕΣ ΔΡΑΣΗΣ – ΜΕΝΤΟΡΕΣ, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ – ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΘΙΣΤΟΥΜΕ ΑΝΕΝΕΡΓΕΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ ΤΑ ΕΝΙΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ! ΔΕΝ ΥΠΟΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ!
Η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ επιμένει στην αξιολόγηση, παρά τη σαφή απονομιμοποίησή της. Όλη την προηγούμενη περίοδο, παρόλες τις απειλές και τις προσφυγές στα δικαστήρια, δώσαμε σημαντικές μάχες για να μην εφαρμοστούν όλες οι διαδικασίες αξιολόγησης (ομάδες δράσης, μέντορες, συντονιστές, ατομική αξιολόγηση νεοδιόριστων συναδέλφων). Τον μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση δεν μπορεί κανείς να τον αγνοήσει. Χρειάζεται και τώρα να πιάσουμε το νήμα από την περσινή χρονιά και ο αγώνας να συνεχιστεί και φέτος, αλλά και να διευρυνθεί η εναντίωσή μας στην αξιολόγηση!
Η αυτοαξιολόγηση, όπως και οι θεσμοί των ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, στρώνουν το έδαφος για την ατομική αξιολόγηση η οποία προβλέπεται να γίνει από τον Δ/ντή του σχολείου, τον σύμβουλο ειδικότητας και παιδαγωγικής ευθύνης. Όλοι αυτοί θα μπουν δυο φορές στην τάξη και θα βγάλουν συμπέρασμα για την επάρκεια ή μη των εκπαιδευτικών!! Το κομματικό όργιο στις επιλογές των διευθυντών με τα 20άρια στους “ημέτερους” κατά την αξιολόγησή τους, κάνει ξεκάθαρο το πόσο αντικειμενική και αξιοκρατική είναι αυτή η διαδικασία. Συνεχίζουμε τον αγώνα για να σταματήσουμε την αξιολόγηση με ισχυρό το όπλο της απεργίας αποχής για όλες τις διαδικασίες της. Δίνουμε τη μάχη ενιαία και με την ίδια μορφή αγώνα γιατί η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών τροφοδοτείται και από τις τρεις διαδικασίες της αξιολόγησης που επιδιώκουν να επιβάλλουν.
Η ΟΛΜΕ πραξικοπηματικά επαναφέρει τα ενιαία κείμενα! Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, παραγνωρίζοντας ότι τα ενιαία κείμενα έχουν απορριφθεί όλο το προηγούμενο διάστημα από τον κλάδο σε διαδικασίες ΓΣ, και παρόλο που βρισκόμαστε μπροστά σε διαδικασίες ΓΣ των ΕΛΜΕ, τα ψηφίζει ως ΔΣ, επιδιώκοντας να διαμορφώσει όρους τετελεσμένων για να γίνουν αποδεκτά από τον κλάδο.
Καταψηφίζουμε τα ενιαία κείμενα που κατέθεσε η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ. Δεν αποδεχόμαστε την αντιδημοκρατική – πραξικοπηματική στάση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ που στις πιο κρίσιμες στιγμές του κλάδου ακολουθεί παρόμοιες πρακτικές (στις ηλεκτρονικές εκλογές για ΠΥΣΔΕ, ακύρωσε τη ΓΣ των προέδρων για να μη καταψηφιστεί η απόφασή της συμμετοχής σε αυτές, στην κρίσιμη ΓΣ στις 16/10/2021 σταμάτησαν την απεργία αποχή του κλάδου με ψήφους 7 προέδρων που άλλαξαν την απόφαση των ΓΣ των ΕΛΜΕ τους και δεν ψήφισαν τη συνέχιση της απεργίας αποχής, κ.ά.).
Η αξιολόγηση είναι μία και ενιαία και η προσχηματική απόφαση της ΟΛΜΕ, όχι μόνο δεν καλύπτει τον κλάδο, αλλά διαμορφώνει όρους αποδοχής συνολικά της αξιολόγησης, γιατί τα ενιαία κείμενα συνιστούν συμμετοχή στην αξιολόγηση και βαθμολογούνται, νομιμοποιούν τη συμμετοχή στις διαδικασίες της αξιολόγησης. Θα λειτουργήσουν αρνητικά με αναζήτηση «κειμένων», ή άλλων παρόμοιων τρόπων ή μαγικών λύσεων που θα αντικαταστήσουν την απεργία αποχή για τους μέντορες, συντονιστές και για την ατομική αξιολόγηση στη δύσκολη μάχη της αξιολόγησης. Αποτελούν συντεταγμένη προσπάθεια υποχώρησης του κλάδου, για αυτό άλλωστε ψηφίζονται από την κυβερνητική παράταξη, η οποία είναι υπέρ της ατομικής αξιολόγησης, δεν υλοποιεί και υπονομεύει τις αποφάσεις του κλάδου κατά της αξιολόγησης και στις ΓΣ των ΕΛΜΕ που προηγήθηκαν της ομόφωνης απόφασης της ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ (11/2/2023) σε καμία δεν ψήφισε την πρόταση για απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση.
Η Γ.Σ. της ΕΛΜΕ απορρίπτει τα ενιαία κείμενα που κατατίθενται από την ΟΛΜΕ, αποφασίζουμε και επαναβεβαιώνουμε την απόφαση της Ε ΕΛΜΕ-Θ για απεργία αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης από τις ομάδες δράσης, καθώς και από τις διαδικασίες σχετικά με μέντορες και συντονιστές.
Να καταργηθεί η ατομική αξιολόγηση
Συνεχίζουμε τη συλλογή υπογραφών για απεργία – αποχή σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων! Υπογράφουμε όλοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, την απεργία αποχή της ΟΛΜΕ από την ατομική αξιολόγηση. Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι, αύριο είναι ο καθένας από μας. Αν αξιολογητής επιχειρήσει να μπει στην τάξη, δηλώνουμε συμμετοχή στις στάσεις εργασίας που συνεχίζει να προκηρύσσει η ΟΛΜΕ. Η Ε ΕΛΜΕ κηρύσσει στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες).
Κανείς εκπαιδευτικός να μην αποδεχτεί τον ορισμό του ως μέντορας ή συντονιστής
Να παραιτηθούν όλοι όσοι ορίστηκαν από τους Διευθυντές σχολείων και κανείς να μην αποδεχθεί καμία συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης. Οι μέντορες και οι συντονιστές καταθέτουν έκθεση αξιολόγησης στο τέλος της χρονιάς για δειγματικές διδασκαλίες των εκπαιδευτικών που ο νόμος για την αξιολόγηση ορίζει να γίνονται από τους εκπαιδευτικούς κάθε χρόνο. Εφόσον στην απεργία αποχή συμμετέχει η πλειοψηφία του συλλόγου, αυτό πρέπει να γίνει σεβαστό και από τους διευθυντές και από κάθε επίδοξο μέντορα ή συντονιστή. Σε αυτά τα σχολεία η συγκεκριμένη αξιολογική διαδικασία δεν μπορεί να προχωρήσει, αφού ακόμα κι αν οριστεί κάποιος, δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σώμα διαθέσιμο για να συνεργαστεί, ενώ η απεργία αποχή καλύπτει κάθε συνάδελφο που δηλώνει συμμετοχή σ’ αυτήν. Υπενθυμίζουμε ότι η συμμετοχή στους εκπαιδευτικούς ομίλους δεν είναι υποχρεωτική, ούτε ο ηλεκτρονικός φάκελος.
Η απεργία αποχή που κήρυξε η ΕΛΜΕ από αξιολόγηση σχολικής μονάδας (ομάδες δράσης) συνεχίζεται
Υπογράφουμε τη δήλωση για απεργία αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τις ομάδες δράσης. Σε κάθε σχολείο που συγκεντρώνεται η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που ανήκουν στη δύναμη του σχολείου, ή η μειοψηφία, πρωτοκολλούμε τη συλλογική δήλωση. Ακόμη και αν συγκροτηθούν οι ομάδες δράσης, μπορούν οι συνάδελφοι υπογράφοντας τη δήλωση της απεργίας αποχής να σταματούν τη λειτουργία των ομάδων και να μην προχωράει η αξιολόγηση. Ο νόμος για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι σαφής, προβλέπει την αξιολόγηση των ομάδων δράσης από το σύλλογο διδασκόντων στο τέλος κάθε χρόνου. Οι σύλλογοι διδασκόντων με την κατάταξη των ομάδων δράσης στις τέσσερις κατηγορίες θα δίνουν έτοιμα τα τεκμήρια που θα τα χρησιμοποιούν οι σύμβουλοι για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Τώρα πρέπει να σταματήσουν να λειτουργούν οι ομάδες δράσης γιατί η αυστηροποίηση της εφαρμογής του νόμου είναι θέμα επιλογής του ΥΠΑΙΘΑ και δεν θα αργήσει.
Η αξιολόγηση είναι μία και ενιαία!
Η μάχη κατά της αξιολόγησης είναι ενιαία και πρέπει να δοθεί σε όλες τις φάσεις και διαδικασίες της αξιολόγησης, χωρίς ταλαντεύσεις και υποχωρήσεις για να σταματήσουμε την αξιολόγηση. Η Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ (11/2/2023) ομόφωνα αποφάσισε την απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Η απεργία αποχή και από τις τρεις διαδικασίες (αυτοαξιολόγηση – προγραμματισμός – ομάδες δράσης, μέντορες – συντονιστές και ατομική αξιολόγηση) εφαρμόζεται από την ΕΛΜΕ, σχολεία και εκπαιδευτικούς που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ, επίσης εφαρμόστηκε και σε άλλες ΕΛΜΕ, χωρίς καμία συνέπεια για κανέναν εκπαιδευτικό που συμμετείχε και δήλωσε απεργία αποχή.
Καλούμε και τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ να προκηρύξουν απεργία αποχή από όλες τις μορφές αξιολόγησης και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Καλούμε τη ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ να προχωρήσει άμεσα στην κήρυξη ενιαία απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση (ν.4823/21 και ν.4692/2020 και τις εγκυκλίους εφαρμογή τους) και τις εγκυκλίους εφαρμογής της για τους μέντορες –συντονιστές (ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022), καθώς και για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (ΦΕΚ Β΄ 4189 υπ’ αριθ. 108906/ΓΔ4/10.9.2021).
Ενεργοποιούμε την επιτροπή αγώνα της ΕΛΜΕ κατά της αξιολόγησης, συνάντηση την Τρίτη 31/10, 2.30μμ, 1ο Γ/Σ Σταυρούπολης. Υλοποιούμε τις αποφάσεις της ΓΣ με μέτρα στήριξης (ενημερώσεις στα σχολεία, έκδοση αφίσας, εκδήλωση, κ.ά.).
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (19/10/2023)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη