Χθες, ο Κυριάκος Πιερρακάκης υποσχέθηκε ότι μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχουν φτάσει σε όλα τα σχολεία της χώρας, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι διαδραστικοί πίνακες, οι οποίοι, όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, θα βοηθήσουν να γίνεται πιο ενδιαφέρον το μάθημα, για τους μαθητές.
Μόνο που ο κ.Πιερρακάκης δεν είναι ο πρώτος Υπουργός Παιδείας που υπόσχεται ότι επί θητείας του θα φτάσουν στα σχολεία οι διαδραστικοί πίνακες. Οπως προκύπτει από το χρονικό που παρουσιάζει σήμερα το alfavita.gr ανάλογες υποσχέσεις έχουν δώσει και αρκετοί από τους προηγούμενους υπουργούς, με πιο πρόσφατη τη Νίκη Κεραμέως, η οποία υποσχόταν ότι αυτό που είπε χτες ο κ.Πιερρακάκης, θα είχε γίνει από το 2022...
Εστω κι έτσι, με μεγάλη καθυστέρηση, η πρόταση αυτή μοιάζει εντυπωσιακή. Μοιάζει, αλλά δεν είναι γιατί απευθύνεται σε μια χώρα της οποίας οι σχολικές υποδομές υποφέρουν με καθημερινές περιπτώσεις όπου πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια παιδιών και εκπαιδευτικών και μαθητές κάνουν για χρόνια μαθήματα σε κοντέινερ...
Για παράδειγμα, λίγες μέρες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το πρωί της Παρασκευής 15/9, σε ώρα λειτουργίας του σχολείου, υπήρξε πτώση δομικών υλικών (σοβάδες) από οροφή του 149ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας στα Πετράλωνα σε ώρα λειτουργίας του σχολείου, με αποτέλεσμα τον ελαφρύ τραυματισμό τριών μαθητών.
Και μόλις προχτές έγινε γνωστό ότι σε σχολείο της Υπάτης οι μαθητές και οι καθηγητές έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με κίνδυνο ατυχήματος, καθώς σοβάδες πέφτουν από το υπόστεγο στο προαύλιο του σχολείου. Το λεβητοστάσιο του κτιριακού συγκροτήματος έχει πλημμυρίσει και το καλοριφέρ δεν λειτουργεί, με το σχολείο να κινδυνεύει να μείνει χωρίς θέρμανση, ενώ ο χειμώνας βρίσκεται προ των πυλών.
Θυμάστε τον Βουτσά στην ελληνική ταινία που ήταν δασκαλάκος σε ένα χωριό (υποτίθεται στη δεκαετία του ΄60) και δίδασκε σε ένα ερείπωμένο κτίριο; Που έπεσε η στέγη και ίσα που πρόλαβε να βγάλει τα παιδιά έξω; Έ, κάπως έτσι. Και πάλι μιλάμε για κτίριο προπολεμικό που τουλάχιστον (θα έπρεπε να) ελέγχεται διπλά και τριπλά. Αυτό που αλλάζει είναι ο χρόνος. Μιλάμε για το σωτήριο έτος 2023, μιλάμε (σύμφωνα πάντα με το υπουργικό επιτελείο) για την εποχή του ψηφιακού σχολείου!
Ναι, αλλά θα έχουμε... διαδραστικούς πίνακες!
Και ενώ κάθε λίγο και λιγάκι έχουμε μια είδηση για σχολεία που πλημμυρίζουν, που πέφτουν τα ταβάνια και άλλα παρόμοια τόσο η πρώην υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, όσο και το νέο επιτελείο του υπουργείου Παιδείας όπου βρεθεί και όπου σταθεί, εξαγγέλλει ότι τη φετινή χρονιά θα γεμίσουν όλες οι τάξεις του λυκείου, του γυμνασίου, της πέμπτης και της έκτης δημοτικού με διαδραστικούς πίνακες. Η εξαγγελία για τους διαδραστικούς πίνακες και την εγκατάστασή τους στα σχολεία έχει γίνει δεκάδες φορές από το υπουργείο Παιδείας άλλοτε σε περιοδείες της σε σχολεία σε διάφορες περιοχές της χώρας και άλλοτε στις αμέτρητες εμφανίσεις στην τηλεόραση ή σε συνεντεύξεις σε διάφορα έντυπα.
Πράγματι, η ιστορία των διαδραστικών πινάκων (που, ενώ είναι θετική εξέλιξη, με τον τρόπο που γίνεται θυμίζει λίγο τις χάντρες στους ιθαγενείς...) ξεκινάει από ακόμα παλιότερα και συγκεκριμένα από το μακρινό ...2007,όταν ακούστηκε για πρώτη φορά η πρόταση να αντικαταστήσουν σιγά-σιγά τους μαυροπίνακες στα σχολεία. Ας δούμε το χρονικό με τις πιο σημαντικές αναφορές:
Το χρονικό του διαδραστικού πίνακα στην ελληνική εκπαίδευση
2007: Σε εκπαιδευτικό συνέδριο που γίνεται στη Σύρο σχετικά με τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση ακούγεται, πιθανότατα για πρώτη φορά, η πρόταση για εισαγωγή διαδραστικών πινάκων στα ελληνικά σχολεία:
«Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται μια μεγάλη ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού που καλύπτει όλα τα γνωστικά αντικείμενα και βαθμίδες εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, η αύξηση των ταχυτήτων σύνδεσης με το Διαδίκτυο και η ανάπτυξη ευρυζωνικών δικτύων, επιτρέπει την ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου στο Διαδίκτυο αλλά και προσανατολισμένου στο web εκπαιδευτικού λογισμικού, με αποτέλεσμα την άμεση διάχυσή του στην εκπαιδευτική κοινότητα. Γίνεται πλέον κατανοητό ότι ο σύγχρονος εκπαιδευτικός πρέπει να έχει γνώσεις χρήσης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ), αλλά και αξιοποίησής τους στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων. Είναι φυσικό λοιπόν να αναμένεται και η ανάλογη κινητικότητα για την αξιοποίηση των σύγχρονων προϊόντων της εκπαιδευτικής τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Μια τέτοια τεχνολογία είναι και οι Διαδραστικοί Πίνακες (Interactive Whiteboards).», γράφουν οι καθηγήτριες Βασιλική Νιάρρου Καθηγήτρια Πληροφορικής και Ευφροσύνη Γρουσουζάκου Καθηγήτρια Πληροφορικής σε κείμενό τους με τίτλο «Ο Διαδραστικός Πίνακας στην Εκπαίδευση»
2010: Η τότε υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου ανακοινώνει το «Νέο Σχολείο». Οι άξονες αυτής της στρατηγικής αφορούσαν: την εξασφάλιση της πρόσβασης στο διαδίκτυο όλων των σχολείων, την αναβάθμιση εκπαιδευτικών υποδομών και δικτύων με εξοπλισμό με διαδραστικούς πίνακες (2010-2011 πιλοτικά εγκαταστάθηκαν 3000 διαδραστικοί πίνακες), την δημιουργία ενεργής πύλης πληροφόρησης γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών κάθε λεπτό, συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με νέα προγράμματα, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και περιεχόμενο (ψηφιακά μαθήματα για τις εισαγωγικές εξετάσεις), νέα προγράμματα σπουδών τα οποία ολοκληρώθηκαν το 2011, ειδικός σχεδιασμός της ψηφιακής στρατηγικής για την ειδική αγωγή, ειδικά προγράμματα ψηφιακής υποστήριξης της συνεργασίας γονιών εκπαιδευτικής κοινότητας και πιστοποίηση.
2014: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε 146.635.815 ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για επένδυση υποδομής για την ψηφιακή αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με την εισαγωγή διαδραστικών συστημάτων και κινητών εργαστηρίων πληροφορικής μέσα στην σχολική τάξη. Υπολογίζεται ότι θα μπουν στα σχολεία 36.804 «Διαδραστικά Συστήματα». Υπουργοί Παιδείας εκείνη τη χρονιά ήταν ο Κ.Αρβανιτόπουλος και κατόπιν ο Αν.Λοβέρδος
21.10.2020: Ανακοινώνεται νέο πρόγραμμα στο πλαίσιο της Ψηφιακής Σύγκλισης, προυπολογισμού 130 εκ. ευρώ, που δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους και τις Περιφέρειες της Χώρας, για την υποβολή προτάσεων, προκειμένου να ενταχθούν στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», στον Άξονα Προτεραιότητας «Ψηφιακή Σύγκλιση» για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ξεκινάει. Μεταξύ άλλων, προβλέπει την προμήθεια και εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων (διαδραστικός πίνακας, βιντεοπροβολέας και υπολογιστής) για τις σχολικές μονάδες με στόχο τον εκσυγχρονισμό της μαθησιακής διαδικασίας και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
22.02.2022: Με Απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως ορίζονται οι προδιαγραφές των διαδραστικών συστημάτων τεχνολογίας οθόνης αφής για τις ανάγκες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
04.03.2022: Σχολεία: Ερχονται 36.000 διαδραστικοί πίνακες αξίας 148 εκ. ευρώ
24.10.2022 : Η Νίκη Κεραμέως γνωστοποίησε πως το επόμενο διάστημα και έως το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς θα εγκατασταθούν διαδραστικοί πίνακες σε κάθε τμήμα από την Ε' δημοτικού έως την Γ' Λυκείου αξίας 150 εκ. ευρώ που θα διατεθούν μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης
13.01.2023: Με νέο έγγραφο που υπογράφει ο γ.γ Αλέξανδρος Κόπτσης, το υπουργείο Παιδείας ζητά την επικαιροποίηση των στοιχείων στο myschool για την εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων σε αίθουσες διδασκαλίας
6/4/23: Οι πρώτοι από τους 36.000 και πλέον διαδραστικούς πίνακες ξεκίνησαν να παραδίδονται σε αίθουσες σχολείων όλης της χώρας από σήμερα, με τα πρώτα να εγκαθίστανται σε δημοτικό σχολείο στους Αγίους Αναργύρους Αττικής, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως, και της Υφυπουργού Ζέττας Μακρή.
20.10.2023: Μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχουν φτάσει σε όλα τα σχολεία της χώρας, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι διαδραστικοί πίνακες, οι οποίοι, όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, θα βοηθήσουν να γίνεται πιο ενδιαφέρον το μάθημα, για τους μαθητές. Οι διαδραστικοί πίνακες έχουν ήδη αρχίσει να φτάνουν στα σχολεία και τη λειτουργία ενός τέτοιου είδε από κοντά ο κ. Πιερρακάκης που επισκέφτηκε το πρότυπο γυμνάσιο και λύκειο Ηρακλείου.
Τι να πει κανείς...
Αλήθεια τι να πει κανείς; Αντί να αρχίσει μια προσπάθεια συντήρησης και ανανέωσης των υποδομών των σχολικών κτιρίων που ιδιαίτερα στη χώρα μας έχουν σπάσει όλα τα ρεκόρ της παλαιότητας το υπουργείο Παιδείας διαφημίζει την αγορά διαδραστικών πινάκων.
Ναι είναι χρήσιμοι ως ένα συμπλήρωμα και μόνο της εκπαιδευτικής διαδικασίας οι διαδραστικοί πίνακες. Ωστόσο έχει σημασία τι βάζει μια εκπαιδευτική πολιτική ως προτεραιότητα. Δεν έχετε ψωμί. Γιατί δεν τρώτε παντεσπάνι; μοιάζει να ρωτάει το υπουργείο Παιδείας. Την ίδια ώρα βέβαια πολλοί διαδραστικοί πίνακες κρέμονται άχρηστοι σε πολλά σχολεία καθώς η απουσία μηχανισμών συντήρησης τους έχει βγάλει εκτός λειτουργίας...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη