Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Κυριάκος Πιερρακάκης στην εφημερίδα “Πρώτο Θέμα” (δημοσιεύεται σήμερα Κυριακή) αναφέρεται στο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας στην εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα μιλάει για τnv Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία, για την ψηφιοποίηση των «υπηρεσιακών έντυπων», όπως το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης, τις βαθμολογίες, για τον επανασχεδιασμό της πλατφόρμας MySchool και του συνόλου των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που λειτουργούν σε σχολεία και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για το σχέδιο νόμου που θα ρυθμίζει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ως παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα μας και για τη νομοθετική πρωτοβουλία για την επαγγελματική εκπαίδευση.
Ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι υπάρχουν στοιχεία που είναι πλέον κοινά αποδεκτό ότι πρέπει να αναπτύσσουν τα σχολεία ως δεξιότητες: η ομαδική δουλειά, η συναίσθηση της ιδιότητας του πολίτη, ο εθελοντισμός είναι μερικά από αυτά. Kυρίως, όμως, θέλουμε να μετατοπίσουμε το βάρος της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την απομνημόνευση στην κριτική σκέψη. Ολα αυτά θέλουμε να είναι τα συστατικά στοιχεία του νέου σχολείου.
Σύμφωνα με το Κυριάκο Πιερρακάκη «ο σχεδιασμός που έχουμε ήδη ξεκινήσει να υλοποιούμε προβλέπει αυτονόητα την εφαρμογή μεγάλων μεταρρυθμίσεων και ταυτόχρονα δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στην εκπαιδευτική καθημερινότητα, με στόχο τη διαρκή της αναβάθμιση. Ολες αυτές οι "μικρές" αλλαγές θα οδηγήσουν τελικά σε μια μετρήσιμη και σημαντική βελτίωση των εκπαιδευτικών συνθηκών και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης».
Για τnv Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία
Κυριάκος Πιερρακάκης: Εχουμε δρομολογήσει τnv Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία, μια πρωτοβουλία που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει σημαντικά τους μαθητές να βελτιώσουν τις γνώσεις και τις επιδόσεις τους. Πρόκειται για ένα «ψηφιακό φροντιστήριο», το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης μαγνητοσκοπημένων και σε ζωντανή μετάδοση μαθημάτων και επιπλέον θα προσφέρει εργαλεία εμβάθυνσης και υποστήριξης. Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς πρόκειται να δημιουργήσουμε βίντεο με πρότυπες παραδόσεις για όλη την έκταση της. Ετσι, ένας μαθητής που έχασε λόγω ασθένειας ή απλώς επιθυμεί να επαναλάβει την παράδοση μιας ενότητας, θα μπορεί να ανατρέχει στο σχετικό οπτικοακουστικό υλικό, αλλά και σε επιπλέον βοηθήματα: σημειώσεις, ασκήσεις, πρόσθετο διδακτικό υλικό.
Επιπλέον, σε κάθε ενότητα ο μαθητής θα μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να χρησιμοποιήσει το εργαλείο της αυτοαξιολόγησης προκειμένου να επιβεβαιώσει ότι όντως εμπέδωσε το περιεχόμενο του συγκεκριμένου μαθήματος. θα παρέχεται επιπλέον η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου οι μαθητές που το επιθυμούν να έχουν πρόσθετη υποστήριξη από εκπαιδευτικούς.
«Με τον τρόπο αυτό επιδιώκουμε να προσφέρουμε προαιρετικό και αυτονόητα εντελώς δωρεάν σε κάθε μαθήτρια και κάθε μαθητή ένα επιπλέον εργαλείο υποστήριξης το οποίο μιλάει τη γλώσσα τους είναι προσαρμοσμένο στον τρόπο που επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν οι νέοι και ταυτόχρονα πληροί τις εκπαιδευτικές προδιαγραφές» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας.
Η πλατφόρμα της Ψηφιακής Ενισχυτικής Διδασκαλίας θα υποστηρίζει και τη δυνατότητα υποβολής γραπτών ερωτήσεων από τους μαθητές και την απάντησή τους από εκπαιδευτικούς μέσω chat. Η πιλοτική λειτουργία θα ξεκινήσει με δύο μαθήματα στην τρέχουσα σχολική χρονιά τον Φεβρουάριο και στόχος μας είναι στις αρχές του επόμενου έτους να τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Για την ψηφιοποίηση των «υπηρεσιακών έντυπων»
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης σημειώνει ότι η ψηφιοποίηση δεν έχει ρόλο πρωταγωνιστή αλλά πολύτιμου αρωγού. Η ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών στην εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα να αφιερώσει περισσότερο χρόνο και ενέργεια στη διαδικασία της μάθησης. Eπανασχεδιάζουμε το σύνολο των διαδικασιών -τόσο για όσες εξακολουθούν να πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία όσο και για εκείνες που έχουν ήδη ψηφιοποιηθεί- βάζοντας στο επίκεντρο τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
Τα λεγόμενο «υπηρεσιακά έντυπα», όπως το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης, οι βαθμολογίες, θα ψηφιοποιηθούν, δημιουργώντας και τις αντίστοιχες πλατφόρμες ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης με τα σχολεία. Ταυτόχρονα, θα επανασχεδιάσουμε την πλατφόρμα MySchool και το σύνολο των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που λειτουργούν σε σχολεία και διευθύνσεις εκπαίδευσης. Με τον τρόπο αυτό και σε συνδυασμό με την ενοποίηση όλων των πλατφορμών και των αποθετηρίων εκπαιδευτικού υλικού, θα κάνουμε τις διαδικασίες απλούστερες και φιλικότερες για όλους τους εμπλεκομένους.
Σχέδιο νόμου που θα ρυθμίζει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων
Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε όσα συχνά λέει τελευταία για την κατάθεση σχεδίου νόμου που θα ρυθμίζει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ως παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα μας. «Στόχος μας είναι οι σχετικές συμπράξεις να προχωρήσουν άμεσα και τα νέα ιδρύματα να λειτουργήσουν το ταχύτερο δυνατόν. Θα είμαστε αυστηροί στις ακαδημαϊκές και λειτουργικές προδιαγραφές, τις οποίες ήδη συνδιαμορφώνουμε με την ΕΘΑΑΕ. Εχουμε θέσει ως στόχο την προσέλκυση των καλύτερων ξένων πανεπιστημίων και την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης και ακριβώς αυτό θα κάνουμε».
Νομοθετική πρωτοβουλία για την επαγγελματική εκπαίδευση
Ψηλά στις προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας βρίσκεται μια νομοθετική πρωτοβουλία η οποία θα έρθει να συμπληρώσει το νομοθετικό πλαίσιο που ξεκίνησε την προηγούμενη τετραετία. Όπως επισημαίνει ο Κυριάκος Πιερρακάκης με τη ρύθμιση αυτή «θέλουμε να αθροίσουμε τις δυνάμεις ΙΕΚ, ΕΠΑΛ και Επαγγελματικών Εργαστηρίων ώστε να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται με ενιαία φιλοσοφία στις τρέχουσες ανάγκες της οικονομίας δημιουργώντας επαγγελματίες σε πεδία που παρουσιάζουν μεγάλη ζήτηση, αλλά χαμηλή προσφορά. Η χώρα χρειάζεται έναν συνολικό ανασχεδιασμό ως προς τον επιστημονικό και επαγγελματικό προσανατολισμό της. Αλλες έρευνες δείχνουν ότι έως το 2030 θα χρειαζόμαστε 16.000 πληροφορικούς κάθε χρόνο, τη στιγμή που σήμερα παράγουμε περίπου τους μισούς. Η επαγγελματική εκπαίδευση και οι σπουδές STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) είναι δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα εκπαιδευτικών πεδίων στα οποία πρέπει να επενδύσουμε»
Και συμπλήρωσε: «Σύντομα οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες επιλογές και περισσότερη πληροφορία ώστε σε περίπτωση που το επιθυμούν να ακολουθήσουν αντικείμενα που θα τους κάνουν περιζήτητους ως επαγγελματίες»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση