Τη στιγμή που τα κενά στα σχολεία παραμένουν πάνω από 50.000, δηλαδή όσες είναι οι φετινές προσλήψεις των αναπληρωτών, η κυβέρνηση συνεχίζει να αμολάει λαγούς στα ΜΜΕ για προσλήψεις του κλάδου μέσω γραπτού ΑΣΕΠ, προκαλώντας τεράστιες αντιδράσεις. «Δεν θα δίνουμε εξετάσεις μέχρι τα γεράματα - Ο γραπτός διαγωνισμός δεν είναι σύστημα διορισμών αλλά απολύσεων», δηλώνουν οι αναπληρωτές, αρνούμενοι να παίξουν το παιχνίδι των διαψεύσεων που ξεκίνησε το υπουργείο Παιδείας.
«Δεν θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της Ν.Δ. να φέρει γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Δεν θα επιτρέψουμε να πεταχτούν στα αζήτητα το βασικό μας πτυχίο, τα χρόνια προϋπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο, τα χρόνια κόπου για να κρατηθούμε μέσα στους πίνακες των ακριβοπληρωμένων προσόντων. Να μην το σκεφτούν καν εκεί στο υπουργείο!» προειδοποιούν τοπικοί σύλλογοι εκπαιδευτικών, αναδεικνύοντας το εκρηκτικό κλίμα που επικρατεί στον κλάδο.
Δεν είναι μόνον το τελευταίο επεισόδιο, με την «είδηση» για γραπτό διαγωνισμό σε ένα site και τη διάψευση από το υπουργείο Παιδείας. Είναι όλο το σίριαλ που ξεκίνησε η ίδια η κυβέρνηση από την επομένη των εκλογών, προκαλώντας, συνεχώς, τους εκπαιδευτικούς. Μια οι δηλώσεις αρμοδίων για τον ΑΣΕΠ, μια οι παλινωδίες τους ανάλογα με τις αντιδράσεις, αλλά απαράλλαχτη η αρχική αναγγελία. Επιβεβαιώθηκε πολλάκις. Δεν έχει περάσει καιρός που η ίδια η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου, σε συνέντευξή της στο Mega (Ιούλιο) είχε σαφώς προαναγγείλει το σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει και τους αναπληρωτές. Ο διάλογος με τους παρουσιαστές της εκπομπής δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης:
Δημοσιογράφος: Τι γίνεται με τους αναπληρωτές που θα προσληφθούν τώρα; Θα περάσουν από κάποιο γραπτό διαγωνισμό;
Μιχαηλίδου: Οι αναπληρωτές περνούν από ΑΣΕΠ.
Δημοσιογράφος: Υπάρχει το προσοντολόγιο. Γιατί πρέπει να διαγωνιστούν σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ;
Μιχαηλίδου: Γιατί το προσοντολόγιο έχει διαμορφωθεί εδώ και κάποια χρόνια. Επειδή θέλουμε το σύστημα της εκπαίδευσης να είναι, ποιον έχει τον τελικό αποδέκτη, ποιον έχει τον τελικό εξυπηρετούμενο; Τα παιδιά. Θέλουμε η γνώση και το παιδαγωγικό κομμάτι να είναι όσο πιο πρόσφατο γίνεται για να διασφαλίσουμε κι εμείς ως πολιτεία ότι ο τελικός αποδέκτης που είναι τόσο ευαίσθητος, το παιδί, έχει τις υπηρεσίες που πρέπει να του προσφέρουμε. Ακόμη και με αυτό δεν μπορεί το κράτος να τα πιάσει όλα.
«Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας είναι αφού αντληθούν μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για το σχολικό έτος 2023 και 2024 από τους υπάρχοντες πίνακες γενικής και ειδικής αγωγής του ΑΣΕΠ, να ψηφιστεί το νέο σύστημα διορισμών μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 και να γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ είτε στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 ή το αργότερο πριν από την άνοιξη του 2025 από όπου οι εκπαιδευτικοί που δεν «πιάνουν» τη βάση στις εξετάσεις θα τίθενται εκτός πίνακα διορισμού», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Νεκτάριος Κορδής, μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.
Ο ίδιος τονίζει ότι η Ομοσπονδία έχει επανειλημμένως και ματαίως ζητήσει από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (σε όλες τις συναντήσεις τους) να ενημερωθεί για τις αληθινές προθέσεις και αν αυτές αφορούν το ΑΣΕΠ, πώς θα λειτουργήσει, με ποιους κανόνες θα ορίζεται το πλαίσιο εξέτασης και αν θα ληφθούν υπ’ όψιν κριτήρια όπως η προϋπηρεσία (που τη θεωρεί αυτονόητη), τα πτυχία κ.ά. Οσο για το αν θα υπάρξει «βάση», η ΟΛΜΕ έχει ήδη χαράξει την κόκκινη γραμμή της. Σίγουρα, πάντως, το γεγονός πως ήδη έχουν ξεφυτρώσει «πανεπιστημιακά φροντιστήρια για το ΑΣΕΠ» δηλώνει πολλά. Μεταξύ άλλων, τη βεβαιότητα πως κάτι παραπάνω ξέρουν αυτά.
Αγανακτισμένοι, πλέον, οι αναπληρωτές λένε: «Δεν φτάνει που όλες οι κυβερνήσεις των προηγούμενων χρόνων έχουν καταντήσει τους αναπληρωτές κυνηγούς προσόντων, που καταλήγουν να μένουν σε κάμπινγκ επειδή δεν βρίσκουν σπίτι στα νησιά, που κάνουν δεύτερη και τρίτη δουλειά για να τα βγάζουν πέρα με τα υπέρογκα έξοδα, το ενοίκιο, την καθημερινή διαβίωση, το ρεύμα, τη μετακίνηση. Τώρα η κυβέρνηση θέλει να τους εξευτελίσει ακόμη παραπέρα. Απαξιώνει χρόνια θυσιών, αυτών και των οικογενειών τους, για να περάσουν τις εξετάσεις των πανελλαδικών, να σπουδάσουν στη σχολή τους και να πάρουν το πτυχίο τους, να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα. Ο κλάδος έχει εμπειρία. Είναι οι χιλιάδες επιτυχόντες των γραπτών διαγωνισμών του 2006 και του 2008 που έμειναν για χρόνια σε καθεστώς ομηρίας από όλες τις κυβερνήσεις».
Την ίδια στιγμή, όπως επισημαίνουν, «τα κενά στα σχολεία παραμένουν πάνω από 50.000 (τόσες είναι οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών)» και οι αρμόδιοι υπουργικοί παράγοντες «αντί να προχωρήσουν σε μόνιμους διορισμούς μιλούν για «έξυπνους» τρόπους για την καταγραφή των κενών και σκαρφίζονται νέους «κόφτες» και ανακύκλωση των πινάκων, συνδυάζοντας 2 εκτρωματικούς νόμους (ΑΣΕΠ και Γαβρόγλου) για να οδηγήσουν ξανά στην απόλυση, αλλά και σε νέα έξοδα προετοιμασίας για τις εξετάσεις. Η κυβέρνηση θέλει να δώσουν εξετάσεις αυτοί που έχουν εξεταστεί με διάφορους τρόπους από τα 17 τους έτη κι έπειτα. Αυτοί που, αν δεν υπήρχαν, δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν χιλιάδες σχολεία σε όλη τη χώρα».
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ