ypaith
Ενημέρωση από τον αιρετό Θοδωρή Κατσωνόπουλο

Ενημέρωση για τα θέματα που συζητήθηκαν στην προχθεσινή (24/10) συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ παρέχει ο αιρετός Θοδωρής Κατσωνόπουλος.

Επίσης ο αιρετός ενημερώνει για την πορεία του αγώνα κατά της αξιολόγησης μετά από τις αποφάσεις της ΓΣ των προέδρων ΕΛΜΕ, αλλά και τη νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας

Η ενημέρωση του αιρετού

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε σχετικά με τα όσα συζητήθηκαν στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 24 Οκτώβρη και τις σχετικές αποφάσεις – γνωμοδοτήσεις του Συμβουλίου:

  1. ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕ ΓΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

Εξετάστηκαν δεκαπέντε (15) αιτήσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπ/σης που ζητούσαν να παραιτηθούν από την υπηρεσία, κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, για εξαιρετικούς λόγους, όπως σοβαρούς λόγους υγείας ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.

Το ΚΥΣΔΕ γνωμοδότησε θετικά για όλες.

  1. ΕΝΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΑΠΟΡΡΙΠΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΕΠΙ ΑΙΤΗΣΗΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΕ.

Απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία από το ΚΥΣΔΕ.

Διαφοροποιήθηκα δια της τοποθέτησης μου και της ψήφου μου.

  1. ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Έγινε ομόφωνα δεκτή.

  1. ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΥΣΔΕ ΣΕ ΠΥΣΔΕ

Εξετάστηκαν:

Δύο (2) αιτήσεις ανάκλησης απόσπασης, για τη μία υπήρξε θετική γνωμοδότηση και για την άλλη αρνητική,

δύο (2) αιτήσεις διακοπής απόσπασής, το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά,

επτά (7) νέες αιτήσεις απόσπασης, για όλες θετικά γνωμοδότησε το ΚΥΣΔΕ,

δύο (2) αιτήσεις απόσπασης που εμπίπτουν σε ειδική κατηγορία, με θετική γνωμοδότηση, και για τις δύο (2),μία (1) επανεξέταση αίτησης απόσπασης νεοδιόριστης εκπαιδευτικού, με αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου κατά πλειοψηφία, και δύο (2) αιτήσεις απόσπασης ως σύζυγοι ένστολων,

το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για τη μία περίπτωση και αρνητικά για την άλλη.

Σε όλες τις περιπτώσεις με αρνητική γνωμοδότηση από το ΚΥΣΔΕ, αυτή ήταν κατά πλειοψηφία καθώς οι αιρετοί διαφοροποιηθήκαμε.

  1. ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΠΕ86 ΣΤΟΝ ΑΡΜΕΝΙΚΟ ΚΥΑΝΟΥΝ ΣΤΑΥΡΟ

Ομόφωνα θετικό ήταν το Συμβούλιο.

  1. ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2024

Το ΚΥΣΔΕ δεν χαρακτήρισε οργανικά υπεράριθμο/η κανέναν/καμία εκπαιδευτικό τόσο στα Καλλιτεχνικά όσο και στα Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Αυτό αφορά σε όλες τις περιπτώσεις οργανικών υπεραριθμιών – δώδεκα (12) για τα Διαπολιτισμικά και πέντε (5) για τα Καλλιτεχνικά – που διαβιβάστηκαν αρμοδίως από κάποιες ΔΔΕ προς το ΚΥΣΔΕ,

«..Δεν πρόκειται για ουσιαστικές υπεραριθμίες, καθώς οι εν λόγω εκπαιδευτικοί καλύπτουν πάγιες ανάγκες των σχολείων τους και ενδεχόμενη κρίση υπεραριθμίας την επόμενη χρονιά θα δημιουργούσε νέα κενά στις σχολικές μονάδες της οργανικής τους θέσης. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί αυτοί, είναι εκπαιδευτικοί αυξημένων προσόντων, οι οποίοι απέκτησαν οργανική θέση στα εν λόγω σχολεία κατόπιν ειδικής διαδικασίας κρίσης..».

  1. ΕΝΣΤΑΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕ ΕΑΕ ΕΤΟΥΣ 2023 (ΕΞ ΑΝΑΒΟΛΗΣ)

Εξετάστηκε μία (1) ένσταση εκπαιδευτικού ΠΕ04.01, το ΚΥΣΔΕ απεφάνθη αρνητικά κατά πλειοψηφία.

Προσωπικά διαφοροποιήθηκα δια της τοποθέτησης και της ψήφου μου.

  1. ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕ ΑΜΟΙΒΗ ΣΕ ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  2. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΣΥΝΑΦΕΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ ΣΕ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  3. ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΕ ΣΤΟ ΣΕΠ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Για τα θέματα 8, 9 και 10, το Συμβούλιο με ομοφωνία γνωμοδότησε θετικά.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η ΓΣ των προέδρων ΕΛΜΕ στις 21/10 αποφάσισε την υιοθέτηση των ενιαίων κειμένων της ΟΛΜΕ για την αντιμετώπιση της αξιολόγησης και κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων. Παράλληλα αποφασίστηκε απεργία αποχή από μεντορες και συντονιστές. Με βάση την θέση της ΟΛΜΕ: «Καλούμε όλους/ες  τους/τις εκπαιδευτικούς να στρατευτούν στην απόφαση για κατάθεση των ενιαίων κειμένων σε όλες τις φάσεις της αξιολόγησης των σχολείων ώστε να εμποδίσουμε την  κατηγοριοποίηση των σχολείων μας. Διευκρινίζουμε ότι πρόκειται για απόλυτα νόμιμη και ασφαλή δράση.Καλούμε όσους/ες εκπαιδευτικούς έχουν οριστεί ως μέντορες ή συντονιστές/στριες να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία αποχή από τα καθήκοντα αυτά. Για την συμμετοχή στην απεργία αποχή θα αποσταλούν ακριβείς οδηγίες αμέσως μετά την κατάθεση του σχετικού εξωδίκου από το ΔΣ της ΟΛΜΕ».

Μετά τις αποφάσεις αυτές στις 23/20 ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ στέλνει στις σχολικές μονάδες εγκύκλιο στην οποία διατυπωνονται απειλές σε βάρος των εκπαιδευτικών για την ατομική αξιολόγηση. Σχετικά με το ζήτημα αυτό η θέση μας ως εκλεγμένων αιρετών των ΣΥΝΕΚ είναι η ακόλουθη:

« Με μία εγκύκλιο – μνημείο αυθαιρεσίας και αυταρχισμού, την οποία υπογράφει ο Γεν. Γραμματέας του ΥΠΑΙΘΑ, το υπουργείο επιχειρεί για μία ακόμα φορά να τρομοκρατήσει τους/τις εκπαιδευτικούς. Απειλεί με ποινές όσους/ες εκπαιδευτικούς δεν αξιολογηθούν ή αξιολογήσουν, αναφέροντας δήθεν πειθαρχικά παραπτώματα και συνέπειες. Η εγκύκλιος αυτή είναι ίδια με την αντίστοιχη εγκύκλιο του προηγούμενου Γεν. Γραμματέα πριν 8 μήνες, που αποδείχτηκε ψευδής.

Είναι προφανές ότι το υπουργείο γνωρίζει ότι βρίσκεται και πάλι αντιμέτωπο με την ομόφωνη αντίθεση του κλάδου στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του και ειδικά στην ατομική αξιολόγηση. Αντί να προβεί σε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, για άλλη μία φορά τρομοκρατεί και προσπαθεί να επιβληθεί με αυταρχισμό και «κούφιες» απειλές περί πειθαρχικών παραπτωμάτων.

Ο φόβος του υπουργείου για την συσπείρωση των εκπαιδευτικών και το μεγάλο αγώνα που δίνουν είναι προφανής!

Επισημαίνουμε ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητεί! Οι υφιστάμενες νομολογίες διευκρινίζουν ξεκάθαρα ότι η συμμετοχή σε νόμιμη απεργία σε καμία περίπτωση δε μπορεί να θεωρηθεί πειθαρχικό παράπτωμα και να επισύρει οποιαδήποτε ποινή.

Τόσο το σύνταγμα όσο και η υπερνομοθεσία και οι έως τώρα αποφάσεις των δικαστηρίων συνηγορούν στο ότι η απεργία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο. Άλλωστε το άρθρο 56 του 4823/21 προβλέπει ποινές σε περίπτωση «παράλειψης καθήκοντος». Τα αρμόδια δικαστήρια έχουν ξεκάθαρα και τελεσίδικα αποφανθεί ότι η απεργία δεν συνιστά παράλειψη καθήκοντος. Συγκεκριμένα  έχει κριθεί, ότι «η συνδικαλιστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αξιολογηθεί καθεαυτή αρνητικά για την εξέλιξη του υπαλλήλου, διότι συνιστά νόμιμη άσκηση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας, κατά το άρθρο 23 παρ. 1 του Συντάγματος και το άρθρο 30 του ν.1264/1982» (ΣτΕ 444/1996, 1907/2002) και «η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως παράλειψη καθήκοντος ή πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλη μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου, καθώς κάτι τέτοιο, θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας, θέτοντας υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκησή του, συνιστώντας εκ του αποτελέσματος απαγορευμένη κατά τον ν. 1264/1982 ανταπεργία».

Καλούμε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς να συσπειρωθούν γύρω από τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και των Γενικών Συνελεύσεων των Προέδρων των ΕΛΜΕ:

  • Απεργία αποχή στην ατομική αξιολόγηση

  • Ενιαία κείμενα της ΟΛΜΕ στην αξιολόγηση των σχολείων

  • Απεργία αποχή από μέντορες – συντονιστές/στριες

Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν τρομοκρατείται! Η αποφασιστικότητα, η μαχητικότητα και η μαζική συμμετοχή στις δράσεις της ΟΛΜΕ θα είναι η απάντηση του κλάδου! Ενωμένοι/ες θα νικήσουμε!

Σχετικά με τις πολλές καταγγελίες για τις παραβιάσεις του εργασιακού και διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών η θέση μας είναι η εξής:

« Μετά από πληθώρα καταγγελιών για προφορικές εντολές που παραβιάζουν το εργασιακό ή/και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών παραθέτουμε προς ενημέρωσή σας τις ισχύουσες διατάξεις αλλά και τις σχετικές τελεσίδικες αποφάσεις των δικαστηρίων.

H κείμενη νομοθεσία όσο και η νομολογία των δικαστηρίων ορίζουν σαφώς τόσο το εργασιακό όσο και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών: Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με α) την § 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985, όπως αντικαταστάθηκε με την § Θ2, περ.2, του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 και β) την § 3 του άρθρου 48 του ν. 2413/1996. Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ρυθμίζεται με την § 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985, όπως έχει τροποποιηθεί με την § 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021.

Από την διατύπωση των δύο ως άνω προβλέψεων και από την νομολογία των δικαστηρίων, που έχει κρίνει το ζήτημα των ορίων διδακτικής αλλά και διοικητικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, προκύπτει σαφώς ότι υφίσταται διάκριση μεταξύ του διδακτικού ωραρίου, που ορίζεται σαφώς στις ως άνω διατάξεις και του ωραρίου εργασίας, το οποίο σχετίζεται με την ανάθεση συγκεκριμένου διοικητικού έργου.

Ώρες διδασκαλίας είναι αυτές που παρέχονται εντός της τάξης και δεν επιτρέπεται να υπερβούν τις οριζόμενες από τον νόμο διατάξεις περί διδακτικού ωραρίου ενώ το διοικητικό έργο, το οποίο μπορεί να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς, συνδέεται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε εορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών κλπ.

Σε περίπτωση, που στον/στην εκπαιδευτικό δεν έχει ανατεθεί συγκεκριμένο διοικητικό έργο, δικαιούται να αποχωρήσει από το σχολείο μετά την λήξη του διδακτικού του ωραρίου ή να προσέλθει πριν την έναρξη του εάν η έναρξη του διδακτικού ωραρίου δεν συμπίπτει με την έναρξη του ημερησίου σχολικού προγράμματος (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 438/2009, Α Δημοσίευση). Αντιστοίχως, η αντικατάσταση εκπαιδευτικού, που λείπει ή η κάλυψη κενού ή η απασχόληση των μαθητών/τριών με οποιονδήποτε τρόπο, σαφώς συνιστά παροχή διδακτικού έργου. Υπό την έννοια αυτή, η ανάθεση απασχόλησης των μαθητών/τριών ή η αντικατάσταση εκπαιδευτικού ή η κάλυψη κενού θα πρέπει να εντάσσεται αυστηρά στο πλαίσιο του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, διαφορετικά πρόκειται για παράνομη υπερωρία.

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι:

  • Εκπαιδευτικοί με πλήρες διδακτικό ωράριο δεν υποχρεούνται να καλύπτουν κενά λόγω απουσίας άλλου εκπαιδευτικού ή να απασχολούν τους/τις μαθητές/τριες με οποιοδήποτε τρόπο.

  • Δεν υφίσταται καμία υποχρέωση παραμονής στο σχολείο από την έναρξη έως τη λήξη λειτουργίας (8πμ-2μμ). Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά μόνο για τις ώρες διδακτικής απασχόλησης και επιπλέον μόνο εφόσον τους έχει ανατεθεί συγκεκριμένο διοικητικό έργο. Με την ολοκλήρωση αυτών δικαιούνται να αποχωρούν από το χώρο εργασίας.

Με συναδελφικούς, αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Αθήνα 26/10/2023

Θοδωρής Κατσωνόπουλος,

αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ

εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γάζα
Χαμάς: Οι νέοι όροι του Ισραήλ καθυστερούν την εκεχειρία στη Γάζα
Η οργάνωση ανέφερε ότι, παρά τις καθυστερήσεις, οι συνομιλίες παραμένουν σε προχωρημένο και σοβαρό στάδιο, με τη μεσολάβηση του Κατάρ και της...
Χαμάς: Οι νέοι όροι του Ισραήλ καθυστερούν την εκεχειρία στη Γάζα
καρκ
Καρκίνος Παχέος Εντέρου: Σημάδια που μπορεί να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια του εορταστικού τραπεζιού

Οι γιορτές είναι μια περίοδος γεμάτη από φαγητό, ποτό και οικογενειακές συγκεντρώσεις, όπου το...

Καρκίνος Παχέος Εντέρου: Σημάδια που μπορεί να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια του εορταστικού τραπεζιού
diastima
Η Ελλάδα πίσω από το επαναστατικό διαστημικό εγχείρημα: Δίδυμοι δορυφόροι μελετούν το ηλιακό στέμμα μέσω τεχνητών εκλείψεων
Τεχνητές ηλιακές εκλείψεις από δίδυμους δορυφόρους που θα μελετήσουν το ηλιακό στέμμα
Η Ελλάδα πίσω από το επαναστατικό διαστημικό εγχείρημα: Δίδυμοι δορυφόροι μελετούν το ηλιακό στέμμα μέσω τεχνητών εκλείψεων
φοτηξξ
Οι φοιτητικοί σύλλογοι έναντια στις διαγραφές φοιτητών – Κάλεσμα για πανελλαδική δράση κατά της διάταξης
Οι φοιτητές, ενωμένοι με καθηγητές και άλλους ακαδημαϊκούς φορείς, αντιδρούν με δυναμικό τρόπο, επισημαίνοντας ότι η εφαρμογή αυτής της διάταξης...
Οι φοιτητικοί σύλλογοι έναντια στις διαγραφές φοιτητών – Κάλεσμα για πανελλαδική δράση κατά της διάταξης