Για «ένα απελευθερωμένο πανεπιστήμιο», που θα είναι σε θέση «να συνεργάζεται αρμονικά με μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού, να προσφέρει κοινά μεταπτυχιακά προγράμματα» και ακόμη «να παρέχει στον νεαρό φοιτητή μια μικρή επιχορήγηση από ιδιωτικά funds για να ξεκινήσει να υλοποιεί μια ιδέα του που την κρίνουν ενδιαφέρουσα», μίλησε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στην εκδήλωση του «Κύκλου Ιδεών», σε μια συζήτηση με τη δημοσιογράφο Κάτια Μακρή.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε διεξοδικά στις πολιτικές στοχεύσεις του υπουργείου για τη σχολική και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, διασυνδέοντας αυτά τα δύο «είδη» εκπαίδευσης και αποκάλυψε τις πολιτικές προτεραιότητες του υπουργείου και για τη νέα μορφή του δημόσιου σχολείου. «Επιδιώκουμε την απελευθέρωση του πανεπιστημίου από αγκυλώσεις που το κρατάνε δέσμιο εδώ και δεκαετίες, όπως είναι το κρατικό μονοπώλιο και η γραφειοκρατία. Μπορούμε να πετύχουμε πολλά πράγματα, ακολουθώντας δρόμους που άνοιξαν άλλες κοινωνίες, η Κύπρος είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα μετατροπής μιας χώρας σε μια περιφερειακή δύναμη εκπαίδευσης με τεράστια προστιθέμενη αξία για τη χώρα, την οικονομία κ.λπ.», υποστήριξε ο κ. Πιερρακάκης και συνέχισε: «Το δημόσιο πανεπιστήμιο παραμένει ναυαρχίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αυτό δεν αλλάζει. Επενδύουμε στην αναβάθμισή του και στην ανάγκη για περισσότερη διεθνοποίησή του σε συνεργασία με μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού, καθώς και στη συνεργασία του με ιδιωτικά funds στην έρευνα. Είναι αποκαλυπτική η εικόνα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συνεδρίασή μας με τα πολιτικά κόμματα της Κύπρου. Οι εκπρόσωποι των κυπριακών κομμάτων ομοφωνούσαν στις πολιτικές για την εκπαίδευση, εκτιμώντας την τεράστια σημασία που έχουν για το ίδιο το κράτος, το επίπεδο εκπαίδευσης και την οικονομία. Αυτό χρειάζεται να πετύχουμε κι εμείς».
Για τη συνεργασία με ξένα πανεπιστήμια ο υπουργός είπε: «Η συνεργασία με τα ξένα πανεπιστήμια παγκόσμιας εμβέλειας έχει ξεκινήσει ήδη από την προκάτοχο μου και θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση. Ένας αρχικός τρόπος συνεργασίας είναι τα κοινά μεταπτυχιακά. Να γίνονται σε συνεργασία δύο πανεπιστημίων, να διδάσκεται κοινή ύλη, να εξετάζουν καθηγητές και από τα δύο πανεπιστήμια και να δίνεται ένας κοινός τίτλος. Σημαντική παράμετρος είναι η έρευνα που πρέπει να γίνεται εντός των ΑΕΙ, όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες. Στον τομέα αυτό μπορούν να βοηθήσουν πολύ ιδιωτικά funds που θα βρίσκονται εντός του πανεπιστημίου και θα έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτούν με ένα αρχικό ποσό την ερευνητική ιδέα ενός φοιτητή, όπως συμβαίνει στις ΗΠΑ».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση