Θεσσαλονίκη: Με «χιονοστιβάδα» υπερωριών προσπαθούν να κρύψουν τα κενά...
Η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης οργανώνει σήμερα στις 2.30 το μεσημέρι παράσταση διαμαρτυρίας για υπερωρίες-κενά-τοποθετήσεις στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης. 

Μορφή χιονοστιβάδας έχει πάρει η τακτική ανάθεσης υπερωριών σε εκπαιδευτικούς σχολείων της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Για το πρόβλημα αυτό, η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης οργανώνει σήμερα στις 2.30 το μεσημέρι παράσταση διαμαρτυρίας για υπερωρίες-κενά-τοποθετήσεις στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης.. 

Κυβέρνηση, ΥΠΑΙΘΑ και ΔΔΕ προσπαθούν να αποποιηθούν τις ευθύνες τους για τη μη κάλυψη των κενών και να μεταφέρουν για άλλη μια φορά το βάρος στις πλάτες των εκπαιδευτικών εφαρμόζοντας την σκληρή πολιτική των περικοπών που πλήττει τη δημόσια εκπαίδευση.

Αφού «εξαφάνισαν» χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, οι προσλήψεις των αναπληρωτών και στις 3 φάσεις είναι πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων! Ειδικά στη ΔΔΕ ανατολικής Θεσσαλονίκης η αδιοριστία και οι μηδαμινές προσλήψεις οδήγησαν στο αποτέλεσμα, ενώ έχουμε φτάσει στα τέλη Οκτωβρίου, τα κενά να παραμένουν, να χάνονται εκατοντάδες διδακτικές ώρες και ως λύση να επιβάλλονται δεκάδες ώρες υπερωριών προκειμένου να καλυφθούν κάποια κενά.

Δεν φτάνει που οι μισθοί των εκπαιδευτικών πάγωσαν τα τελευταία 13 χρόνια κι έχει γίνει δυσβάσταχτη η επιβίωση λόγω της τρομακτικής ακρίβειας, που χάθηκε ο 13ος και 14ος μισθός, που επιβλήθηκε αύξηση ωραρίου, που ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων μετακινούνται σε 4 και 5 σχολεία, που η διδασκαλία γίνεται σε τμήματα των 27, 28 και πολλές φορές 30 μαθητών μέσα σε ακατάλληλα, μη ασφαλή έως επικίνδυνα σχολεία, έρχεται τώρα και μία έμμεση αύξηση του διδακτικού ωραρίου μέσα από την υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών. Κι επειδή πολύ καλά γνωρίζουμε ότι «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού», οι υπερωρίες ήρθαν για να μείνουν.

Οι υποχρεωτικές υπερωρίες οδηγούν τους ήδη επιφορτισμένους με ένα σωρό εξωδιδακτικά καθήκοντα εκπαιδευτικούς στην εξουθένωση, ενώ ταυτόχρονα περικόπτονται οι προσλήψεις αναπληρωτών, που περιμένουν με αγωνία να εργαστούν! Προφανώς δεν ενδιαφέρει, την κυβέρνηση και τη ΔΔΕ πώς θα ασκήσει το παιδαγωγικό-διδακτικό του έργο ο κακοπληρωμένος εκπαιδευτικός που ήδη καλείται να δουλέψει μέχρι τα 67, μέσα σε συνθήκες εντατικοποίησης με ότι συνεπάγεται για την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Προφανώς και δεν ενδιαφέρει η ουσιαστική εκπαίδευση και μόρφωση των παιδιών, αλλά κάποια πρόχειρα «μπαλώματα»!

Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ είναι στο πλευρό των εκπαιδευτικών του 15ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης στους οποίους ο Διευθυντής του σχολείου ανέθεσε υπερωρίες για την κάλυψη ενός σχεδόν ολόκληρου κενού (14 ώρες). Είναι σαφές ότι δεν είναι αποδεκτό να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου, για κενά που οφείλουν να καλυφτούν από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή.

Στο 15ο ΕΠΑΛ επίσης συνάδελφος ΔΕ με συμπληρωμένο ωράριο 28 ωρών υποχρεώνεται να καλύψει μέσα στο ίδιο ωράριο και 11 ώρες ΤΕ, αμείβεται όμως ως ΔΕ εφόσον έχει καταχωρείται με ωράριο ΔΕ! Στο ίδιο ΕΠΑΛ, από άλλο συνάδελφο ψυκτικό αφαίρεσαν 4 ώρες ειδικότητας για να κάνει 4 ώρες γυμναστική με το δεύτερο πτυχίο του.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης είναι η απόλυτη αδιαφάνεια που επικρατεί με την τακτική να αποκρύπτει τα κενά και να μην δημοσιοποιεί τις τοποθετήσεις. Με μια μόνο πράξη του ΠΥΣΔΕ που έπεσε στην αντίληψή μας, δόθηκαν 78 ώρες υπερωριών ενώ είχαν δοθεί και άλλες σε προγενέστερες πράξεις, χώρια αυτές που μοίρασαν οι Διευθύνσεις των σχολείων.

Το δε ΠΥΣΔΕ Ανατολικής αποδεικνύεται μάστορας  στην επιλεκτική ανικανότητα να αντιμετωπίσει το χάος που έχει δημιουργήσει στην προσπάθεια να υπηρετήσει και να εκτελέσει κατά γράμμα εντολές του ΥΠΑΙΘΑ και έχει ξεπεράσει τον εαυτό του!

  • Με μια αλλοπρόσαλλη πολιτική τοποθετήσεων να γίνεται όπως-όπως μάθημα, μοιράζει υπερωρίες 1ης και 2ης ανάθεσης για τους περισσότερους. Επίσης τοποθετεί αναπληρωτές για λιγότερες ώρες απ’ όσες χρειάζεται το σχολείο, στη συνέχεια τρέχουν για συμπλήρωση σε 3 και 4 σχολεία με αποτέλεσμα να περισσεύουν ώρες οι οποίες καλύπτονται με υπερωρίες. Έτσι και το κενό δεν φαίνεται μεγάλο και η ΔΔΕ κάνει τη δουλειά της με λιγότερους εκπαιδευτικούς που είναι το ζητούμενο για το Υπουργείο.

  • Χαρακτηριστικά στο 31ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης κενό 24 ωρών ΠΕ04 από την αρχή της σχολικής χρονιάς καλύφθηκε πρόσφατα κατακερματισμένο σε 4 εκπαιδευτικούς και μάλιστα σε κάποιους με ανάθεση υπερωρίας. Στο ίδιο σχολείο οι 8 ώρες κενό Μαθηματικών καλύφθηκαν επίσης με υπερωρία σε δύο εκπαιδευτικούς. Έδωσαν Μάλιστα τις 4 ώρες υπερωρία σε συνάδελφο νεοδιόριστη με πλήρες ωράριο 23 ωρών ,δηλαδή στο σύνολο 27 διδακτικές ώρες ,που μετακινείται σε 3 σχολεία, με αποτέλεσμα ούτε το εργασιακό ωράριο των 30 ωρών να μην φτάνει για τις μετακινήσεις της! Το απόγειο της εντατικοποίησης!

  • Οι τοποθετήσεις πολλές φορές θυμίζουν «καψώνι». Εκπαιδευτικοί που μπορούν να συμπληρώνουν ωράριο με β΄ανάθεση στο σχολείο τους, στέλνονται για δύο ώρες σε άλλο σχολείο για να διδάξουν πάλι β΄ανάθεση, όπως στην περίπτωση συναδέλφισσας Ξένης Γλώσσας που διατίθεται ήδη σε 4 σχολεία για να διδάξει α΄ ανάθεση και ενώ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ σύμφωνα με το νόμο να συμπληρώσει το ωράριό της με δύο ώρες β΄ ανάθεσης στο σχολείο που υπηρετεί με θητεία, τη στέλνουν και σε 5ο σχολείο για να διδάξει εκεί δύο ώρες μάθημα β΄ανάθεσης, δηλ. το ίδιο μάθημα για το οποίο υπήρχε κενό στο σχολείο της.

  • Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί το ΕΚ Ευκλείδη και η κάλυψη των ωρών των εργαστηριακών μαθημάτων γενικά, και ειδικά στον τομέα των Εφαρμοσμένων Τεχνών του εσπερινού ΕΠΑΛ.

Συγκεκριμένα, όπως προβλέπεται από τον νόμο ενώ τα εργαστηριακά μαθήματα πρέπει να διδάσκονται από δύο εκπαιδευτικούς στα τμήματα που υπερβαίνουν τους 12 μαθητές, ωστόσο, η ΔΔΕ με προφορική εντολή προς τις διευθύντριες του ΕΚ και του ΕΠΑΛ απαιτεί την παρουσία μόνο του ενός, ώστε οι υπόλοιποι δεύτεροι εκπαιδευτικοί να καλύψουν κενό, περίπου 40 ωρών.

Παρά τις επίμονες αντιρρήσεις τους, οι συνάδελφοι στο πνεύμα της ανεύρεσης προσωρινής λύσης και για να μη χαθούν διδακτικές ώρες σε βάρος των μαθητών τους, δέχτηκαν κάποια τμήματα να λειτουργήσουν με δύο εκπαιδευτικούς και κάποια μόνο με έναν. Όπως είναι αναμενόμενο η αγωνία τους είναι μεγάλη, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος σε περίπτωση ατυχήματος να αποδοθούν ευθύνες στους ίδιους κι όχι σ΄ αυτούς που έδωσαν τις προφορικές εντολές!

Κι ενώ στον Ευκλείδη λειτουργεί ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών σε πρωινό και εσπερινό ΕΠΑΛ, τα μοναδικά στην ανατολική Θεσσαλονίκη, και υπάρχει ανάγκη εκπαιδευτικού 1ης ανάθεσης ΠΕ89.01, προσλήφθηκε αναπληρωτής ΠΕ89.01 στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης όπου δεν υπάρχουν ώρες στο αντικείμενό του.

Στην ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης το να υπηρετεί κανείς σε πάνω από δύο σχολεία έχει γίνει καθεστώς όχι μόνο για τις ειδικότητες, αλλά για όλους σχεδόν τους συναδέλφους.

Εκπαιδευτικοί που δουλεύουν σε 2 σχολεία στέλνονται για μία ή δύο ώρες και σε 3ο, που όμως είναι Εσπερινό. Δηλαδή οι συνάδελφοι, πέρα από το γεγονός ότι πρέπει να μαζέψουν το πρωινό τους ωράριο σε 4 ημέρες (σε δύο σχολεία με απόσταση μεταξύ τους), πρέπει να ανατρέψουν όλον τον οικογενειακό τους προγραμματισμό για να διδάξουν 1 ώρα σε Εσπερινό σχολείο.

Απαιτούμε:
• Άμεση κάλυψη όλων των κενών, με μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες.
Οι εκπαιδευτικοί να διδάσκουν αποκλειστικά το επιστημονικό τους αντικείμενο.

Καλούμε ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους που στα σχολεία τους θα προκύψει ζήτημα υπερωριών να
επικοινωνήσουν άμεσα με την ΕΛΜΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φατν
Ο καπιταλισμός... της συμπόνοιας και η φιλανθρωπία που...δαγκώνει!
Παρέλαση «στιγμιότυπων» πόνου, έγχρωμα και θεαματικά, επιδιώκουν να προβάλλουν, στο «γόνιμο» έδαφος των Χριστουγέννων, τον Άγιο Βασίλη της υποκρισίας...
Ο καπιταλισμός... της συμπόνοιας και η φιλανθρωπία που...δαγκώνει!