σχολικό λεωφορείο
ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
«Οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να αποκαταστήσουν άμεσα το χάος που έχουν δημιουργήσει στον τομέα της ασφάλειας στη μεταφορά των μαθητών στις εκπαιδευτικές επισκέψεις. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δυνατό να συνεχίσουν να εκτίθενται και να αναλαμβάνουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν.»

Μπάχαλο επικρατεί και στις εκπαιδευτικές μετακινήσεις των μαθητών, πράγμα που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε παιδιά, γονείς, αλλά και διδακτικό προσωπικό που πασχίζει να βρει λύση.

Όπως αναφέρει με ανακοίνωσή της η ΔΟΕ, «οι εκπαιδευτικές επισκέψεις  εκτός του σχολικού χώρου αποτελούν σημαντικό τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα και τους διδακτικούς στόχους δίνοντας στο σύνολο των μαθητών μας την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πολιτιστικά, ιστορικά, επιστημονικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά αντικείμενα και χώρους, εμπειρία που είναι παιδαγωγικά πολύτιμη προσφέροντας παράλληλα χαρά και ψυχαγωγία. Είναι αυτονόητο ότι η πραγματοποίησή τους πρέπει να γίνεται με απόλυτη ασφάλεια».

Είναι ξεκάθαρο (και λογικό) ότι οι εκπαιδευτικοί δεν οφείλουν να έχουν καμία παραπάνω υποχρέωση πέρα από τον προγραμματισμό των εκδρομών, την συνοδεία και την επίβλεψη των μαθητών. Δεν είναι και δεν θα έπρεπε να είναι δική τους δουλειά οι τεχνικοί έλεγχοι.

«Ως κορύφωση του παραλογισμού, της απόλυτης απόστασης από την πραγματικότητα και της ανικανότητας των αρμόδιων να λάβουν ορθές και λειτουργικές αποφάσεις, έρχεται η διαταγή 3081/23/922749 από 06/05/2023 της Τροχαίας Αττικής, με την οποία καλούνται οι σχολικές μονάδες που προγραμματίζουν εκπαιδευτικές επισκέψεις με  σχολικά λεωφορεία, να οδηγούν τα λεωφορεία χωρίς μαθητές αλλά με την παρουσία του συνοδού εκπαιδευτικού από 7-9 το πρωί σε χώρους ελέγχου που απέχουν πολλά χιλιόμετρα μακριά από τις σχολικές μονάδες (χώρος θεάτρου Βadminton- Σταθμός Πελοποννήσου, Μεταξουργείο κ.α.) και κατόπιν να μεταβούν στο σχολείο για την παραλαβή των μαθητών και την πραγματοποίηση της επίσκεψης» συμπληρώνει η ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση

«Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις  εκτός του σχολικού χώρου αποτελούν σημαντικό τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα και τους διδακτικούς στόχους δίνοντας στο σύνολο των μαθητών μας την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πολιτιστικά, ιστορικά, επιστημονικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά αντικείμενα και χώρους, εμπειρία που είναι παιδαγωγικά πολύτιμη προσφέροντας παράλληλα χαρά και ψυχαγωγία. Είναι αυτονόητο ότι η πραγματοποίησή τους πρέπει να γίνεται με απόλυτη ασφάλεια.

Εδώ και αρκετό καιρό παρουσιάζονται, στην πραγματοποίησή τους, προβλήματα, με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, καθώς συναρμόδια Υπουργεία και φορείς μετακυλούν όλη την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς μέσω ενός εκτός πραγματικότητας θεσμικού πλαισίου. Συγκεκριμένα, προβλέπεται, από το άρθρο 12, §4 της ΥΑ:Φ.14/89494/ΓΔ4/17-07-2020 (ΦΕΚ Β΄2888), ότι « Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου, εφόσον η μετακίνηση γίνεται με τουριστικά λεωφορεία, απευθύνεται εγγράφως στη Διεύθυνση Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να διενεργηθεί έλεγχος των οχημάτων (έγγραφα καταλληλότητας οχήματος, επαγγελματική άδεια οδήγησης, έγγραφα οδηγού κ.λπ.), λίγο πριν την αναχώρηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί επιβλέπουν τα όρια ταχύτητας και, εφόσον κρίνουν σκόπιμο, απευθύνονται στις αστυνομικές διευθύνσεις του τόπου προορισμού, για επανάληψη των ελέγχων…».

Είναι ξεκάθαρο ότι οι εκπαιδευτικοί πέρα από τον προγραμματισμό των επισκέψεων, τη συνοδεία των μαθητών/τριών και την επίβλεψή τους δεν μπορεί να είναι σε καμία περίπτωση υπεύθυνοι ούτε για τον τεχνικό έλεγχο και την πραγματοποίησή του ούτε για την τήρηση του Κ.Ο.Κ. από τους οδηγούς των λεωφορείων.

Η παραπάνω πρόβλεψη της Υ.Α. δημιουργεί καθημερινά ένα χάος στη λειτουργία των σχολείων αφού σε εξαιρετικά πολλές περιπτώσεις η Τροχαία, παρότι οι Διευθυντές/ντριες προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, δεν πραγματοποιεί ή καθυστερεί πολύ να πραγματοποιήσει τους προβλεπόμενους ελέγχους έξω από τα σχολεία. Επακόλουθο είναι η αβεβαιότητα και η σύγχυση ως προς την πραγματοποίηση των επισκέψεων με σημαντικές επιπτώσεις στο προσδοκώμενο μορφωτικό αποτέλεσμά τους υπό συνθήκες ηθικού εκβιασμού προς τους  εκπαιδευτικούς και τους/τις Δντές/Δντριες/ Προϊσταμένες/ους  των σχολείων, καθώς είναι αυτοί/αυτές που μένουν βαλλόμενοι πανταχόθεν να συνεκτιμήσουν την απογοήτευση των μαθητών τους, τα χρήματα που έχουν καταβάλει οι γονείς τους αλλά και τις νομικές συνέπειες με τις οποίες κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι εάν τελικά  αναλάβουν την ευθύνη, σκεπτόμενοι τους μαθητές τους κυρίως, να πραγματοποιήσουν την επίσκεψη.

Ως κορύφωση του παραλογισμού, της απόλυτης απόστασης από την πραγματικότητα και της ανικανότητας των αρμόδιων να λάβουν ορθές και λειτουργικές αποφάσεις, έρχεται η διαταγή 3081/23/922749 από 06/05/2023 της Τροχαίας Αττικής, με την οποία καλούνται οι σχολικές μονάδες που προγραμματίζουν εκπαιδευτικές επισκέψεις με  σχολικά λεωφορεία, να οδηγούν τα λεωφορεία χωρίς μαθητές αλλά με την παρουσία του συνοδού εκπαιδευτικού από 7-9 το πρωί σε χώρους ελέγχου που απέχουν πολλά χιλιόμετρα μακριά από τις σχολικές μονάδες (χώρος θεάτρου Βadminton- Σταθμός Πελοποννήσου, Μεταξουργείο κ.α.) και κατόπιν να μεταβούν στο σχολείο για την παραλαβή των μαθητών και την πραγματοποίηση της επίσκεψης.

Φυσικό επόμενο η ακύρωση πολύ μεγάλου αριθμού επισκέψεων (αφού είναι εκτός θεσμικού πλαισίου η πρόβλεψη για τις ενέργειες που ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς αλλά και οι οδηγοί, για μια σειρά λόγων, δεν είναι  δυνατό να βρίσκονται σε αυτούς τους χώρους τις συγκεκριμένες ώρες) με σημαντικές επιπτώσεις στη μαθησιακή διαδικασία. Με απλά λόγια οι μαθητές στερούνται πολύτιμα εφόδια εξαιτίας της Πολιτείας.

Πρέπει να λαμβάνουμε, επίσης, υπόψη ότι η καθημερινή μεταφορά των μαθητών όπου αυτή προβλέπεται (π.χ. ειδικά σχολεία) είναι ήδη εξαιρετικά προβληματική και ελλιπής καθώς και το γεγονός  ότι απαιτείται διπλός ημερήσιος έλεγχος για τις εκπαιδευτικές  επισκέψεις των δημόσιων σχολείων στα ίδια λεωφορεία που  μεταφέρουν, καθημερινά 7-9 το πρωί, μαθητές στα ιδιωτικά σχολεία στο πλαίσιο των σχετικών συμβάσεων…

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.  απαιτεί από τα αρμόδια Υπουργεία και φορείς να υιοθετήσουν νέο θεσμικό πλαίσιο ώστε να εξασφαλίσουν τον απαραίτητο τακτικό τεχνικό έλεγχο των λεωφορείων ώστε να είναι πραγματικά ασφαλή για τη μετακίνηση των μαθητών, με ευθύνη της Τροχαίας και των ιδιοκτητών τους, σε χρόνο που δεν θα επηρεάζει την πραγματοποίηση των διδακτικών επισκέψεων (αφού με το υφιστάμενο πλαίσιο οι εκπαιδευτικοί, αναπόφευκτα, για να μη βρίσκονται αντιμέτωποι με ευθύνες που δεν τους αναλογούν θα αναγκαστούν να τις αναστέλλουν) και δεν θα στερεί από τους μαθητές ένα πολύ σημαντικό τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες