Το Υπουργείο με μεγάλη σπουδή προβάλλει στην κοινή γνώμη ως επιτεύγματά του την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, θέλοντας να αποσπάσει τη συναίνεση της κοινής γνώμης στις παρεμβάσεις του.
Ωστόσο, όσοι εργάζονται στο δημόσιο ελληνικό σχολείο, γνωρίζουν από πρώτο χέρι, ότι η ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα απέχει παρασάγγας από αυτά που προβάλλει το Υπουργείο. Σχολεία υποστελεχωμένα, με σοβαρές ελλείψεις, τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε κτηριακές υποδομές, και φυσικά εκπαιδευτικοί «πολυεργαλεία» με ευθύνες εκπαιδευτικές, διοικητικές, νοσοκομειακές.
Πριν από λίγες μέρες μάλιστα, με την εγκύκλιο για τις εκδρομές, ορίστηκαν και υπεύθυνοι «μηχανικοί αυτοκινήτων» ενώ παράλληλα τους ανάθεσαν και καθήκοντα μηχανικού καθώς έγιναν υπεύθυνοι για τα στηθαία, τα γείσα, τα κεραμίδια και τις ταράτσες των σχολικών μονάδων!
Προφανώς αγνοεί το υπουργείο πως ο χώρος δράσης των εκπαιδευτικών είναι η ζωντανή τάξη και όχι το γραφείο και η γραφειοκρατία του.
Όπως εύστοχα σημειώνει ο εκπαιδευτικός - Φυσικός Δημήτρης Τσιριγώτης, για το φετινό σχολικό έτος το «μενού» περιλαμβάνει πέρα από τα γνωστά «πρώτα πιάτα»: υπεύθυνοι τμημάτων, υπεύθυνοι προγράμματος, υπεύθυνοι εργαστηρίων, ατελείωτη γραφική εργασία σε μητρώα, πρακτικά, κλπ, υπεύθυνοι εορτών, υπεύθυνοι εκδρομών, υπεύθυνοι βιβλιοθηκών-κυλικείων και γενικά ένας ατέλειωτος κατάλογος υπεύθυνων εξωδιδακτικών εργασιών και επιπλέον τα «δεύτερα πιάτα», τα πιο ψαγμένα: υποχρεωτική συμμετοχή στις ομάδες αξιολόγησης της σχολικής τους μονάδας, ένα σωρό νέες αρμοδιότητες (συντονιστές πεδίου, συντονιστές τάξης, μέντορες, υπεύθυνοι covid, σύμβουλοι σχολικής ζωής, υπεύθυνοι σχολικού εκφοβισμού, συντονιστές ομίλων, μέλη σχολικού συμβουλίου), ένα σωρό εκτός ωραρίου επιμορφώσεις και συνελεύσεις του συλλόγου διδασκόντων. Και τέλος περνάμε στο «επιδόρπιο»: την ατομική αξιολόγηση κάθε εκπαιδευτικού.
Αλήθεια όμως, το υπουργείο Παιδείας, πώς αξιολογεί το ίδιο το έργο του, όσον αφορά την ασφάλεια των εργαζομένων του και φυσικά των Ελλήνων μαθητών;
Πως αξιολογεί τους σοβάδες που πέφτουν στα κεφάλια εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων κάθε λίγο και λιγάκι, τις πόρτες και τα παράθυρα που φεύγουν από τις θέσεις τους και τραυματίζουν ή κινδυνεύουν να τραυματίσουν;
Πως αξιολογεί το γεγονός ότι νηπιαγωγός λιποθύμησε μέσα στη σχολική αίθουσα ενώπιον των μικρών μαθητών της και αν δεν την έβρισκε τυχαία γονέας ποιος ξέρει τι μπορούσε να συμβεί καθώς ήταν μόνη της στο σχολείο με πλήθος νηπίων;
Πως αξιολογεί το έργο του στη στελέχωση των σχολείων όταν δυο μήνες μετά την έναρξη τους υπάρχουν χιλιάδες ακόμη κενά εκπαιδευτικών;
Πως αξιολογεί το γεγονός ότι ένα μέρος του εκπαιδευτικού προσωπικού εργάζεται σε 2,3,4 και σχολεία (σαν ένα είδος ιδιότυπου ντελίβερι) με ότι αυτό συνεπάγεται για την δική του υπόσταση αλλά και για την μαθησιακή διαδικασία;
Πως αξιολογεί την μετατροπή των σχολείων σε φυτώρια ελαστικής εργασίας καθώς στελεχώνονται με 40 και 50.000 χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς κάθε χρόνο, κατάσταση που καταργεί την παιδαγωγική σχέση και την αφοσίωση, που είναι απαραίτητες στην εκπαίδευση;
Πως αξιολογεί τα πληθωρικά τμήματα των πάνω από 25 μαθητών που υπονομεύουν τη μαθησιακή διαδικασία;
Πως αξιολογεί τους ευφάνταστους τρόπους «κάλυψης» των κενών στα σχολεία με το «ξεχείλωμα» των αναθέσεων μαθημάτων (ο φιλόλογος διδάσκει θρησκευτικά, ο θεολόγος ιστορία, ο μηχανικός μαθηματικά και ο μαθηματικός φυσική), που βαθαίνουν το κράτος της αμάθειας;
Ο κατάλογος είναι μακρύς αλλά κάπου εδώ θα σταματήσουμε αναμένοντας την αυτοαξιολόγηση του υπουργικού επιτελείου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη