Απίστευτο και όμως αληθινό!
Αλλεπάλληλα είναι τα περιστατικά σε βάρος εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια των σχολικών εκδρομών και κυρίως στις πολυήμερες. Ο εκπαιδευτικός γίνεται το εξιλαστήριο θύμα, ο «αποδιοπομπαίος τράγος.
Συγκεκριμένα, σε σχολείο της Περιφέρειας Πελοποννήσου ο κηδεμόνας μαθητού μήνυσε ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων συγκεκριμένου σχολείου, διότι απέκλεισαν τον εν λόγω μαθητή από πολυήμερη εκδρομή για λόγους ασφαλείας, επειδή ο μαθητές αυτός είχε συνεχή παραβατική συμπεριφορά. Το ανησυχητικό είναι ότι ο Διευθυντής της συγκεκριμένης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρέπεμψε όλον τον Σύλλογο στο Πειθαρχικό Συμβούλιο!!!
Σε σχολείο της ίδιας Περιφέρειας η αρχηγός της σχολικής εκδρομής συνελήφθη από την Αστυνομία, γιατί μαθητής, που είχε μεταφέρει στη βαλίτσα του αεροβόλο όπλο, πυροβολούσε περαστικούς!!!
Αυτά είναι μόνο δύο από τα πάμπολλα περιστατικά που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές εκδρομές. Το υπουργείο Παιδείας αν κάτι πάει στραβά, μέσα στις χιλιάδες εκδρομές, βάζει «στο σκαμνί» τους καθηγητές που μένουν «επί ξύλου κρεμάμενοι» ενώ έχουν τηρήσει όλα τα μέτρα.
Η υφυπουργός Ζέττα Μακρή είχε διευκρινίσει πρόσφατα στη Βουλή πως οι υπεύθυνες δηλώσεις που δίνονται από τους γονείς αφορούν τη συμμετοχή των μαθητών και δεν απαλλάσσουν τους εκπαιδευτικούς από την ευθύνη της επίβλεψης και της ασφάλειας των μαθητών.
«Τυχόν δηλώσεις που δίνονται από τους γονείς ότι επιτρέπουν στα παιδιά να συμμετέχουν στην εκδρομή και με αυτό τον τρόπο καμία ευθύνη δεν υπάρχει στους εκπαιδευτικούς νομική ισχύ δεν έχουν. Οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευθύνη της επίβλεψης, όπως την έχουν κατά τη διάρκεια της σχολικής διαδικασίας, την επίβλεψη της επιτήρησης όταν τα παιδιά είναι σε διάλειμμα, την έχουν πολύ περισσότερο όταν τα παιδιά βρίσκονται σε εκδρομή» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Επιτέλους πάψτε να φορτώνετε τα πάντα στους εκπαιδευτικούς
Χάος επικρατεί στις εκπαιδευτικές επισκέψεις και τις εκδρομές των σχολείων, πράγμα που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε παιδιά, γονείς, αλλά και εκπαιδευτικούς που πασχίζουν να βρουν λύση.
Εδώ και αρκετό καιρό παρουσιάζονται, στην πραγματοποίησή τους, προβλήματα, με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, καθώς συναρμόδια Υπουργεία και φορείς μετακυλούν όλη την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς μέσω ενός εκτός πραγματικότητας θεσμικού πλαισίου.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται, από το άρθρο 12, §4 της ΥΑ:Φ.14/89494/ΓΔ4/17-07-2020 (ΦΕΚ Β΄2888), ότι « Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου, εφόσον η μετακίνηση γίνεται με τουριστικά λεωφορεία, απευθύνεται εγγράφως στη Διεύθυνση Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να διενεργηθεί έλεγχος των οχημάτων (έγγραφα καταλληλότητας οχήματος, επαγγελματική άδεια οδήγησης, έγγραφα οδηγού κ.λπ.), λίγο πριν την αναχώρηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί επιβλέπουν τα όρια ταχύτητας και, εφόσον κρίνουν σκόπιμο, απευθύνονται στις αστυνομικές διευθύνσεις του τόπου προορισμού, για επανάληψη των ελέγχων…».
Είναι ξεκάθαρο (και λογικό) ότι οι εκπαιδευτικοί δεν οφείλουν να έχουν καμία παραπάνω υποχρέωση πέρα από τον προγραμματισμό των εκδρομών, την συνοδεία και την επίβλεψη των μαθητών. Δεν είναι και δεν θα έπρεπε να είναι δική τους δουλειά οι τεχνικοί έλεγχοι.
Κορύφωση του παραλογισμού, της απόλυτης απόστασης από την πραγματικότητα και της ανικανότητας των αρμόδιων να λάβουν ορθές και λειτουργικές αποφάσεις, αποτελεί η διαταγή 3081/23/922749 από 06/05/2023 της Τροχαίας Αττικής, με την οποία καλούνται οι σχολικές μονάδες που προγραμματίζουν εκπαιδευτικές επισκέψεις με σχολικά λεωφορεία, να οδηγούν τα λεωφορεία χωρίς μαθητές αλλά με την παρουσία του συνοδού εκπαιδευτικού από 7-9 το πρωί σε χώρους ελέγχου που απέχουν πολλά χιλιόμετρα μακριά από τις σχολικές μονάδες (χώρος θεάτρου Βadminton- Σταθμός Πελοποννήσου, Μεταξουργείο κ.α.) και κατόπιν να μεταβούν στο σχολείο για την παραλαβή των μαθητών και την πραγματοποίηση της επίσκεψης.
Πολύ σωστά η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) επισημαίνει ότι οι εκπαιδευτικές επισκέψεις εκτός του σχολικού χώρου αποτελούν σημαντικό τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα και τους διδακτικούς στόχους δίνοντας στο σύνολο των μαθητών μας την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πολιτιστικά, ιστορικά, επιστημονικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά αντικείμενα και χώρους, εμπειρία που είναι παιδαγωγικά πολύτιμη προσφέροντας παράλληλα χαρά και ψυχαγωγία. Είναι αυτονόητο ότι η πραγματοποίησή τους πρέπει να γίνεται με απόλυτη ασφάλεια.
Επίσης πολύ σωστά τα εκπαιδευτικά σωματεία απαιτούν από τα αρμόδια Υπουργεία και φορείς να υιοθετήσουν νέο θεσμικό πλαίσιο ώστε να εξασφαλίσουν τον απαραίτητο τακτικό τεχνικό έλεγχο των λεωφορείων ώστε να είναι πραγματικά ασφαλή για τη μετακίνηση των μαθητών, με ευθύνη της Τροχαίας και των ιδιοκτητών τους, σε χρόνο που δεν θα επηρεάζει την πραγματοποίηση των διδακτικών επισκέψεων (αφού με το υφιστάμενο πλαίσιο οι εκπαιδευτικοί, αναπόφευκτα, για να μη βρίσκονται αντιμέτωποι με ευθύνες που δεν τους αναλογούν θα αναγκαστούν να τις αναστέλλουν) και δεν θα στερεί από τους μαθητές ένα πολύ σημαντικό τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Τι δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου για τις αλλαγές στις σχολικές εκδρομές
Προ των πυλών βρίσκονται αλλαγές που αφορούν το νομοθετικό πλαίσιο των σχολικών εκδρομών, με την υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα Μιχαηλίδου, να σημειώνει πως θα επαναξιολογηθούν οι «παρωχημένες» διαδικασίες που ίσχυαν έως τώρα.
Όπως δήλωσε η Δ. Μιχαηλίδου στο alfavita.gr , αυτό που επιθυμούν στο υπουργείο Παιδείας είναι να μπει «ένα τέλος στα φαινόμενα που αλλάζουν ή αλλοιώνουν τον πραγματικό χαρακτήρα των μαθητικών εκδρομών».
Συμπλήρωσε, πως αυτή τη στιγμή στο υπουργείο μελετούν τις αλλαγές που θα κάνουν, όσον αφορά το νομοθετικό πλαίσιο για την πραγματοποίηση των μαθητικών εκδρομών.
Μάλιστα χαρακτήρισε το νομοθετικό πλαίσιο «παρωχημένο», σε αρκετά σημεία του.
«Θα επαναξιολογήσουμε τόσο το ουσιαστικό περιεχόμενο όσο και τη διαδικασία για την πραγματοποίηση των μαθητικών εκδρομών», επεσήμανε η υφυπουργός στο alfavita.gr.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη