Τοποθετήσεις Υποδιευθυντών: Αυθαίρετες επιλογές χωρίς κριτήρια και μόρια, συνέχεια των «αρίστων» Διευθυντών
Κομματική άλωση από διοίκηση και παραδιοίκηση κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας καταγγελλουν εκπαιδευτικοί

Καταγγελία για κομματική άλωση στην παιδεία με ευθύνη του Υπουργείου, που επιτρέπει διοίκηση και παραδιοίκηση να λειτουργούν με κριτήρια πριμοδότησης σε κάθε διαδικασία της εκπαίδευσης (κρίσεις διευθυντών, υποδιευθυντών) των «δικών τους παιδιών» και με εξυπηρετήσεις και ρουσφέτια στις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών, κάνουν οι εκπαιδευτικοί της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Κατηγορούν μάλιστα την παράταξη της ΔΑΚΕ «που δεν της έχει απομείνει ίχνος από αρχές», ότι διεκπεραιώνει το συνδικαλιστικό της ρόλο μέσα από τα γραφεία της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης!

Σύμφωνα με την καταγγελία της ΕΛΜΕ, το συμβούλιο κρίσεων συνεχίζει την απαράδεκτη πρακτική της πριμοδότησης των δικών τους παιδιών. «Όλοι του ψηφοδελτίου της ΔΑΚΕ στις εκλογές «ΠΥΣΔΕ» του 2022 που έκαναν αίτηση για να γίνουν υποδιευθυντές των σχολείων τους και τομεάρχες στα ΕΠΑΛ που εργάζονται, ορίστηκαν από το συμβούλιο κρίσεων υποδιευθυντές και τομεάρχες, εκτός από έναν που δεν έγινε!», αναφέρει...

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Ανακοινώθηκαν οι τοποθετήσεις των υποδιευθυντών των σχολείων. Τα κριτήρια με τα οποία έγινε η επιλογή των υποδιευθυντών είναι άγνωστα, αφού ούτε το Υπουργείο Παιδείας, ούτε το συμβούλιο κρίσεων με το επιβαρυμένο παρελθόν ανοιχτής πριμοδότησης των «δικών τους παιδιών» στις κρίσεις των Διευθυντών σχολείων, ανακοίνωσαν ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία έγιναν οι επιλογές των υποδιευθυντών.

Το Υπουργείο Παιδείας με το νόμο 4823/2021 αφαίρεσε από τους Συλλόγους διδασκόντων τη διαδικασία που προέβλεπε να καταθέτουν πρόταση οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ποιοι να γίνουν υποδιευθυντές. Έγινε αντικατάσταση αυτής της συλλογικής διαδικασίας αποκλειστικά από τους διευθυντές των σχολείων, οι οποίοι και καταθέτουν πρόταση για τους υποδιευθυντές, χωρίς να γνωρίζει κανείς, ούτε καν στα σχολεία τους ποια πρόταση κατέθεσαν. Ούτε όμως το συμβούλιο κρίσεων ανακοίνωσε αν έκανε δεκτές τις προτάσεις των διευθυντών σχολείων, όπως όφειλε, τηρώντας στοιχειώδη κριτήρια διαφάνειας και αν καθόρισε τη στάση του αποκλειστικά με τις προτάσεις των διευθυντών, αλλά ούτε και ανακοίνωσε με ποια κριτήρια έκανε τις επιλογές των υποδιευθυντών. Όλα στο σκοτάδι!

Η αντικειμενικότητα που προσπάθησε να επιδώσει το υπουργείο στις κρίσεις υποδιευθυντών με την κατάθεση φακέλου προσόντων είναι επίπλαστη, αφού τα στοιχεία του κάθε συναδέλφου δεν μοριοδοτούνται και άρα σε κάθε συμβούλιο κρίσεων και για κάθε συνάδελφο υποψήφιο υποδιευθυντή έχουν διαφορετική βαρύνουσα σημασία.

Η αποκλειστική ευθύνη για αυτή την κατάσταση ανήκει στο συμβούλιο κρίσεων και στο υπουργείο Παιδείας. Δεν έχει σχέση με συναδέλφους οι οποίοι  έχουν τη διάθεση να προσφέρουν και από τη θέση του υποδιευθυντή και συνεχίζουν ή έγιναν υποδιευθυντές. 

Η καθυστέρηση με την οποία έγιναν οι κρίσεις και οι τοποθετήσεις των υποδιευθυντών, εβδομήντα ημέρες μετά την έναρξη των σχολείων, είναι σε βάρος των σχολείων, των συναδέλφων και των μαθητών. Υπήρξαν σχολεία που λόγω συνταξιοδότησης υποδιευθυντών και αλλαγής σχολείων, έμειναν μέχρι σήμερα χωρίς να έχουν καλυφθεί οι θέσεις των υποδιευθυντών, σε αναμονή των μόνιμων τοποθετήσεων, όπως είπαν, και σε ορισμένα σχολεία που ανέλαβαν άλλοι υποδιευθυντές, αρνούνται να τους δώσουν την αντίστοιχη αμοιβή που δικαιούνται ως υποδιευθυντές.

Οι αλλαγές σε ώρες διδασκαλίας που πρόεκυψαν μετά την επιλογή υποδιευθυντών μέσα στις σχολικές μονάδες και με τις μετακινήσεις σε άλλες, είναι σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών με τις αλλαγές εκπαιδευτικών στα μαθήματά τους, είναι σε βάρος των συναδέλφων που υποχρεωτικά θα μετακινηθούν για συμπλήρωση ωραρίου και σε βάρος των σχολείων από τις συνεχείς αλλαγές που θα επιφέρουν στα προγράμματα διδασκαλίας. Οι υποδιευθυντές θα μπορούσαν να είχαν τοποθετηθεί έγκαιρα από την προηγούμενη χρονιά ή έστω στο ξεκίνημα της φετινής χρονιάς. Η καθυστέρηση είναι χωρίς αιτιολογία και μόνο διεργασίες μαγειρεμάτων ευνοούσε, οι οποίες και συνεχίζονται και στα σχολεία όπου δεν ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση υποδιευθυντών.

Για μια ακόμη φορά το συμβούλιο κρίσεων συνεχίζει την απαράδεκτη πρακτική της πριμοδότησης των δικών τους παιδιών. Όλοι του ψηφοδελτίου της ΔΑΚΕ στις εκλογές «ΠΥΣΔΕ» του 2022 που έκαναν αίτηση για να γίνουν υποδιευθυντές των σχολείων τους και τομεάρχες στα ΕΠΑΛ που εργάζονται, ορίστηκαν από το συμβούλιο κρίσεων υποδιευθυντές και τομεάρχες, εκτός από έναν που δεν έγινε!

Η κομματική άλωση στην παιδεία «καλά κρατεί»! Με την ευθύνη του Υπουργείου που επιτρέπει διοίκηση και παραδιοίκηση να λειτουργούν με κριτήρια πριμοδότησης σε κάθε διαδικασία της εκπαίδευσης (κρίσεις διευθυντών, υποδιευθυντών) των «δικών τους παιδιών» και με εξυπηρετήσεις και ρουσφέτια στις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών, η παράταξη της ΔΑΚΕ που δεν της έχει απομείνει ίχνος από αρχές, διεκπεραιώνει το συνδικαλιστικού της ρόλο μέσα από τα γραφεία της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης!

Χαρακτηριστικά τα παραδείγματα που επιβεβαιώνουν ότι η παράταξη της ΔΑΚΕ πορεύεται χωρίς αρχές και επιδιώκει να επιβεβαιώνει την ύπαρξή της δια των διοικητικών οργάνων. Από τα μέλη του ψηφοδελτίου τους, οι 5 είναι μέλη του συμβουλίου κρίσεων το οποίο και ελέγχει απολύτως. Από τους υπόλοιπους του ψηφοδελτίου, όσους πέρσι διεκδίκησαν θέση Διευθυντή σχολείου, όλους τους έκαναν με ανοιχτή πριμοδότηση στη συνέντευξη, όλοι με 20αρια, διευθυντές σχολείων. «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει»!

Ίδια κατάσταση του απόλυτου ελέγχου από τη ΔΑΚΕ έχουμε και στο κομματικό ΠΥΣΔΕ, τα τρία από τα πέντε τακτικά μέλη του (τέσσερα από τα πέντε στο αναπληρωματικό ΠΥΣΔΕ) είναι από το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ και φυσικά συμμετέχει και ο Διευθυντής εκπαίδευσης που όχι μόνο επιτρέπει την κομματική άλωση, αλλά και την πριμοδοτεί κιόλας. Το ΔΣ του ζήτησε σε παραστάσεις στη διεύθυνση να δώσει εξηγήσεις για την παρουσία μέλους του συμβουλίου κρίσεων στα γραφεία της διεύθυνσης και ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν έχει κανέναν ρόλο και ούτε είναι αποσπασμένη, οι εξελίξεις τον διαψεύδουν. Ο ίδιος μαζί της επισκέφτηκε σχολεία της περιφέρειας, ενώ συμμετείχε και σε σύσκεψη Διευθυντών σχολείων, τελευταία, ενώ χωρίς να έχει κανέναν θεσμικό ρόλο, από τα γραφεία πιέζει Διευθυντές σχολείων να δώσουν υπερωρίες σε συναδέλφους στα σχολεία τους!

Επισημαίνουμε ακόμη την αντισυναδελφική στάση του κομματικού συμβουλίου των κρίσεων το οποίο διακατεχόμενο από εμπάθεια, όπως ακριβώς λειτούργησε στις κρίσεις των Διευθυντών και έβαλε χαμηλή βαθμολογία σε συναδέλφους, που με στοιχεία η ΕΛΜΕ κατήγγειλε, κράτησε και πάλι την ίδια απαράδεκτη στάση. Δεν έκανε υποδιευθυντές συναδέλφους που το προηγούμενο διάστημα ήταν είτε Διευθυντές, είτε υποδιευθυντές και επέδειξαν μεγάλη συνεισφορά για την καλή λειτουργία του σχολείου τους! Η απόρριψή τους έχει να κάνει και γιατί όλο το προηγούμενο διάστημα υλοποίησαν τις αποφάσεις του κλάδου και πρωτοστάτησαν στις συλλογικές μάχες που δίνουμε. Για τις μάχες αυτές του κλάδου η ΔΑΚΕ δεν εξέδωσε ούτε μία ανακοίνωση, αντίθετα τις υπονομεύει.

Καλούμε τους συναδέλφους να καταδικάσουν την κομματική άλωση κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας που επιχειρείται από τη ΔΑΚΕ. Να μην ανέχονται τους εκπροσώπους της που ασκούν παραδιοίκηση να παρουσιάζονται στα σχολεία ως υπερασπιστές των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Η ΕΛΜΕ αποκαλύπτει και καταγγέλλει συνεχώς τις μέρες και τα έργα τους.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου, να συνεχίσουμε να διεκδικούμε και να αγωνιζόμαστε. Να επαναφέρουμε κατακτήσεις που καταπατούνται και να τις διευρύνουμε, με τους συλλόγους διδασκόντων να έχουν κυρίαρχο ρόλο σε όλα τα ζητήματα του σχολείου, και στις επιλογές υποδιευθυντών. Να ισχύσουν κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας σε όλες τις Υπηρεσιακές Μεταβολές.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apth
ΑΠΘ: Tι απαντά o Πρύτανης σχετικά με τη λειτουργία του χιονοδρομικού κέντρου στο Περτούλι
Ανακοίνωση ΑΠΘ σχετικά με τη λειτουργία του χιονοδρομικού κέντρου στο Περτούλι
ΑΠΘ: Tι απαντά o Πρύτανης σχετικά με τη λειτουργία του χιονοδρομικού κέντρου στο Περτούλι
εκπαι
ΠΑΜΑΚ: Απονομή τιμητικών επαίνων στους καθηγητές που αφυπηρέτησαν το 2024
Στην εκδήλωση, εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας συγκεντρώθηκαν για να τιμήσουν το πολύτιμο έργο τους, το οποίο είχε ουσιαστική...
ΠΑΜΑΚ: Απονομή τιμητικών επαίνων στους καθηγητές που αφυπηρέτησαν το 2024