πιερρακακησ
Τρόποι προσέλκυσης γυναικείων ταλέντων στις θετικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, τις τέχνες και τα μαθηματικά (STEAM) και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων.

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης την προηγούμενη εβδομάδα (23 Νοεμβρίου) συμμετείχε στο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ.

Σε δήλωσή του, ανέφερε τα θέματα στα οποία εστίασαν οι Ευρωπαίοι υπουργοί στο Συμβούλιο Παιδείας, Νεολαίας, Πολιτισμού και Αθλητισμού στις Βρυξέλλες:

Συμμετείχα στο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ, το οποίο επικεντρώθηκε στους τρόπους προσέλκυσης γυναικείων ταλέντων στις θετικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, τις τέχνες και τα μαθηματικά (STEAM) και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, τα ποσοστά συμμετοχής γυναικών σε θετικές επιστήμες στην Ελλάδα είναι πιο ενθαρρυντικά σε σχέση με τη συνολική εικόνα της ΕΕ. Οφείλουμε να εξαλείψουμε τα στερεότυπα και το χάσμα των φύλων, δημιουργώντας βιώσιμες και συμπεριληπτικές κοινωνίες και οικονομίες.

Απαιτούνται συνέργειες μεταξύ των κρατών – μελών της ΕΕ και στοχευμένα προγράμματα σε συνεργασία με κορυφαίες επιχειρήσεις στον χώρο της τεχνολογίας και με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που επικεντρώνονται στην ισότητα των φύλων και στην ανάδειξη του ρόλου της τεχνολογίας.

Στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού δρομολογούμε αντίστοιχες παρεμβάσεις στα προγράμματα σπουδών σε ολόκληρη την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και εκστρατείες ενημέρωσης από ψηφιακές πλατφόρμες σχετικά με τα επιτεύγματα των γυναικών στις θετικές επιστήμες.

Όσον αφορά την καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων και την ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης, προχωρούμε άμεσα στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών και τη χρήση εφαρμογών τόσο στο ΥΠΑΙΘΑ, όσο στα πανεπιστήμια και σε όλες τις δομές εκπαίδευσης.
Δρομολογούμε, επίσης, αλλαγές στα προγράμματα σπουδών της πληροφορικής και προχωρούμε στην υλοποίηση προγραμμάτων εμπλουτισμού ψηφιακών δεξιοτήτων σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας.

Τέλος, ενσωματώνουμε οριζόντια τη χρήση εργαλείων τεχνολογίας στις μεθόδους διδασκαλίας και αλλάζουμε τα προγράμματα σπουδών με στόχο τον εμπλουτισμό τους με ψηφιακό περιεχόμενο ώστε η διδασκαλία να καταστεί ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική.

 

 

 

 

 

 

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ανέφερε συγκεκριμένα ότι το Συμβούλιο επικεντρώθηκε «στην ψηφιοποίηση και απλούστευση των διαδικασιών, στο πώς το κάθε υπουργείο Παιδείας της κάθε χώρας θα μπορέσει να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο εξυπηρετεί την εκπαιδευτική κοινότητα, απλουστεύοντας και ψηφιοποιώντας διαδικασίες και στο πώς θα μπορέσουμε να καλύψουμε το χάσμα ψηφιακών δεξιοτήτων που έχουμε σε κάθε χώρα για κάθε ηλικιακή κατηγορία».
Ειδικότερα, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε:
«Συμμετείχα σήμερα στο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας, Νεολαίας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, όπου με τους ομολόγους μου είχαμε την ευκαιρία να καταπιαστούμε με σειρά θεμάτων, αλλά κυρίως εστιάζοντας σε δύο. Στην προσέλκυση γυναικείων ταλέντων στις θετικές επιστήμες, τη μηχανική, τις τέχνες, τα μαθηματικά, αλλά επίσης και στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο, η εικόνα στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά την προσέλκυση γυναικείων ταλέντων στις θετικές επιστήμες, φαίνεται να είναι καλύτερη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Παρόλα αυτά, είναι πάρα πολύ σημαντικό να μπορέσουμε να λύσουμε κάθε τύπου χάσμα ανάμεσα στα φύλα και σε αυτό το πλαίσιο επενδύουμε πάρα πολύ σημαντικά στο να μπορέσουμε να προσελκύσουμε ακόμη περισσότερα ταλέντα, γυναικεία ταλέντα στο χώρο των θετικών επιστημών και τον χώρο των μηχανικών, στον χώρο της πληροφορικής, αναπτύσσοντας σειρά πρωτοβουλιών και σειρά συγκεκριμένων και στοχευμένων δράσεων. Φυσικά συζητήσαμε ότι πρέπει να γίνουν ακόμη περισσότερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και εστιάσαμε στις συγκεκριμένες δράσεις στις οποίες θα αναλάβουμε.

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, κυρίως εστιάσαμε σε τρία πράγματα: στην ψηφιοποίηση διαδικασιών, στην απλούστευση διαδικασιών, στο πώς το κάθε υπουργείο Παιδείας της κάθε χώρας θα μπορέσει να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο εξυπηρετεί την εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές, τους φοιτητές, τους καθηγητές, απλουστεύοντας και ψηφιοποιώντας διαδικασίες, στις ψηφιακές δεξιότητες και στο πώς θα μπορέσουμε να καλύψουμε το χάσμα ψηφιακών δεξιοτήτων που έχουμε σε κάθε χώρα, με στοχευμένα προγράμματα για κάθε ηλικιακή κατηγορία, για κάθε ηλικιακό γκρουπ και στην ενσωμάτωση συνολικότερα της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, κάτι το οποίο έγινε ακόμη πιο αναγκαίο μετά τα χρόνια του COVID19, αλλά που σίγουρα με κάθε νέα τεχνολογία θα αναπτύσσει τις δικές της προκλήσεις ως προς το πώς τις εντάσσεις βέλτιστα στην εκπαίδευση. Για όλα αυτά η συνεργασία παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ακριβώς γι’ αυτό είμαστε εδώ για να ανταλλάξουμε απόψεις, καλές πρακτικές, για να μάθουμε, για να επικοινωνήσουμε».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleia_mathites
Τι βρίσκεται πίσω από την "απόβαση" επενδυτικών funds και τις εξαγορές ιδιωτικών σχολείων;
Γιώργος Χριστόπουλος (πρόεδρος ΟΙΕΛΕ): Τριπλό, θανατηφόρο cocktail εμπορευματοποίησης («ιδιωτικά πανεπιστήμια - Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής -...
Τι βρίσκεται πίσω από την "απόβαση" επενδυτικών funds και τις εξαγορές ιδιωτικών σχολείων;