xristidis
«Τα αποτελέσματα της PISA δείχνουν ότι όχι μόνο δεν υπάρχει καμία πρόοδος, αλλά πηγαίνουμε διαρκώς προς τα πίσω», αναφέρει ο Παύλος Χρηστίδης

* Τοποθέτηση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Παύλου Χριστίδη

  • Δε γίνεται να αντιμετωπίζεται η Παιδεία ad hoc με διακρατικές συμφωνίες. Ο Υπουργός θα πρέπει να μας παρουσιάσει ένα πλήρες, μακροπρόθεσμο σοβαρό πλάνο για τη δημόσια Παιδεία στη χώρα μας και όχι αποσπασματικές νομοθετικές πρωτοβουλίες.
  • Τα αποτελέσματα της PISA δείχνουν ότι όχι μόνο δεν υπάρχει καμία πρόοδος, αλλά πηγαίνουμε διαρκώς προς τα πίσω.
  • Ο μόνος τρόπος για πραγματική, μακροπρόθεσμη οικονομική μεγέθυνση και κοινωνική ανάπτυξη είναι η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, η επένδυση στην εκπαίδευση. 

«Δε γίνεται να αντιμετωπίζεται η Παιδεία ad hoc με διακρατικές συμφωνίες. Ο Υπουργός θα πρέπει να μας παρουσιάσει ένα πλήρες, μακροπρόθεσμο σοβαρό πλάνο για τη δημόσια Παιδεία στη χώρα μας και όχι αποσπασματικές νομοθετικές πρωτοβουλίες», τόνισε ο Παύλος Χρηστίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση για την κύρωση συμφωνίας μεταξύ των υπουργείων Παιδείας Ελλάδας και Κύπρου για την αμοιβαία ακαδημαϊκή αναγνώριση πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών.

Πρόσθεσε, μάλιστα: «Η αυτοδίκαιη αναγνώριση, η εξασφάλιση της ποιότητας των πτυχίων, καθώς και μια σειρά άλλων ζητημάτων τα οποία έχουμε βάλει στη δημόσια συζήτηση, όπως η επένδυση στην Παιδεία, πρέπει να είναι προτεραιότητα για να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα, ένα σχολείο και ένα πανεπιστήμιο, το οποίο εγγυάται την Ελλάδα του 2030 ακόμα πιο ισχυρή, ακόμη πιο δυναμική, ακόμα πιο εξωστρεφή».

Ο Π. Χρηστίδης, με αφορμή τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της PISA, σημείωσε: «Είναι πολύ στενάχωρο το ότι ενώ στον ευρύτερο πολιτικό κοινωνικό διάλογο μιλάμε συνέχεια για τη σημασία της Παιδείας, βλέπουμε πως στην πράξη όχι μόνο δεν υπάρχει καμία πρόοδος, αλλά πηγαίνουμε διαρκώς προς τα πίσω. Οι επιδόσεις των μαθητών και των μαθητριών μας χειροτερεύουν».

Όπως επεσήμανε, τα αποτελέσματα αυτά έρχονται ως αποτέλεσμα της απαξίωσης του δημόσιου σχολείου και του ρόλου του. «Πρέπει να επενδύσουμε στα σχολεία των αξιών, των ιδανικών. Το λέει και η ίδια η οικονομική επιστήμη και ακόμα περισσότερο πολλοί από τους φιλελεύθερους οικονομολόγους, τους οποίους και εσείς πολλές φορές αναπαράγετε, ευχομαι όχι επιλεκτικά. Ο μόνος τρόπος για πραγματική, μακροπρόθεσμη οικονομική μεγέθυνση και κοινωνική ανάπτυξη είναι η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, η επένδυση στην εκπαίδευση. Το οφείλουμε στα παιδιά μας, το οφείλουμε στις γενιές που θα ακολουθήσουν».

Τέλος, παρέπεμψε στα οικονομικά δεδομένα που σχετίζονται με την Παιδεία και που καθιστούν ακόμη περισσότερο αναγκαία τη συζήτηση μίας συνολικής πρότασης για την Εκπαίδευση: «Σύμφωνα με την Έρευνα Οικογενειακών Προϋπολογισμών της ΕΛΣΤΑΤ623 εκατομμύρια πλήρωσαν οι ελληνικές οικογένειες το 2019 για ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια. Για κάθε 1 ευρώ που δίνει το ελληνικό κράτος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το ελληνικό νοικοκυριό πληρώνει επιπλέον 89 λεπτά από την τσέπη του για την εκπαίδευση των παιδιών του. Και όλα αυτά, για την εισαγωγή σε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο, το οποίο πολλές φορές οι συντηρητικές πολιτικές χτυπούν και υποβαθμίζουν. Δεν αξίζει αυτό στους νέους μας. Και ταυτόχρονα υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι ένας στους τρεις φοιτητές εγκαταλείπει τις σπουδές τους. Ένας στους τρεις Έλληνες από εκείνους που πηγαίνουν στα δημόσια σχολεία και για τους οποίους επενδύουμε, εγκαταλείπει τις σπουδές του. Γιατί; Γιατί οι άνθρωποι αυτοί έχουν ανάγκη να δουλέψουν. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν ανάγκη να στηρίξουν τις οικογένειες τους. Οι άνθρωποι αυτοί ενδεχομένως δεν έχουν ακολουθήσει την κατεύθυνση την οποία θα ήθελαν να ακολουθήσουν. Δεν μπορεί αυτούς τους φοιτητές να τους θεωρούμε σήμερα αιώνιους φοιτητές επειδή είναι οι εργαζόμενοι φοιτητές».

Δείτε το βίντεο με την τοποθέτηση


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα