Στο πλαίσιο της Συνόδου και στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023συμμετείχε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εκπροσωπούμενη από τον Υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Οδυσσέα Ζώρα.
Στις εργασίες της Συνόδου μετείχαν, μεταξύ άλλων, η Γενική Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Παυλίνα Καρασιώτου, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών Δημήτρης Κιρμικίρογλου, η Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου Νίκη Δανδόλου, ο Πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης Καθηγητής Περικλής Μήτκας, η Πρόεδρος του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης Άννα Ροκοφύλλου και υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας.
Η Σύνοδος συζήτησε διεξοδικά ζητήματα που απασχολούν τα Πανεπιστήμια, όπως η μείωση της γραφειοκρατίας, σύμφωνα με τις προτάσεις που ήδη έχουν κατατεθεί από το Προεδρείο της Συνόδου στο ΥΠΑΙΘΑ, η απλοποίηση των διαδικασιών στους ΕΛΚΕ και η έγκριση των νέων Οργανισμών των ΑΕΙ που αποτελεί προτεραιότητα.
Η Σύνοδος επισήμανε ως επιτακτικά και μόνιμα προβλήματα την υποστελέχωση των Πανεπιστημίων σε διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, διεκδικώντας τουλάχιστον την άμεση και χωρίς καθυστέρηση αναπλήρωση των θέσεων μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, ΕΕΠ και Διοικητικού Προσωπικού που παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα κενές λόγω συνταξιοδοτήσεων.
Επιπρόσθετα συζητήθηκαν οι δυσλειτουργίες που δημιούργησε η εφαρμογή του νόμου στις διαδικασίες εκλογής Πρύτανη και προτάθηκε η επανεξέταση του συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου. Την Σύνοδο απασχόλησαν θέματα σίτισης και στέγασης που είναι ιδιαιτέρως σημαντικά για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες.
Τα πορίσματα των επιμέρους Συνόδων των Αντιπρυτάνεων εγκρίθηκαν από τη Σύνοδο Πρυτάνεων και αποτελούν αναπόσπαστο και ουσιαστικό μέρος των συμπερασμάτων της Συνόδου, ως παραρτήματα.
Ο Υπουργός ανακοίνωσε στη Σύνοδο την ενίσχυση των ΑΕΙ μέσω του τακτικού προϋπολογισμού και του Ταμείου Ανάκαμψης, με δράσεις όπως Πανεπιστήμια Αριστείας, Διεθνοποίηση, Συμπράξεις Ερευνητικής Αριστείας κ.λπ.
Η Σύνοδος των Πρυτάνεων προσβλέπει στην γόνιμη συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας στην κατεύθυνση της ενδυνάμωσης του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου.
ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ 89ης Συνόδου Αντιπρυτάνεων Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης / Προέδρων Επιτροπών Ερευνών των Ελληνικών Πανεπιστημίων Μείωση γραφειοκρατίας μέσω πλήρους ψηφιοποίησης διαδικασιών.
ανασχεδιασμός των διαδικασιών με γνώμονα την πλήρη ψηφιοποίησή τους σε ένα πλαίσιο διαλειτουργικότητας. Επιπλέον, κρίνεται σκόπιμη η συντονισμένη καταγραφή προδιαγραφών ψηφιοποίησης οι οποίες να καλύπτουν το σύνολο των ΕΛΚΕ των Ελληνικών ΑΕΙ. Οι παραπάνω δράσεις προτείνεται να χρηματοδοτηθούν από το Υπ. Παιδείας.
. Προτείνεται να εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας διακριτού θεσμικού πλαισίου διενέργειας διαγωνιστικών διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών για τα Πανεπιστήμια προς όφελος της έρευνας και για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των Πανεπιστημίων.
Θέματα προσωπικού Ε.Λ.Κ.Ε.
Οι Ε.Λ.Κ.Ε. των Πανεπιστημίων αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα λόγω της έλλειψης μόνιμου προσωπικού και της στελέχωσής τους ως επί το πλείστον από συμβασιούχους έργου ή εργασίας ορισμένου χρόνου. Για τη βελτίωση των συνθηκών θα πρέπει να εξεταστεί η τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου επιλογής προσωπικού (στον Ε.Λ.Κ.Ε. ή σε έργα που διαχειρίζεται ο Ε.Λ.Κ.Ε.) καθώς και η δυνατότητα ανάληψης θέσεων ευθύνης από προσωπικό Ι.Δ.Ο.Χ. σε περιπτώσεις που διαπιστώνεται η αδυναμία κάλυψης των θέσεων από λοιπό προσωπικό που υπηρετεί στο ίδρυμα.
Ανώτατα όρια αποδοχών μελών ΔΕΠ από χρηματοδοτούμενα έργα
Β] Αύξηση του ανώτατου ορίου αποδοχών σε έργα χρηματοδοτούμενα από εθνικούς πόρους στο όριο των ιατρών Ε.Σ.Υ. και
Γ] Κατάργηση ανώτατου ορίου αποδοχών από προγράμματα ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., αφού αυτά αποτελούν ιδιωτικά χρηματοδοτούμενα έργα.
Κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ)
Λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν έχει επιλυθεί με νομοθετική ρύθμιση το χρονίζον πρόβλημα των διεκδικήσεων του ΜΤΠΥ από τους Ε.Λ.Κ.Ε. και ελλοχεύει ο κίνδυνος οι διεκδικήσεις να στραφούν με ατομικές πράξεις του ΜΤΠΥ προς τα μέλη ΔΕΠ που αφυπηρετoύν, θα πρέπει να αναζητηθεί σε συνεργασία με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης οριστική λύση
με την οποία να απαλλάσσονται οι Ε.Λ.Κ.Ε. των Πανεπιστημίων από την υποχρέωση καταβολής πάσης φύσεως κρατήσεων υπέρ του ΜΤΠΥ, αναδρομικά από την έναρξη της λειτουργίας τους.
Καταβολή της Εθνικής χρηματοδότησης σε Ευρωπαϊκά Ανταγωνιστικά Έργα μέσω του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (θέμα εκτός Ημερησίας Διάταξης)
Η εθνική συμμετοχή (Matching Funds) αποτελεί μια σημαντική οικονομική ενίσχυση των ερευνητικών ομάδων που υλοποιούν ανταγωνιστικά έργα και βρίσκεται ακόμα σε εκκρεμότητα. Προτείνεται η επίσπευση της καταβολής της εθνικής χρηματοδότησης σε ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά έργα που υλοποιούν τα Πανεπιστήμια.
Συνταξιούχοι και Ομότιμοι Καθηγητές, συμμετοχή στην έρευνα
Δεδομένου ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο θέτει περιορισμούς τόσο στη συμμετοχή όσο και
στην αμοιβή από τη συμμετοχή στην έρευνα αφυπηρετησάντων καθηγητών προτείνεται για
λόγους ισότιμης μεταχείρισης να εξεταστεί η δυνατότητα να ισχύσουν για τους
αφυπηρετήσαντες ομοίως οι προβλέψεις που ο νομοθέτης έχει θεσπίσει για τους Ομότιμους
καθηγητές.
Επιχειρηματική δραστηριότητα μελών ΔΕΠ - επίλυση διαχειριστικών θεμάτων
Για την επίλυση διαχειριστικών ζητημάτων που δημιουργούνται από το ισχύον πλαίσιο
αναφορικά με τα εισοδήματα που εισπράττουν τα μέλη ΔΕΠ από ιδιωτικά έργα μέσω Ε.Λ.Κ.Ε.
προτείνεται να τροποποιηθεί το ισχύον πλαίσιο με τροποποίηση του άρθρου 246 του Ν.
4957/2022, ώστε η συμμετοχή μελών ΔΕΠ η οποία συνιστά επιτρεπτή πρόσθετη απασχόληση,
να μην προϋποθέτει την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Βέλτιστες πρακτικές Ε.Λ.Κ.Ε. Πανεπιστημίων
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η κοινοποίηση βέλτιστων πρακτικών και πρωτοβουλιών των Ε.Λ.Κ.Ε.
των Α.Ε.Ι.. Οι πρακτικές αφορούν βέλτιστες διαδικασίες, εφαρμογές που διευκολύνουν τη
λειτουργία, προγράμματα ενίσχυσης έρευνας κλπ. Παρουσιάστηκαν οι ακόλουθες πρακτικές:
Α] Διαδικασίες Πρόσληψης συνεργατών σε έργα που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή (Πανεπιστήμιο Αιγαίου και Πανεπιστήμιο Πειραιώς)
Β] Χρηματοδοτούμενες δράσεις ενίσχυσης της Έρευνας (Πανεπιστήμιο Πατρών)
Γ] Δράσεις ενίσχυσης της ερευνητικής Αριστείας (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
Δ] Εφαρμογή Διαχείρισης Προσκλήσεων (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
που θα οδηγήσει στην απλοποίηση και ψηφιοποίηση εκκαθάρισης και πληρωμής δαπανών.
ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ 35ης ΣΥΝΟΔΟΥ ΑΝΤΙΠΡΥΤΑΝΕΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
- ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ. Α. Προτείνουμε τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 150 που προβλέπει τη διενέργεια του ελέγχου νομιμότητας από το Συμβούλιο Διοίκησης και μεταφορά της αρμοδιότητας στον/την Πρύτανη. Β. Προτείνουμε την κατάργηση ελέγχου της εκλογής μέλους ΔΕΠ από τον ΥΠΑΙΘΑ μετά την εκλογή του.
- ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ
ΑΦΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ. Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την άμεση προκήρυξη των θέσεων των μελών ΔΕΠ έτσι ώστε να μην καθυστερεί η προκήρυξή τους. Προτείνουμε την αναλογική εφαρμογή του άρθρου 141 στα μέλη Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.ΕΠ.
- H ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4957/2022. Προτείνεται
τα ΑΕΙ να αποφασίζουν τον αριθμό των μελών των επιτροπών που προβλέπονται από το νόμο.
- ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΠΜΣ.
Προτείνεται απλούστευση με τη μείωση των απαιτούμενων στοιχείων στα απολύτως απαραίτητα.
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ. Προτείνεται η βελτίωση του προγράμματος καθώς υπάρχουν ασάφειες ως προς τον τρόπο αναγνώρισης μαθημάτων (δεν προβλέπονται διμερείς συμφωνίες). Αναμένονται προβλήματα σίτισης, στέγασης, χώρων και μέσων διδασκαλίας, αύξηση γραφειοκρατίας, μεγάλη επιβάρυνση των ΑΕΙ του κέντρου.
- ΜΕΛΗ ΔΕΠ ΣΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΜΕΡΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ. Απονέμεται από το Τμήμα και από την Κοσμητεία κατά τρόπο αντιφατικό. Προτείνεται να εγκρίνεται μόνο από το Τμήμα.
Προτείνεται επίσης επανεξέταση του καθεστώτος μερικής απασχόλησης για τους Προέδρους κοινωφελών Ιδρυμάτων με κριτήριο το ρόλο τους.
- ΣΥΓΧΥΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΣΔ, ΣΥΓΚΛΗΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΥΤΑΝΗ (ΤΕΚΜΗΡΙΟ
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ). Τα άρθρα 14, 15 και 16 δίνουν αρμοδιότητες σε ΣΔ, Πρύτανη και Σύγκλητο αντίστοιχα, των οποίων ο διαχωρισμός σε οικονομικά-διοικητικά- διαχειριστικά-ακαδημαϊκά-ερευνητικά θέματα δεν είναι εύκολος.
- ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΘΕ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ. Προτείνεται να αποφασίζεται από το Πανεπιστήμιο και να μην είναι υποχρεωτικό από το Νόμο.
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ. Προτείνεται να είναι σε κάθε περίπτωση, κλειστή διαδικασία όπως είναι και το μόνο εύλογο.
- ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΕ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΤΙΤΛΩΝ
ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΤΕΕΝ). Να τροποποιηθεί η απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων κατά τρόπο που να εμπλέκονται οι αντίστοιχες επαγγελματικές οργανώσεις.
- ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ. Προτείνεται η έγκαιρη
χρηματοδότηση για την εύρυθμη λειτουργία των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών.
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ. Προτείνουμε την αναλογική εφαρμογή του άρθρου 141 και για το Διοικητικό Προσωπικό των Ιδρυμάτων.
- ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ - ΚΑΛΛΙΠΟΣ+: Εξελίξεις και νέες
προοπτικές. Η Σύνοδος Αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Διοικητικών Υποθέσεων διαπιστώνει ότι το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα ΚΑΛΛΙΠΟΣ+» (2η Φάση της ομώνυμης Δράσης) εξελίσσεται με επιτυχία και οδεύει προς ολοκλήρωση. Μετά το πέρας της το Αποθετήριο ΚΑΛΛΙΠΟΣ θα διαθέτει περισσότερα από 1100 συγγράμματα χρήσιμα για όλους τους κύκλους της Τριτοβάθμιας και μετα - Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι χρήσιμο και απαραίτητο το έργο να συνεχιστεί με μία 3η Φάση, για τη δημιουργία νέου εκπαιδευτικού υλικού. Είναι σημαντικό, ειδικότερα, να συμπεριληφθεί υποέργο για τη συγγραφή ξενόγλωσσων συγγραμμάτων, προκειμένου να υποστηριχθούν τα νεο-συσταθέντα ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών και να ενισχυθεί η εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων μας. Είναι επίσης απαραίτητο να διασφαλισθεί η συνεχής λειτουργία του ψηφιακού αποθετηρίου, με δυνατότητα συντήρησης και επικαιροποίησης του υφιστάμενου υλικού, ώστε να λειτουργεί αποδοτικά και συμπληρωματικά με τρέχοντα παρεχόμενα πανεπιστημιακά συγγράμματα.
Πορίσματα 24ης Συνόδου Αντιπρυτάνεων Οικονομικών, Προγραμματισμού και Φοιτητικής Μέριμνας
Πορίσματα 1ης Συνόδου Αντιπρυτάνεων Εξωστρέφειας και Διεθνοποίησης
Η πρώτη Σύνοδος των Αντιπρυτάνεων Εξωστρέφειας και Διεθνοποίησης, μετά από αναλυτική συζήτηση και προβληματισμό κατέληξε στα ακόλουθα συμπεράσματα και:
- Σημειώνει την βαρύνουσα σημασία της πραγματοποίησης αυτής της 1ης συνόδου Αντιπρυτάνεων Εξωστρέφειας και Διεθνοποίησης και την αναγκαιότητα συνέχισης και ενίσχυσής της.
- Σημειώνει την αυξανόμενη βαρύτητα που λαμβάνουν θέματα διεθνοποίησης για τα ελληνικά Πανεπιστήμια, όπως αυτή τεκμαίρεται από τις ολοένα και περισσότερες δράσεις διεθνοποίησης που καταγράφονται από τα Ελληνικά πανεπιστήμια.
- Επισημαίνει ότι μεγάλος αριθμός Πανεπιστημίων συμμετέχουν στον θεσμό των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων.
- Σημειώνει πως οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά Πανεπιστήμια είναι εν πολλοίς κοινές και σημαντικές.
- Σημειώνει την υποστελέχωση των δομών που σχετίζονται με θέματα διεθνοποίησης στα Πανεπιστήμια, και τη δυσκολία εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού που να στελεχώνει αποτελεσματικά αυτές τις δομές.
- Επισημαίνει τη σημασία βελτίωσης των υποδομών των ιδρυμάτων, όπως για παράδειγμα την στέγαση, για την ουσιαστική ενίσχυση των μονάδων υποστήριξης αλλοδαπών φοιτητών.
- Επισημαίνει το ιδιαίτερο βάρος της γραφειοκρατίας, ειδικά σε θέματα χρηματοδότησης και ΕΛΚΕ, που δυσχεραίνει την προσπάθεια διεθνοποίησης.
- Επισημαίνει τη σημασία της συνεργασιών των ελληνικών ιδρυμάτων με υψηλού επιπέδου συναφείς φορείς του εξωτερικού.
- Επισημαίνει τη σημασία κινήτρων για τη συμμετοχή των μελών ΔΕΠ αλλά και των φοιτητών στις εκάστοτε δράσεις διεθνοποίησης.
- Επισημαίνει τον χαμηλό ακόμα αριθμό προσφερόμενων μαθημάτων σε πολλά από τα ιδρύματα στην αγγλική γλώσσα καθώς και την σχετικά πλημμελή υποστήριξη αγγλόφωνου περιεχομένου το οποίο να επικοινωνεί τα διεθνή προγράμματα.
- Επισημαίνει την καθυστέρηση που προκύπτει λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών όπως για παράδειγμα θέματα visa.
- Επισημαίνεται η σημαντική δυνητική συνεισφορά του Οργανισμού Study in Greece στην προσπάθεια διεθνοποίησης των Ιδρυμάτων και η αναγκαιότητα συνέχισης και ενίσχυσης της χρηματοδότησής του.
Ως αποτέλεσμα των πιο πάνω παρατηρήσεων:
- Εισηγείται την χάραξη μιας συνεπούς και μακροχρόνιας εθνικής στρατηγικής διεθνοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης σε εθνικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων και διακρατικών συμφωνιών, με την αντίστοιχη χρηματοδότηση.
- Εισηγείται τη συνέχιση και ενίσχυση της χρηματοδότησης δράσεων διεθνοποίησης μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων (όπως τα προγράμματα ΕΣΠΑ) ή εθνικών προγραμμάτων, ώστε να αμβλυνθούν τα σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης, υποδομών και διαθέσιμων πόρων.
- Εισηγείται την αύξηση κονδυλίων μέσω των προγραμμάτων Erasmus για την ενίσχυση της μετακίνησης προσωπικού και φοιτητών.
- Εισηγείται τη βελτίωση/απλοποίηση του νομικού-θεσμικού πλαισίου ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία και να αυξηθεί η παραγωγικότητα.
- Εισηγείται την ενίσχυση των Ελληνικών ΑΕΙ που συμμετέχουν στο θεσμό των ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων μέσω της καταβολής της εθνικής συμμετοχής.
- Εισηγείται τη θέσπιση κινήτρων από τα Πανεπιστήμια όπως, πχ αναγνώρισης διδακτικού έργου αλλά και γενικότερης επιβράβευσης της ενασχόλησης και ανάπτυξης δράσεων διεθνοποίησης.
- Το προεδρείο εντέλλεται να αποστείλει προς το υπουργείο νομοτεχνικές βελτιώσεις οι οποίες αφορούν σε θέματα διεθνοποίησης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη