ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Το δικό μας μήνυμα είναι: «Μην καρτεράτε να λυγίσουμε μήτε για μια στιγμή», γιατί δίπλα και μαζί μας αγωνίζονται οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι, γιατί νιώθουμε και ακούμε τη φωνή των μαθητών μας και των γονιών τους ότι πρέπει να αγωνιστούμε, να αντισταθούμε. «Ανάρμοστη συμπεριφορά» θα έχουμε πάντα στο καθεστώς της σιωπής και της υποταγής.

Οπως είναι γνωστό ένας από τους εκπαιδευτικούς που διώκεται από τον ΔΔΕ Πειραιά είναι ο φιλόλογος Γιώργος Καββαδίας 

Το alfavita.gr του έθεσε τα παρακάτω ερωτήματα για ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας και ο εκπαιδευτικός Γιώργος Καββαδίας απάντησε 

Ερ. Ποια είναι η άποψή σας για τις διώξεις που ασκούνται εναντίον εκπαιδευτικών γενικότερα  και πού οφείλονται;

Απ. Ποτέ άλλοτε το φαινόμενο της ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης, ο περιορισμός του δικαιώματος της απεργίας, ακόμα και η απαγόρευση της έκφρασης άποψης δεν είχε πάρει τόσο μεγάλες διαστάσεις, όσο στις μέρες μας. Σε κατάσταση ασφυξίας οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία από το σπιράλ των διώξεων και της ποινικοποίησης που έχει τυλιχτεί γύρω τους με κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς ελέγχου ακόμα και της προσωπικής ζωής. Γνωρίζουν ποιος, τι και πού έγραψε, ακόμα και σε κλειστές ομάδες μέσων κοινωνικής δικτύωσης!   

Γενικότερη επιδίωξή να επιβάλουν σιγή νεκροταφείου για να υλοποιηθεί η κυβερνητική πολιτική. Γιατί χωρίς την τρομοκρατία και την καταστολή δεν μπορούν να εφαρμόσουν την αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική τους. Η άγρια επίθεση που εξαπολύεται δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση. Πραγματικός στόχος είναι να παταχθεί κάθε μορφή λαϊκής αντίστασης και διεκδίκησης όπου κι αν εκδηλωθεί, πριν εκδηλωθεί. Δεν υπάρχει αμφιβολία για τη στόχευση των διώξεων: τρομοκράτηση, εκφοβισμός, ομηρία, φίμωση των αγωνιστικών φωνών των σωματείων που αντιστέκονται στη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα της κυβέρνησης της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του Κεφαλαίου.

Ερ. Ποια είναι η γενική εικόνα για τις διώξεις πανελλαδικά και ειδικότερα στον Πειραιά;

Απ.: Από τη Θεσσαλονίκη, τα Χανιά, το Ρέθυμνο μέχρι τη Βιομηχανία διώξεων του Πειραιά και αλλού, εκπαιδευτικοί διώκονται για τη συνδικαλιστική και πολιτική τους δράση! Η «ανάρμοστη για εκπαιδευτικό συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας» αξιοποιείται από τις Διοικήσεις της Εκπαίδευσης και του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης σε απόλυτη εφαρμογή της γενικότερης πολιτικής της καταστολής και της τρομοκρατίας, της ενίσχυσης της φασιστικοποίησης της δημόσιας ζωής. Να θυμίσουμε ότι στον Πειραιά διώκονται επτά εκπαιδευτικοί με το παράπτωμα «της αναξιοπρεπούς ή της ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς». Δύο ακόμα μέλη της ΕΛΜΕ Πειραιά αντιμετωπίζουν πειθαρχικά την ίδια κατηγορία γιατί πριν τρία χρόνια το 2020 συμμετείχαν στην κινητοποίηση για την επέτειο από την δολοφονία του 15χρονου Α. Γρηγορόπουλου (όπου και τους συνέλαβαν μαζί με άλλους 62 αγωνιστές). Διώξεις εκπαιδευτικών στη  Διεύθυνση Α΄ Αθήνας για συμμετοχή σε απεργία, αλλά και για έκφραση άποψης. Διώξεις εκπαιδευτικών στη ΔΠΕ Β΄ Αθήνας τριών εκπαιδευτικών, επειδή αδυνατούσαν να παρέχουν τηλεκπαίδευση σε περίοδο της κακοκαιρίας. Κλήση τεσσάρων  καθηγητριών σε αστυνομικό τμήμα του Ρεθύμνου για να δώσουν εξηγήσεις για τη συμμετοχή τους στην απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 21/9, μετά από καταγγελία μαθητή! Και ο κατάλογος είναι μακρύς με πρόσφατη πειθαρχική δίωξη του εκπαιδευτικού, μέλος του Δ.Σ. του Ζ΄ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης,  γιατί υπερασπίστηκε το δικαίωμα της στέγης των συνανθρώπων του, συμμετέχοντας στο κίνημα κατά των πλειστηριασμών.  

Ερ. Θέλετε να μας πείτε δυο λόγια για τις κατηγορίες με τις οποίες σας διώκουν για την παρέμβαση στον διαγωνισμό PISA σε Γυμνάσιο του Πειραιά;

Απ. Είμαστε 4 συνάδελφοι οι οποίοι διωκόμαστε με τo πειθαρχικό παράπτωμα της «αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας», επειδή συμμετείχαμε σε ενημέρωση και παρέμβαση της ΕΛΜΕ Πειραιά ενάντια στις εξετάσεις Pisa στις 10/5/23. Η ΕΛΜΕ είχε αποφασίσει στάση εργασίας -είχε κηρύξει επίσης 4ωρη στάση και η ΑΔΕΔΥ- και συγκέντρωση έξω από το  σχολείο που θα διεξάγονταν οι εξετάσεις. Μαζεύτηκαν δεκάδες συνάδελφοι και μαθητές και έγινε μια πετυχημένη παρέμβαση. Ένα κλιμάκιο της ΕΛΜΕ ενημερώσαμε  τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την 4ωρη στάση εργασίας. Αρκετοί συνάδελφοι έκαναν στάση εργασίας και αυτό ενόχλησε πολύ. Αυτό ήταν που εκνεύρισε τον ΔΙΔΕ και έστειλε την αστυνομία για να τρομοκρατήσει και στη συνέχεια ακολούθησε εισαγγελική παρέμβαση.

Ερ. Άρα η δίωξη ασκείτε σε δυο επίπεδα: Στο ποινικό και στο πειθαρχικό. Έτσι δεν είναι; Ας ξεκινήσουμε με το πειθαρχικό τι έχει συμβεί;

Απ. Ως απάντηση θέλω να σας επισημάνω την πολύ χαρακτηριστική και σοβαρή η καταγγελία της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ (ΕΛΜΕ Πειραιά): «Η συνδικαλιστική παρέμβαση για τον διαγωνισμό PISA στις 10 Μάη 2023 στο 1ο Γυμνάσιο Κερατσινίου βρίσκεται στο στόχαστρο της ΔΔΕ Πειραιά και των κρατικών και άλλων μηχανισμών (που θυμίζουν παρακράτος). Κι αφού δεν μπορούν να στείλουν στο πειθαρχικό και τα δικαστήρια μια παράταξη, επιμένουν να στήνουν σκευωρίες στέλνοντας στο πειθαρχικό και στον εισαγγελέα τα μέλη της παράταξης, συμπαρασύροντας και μια ακόμη συνάδελφο από άλλη παράταξη. Αυτό αποδεικνύεται καθαρά από την έκθεση προκαταρκτικής εξέτασης για τη συγκεκριμένη παρέμβαση που διεξήγαγε το γνωστό -καθόλου τυχαίο- στέλεχος της ΝΔ και της ΔΑΚΕ Πειραιά.

Από τον.... «πλούσιο» φάκελο του πειθαρχικού προκύπτουν διάφορα σημαντικά συμπεράσματα:

1) Στοχοποιείται ανοικτά και καθαρά η ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ και αυτό αποτυπώνεται στο υπ’ αριθμ. 5 συμπέρασμα: «Την ευθύνη της παρακώλυσης της λειτουργίας για τις 10 Μαϊου φαίνεται να αναλαμβάνει η συνδικαλιστική παράταξη «Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής Πειραιά».

2) Σαν να μην έφτανε αυτό παρουσιάζεται σαν πειστήριο εγκλήματος, για τους τέσσερις εκπαιδευτικούς-αγωνιστές που διώκονται η ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης, αφού γράφει: «η οποία (σ.σ. η Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής) εξέδωσε και σχετική ανακοίνωση η οποία και επισυνάπτεται» (!). Πρωτοφανές! Να εντάσσεται σε φάκελο πειθαρχικού η ανακοίνωση παράταξης, που χαιρετίζει τους συναδέλφους που συμμετείχαν στην κινητοποίηση, σαν αποδεικτικό στοιχείο εγκλήματος. Όλο αυτά αποτελούν ξεκάθαρη στοχοποίηση συγκεκριμένων φωνών και πολιτικής δράσης.

3) Στο πλαίσιο αυτό, ο διοικητικός μηχανισμός επιδιώκει να στήσει μια σκευωρία για να βγάλει τα πορίσματα που αυτός θέλει…».

Ερ. Και με το ποινικό;

Απ. Συγκεκριμένα οι τέσσερις  συνάδελφοι που διωκόμαστε  πειθαρχικά για την κινητοποίηση ενάντια στην PISA κληθήκαμε τη Δευτέρα 30/10 σε προανακριτική διαδικασία στο ΑΤ Κερατσινίου - Δραπετσώνας μετά από παρέμβαση της εισαγγελίας. Και έτσι περιμένουμε τις εξελίξεις.

Ερ. Γιατί αυτές οι αντιδράσεις για τις εξετάσεις PISA που όπως δείχνουν και τα πρόσφατα αποτελέσματα η Ελλάδα κατατάσσεται στους «ουραγούς»

Απ. Η «ελληνική PISA» εντάσσεται στην πολιτική του Υπουργείου Παιδείας για χάραξη πολιτικής στη βάση «μετρήσιμων αποτελεσμάτων» του εκπαιδευτικού συστήματος. Σε αυτή τη συγκυρία αναπτύσσεται μια ολόκληρη φιλολογία με χίλια δυο δημοσιεύματα απαξωτικά για το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς καθώς η χώρα  κατατάσσεται σε όλες τις  εφαρμογές PISA στην ομάδα των χωρών  της «ουράς». Οι συγκεκριμένοι «ουραγοί», όπως και οι «άριστοι», είναι κατασκευή του ΟΟΣΑ/PISA, με τις περίτεχνες αλλά αναξιόπιστες επινοήσεις  συγκριτικής αξιολόγησης των επιδόσεων, τις μετρήσεις, τις στατιστικές αναλύσεις και τις κατατάξεις. Το PISA φετιχοποιεί τις μετρήσεις, τις συγκρίσεις και τις κατατάξεις στο πλαίσιο ενός οικουμενικού ανταγωνιστικού μαραθώνιου επιδόσεων.

Πού στοχεύει τελικά το PISA; Ο ΟΟΣΑ έχει έτοιμη τη «θεραπευτική αγωγή»: Να αυξήσουμε τις ώρες των εκπαιδευτικών, να αυξήσουμε τα όρια συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών, να συγχωνεύσουμε τα σχολεία, να αυξήσουμε τον αριθμό μαθητών στα τμήματα, να εντάξουμε, αβοήθητους, τους μαθητές με αναπηρία στα κανονικά σχολεία, να βάλουμε τα σχολεία σ` έναν ανελέητο ανταγωνισμό, να δημιουργήσουμε σχολεία για την ελίτ και κυρίως να αξιολογήσουμε τους εκπαιδευτικούς! Τι βρίσκεται στο τέλος του δρόμου; Η κατάταξη των σχολείων, η κατηγοριοποίηση τους σε καλά και κακά και η δημιουργία σχολείων δύο ταχυτήτων: τα «καλά» -που είναι αυτονόητο ότι θα έχουν να κάνουν με ταξικούς και κοινωνικούς όρους- και τα υποβαθμισμένα. Οι εικόνες αυτές δεν είναι εικόνες από το μέλλον. Είναι η πραγματικότητα στα υποβαθμισμένα σχολεία στα γκέτο και τις εργατογειτονιές σε ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Γαλλία κ.α.

Ερ. Ποιες άλλες διώξεις βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο στον Πειραιά;

Απ. Δύο εκπαιδευτικοί που ανήκουν στην Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής διώκονται, γιατί στην επέτειο της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου το 2020, όταν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας απαγόρευσε τις διαδηλώσεις με αφορμή την πανδημία, προσπάθησαν μαζί με άλλους να κάνουν πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας, τηρώντας βεβαίως όλα τα μέτρα ασφαλείας (μάσκες, αποστάσεις κ.λπ.) – πρόκειται για τη γνωστή πολιτική δίωξη των 62 που σέρνεται από αναβολή σε αναβολή, αναβαθμιζόμενη!

Ερ. Εκτός από αυτές ασκούνται και διώξεις για έκφραση γνώμης, όπως για συγκεκριμένο άρθρο δικό σας;

Απ. Είναι η τρίτη δίωξη που ασκείται εναντίον μου και η δεύτερη για διατύπωση άποψης. Αυτή τη φορά για απόψεις και κριτική που άσκησα μέσω δημοσιεύματος για την εκπαιδευτική πολιτική της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ. Και συγκεκριμένα για άρθρο μου με τίτλο: «Κυριάκος Πιερρακάκης: Συνεχίζουμε στον δρόμο της Κεραμέως βάζοντας ταφόπλακα στον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης…» Τέλος, ακόμη ένας εκπαιδευτικός που ανήκει στην ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ διώκεται πειθαρχικά, γιατί σε ηλεκτρονικό μήνυμα που απηύθυνε σε συναδέλφους του σε κλειστή ομάδα ασκούσε κριτική στον πρώην γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρο Κόπτση την ημέρα που κατέρρευσε η Τράπεζα Θεμάτων.

Ερ. Όμως έχει ειπωθεί ότι αυτές οι διώξεις «έχουν παγώσει». Έτσι είναι;

Απ. Πρόσφατα που ζήτησα τον φάκελο από τη Γραμματεία του πειθαρχικού για την πειθαρχική δίωξη της PISA ρωτήθηκα και πήρα τον φάκελο για την πειθαρχική δίωξη για το συγκεκριμένο άρθρο. Οι πειθαρχικές διώξεις δε διαθέτουν … κατάψυξη ή πάγο. Για αυτό, άλλωστε από τη Γραμματεία της ΠΔΕ Αττικής δόθηκαν κανονικά οι «παγωμένοι»  φάκελοι των διώξεων. Άλλωστε καμιά επίσημη ανακοίνωση ή δέσμευση δεν υπάρχει. Οι αόριστες υποσχέσεις της Υφυπουργού στη συνάντηση με το ΔΣ της ΕΛΜΕ (περί «αχρείαστων(!) διώξεων» και εκτόνωση του κλίματος), δεν δείχνουν καμία δέσμευση ότι θα παρθούν πίσω και στόχο έχουν μόνο την ΕΚΤΟΝΩΣΗ του κλίματος, το πάγωμα και την απομαζικοποίηση των κινητοποιήσεων, σε μια κρίσιμη φάση. Στην ίδια λογική κινείται και η δήλωση του ΔΔΕ ότι «θα βάλει πάγο» στις διώξεις που αφορούν τη δημόσια έκφραση απόψεων.

Ερ. Ποια πρέπει να είναι η απάντηση σε αυτές τις διώξεις και γενικότερα;

Απ. Απέναντι στην αντιλαϊκή, την  αυταρχική εκπαιδευτική πολιτική  και την πολιτική των διώξεων των διώξεων που επιδιώκει να βάλει στον γύψο τις συνδικαλιστικές ελευθερίες και δικαιώματα ο ανυποχώρητος συλλογικός αγώνας, ο δρόμος των μαζικών κινητοποιήσεων είναι μονόδρομος. Θα συνεχίσουμε πιο μαζικά, κλιμακώνοντας τους αγώνες μας! Από αυτή την άποψη έχει ιδιαίτερη σημασία η πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης – Καλλιθέας – Μοσχάτου μαζί με άλλα σωματεία για την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων κόντρα στη γραμμή του συμβιβασμού και της συνδιαλλαγής. Πρέπει να γίνουν τα επόμενα βήματα συντονισμού, έτσι ώστε να εκφραστεί ξανά το επόμενο διάστημα μαζικά στον ΔΡΟΜΟ η αγανάκτηση ενάντια τις διώξεις. Για αυτό και έχει αξία για να πραγματοποιηθεί από τα πρωτοβάθμια σωματεία ένα συλλαλητήριο στο κέντρο της πόλης (στην Αθήνα ή στον Πειραιά), με το οποίο οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να απευθυνθούν πλατιά στον λαό και να καταγγείλουν το κλίμα τρομοκρατίας.

Το δικό μας μήνυμα είναι: «Μην καρτεράτε να λυγίσουμε μήτε για μια στιγμή», γιατί δίπλα και μαζί μας αγωνίζονται οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι, γιατί νιώθουμε και ακούμε τη φωνή των μαθητών μας και των γονιών τους ότι πρέπει να αγωνιστούμε, να αντισταθούμε. «Ανάρμοστη συμπεριφορά» θα έχουμε πάντα στο καθεστώς της σιωπής και της υποταγής. Το μήνυμά μας προς την εκπαιδευτική κοινότητα, τη νεολαία και τον λαό δεν μπορεί παρά να είναι: Κανένας μόνος του! Πρέπει και θα συνεχίσουμε να παίρνουμε πρωτοβουλίες ανάδειξης του ζητήματος! Απευθυνόμαστε σε όλους τους συναδέλφους, αλλά και πλατιά στην κοινωνία: να πάρουμε την κατάσταση στα δικά μας χέρια! Για να μην περάσει το κλίμα φόβου και σιωπής, το κλίμα σιγής νεκροταφείου που θέλουν να επιβάλουν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες