sxoleia
Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: «Πρόκειται για μία άσκοπη και τελείως αντιπαιδαγωγική μετακίνηση των μαθητών αφού η συγχώνευση των παραπάνω σχολείων ούτε εξοικονόμηση πόρων προσφέρει ούτε και λύνει κάποια στεγαστική ανάγκη»

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων στη Θεσσαλονίκη ενάντια στις συγχωνεύσεις του 4ου και 17ου Λυκείου με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου με έδρα το 13ο Γυμνάσιο καθώς και του 30ου και 12ου Γυμνασίου με έδρα το 12ο Γυμνάσιο.

Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προκυρήσσονται διευκολυντικές στάσεις εργασίας (1ωρη και 2ωρη) για την κινητοποίηση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης  μαζί με γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και την Ομοσπονδία Γονέων ενάντια στις συγχωνεύσεις των σχολείων την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου στις 13:30μμ

«Πρόκειται για μία άσκοπη και τελείως αντιπαιδαγωγική μετακίνηση των μαθητών αφού η συγχώνευση των παραπάνω σχολείων ούτε εξοικονόμηση πόρων προσφέρει ούτε και λύνει κάποια στεγαστική ανάγκη. Ξεριζώνει μόνο τα παιδιά από το οικείο περιβάλλον του σχολείου και της γειτονιάς τους, τα αναγκάζει να μετακινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις μέσα στο ήδη επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον και ανατρέπει όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό. Είναι προφανές ότι η απόφαση αυτή κινείται στα πλαίσια της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής για την παιδεία», σημειώνει η ΕΛΜΕ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Θεωρούμε απαράδεκτη την εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Θεσσαλονίκης προς τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Θεσσαλονίκης,  με την οποία προτείνει τη συγχώνευση του 4ου και 17ου Λυκείου με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου με έδρα το 13ο Γυμνάσιο καθώς και του 30ου και 12ου Γυμνασίου με έδρα το 12ο Γυμνάσιο.

Κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας και ΔΔΕ αντί να λύσουν τα υπαρκτά προβλήματα των σχολείων (σχολική στέγη, διορισμούς εκπαιδευτικών, χρηματοδότηση των σχολείων) προχωρούν σε παραπέρα υποβάθμιση των σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών.

Ειδικά σε ορισμένα σχολεία, όπως το 30ο ή το 12ο γυμνάσιο που λειτουργούν σε υποβαθμισμένες περιοχές με ευάλωτο πληθυσμό, αντί να ενισχυθούν με υποδομές και εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα ένταξης) αφέθηκαν στην τύχη τους να παλεύουν με τμήματα 30 μαθητών αποδυναμωμένα από διδακτικό προσωπικό το οποίο υποχρεώνεται μετακινείται σε 3 και 4 σχολεία.

Στην απαράδεκτη εισήγησή της μάλιστα εκτός των άλλων η ΔΔΕ εκτιμά ότι είναι μικρή απόσταση τα 2 χιλιόμετρα που θα πρέπει να διανύσουν οι μαθητές του 30ου Γυμνασίου μέσω της Μοναστηρίου και Αγίων Πάντων (δρόμοι διπλής κατεύθυνσης και με ιδιαίτερα πυκνή κυκλοφορία) για να φτάσουν στο σχολείο της Κολωνιάρη στην Ξηροκρήνη!

Στην ίδια λογική κινείται η εκτίμηση για τα σχολεία της Χριστοπούλου και της Συγγρού όπου οι μαθητές και των δύο σχολείων, χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους.

Μόνο οργή προκαλούν στην εκπαιδευτική κοινότητα οι δηλώσεις της Υφυπουργού Παιδείας η οποία προκειμένου να υπερασπιστεί την πολιτική των συγχωνεύσεων υποδεικνύει τους μαθητές να κάνουν πράξη τη σύσταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για ημερήσιο περπάτημα 8 χιλ. γιατί «κάνει καλό στην υγείας τους»(!!!) φορτωμένα με βαριές σχολικές τσάντες και να αποδεχθούν τα 25αρια και 28αρια τμήματα. Υπενθυμίζουμε στην κυρία Μιχαηλίδου ότι τα παιδιά δεν μένουν στα σχολεία τους αλλά πολύ μακρύτερα από αυτά.

Πρόκειται για μία άσκοπη και τελείως αντιπαιδαγωγική μετακίνηση των μαθητών αφού η συγχώνευση των παραπάνω σχολείων ούτε εξοικονόμηση πόρων προσφέρει ούτε και λύνει κάποια στεγαστική ανάγκη. Ξεριζώνει μόνο τα παιδιά από το οικείο περιβάλλον του σχολείου και της γειτονιάς τους, τα αναγκάζει να μετακινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις μέσα στο ήδη επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον και ανατρέπει όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό.

Είναι προφανές ότι η απόφαση αυτή κινείται στα πλαίσια της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής για την παιδεία. Στόχος της είναι η “μείωση του κόστους” με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών.

Αυτή η λογική «κόστους-οφέλους» για την παιδεία είναι υπεύθυνη για τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, αφού μέχρι σήμερα, τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς παραμένουν κενά στα σχολεία στην ανατολική Θεσσαλονίκη καθώς δεν έχουν προσληφθεί οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί. Κενά που η ΔΔΕ προσπαθεί να μπαλώσει με δεκάδες αναθέσεις υπερωριών, οδηγώντας σε εξάντληση τους εκπαιδευτικούς και σε υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

Αυτή η λογική είναι υπεύθυνη, για την έλλειψη σχολικών κτιρίων και σύγχρονων υποδομών, την έλλειψη αντισεισμικών, αντιπυρικών ελέγχων και μέτρων ασφάλειας στα σχολεία. Είναι υπεύθυνη για την έλλειψη ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, νοσηλευτών και βοηθητικού προσωπικού. Για την μείωση των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης και την κατάργηση της ενισχυτικής.

Καταδικάζουμε απερίφραστα την προσπάθεια συγχώνευσης του 4ου και 17ου Λυκείου, 13ου και 4ου Γυμνασίου καθώς και του 30ου και 12ου Γυμνασίου, αλλά και κάθε άλλου σχολείου πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας στο Δήμο Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της χώρας!

Είναι σαφές ότι, μετά και από την αποστολή στο Υπουργείο της εισήγησης του ΠΔΕ κ. Κόπτση υπέρ της συγχώνευσης, χωρίς ακόμα να έχει γνωμοδοτήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να συνεχιστεί ο αγώνας ώστε να μπει φρένο στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας και των Υπηρεσιών τους.

Η Α΄ ΕΛΜΕ συνεργάζεται με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προς αυτή την κατεύθυνση.

Συντονισμένα, μαχητικά, ανυποχώρητα, συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στις συγχωνεύσεις των σχολείων μας, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές σε Θεσσαλονίκη και Καλαμαριά.

Καλούμε τη ΔΕΠ Θεσσαλονίκης, το Δημοτικό Συμβούλιο και τον επερχόμενο δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη να τηρήσει τη δέσμευσή του για αρνητική γνωμοδότηση και να μην εγκρίνει την προτεινόμενη συγχώνευση!

Απαιτούμε:

  • Καμιά συγχώνευση σχολείων!

  • Σχολεία σύγχρονα, ασφαλή με όλους τους βοηθητικούς χώρους και τις υποδομές!

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα!

  • Διορισμό όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών ώστε τα σχολεία να λειτουργούν χωρίς κενά!

ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ!

ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες