μητσοτακης επαλ
Μητσοτάκης: «Δεν είναι “αποπαίδι” της εκπαίδευσης, της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Είναι μια συνειδητή επιλογή, μπορεί να είναι η πρώτη επιλογή, πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή για πολλά νέα παιδιά.

Η νομοθετική πρωτοβουλία που ετοιμάζει η Κυβέρνηση και αφορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, παρουσιάσθηκε, σήμερα, από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκου Πιερρακάκη, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά τη διάρκεια συζήτησης με μαθητές του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου Περάματος.

Συντονίστρια ήταν η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μακρή, η οποία και προλόγισε τη συζήτηση, ως αρμόδια για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση.

Προσερχόμενος στο ΕΠΑΛ, ο Πρωθυπουργός δήλωσε, χαρακτηριστικά, ότι «πολύ σύντομα θα έχουμε ψηφίσει ένα καινούριο νομοσχέδιο, το οποίο θα αποδεικνύει και στην πράξη την έμφαση που δίνουμε στην τεχνική εκπαίδευση, με την ουσιαστική αναβάθμιση των Επαγγελματικών Λυκείων, των Δημόσιων ΙΕΚ, τα οποία μετονομάζονται και ενισχύονται με θεματικούς άξονες, με καινούργιους οδηγούς κατάρτισης, κυρίως με άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να περάσουμε το μήνυμα, κυρίως στα νέα παιδιά, ότι η επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση δεν είναι ο φτωχός συγγενής της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά ένας επαγγελματικός δρόμος ο οποίος ανοίγει εξαιρετικές προοπτικές για πολύ επικερδείς επαγγελματικές δυνατότητες».

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης, τόνισε ότι «στόχος είναι να δημιουργηθούν περίπου 60 δομές campus στη χώρα μας, θεματικά στοχευμένες, μέσα από τη συνύπαρξη των επαγγελματικών λυκείων, των σημερινών ΙΕΚ που μετονομάζονται σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης και των εργαστηρίων, με στόχο να μπορέσουμε πραγματικά και μέσα από 130 νέους οδηγούς κατάρτισης και μέσα από την επένδυση σε νέους εξοπλισμούς μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης να προβούμε σε μια πολύ ουσιαστική μεταρρύθμιση και αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στη χώρα μας».

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του ο Πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τον Υπουργό, ξεναγήθηκε στις αίθουσες και τα εργαστήρια του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου, έχοντας την ευκαιρία να ενημερωθεί για τις δυνατότητες του σχολείου και να συνομιλήσει με μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Τι είπε

Κατά τη συζήτηση με τους μαθητές, που συντόνισε η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μακρή, ο Πρωθυπουργός, μεταξύ άλλων, τόνισε:

«Η στήριξη της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της εκπαιδευτικής μας πολιτικής. Γι’ αυτό και αποδίδω τόσο μεγάλη σημασία στο νομοσχέδιο το οποίο παρουσίασε ο Υπουργός. Μπορεί πολλά από αυτά να φαίνονται οργανωτικά και γραφειοκρατικά, όμως έχουν μεγάλη σημασία για να μπορέσουμε ακριβώς να πετύχουμε αυτό το οποίο τελικά θέλουμε.

Πώς θα διασυνδέσουμε τις δικές σας φιλοδοξίες με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και πώς θα μπορέσουμε να σας δώσουμε σε όλα τα επίπεδα της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάλογα με το τι θα επιλέξετε, εκείνες τις δεξιότητες που την επόμενη μέρα θα σας επιτρέψουν να βρείτε εύκολα μια καλή δουλειά.

Και τονίζω το “καλή δουλειά”, διότι αν δείτε, παραδείγματος χάρη, τους μισθούς οι οποίοι πληρώνονται εδώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη για τα παιδιά τα οποία αποκτούν ειδικότητες τις οποίες ζητά ο ίδιος ο κλάδος, προφανώς δεν μιλάμε για μεροκάματα τα οποία σχετίζονται με τον κατώτατο μισθό. Μιλάμε για πολύ καλύτερους μισθούς και για μια προοπτική καριέρας η οποία μπορεί να είναι εξαιρετικά ελκυστική».

*Αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και σύνδεση με την αγορά εργασίας*

Το σχετικό υπό κατάρτιση νομοσχέδιο προβλέπει την ενσωμάτωση Επαγγελματικών Λυκείων, Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης και Δημόσιων ΙΕΚ σε νέα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ), ενώ ειδικά τα ΙΕΚ θα εξελιχθούν σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΑΚ). Τα ΚΕΕΚ θα παρέχουν επίσης Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας, ενώ υποχρεωτικά θα διαθέτουν εργαστηριακό κέντρο. Οι εργαστηριακές υποδομές θα ενισχυθούν με σύγχρονο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, για τον οποίο θα διατεθούν 124 εκατομμύρια ευρώ.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, τα νέα ΚΕΕΚ θα αποτελέσουν πολυδύναμες μονάδες όπου θα συστεγάζονται στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των επιπέδων 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, επιτρέποντας την αλληλεπίδραση και την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων.

Στόχος είναι η στενή σύνδεση με την αγορά εργασίας και με έμφαση στις ανάγκες τοπικών κοινωνιών ή επιχειρηματικών ζωνών, όπως η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στην περίπτωση του Περάματος.

Επιπλέον, εντός κάθε ΚΕΕΚ θα ιδρυθεί και θα λειτουργεί Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ), το οποίο θα ενισχύει περαιτέρω την σύνδεση με την αγορά εργασίας. Τα νέα Γραφεία θα συνεργάζονται με επαγγελματικούς φορείς, θα μελετούν στατιστικά δεδομένα, θα μεριμνούν για την απασχόληση των σπουδαστών και θα παρέχουν εξατομικευμένες συμβουλές για τη μετάβαση σε επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης, τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις προοπτικές κάθε πεδίου.

*«Δεν είναι αποπαίδι της εκπαίδευσης η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση»*

«Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, διαπιστώσαμε κάτι το οποίο και εσείς ως νέα παιδιά το βλέπετε: μια βασική αναντιστοιχία μεταξύ τού τι μας ζητάει η αγορά εργασίας να παράγει το εκπαιδευτικό σύστημα και ποιες είναι οι προτεραιότητες που έδιναν άλλες κυβερνήσεις στην εκπαίδευση.

Και είδαμε ότι υπάρχει ένα χάσμα ουσιαστικά μεταξύ της ανώτατης εκπαίδευσης και της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση να θεωρείται το “αποπαίδι” ή μία επιλογή ανάγκης, μια δεύτερη επιλογή γι’ αυτά τα παιδιά τα οποία δεν μπορούσαν να στοχεύσουν στο να μπουν σε κάποιο πανεπιστήμιο και αυτό είναι πάρα πολύ μεγάλο λάθος.

Είναι λάθος καταρχάς από οικονομικής πλευράς, διότι αν δει κανείς σήμερα -και έχει ενδιαφέρον αυτό για τις δικές σας επιλογές- τα στοιχεία της ανεργίας των νέων, θα διαπιστώσει ότι μεγαλύτερη ανεργία των νέων έχουμε στους πτυχιούχους των Πανεπιστημίων και πολύ μικρότερη ανεργία έχουμε στους αποφοίτους των τεχνικών σχολών, των ΕΠΑΛ, των δημόσιων ΙΕΚ. Άρα, η ίδια η αγορά εργασίας μας αναγκάζει να επενδύσουμε περισσότερο στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση σε όλες της τις εκφάνσεις», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Δεν είναι “αποπαίδι” της εκπαίδευσης, της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Είναι μια συνειδητή επιλογή, μπορεί να είναι η πρώτη επιλογή, πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή για πολλά νέα παιδιά.

Και δικό μας χρέος είναι να γνωρίζετε ότι εφόσον επιλέξετε αυτό το δρόμο θα έχετε την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση θεωρητική και πρακτική. Γι’ αυτό και έχει τόσο μεγάλη σημασία να επενδύουμε και στα εργαστήρια. Θα επενδύσουμε παραπάνω από 100 εκατομμύρια στο να έχετε σύγχρονο εξοπλισμό για να μπορείτε, πραγματικά, όταν αποφοιτήσετε και πάρετε την πιστοποίησή σας, να γνωρίζει και ο δυνητικός σας εργοδότης ότι έχετε εκείνες τις δεξιότητες για να μπορείτε να ανταποκριθείτε στις ανάγκες της αγοράς εργασίας», τόνισε ο Πρωθυπουργός.

*Τοπική διασύνδεση μεταξύ επιχειρήσεων και δομών τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης*

Αναφερόμενος στον σχεδιασμό για ειδίκευση των νέων δομών κατάρτισης στο αντικείμενο της τοπικής οικονομίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε: «Έχει τόσο μεγάλη σημασία να υπάρχει και αυτό το οποίο είπε ο Υπουργός: η τοπική διασύνδεση μεταξύ των επιχειρήσεων και των δομών τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Ώστε κάθε περιοχή μπορεί να έχει μία ιδιαιτερότητα, αυτή να αποτυπώνεται τελικά στην τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση την οποία προσφέρουμε και με αυτόν τον τρόπο και οι μαθητείες θα είναι πιο εύκολες, διότι οι ίδιες επιχειρήσεις έχουν ανάγκες, θέλουν να δίνουν ευκαιρία στα παιδιά, διότι βλέπουν στα νέα παιδιά τα οποία εκπαιδεύουμε τους αυριανούς πιθανούς εργαζόμενους».

Ο Πρωθυπουργός στάθηκε επίσης στη σημασία ευρύτερης αξιοποίησης των πετυχημένων πρακτικών που αναπτύσσονται και δοκιμάζονται στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια. «Έχει πολύ μεγάλη σημασία πώς οι δικές σας ιστορίες θα πείσουν και άλλα νέα παιδιά να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο. Γι’ αυτό και θα ζητήσω από το Υπουργείο, στην προσπάθεια υποστήριξης αυτού του νομοσχεδίου, οι παρεμβάσεις οι θεσμικές είναι απαραίτητες αλλά πρώτα και πάνω από όλα εγώ θέλω να προβάλω τις ιστορίες των νέων παιδιών, που επέλεξαν αυτό τον δρόμο και σήμερα αισθάνονται δικαιωμένα από την επιλογή τους. Και γι’ αυτό και νομίζω έχει τόσο μεγάλη σημασία να ακούμε τις δικές σας ιστορίες, γιατί εσείς είστε η καλύτερη απόδειξη ότι αυτός ο επαγγελματικός δρόμος ικανοποιεί τις δικές σας φιλοδοξίες και τα δικά σας οράματα», είπε.

«Το παιδί αντιλαμβάνεται ότι αξίζει τον κόπο να ακολουθεί αυτό το πρόγραμμα σπουδών. Και αυτό ουσιαστικά σημαίνει να μπορούμε να μεταλαμπαδεύσουμε και τις εμπειρίες και τα διδάγματα από τα Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλα τα ΕΠΑΛ. Και βέβαια, αυτή η λογική πια να μπορούμε να συγκεντρώσουμε σε ένα χώρο όλες τις βαθμίδες της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και να τα διασυνδέσουμε περισσότερο με τις ανάγκες τις επαγγελματικές της κάθε περιοχής, νομίζω ότι είναι απολύτως στη σωστή κατεύθυνση», συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ