Κομμάτι της στρατηγικής για να αλλάξει το σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, χαρακτήρισε μιλώντας το πρωί στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, την μεταρρύθμιση για τα μη κρατικά πανεπιστήμια ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.
Πρόσθεσε οτι το δημόσιο πανεπιστήμιο αποτελεί ναυαρχίδα της στρατηγικής.
«Πάμε να λύσουμε έναν Γόρδιο Δεσμό και θα τον λύσουμε», δήλωσε σχετικά με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά ΑΕΙ, και κάλεσε «όλα τα κόμματα να συνδράμουν με τις απόψεις τους, ακόμη κι εκείνα που δογματικά διαφωνούν με ένα καθεστώς στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ισχύει σε όλο τον κόσμο, εκτός από την Ελλάδα»
Δήλωσε οτι με βάση τα στοιχεία, συνολικά 40.000 Έλληνες σπουδάζουν στο εξωτερικό και οι περισσότεροι εξ αυτών θα ήθελαν να σπουδάζουν στη χώρα μας και δεν μπορούν. Παράλληλα επεσήμανε οτι στόχος αποτελεί να φέρουμε περισσότερους ξένους φοιτητές στη χώρα μας.
Ο υπουργός υπογράμμισε οτι αυτο το βήμα γίνεται με μέριμνα και σοβαρότητα καθώς και με έμφαση στα κριτήρια ποιότητας του πανεπιστημίου. Πρόσθεσε οτι ο τρόπος εισαγωγής θα γίνεται με κριτήρια του κάθε πανεπιστημίου που θα έρθει στην Ελλάδα.
Απέκλεισε τη μόνιμη παράλληλη απασχόληση καθηγητών των δημόσιων πανεπιστημίων στα ιδιωτικά ΑΕΙ, διευκρινίζοντας πως θα ισχύσουν περιστασιακές μορφές διδασκαλίας (π.χ. επισκέπτης καθηγητής) που ισχύουν και σήμερα.
Είπε επίσης ότι σε όλες τις χώρες του πλανήτη το ζήτημα με τα μη κρατικά πανεπιστήμια έχει λυθεί και εδώ κάνουμε συζήτηση δογματικού χαρακτήρα.
Για τα κριτήρια ίδρυσης και λειτουργίας τους, διευκρίνισε πως το σύνολο των κριτηρίων θα το αποφασίσει η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και θα είναι τα αυστηρότερα στην Ευρώπη.
«Αναφέρομαι σε όλα τα κριτήρια, είτε αφορούν υποδομές είτε το επιστημονικό-διδακτικό μέρος είτε τις προϋποθέσεις συνεργασίας με το διδακτικό προσωπικό», σημείωσε και πρόσθεσε: «Και τα κριτήρια εισαγωγής των φοιτητών σε αυτά τα ιδρύματα. Ειδικά τα τελευταία θα αποφασιστούν σε συνεργασία του ξένου πανεπιστημίου που θα έρθει στην Ελλάδα να ιδρύσει σε συνεργασία με ένα ελληνικό ένα παράρτημα και βεβαίως το ξένο ΑΕΙ θα παραθέσει το δικό του πλαίσιο κριτηρίων και σε καμία περίπτωση δεν θα θέλει να διακινδυνεύσει τη φήμη του», εξήγησε.
Και επανέλαβε πως «το δημόσιο πανεπιστήμιο παραμένει η ναυαρχίδα της κυβερνητικής πολιτικής κι αυτό δεν αλλάζει στο παραμικρό, θα λύσουμε όλα τα προβλήματα στη λειτουργία του, θα ενισχύσουμε την αυτοδιοικητική του λειτουργία και θα επιδιώξουμε την απογραφειοκρατικοποίηση του, ώστε να μπορέσει ελεύθερο οργανωτικών δεσμών να παίξει τον ρόλο του στις σημερινές συνθήκες».
Ο υπουργός Παιδείας πρόσθεσε ότι στο νομοσχέδιο θα υπάρχει πρόνοια για τα επαγγελματικά δικαιώματα αυτής της νέας μορφής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και υπογράμμισε πως «ανάλογα δικαιώματα έχουν ήδη κατοχυρωθεί για τα κολλέγια μετά από αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης», διευκρινίζοντας ότι «ένας απόφοιτος αυτών των νέων πανεπιστημίων θα έχει όλα τα δικαιώματα που θα έχει και ένας απόφοιτος του δημοσίου πανεπιστημίου».
«Επιτρέπουμε τον ιδιωτικό χαρακτήρα στην υποχρεωτική σχολική εκπαίδευση και τον απαγορεύουμε στην προαιρετική, που είναι τα ΑΕΙ», δήλωσε για να καταδείξει, όπως είπε, το γεγονός πως «συζητάμε ακόμη στη χώρα με όρους δόγματος ένα θέμα λυμένο σε ολόκληρο τον υπόλοιπο πλανήτη ανεξάρτητα από τη μορφή διακυβέρνησης που έχει το κάθε κράτος».
«Είναι υπαρξιακό ζήτημα για τη χώρα αυτή η εξέλιξη, χρειάζεται να δώσουμε ένα τέλος στα αυταρέσκεια και να προσαρμοστούμε σε ό,τι ισχύει στον υπόλοιπο κόσμο, ακόμη και στη Βόρειο Κορέα», κατέληξε
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη