προσλήψεις διορισμών ΑΣΕΠ στην Ειδική Αγωγή Πίνακες
ΠΕΣΕΑ: Το υπ. Παιδείας στοχοποιεί και πάλι τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής

«Το υπουργείο Παιδείας, με περισσή αυθαιρεσία στοχοποιεί για δεύτερη φορά τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής -μαθητές, εκπαιδευτικούς, σχολικές δομές- και διασκευάζει ή παραφράζει την κείμενη νομοθεσία».

Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής (Π.Ε.Σ.Ε.Α.)  σχετικά με την λειτουργία βασικών δομών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Η ανακοίνωση

«Τέσσερις μήνες μετά το έγγραφο (93506/Δ3/25-8-2023) με τις διευκρινιστικές οδηγίες για τον ρόλο του εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης, το ΥΠΑΙΘΑ, με νέο έγγραφό του (13845/Δ3/4-12-2023) συνεχίζει να «νουθετεί» σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης μέσω νέων οδηγιών.

Με περισσή αυθαιρεσία στοχοποιεί για δεύτερη φορά τον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής -μαθητές, εκπαιδευτικούς, σχολικές δομές- και διασκευάζει ή παραφράζει την κείμενη νομοθεσία. Είτε πρόκειται για τον ν. 3699/2008 (Α΄199) που ορίζει ξεκάθαρα το πλαίσιο της Παράλληλης Στήριξης - Συνεκπαίδευσης είτε για το άρθρο 82 του ν.4368/2016 που περιγράφει τόσο τον σκοπό των Τμημάτων Ένταξης, όσο και την υποστήριξη των μαθητών που φοιτούν σε αυτά από τον εκπαιδευτικό ΕΑΕ μέσα στην Τάξη ή και στο Τ.Ε, ανάλογα με τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές τους ανάγκες.

Πόσο απαραίτητες μπορεί να είναι «οι διευκρινιστικές οδηγίες» ή «οι οδηγίες-κατευθύνσεις» σε νόμους που έχουν ψηφιστεί 15 ή 7 χρόνια πριν; Όταν οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, σε αυτό το σταθερό νομοθετικό πλαίσιο, υπερασπίζονται καθημερινά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία με στοχευμένες διδακτικές πρακτικές, επιδιώκοντας τη βέλτιστη μαθησιακή υποστήριξή τους;

Κανένα έγγραφο και καμία εγκύκλιος δεν μπορεί να τροποποιήσει τις διατάξεις που θέτει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παρερμηνευτεί η υφιστάμενη νομοθεσία από Στελέχη Εκπαίδευσης, και ουδείς/ουδεμία εκπαιδευτικός οφείλει να ακολουθήσει προφορικές εντολές που ο εξαναγκασμός υλοποίησής τους είναι τουλάχιστον παράτυπος, αν όχι παράνομος. Οι νόμοι προβλέπουν, ρητά, συγκεκριμένες διαδικασίες υποστήριξης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες στα Γενικά Σχολεία, γεγονός που δεν μπορούν ούτε οι Οδηγίες να παραβλέψουν, ανεξάρτητα εάν το υποτιμούν.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής (Π.Ε.Σ.Ε.Α.) ζητά την απόσυρση του συγκεκριμένου εγγράφου η κοινοποίηση του οποίου μόνο σύγχυση και αναστάτωση έχει δημιουργήσει στη σχολική κοινότητα.

Οι συγκεκριμένες Οδηγίες στηρίζονται σε μεθοδευμένες ερμηνείες και συμπεράσματα που στερούνται επιστημονικής εγκυρότητας. Πρόκειται για επινοήματα που -προβάλλοντας τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ- στόχο έχουν τη συρρίκνωση ή την αποδυνάμωση σχολικών δομών ειδικής αγωγής με συγκεκριμένη ύπαρξη και πολύχρονη λειτουργία, όπως τα Τμήματα Ένταξης, τα οποία μετονομάζονται σε θεσμούς ενταξιακής εκπαίδευσης.

Παράλληλα, αναδύεται ο «εξορθολογισμός» προσλήψεων εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης και η σταδιακή περικοπή - αντικατάστασή τους από τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ των Τ.Ε, οι οποίοι μελλοντικά θα ονομάζονται εκπαιδευτικοί ενταξιακής εκπαίδευσης, καθώς θα εκπροσωπούν τους ομώνυμους θεσμούς που επιδεικτικά προτάσσει το Υπουργείο Παιδείας.

Πρόκειται για προοικονομία των βασικών σημείων ενός επικείμενου νόμου της Ειδικής Αγωγής που θα υποβιβάζει τη σταθερότητα βασικών δομών της ή για την υιοθέτηση ενός οικονομικά φτηνού μοντέλου ένταξης όλων των παιδιών στη γενική εκπαίδευση, βαφτίζοντάς το Συμπερίληψη;

Σε κάθε περίπτωση θα είμαστε απέναντι σε όλους τους μικροπολιτικούς ελιγμούς που θα θίγουν την παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης και θα καταστρατηγούν θεμελιώδη δικαιώματα ισότιμης και ενεργούς συμμετοχής των μαθητών και μαθητριών  με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στη μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa
Δωρεάν Webinars τον Φεβρουάριο από το ΠΜΣ “Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό"
Το εξ αποστάσεως διεθνές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό» του ΕΚΠΑ και του European Wergeland...
Δωρεάν Webinars τον Φεβρουάριο από το ΠΜΣ “Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό"
eirini_mathites_volos
Αντιπολεμικό δεκαήμερο 20-31 Ιανουαρίου: Δημιουργία αντιπολεμικού υλικού από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Σκοπός της δράσης είναι να προωθηθεί ένα ισχυρό μήνυμα ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και τις συνέπειές τους, υπογραμμίζοντας τη θέση μας...
Αντιπολεμικό δεκαήμερο 20-31 Ιανουαρίου: Δημιουργία αντιπολεμικού υλικού από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Kofoi
Ακατάλληλο λόγω δομικής τρωτότητας το ΕΕΕΕΚ Κωφών-Βαρήκοων: Ενημέρωσαν με 2 μήνες καθυστέρηση τους γονείς!
Γονείς: Να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών του ΕΕΕΕΚ Κωφών και την συνέχιση των μαθημάτων.
Ακατάλληλο λόγω δομικής τρωτότητας το ΕΕΕΕΚ Κωφών-Βαρήκοων: Ενημέρωσαν με 2 μήνες καθυστέρηση τους γονείς!