Την απόσυρση του νομοσχεδίου Πιερρακάκη για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση ζητούν οι Παρεμβάσεις Δ.Ε, τονίζοντας ότι με την εφαρμογή του η ΤΕΕ γίνεται βορά στην κερδοφορία του κεφαλαίου, μικρού και μεγάλου.
Επίσης οι Παρεμβάσεις ζητούν να οργανωθεί παρατεταμένος πολύμορφος αγώνας διαρκείας με απεργίες, διαδηλώσεις, συγκεντρώσεις, Γ.Σ. απεργιακές επιτροπές, απεργιακό ταμείο και καλούν την ΟΛΜΕ να κηρύξει 24ωρη απεργία την ημέρα ψήφισης του νομοσχέδιου με όποιον τρόπο μπορεί αυτό να γίνει.
«Ο βασικός στόχος της νεοφιλελεύθερης μεταρρύθμισης στην ΤΕΕ είναιαναίρεση της αποκλειστικής ευθύνης της πολιτείας να παρέχει επαγγελματική εκπαίδευση στις δημόσιες δομές και την ανάθεση εν μέρει ή συνολικά αυτής της ευθύνης στις επιχειρήσεις. Βασικό πυλώνα για την απόσπαση των ΕΠΑΛ και των ΕΚ απ’ τη δομή της τυπικής Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποτελούν τα ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΚΕΕΚ). Ο βασικός μοχλός διοίκησης που θα καθορίζει τις αποφάσεις θα αποτελείται απ’ τους εκπροσώπους του ιδιωτικού τομέα και δευτερευόντως απ΄ τον Δήμο. Η αγορά και τα συμφέροντά της θα αποτελέσουν τον βασικό πυλώνα κατευθύνσεων και αποφάσεων στην εκπαιδευτική λειτουργία των ΕΠΑΛ – ΕΚ και των αντίστοιχων δομών κατάρτισης ΕΣΚ – ΣΑΕΚ (ΙΕΚ)», σημειώνει η παράταξη
Αναλυτικά η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων
Άμεσα η κυβέρνηση φέρνει το νομοσχέδιο για την ΤΕΕ στη βουλή για ψήφιση. Ένα νομοσχέδιο τομή για την ΤΕΕ αφού τη προσφέρει βορά στην κερδοφορία του κεφαλαίου, μικρού και μεγάλου. Τρία χρόνια μετά τον νόμο Κεραμέως για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), το Υπουργείο Παιδείας επανέρχεται με ένα νέο σχέδιο νόμου που έχει ως στόχο να συμπληρώσει και να εμβαθύνει τις διατάξεις του προηγούμενου. Ως γνωστόν ο νόμος Κεραμέως αποτελεί το βασικό εργαλείο για την πιο ακραία συντηρητική και νεοφιλελεύθερη παρέμβαση της κυβέρνησης στο χώρο της εκπαίδευσης στο επίπεδο της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
TO ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Ο βασικός στόχος της νεοφιλελεύθερης μεταρρύθμισης στην ΤΕΕ είναιαναίρεση της αποκλειστικής ευθύνης της πολιτείας να παρέχει επαγγελματική εκπαίδευση στις δημόσιες δομές και την ανάθεση εν μέρει ή συνολικά αυτής της ευθύνης στις επιχειρήσεις. Βασικό πυλώνα για την απόσπαση των ΕΠΑΛ και των ΕΚ απ’ τη δομή της τυπικής Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποτελούν τα ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΚΕΕΚ). Ο βασικός μοχλός διοίκησης που θα καθορίζει τις αποφάσεις θα αποτελείται απ’ τους εκπροσώπους του ιδιωτικού τομέα και δευτερευόντως απ΄ τον Δήμο. Η αγορά και τα συμφέροντά της θα αποτελέσουν τον βασικό πυλώνα κατευθύνσεων και αποφάσεων στην εκπαιδευτική λειτουργία των ΕΠΑΛ – ΕΚ και των αντίστοιχων δομών κατάρτισης ΕΣΚ – ΣΑΕΚ (ΙΕΚ)
Επίσης μέσω των Θεματικών Ερευνητικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΘΕΙΕΕΚ) που μπορεί να συσταθούν σε κάθε ΚΕΕΚ , εκτός απ’ τη διάγνωση των αναγκών της τοπικής αγοράς, μπορούν να παίξουν τον ρόλο του ΙΕΠ σε τοπικό επίπεδο. Το ΚΕΕΚ, μέσω του Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ), θα έχει την ευθύνη προώθησης της μαθητείας και της πρακτικής άσκησης των μαθητών και των καταρτιζόμενων στις δομές ευθύνης του. Η θέση του εξωτερικού μάνατζερ ως Οργανωτικού Συντονιστή σε κάθε Κ.Ε.Ε.Κ ο οποίος δεν έχει καμιά σχέση με το Σ.Δ των ΕΠΑΛ με υπερεξουσίες όπως τη «βοήθεια στους δ/ντες», τον στρατηγικό σχεδιασμό του ΚΕΕΚ.
Είναι ολοφάνερο ότι ο Δημόσιος πυλώνας της ΤΕΕ, όσον αφορά τις εκπαιδευτικές του λειτουργίες και διαδικασίες, περνάει στον έλεγχο των δυνάμεων της αγοράς, με αποτέλεσμα την συρρίκνωση του Δημόσιου χαρακτήρα της και την παραπέρα ιδιωτικοποίησή της.
ΕΠΑΛ και ΕΚ
Με το νέο σχέδιο νόμου τα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (ΕΠΑΛ) και τα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ (ΕΚ) προσαρμόζουν ακόμη περισσότερο τη λειτουργία τουςστις άμεσες ανάγκες της τοπικής αγοράς. Άμεση συνέπεια είναι η συγχώνευση ΕΠΑΛ με στόχο τη μείωση της οργανικότητας και γιατί όχι και τη απολύσεις όπως και το 2013. Βασικός σκοπός στη λειτουργία των ΕΠΑΛ και των ΕΚ είναι η ενίσχυση του βαθμού αυτονομίας των μονάδων, με ενεργό ρόλο των εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας.Αυτή η λειτουργία εξασφαλίζεται μέσω της ένταξης των ΕΠΑΛ και ΕΚ στα ΚΕΕΚ, αλλά και για τα υπόλοιπα σχολεία που δεν εντάσσονται στις παραπάνω δομές εξασφαλίζεται μέσω της Επιτροπής Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου (Ε.Σ. ΕΠΑΛ), που αποτελεί πλέον το βασικό όργανο διοίκησης του ΕΠΑΛ.
Τα ΙΕΚ που γίνονται ΣΑΕΚ
Με το νέο σχέδιο νόμουτα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), δημόσια και ιδιωτικά, μετονομάζονται σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ).
Τεράστιες οι ευθύνες των ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΑΣΕ_ΠΑΜΕ-ΠΕΚ στο Δ.Σ. στις 8/1/2024
Στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στις 8/1/2024 προτείναμε συγκεκριμένα απεργιακά βήματα εκτός από τη συμμετοχή στις 11 Γενάρη στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα ενάντια στον νέο νόμο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια.
Αφού το νομοσχέδιο για την ΤΕΕ σύμφωνα με τα δημοσιεύματα θα κατατεθεί στις 15/1 για ψήφιση, προτείναμε: Κύκλο ΓΣ στις 9-12/1, Γ.Σ. προέδρων στις 13/1 και απεργία στις 18/1. Απορρίφθηκε από όλες τις πολιτικές δυνάμεις (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΑΣΕ_ΠΑΜΕ-ΠΕΚ) παρά τα μεγάλα λόγια για την ανάγκη του αγώνα.
Δυστυχώς επιβεβαιώθηκε η ανάγκη για την υλοποίηση της πρότασής μας λίγες μέρες από την κατάθεση της στο Δ.Σ. Αν είχε υλοποιηθεί τώρα ο κλάδος θα βρισκόταν σε διαδικασίες Γ.Σ. και θα μπορούσε να πάρει στα χέρια του την υπόθεση της οργάνωσης του κλάδου και θα ήταν σε μια δυναμική αλληλεπίδραση με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό κίνημα όπως το φοιτητικό που αυτές τις ημέρες αποφασίζει μέσα από Γ.Σ., καταλήψεις και κινητοποιήσεις ενάντια στην επιχείρηση της κυβέρνησης να επιβάλει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Εναλλακτικά, προτείναμε για άμεση απάντηση τον παρακάτω προγραμματισμό, τον οποίο επαναφέρουμε και τώρα: 24ωρη απεργία στις 25/01/2024 μετά από κύκλο ΓΣ (15-19/2024) και Γ.Σ. προέδρων 20/1. Σε περίπτωση κατάθεσης νωρίτερα του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά ΑΕΙ ή του αντίστοιχου για την επαγγελματική εκπαίδευση, να υπάρξει άμεση απάντηση με κήρυξη 24ωρης απεργίας. Νέος γύρος ΓΣ μετά για νέα αποφασιστική απεργιακή κλιμάκωση στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Η πρόταση μας έμεινε στο κενό. Έτσι και αλλιώς η ΔΑΚΕ και ΠΕΚ δεν έχουν ουσιαστικά πρόβλημα με την λειτουργία ιδιωτικών ΑΕΙ και το σχέδιο νόμου για την ΤΕΕ. Οι δε ΣΥΝΕΚ σε συνθήκες διάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ παρά την φραστική εναντίωση τους στα ιδιωτικά ΑΕΙ και στο σχέδιο νόμου για την ΤΕΕ δεν προτείνουν απολύτως τίποτα για την οργάνωση κάποιου στοιχειώδους αγώνα ενάντιά τους περιμένοντας την ΑΔΕΔΥ που θα κάνει απεργία τον Απρίλη. Η ΑΣΕ_ΠΑΜΕ μετά κι από πίεση κάτι ψιθύρισε για Γ.Σ. στις επόμενες τρεις βδομάδες του Γενάρη και απεργία στις αρχές του Φλεβάρη παραπέμποντας την όποια αγωνιστική τους απάντηση στις καλένδες αποτυπώνοντας πλήρως την κομματική τους λογική. Κανένας ενιαίος αγώνας, κάθε κομμάτι της εκπαίδευσης μόνο του και μια απεργία για την τιμή των όπλων τη μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου για την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων προσβλέποντας στην εκλογική κάλπη στις ευρωεκλογές του καλοκαιρού.
Η απάντηση του εκπαιδευτικού και λαϊκού κινήματος
Παρατεταμένος πολύμορφος αγώνας διαρκείας με απεργίες, διαδηλώσεις, συγκεντρώσεις, Γ.Σ. απεργιακές επιτροπές, απεργιακό ταμείο.
Έστω και τώρα, επιμένουμε στην ίδια πρόταση.
Για την επόμενη εβδομάδα:
24ωρη απεργία την ημέρα ψήφισης του νομοσχέδιου από την ΟΛΜΕ με όποιον τρόπο μπορεί αυτό να γίνει.
Απαιτούμε:
Απόσυρση του νομοσχεδίου Πιερρακάκη
Να μην κατατεθεί σχέδιο νόμου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια
Κατάργηση του ν. 4763/2020, 4386/2016, 4186/2013
Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας - Κατάργηση όλων των άλλων δομών κατάρτισης. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων!
ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση των δημόσιων δομών εκπ/σης είτε άμεσα είτε έμμεσα.
ΟΧΙ στη συγχώνευση- κλείσιμο σχολείων, συστεγαζόμενων ή όχι. ΟΧΙ στην ύπαρξη τεράστιων και υδροκέφαλων σχολείων, στην κατάργηση και τη μείωση οργανικών θέσεων.
ΟΧΙ στις μεταγυμνασιακές τεχνικές σχολές και στη μαθητεία που σταδιακά αφορά ανήλικους/ες απόφοιτους/ες γυμνασίου ή δεν έχουν απολυτήριο λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη