Δρομολογημένη φαίνεται πως είναι η κατάργηση των σχολικών επιτροπών, φέρνοντας αντιμέτωπη την εκπαιδευτική κοινότητα με νέα προβλήματα και «ρίχνοντας» το βάρος στους διευθυντές, σα να μην έφταναν τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν σε καθημερινή βάση.
Οι σχολικές επιτροπές
Οι σχολικές επιτροπές είναι επιφορτισμένες με την διαχείριση των οικονομικών πόρων που της διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των σχολείων. Σε αυτό περιλαμβάνονται ο εξοπλισμός, οι εργασίες συντήρησης και επισκευής των σχολείων, φωτισμός, θέρμανση, τελέφωνο, οι πληρωμές του προσωπικού καθαριότητας και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα. Για όλα αυτά αποφασίζει μία επιτροπή ατόμων, η οποία με τις νέες προβλέψεις της κυβέρνησης θα καταργηθεί, κάνοντας μονόδρομο την ανάληψη της ευθύνης από τους/τις... διευθυντές/διευθύντριες και κατ' επέκταση την επιβάρυνση των γονέων.
Εκτός φυσικά από το φορτίο που θα αναλάβουν οι διευθυντές, η ευθύνη για τα συγκεκριμένα ζητήματα θα απομακρυνθεί πλέον από την κυβέρνηση και τις Δημοτικές Αρχές για όλες τις ελλείψεις που δυνητικά θα προκύψουν.
Η χρηματοδότηση
Η χαμηλή χρηματοδότηση που έχει δημιουργήσει σχολεία-«φαντάσματα» θα οδηγεί τους διευθυντές να ψάχνουν άλλους τρόπους για ανεύρεση εσόδων και τους Συλλόγους Γονέων να πρέπει να δώσουν μεγαλύτερα ποσά για να βελτιώσουν την δημόσια, και καλά, δωρεάν εκπαίδευση.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία ενδέχεται να καταργηθούν τα υπάρχοντα στοιχειώδη κριτήρια των σχολικών επιτροπών στην κατανομή των πιστώσεων.
Θέλοντας και μη τα σχολεία λαμβάνουν έτσι (ακόμα) ένα βάπτισμα άτυπης «ιδιωτικοποίησης».
Ανακοινώσεις κατά της κατάργησης των επιτροπών
Ανακοινώσεις επί του θέματος εξέδωσαν, όπως και άλλοι φορείς, και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας και οι γονείς του Ηρακλείου Αττικής ζητώντας την μη κατάργηση των επιτροπών και την αύξηση της χρηματοδότησης προς τα σχολεία.
Χαρακτηριστικά η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας ανέφερε μεταξύ άλλων, «Το υπουργείο φέρνει λοιπόν διάταξη που καταργεί τις σχολικές επιτροπές και μεταβιβάζει εξολοκλήρου στους διευθυντές των σχολείων τις αρμοδιότητες δίνοντάς τους ποσά που αντιστοιχούν σε ψίχουλα σε σχέση με τις ανάγκες του σχολείου σπρώχνοντας έτσι τους διευθυντές στην αναζήτηση χορηγών οδηγώντας έτσι τους γονείς στο να βάζουν για άλλη μία φορά το χέρι βαθιά στην τσέπη.
Επιβεβαιώνονται οι σχεδιασμοί για σχολεία δύο και τριών ταχυτήτων για σχολεία που οι γονείς θα πληρώνουν που οι σύλλογοι θα εξασφαλίζουν χορηγίες». Παράλληλα υποστηρίζεται ότι έτσι ανοίγει ο δρόμος να γίνουν τα σχολεία «αυτόνομες μονάδες με τους γονείς να πασχίζουν να βρουν πόρους με κάθε τρόπο».
Οι γονείς του Ηρακλείου Κρήτης αναφερόμενοι στις δυσμενείς συνθήκες που πρόκειται να υπάρξουν, τόνισαν ότι «Οι μεγάλοι χαμένοι είναι πάλι οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί», συμπληρώνοντας ότι αναμένεται και ο «αποκλεισμός των γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών από τα θεσμοθετημένα όργανα που μέχρι τώρα λαμβάνουν τις αποφάσεις».
Εν κατακλείδι το συγκεκριμένο μέτρο αποτελεί ακόμα μία αντι-εκπαιδευτική λύση που μέλλει να γίνει πλήγμα στη διαχείριση των σχολείων και να επιφέρει νέες δυσκολίες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη