Με τρομοκρατία και καταστολή, η κυβέρνηση επιχειρεί τις τελευταίες μέρες να σπάσει τις καταλήψεις στα σχολεία και τα πανεπιστήμια προτού εξαπλωθούν, ενόψει και του νέου συλλαλητηρίου για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια που θα γίνει αύριο Πέμπτη, αλλά και όσα θα ακολουθήσουν μέχρι την κατάθεση του νομοσχεδίου.
Οι καταλήψεις στα σχολεία αναμένεται να ενταθούν, καθώς η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας κάλεσε τους μαθητές να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο μαζί με τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου, στις 12:00 το μεσημέρι, στα Προπύλαια, με σύνθημα: «Κλειστά σχολεία ξανά και όλοι οι μαθητές στους δρόμους». Παράλληλα μεγάλο κάλεσμα υπάρχει και για καταλήψεις σε ΕΠΑΛ. Οι μαθητές έρχονται κλείσουν τα σχολεία τους σε μια περίοδο που η αστυνομία μπαίνει στα Πανεπιστήμια και χτυπάει φοιτητές οι οποίοι διαμαρτύρονται για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Στα ΑΕΙ πάλι, οι συνεχιζόμενες καταλήψεις ενδέχεται να επηρεάσουν την εξεταστική. Ομως η κυβέρνηση προβάλει αυτό και κρύβει ότι εξαιτίας της ολιγωρίας της, η νέα καταληκτική ημερομηνία για τη διανομή των συγγραμμάτων στους φοιτητές ορίστηκε η Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024, δηλαδή αφού έχει λήξει το εξάμηνο! Ποιος λοιπόν προκαλεί τη μεγαλύτερη αναστάτωση; Τι έχει να απαντήσει ο υπουργός Παιδείας στο δραματικό SOS που εξέπεμψε μόλις προχτές το Συμβούλιο Διοίκησης του Πολυτεχνείου; Και τι κάνει η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει εν τη γενέσει του το διαφαινόμενο «κύμα» καταλήψεων; Δίνει κάποια σημασία σε όσα λένε οι μαθητές και οι φοιτητές; Τους ακούει; Οχι. Κάνει απλά αυτό που έκανε συνήθως τα τελευταία χρόνια:
Χρησιμοποιεί την τηλεκπαίδευση όπως είχε κάνει και προηγούμενες χρονιές, την καταστολή, την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, την αστυνομία και τους διάφορους... γενίτσαρους, δηλαδή ορισμένα στελέχη εκπαίδευσης που έχουν ξεχάσει ότι είναι εκπαιδευτικοί και λειτουργούν ως εντολείς των κυβερνητικών επιλογών, ακόμα και σε βάρος των μαθητών τους.
Τηλεκπαίδευση, η συνταγή για πάσα νόσο
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι μεθοδεύσεις αυτές, και ειδικά η τηλεκπαίδευση, δεν χρησιμοποιούνται μόνο για τις αντιδράσεις στα ιδιωτικά ΑΕΙ, αλλά για κάθε αντίδραση! Ετσι στα Χανιά, όπου εδώ και μέρες οι μαθητές μαζί με τους γονείς τους αντιδρούν δυναμικά στη μεθόδευση για δημιουργία Πειραματικού σχολείου (που οδήγησε και σε παραίτηση τον τοπικό διευθυντή εκπαίδευσης) και το λουκέτο σε άλλα σχολεία, ήδη παρουσιάστηκε το φαινόμενο κάποιοι διευθυντές να ενεργοποιήσουν τον μηχανισμό της τηλεκπαίδευσης σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη. Πέραν της μόνιμης αντίθεσης του σωματείου (ΕΛΜΕ Χανίων) στην τηλεκπαίδευση αφού αποδείχθηκε ότι "η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση" υπενθυμίζουμε ότι η κυβερνητική οδηγία για την τηλεκπαίδευση στις καταλήψεις αναφέρει, ότι απαγορεύεται μαθητής ο οποίος συμμετέχει στην κατάληψη να συμμετέχει στο τηλεμάθημα.
Στοχοποιεί δηλαδή όσους μαθητές αγωνίζονται, καλλιεργώντας μάλιστα την ρουφιανιά, καθώς για να γίνει τυπικά η διαδικασία και να φτιαχτούν τα απουσιολόγια, κάποιος πρέπει να "δώσει" στην διεύθυνση του σχολείου το ποιοι μαθητές συμμετέχουν στην κατάληψη. Είμαστε απολύτως αντίθετοι σε αυτό, δεν μας εμπιστεύονται οι γονείς τα παιδιά τους για να τα κάνουμε ρουφιάνους! Επιπρόσθετα, ζήτησαν από τους εκπαιδευτικούς να κοινοποιήσουν την αναφορά του μαθήματος (η οποία δεν είναι ορατή από τον οποιονδήποτε καθώς περιέχει προσωπικά δεδομένα), ώστε να δει η διεύθυνση των σχολείων, ποιοι μαθητές συμμετέχουν στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και να περαστούν οι απουσίες...
Η σπουδή μάλιστα για την τηλεκπαίδευση, συχνά λαμβάνει κωμικές διαστάσεις, όπως λχ προ ημερών που ζητήθηκε τηλεκπαίδευση στη Ζάκυνθο, όταν λόγω κακοκαιρίας αποφάσισαν να κλείσουν τα σχολεία και η ΔΔΕ ζητά να γίνει τηλεκπαιδευση ενώ όλοι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονταν...στο πλοίο, περιμένοντας να επιτραπεί ο απόπλους για να φτάσουν στο νησί!
Και αυτά, παρότι η κηρυχθείσα από την ΟΛΜΕ απεργία - Αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία (που είχε αποφασιστεί πέρυσι) είναι σε ισχύ καθώς το ΥΠΑΙΘ δεν έχει προσφύγει με ένδικα μέσα εναντίων της, ώστε να την κηρύξει παράνομη ή/και καταχρηστική.
Διευθυντές που τρομοκρατούν μαθητές...
Και δεν σταματάει εκεί ο αυταρχικός κατήφορος. Ας δούμε τι αναφέρουν σχετικά οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών:
«Οι μηχανισμοί καταστολής των αγώνων πήραν φωτιά με τις πρώτες προσπάθειες τις νεολαίας να αγωνιστεί. Στην πανεπιστημιούπολη στου Ζωγράφου μπήκαν τα ΜΑΤ στις σχολές να σπάσουν τις καταλήψεις. Η κυβέρνηση ετοιμάζει σκληρό ποινολόγιο για τους «απείθαρχους» φοιτητές. Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια έχει στηθεί ένας μηχανισμός καταστολής και τρομοκράτησης των μαθητών που σε προεξέχουσα θέση βρίσκεται η τηλεκπαίδευση, σκληραίνει τις ενδοσχολικές ποινές και βάζει την αστυνομία και τους εισαγγελείς στα σχολεία. Ενεργοποιείται από την πρώτη μέρα κατάληψης.
Αρκετοί διευθυντές με περίσσιο ζήλο αναλαμβάνουν να παίξουν τους ρόλους του χαφιέ, του ανακριτή και του τιμωρού της νεολαίας. Έχουν γίνει το φερέφωνο της κυβέρνησης, εκτοξεύουν απειλές και προειδοποιήσεις, τρομοκρατούν τους μαθητές τους και βάζουν τους συλλόγους διδασκόντων να κάνουν τη βρώμικη δουλειά. Τις τελευταίες μέρες από τις διευθύνσεις των σχολείων φεύγουν ηλεκτρονικά μηνύματα που επισημαίνουν πως η κατάληψη είναι παράνομη ενέργεια, πως οι ημέρες κατάληψης θα αναπληρωθούν καταργώντας σχολικές εκδρομές, υπενθυμίζουν πως τα μαθήματα γίνονται απ’ το webex και οι απουσίες μπαίνουν κανονικά. Σε μήνυμα προς τους γονείς, διευθυντής είχε το θράσος να τους γράψει: «Παρατηρήθηκε ότι ένας αριθμός μαθητών εισήλθε στο σχολείο… όπου και παρέμειναν όλο το βράδυ. Γνωρίζετε αν το παιδί σας και μαθητής μας ήταν το βράδυ στο σπίτι; ΑΠΟΡΙΑ ΔΙΚΗ ΜΟΥ». Κάποιες διευθύνσεις εκπαίδευσης ζητούν από τους διευθυντές να στείλουν τα ονόματα και τα τηλέφωνα των μαθητών/τριών που συμμετέχουν σε κατάληψη στην αστυνομία και τον εισαγγελέα και απειλούν με ΕΔΕ τους εκπαιδευτικούς που δεν θα κάνουν τηλεκπαίδευση υπακούοντας στις αποφάσεις των σωματείων. Σε ένα σχολείο μαθητής πήρε αποβολή επειδή πρότεινε αποχή ενάντια στο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Αλλού πάλι μπαίνουν απουσίες σε μαθητές, αν και συνδέθηκαν κανονικά στο webex, επειδή θεάθηκαν στην κατάληψη!
Τα πράγματα σοβαρεύουν και δεν μπορούμε να κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε. Το κλίμα νομιμοφροσύνης, υποταγής και τρομοκράτησης που θέλουν να γενικευτεί στα σχολεία πρέπει να σπάσει. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα γίνουν καταδότες των μαθητών τους. Η θέση τους είναι με τους αγώνες των μαθητών που πρέπει να στηρίξουν ανοιχτά και να παλέψουν και οι ίδιοι με απεργίες και διαδηλώσεις για να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους και των μαθητών τους. Η επίθεση στη νεολαία προϋποθέτει τη δική τους ήττα και υποταγή»...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη