Θέρμανση στα σχολεία
«Όλα αυτά τα χρόνια η «καλύτερη» σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με αυτή την «αγορά» έχει παράξει ανεργία, ετεροασπασχοληση, χαμηλούς μισθούς, άγχος κτλ.» - Τι υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί

Την αγανάκτησή τους εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί της Λευκάδας για το νέο νομοσχέδιο στην επαγγελματική εκπαίδευση.

«Δεν αλλάζει τίποτα από την εικόνα και τον αδιέξοδο δρόμο της ουσιαστικής υποβάθμισης που ζει όλα αυτά τα χρόνια ο κόσμος της επαγγελματικής εκπαίδευσης» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Λευκάδας και προσθέτει ότι «το νομοσχέδιο ήρθε σαν ραβασάκι απ’ τις εργοδοτικές ενώσεις, που συχνά πυκνά παρουσιάζουν τις ανάγκες τους για την παραπέρα κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων ως τη λύση δια πάσαν νόσον».

Από την πλευρά της, η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών υποστηρίζει ότι «ο νέος νόμος δεν ακολουθεί μια διαδικασία αποτίμησης και αξιολόγησης του νόμου που εφαρμόστηκε και αυτό αποδεικνύει το έλλειμμα σχεδιασμού και στρατηγικής».

«Μια επιχείρηση και σχέδιο κερδοφορίας και για να υπηρετηθούν οι στόχοι γίνονται και οι αναγκαίες αλλαγές, με την επίσημη θεσμοθέτηση Manager! Μα όλα αυτά τα χρόνια η «καλύτερη» σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με αυτή την «αγορά» έχει παράξει ανεργία, ετεροασπασχοληση, χαμηλούς μισθούς, άγχος κτλ. Γιατί η «αγορά» θέλει φθηνούς και αναλώσιμους εργαζόμενους! Λίγα μόνο από τα νέα μαργαριτάρια!» τονίζει η ΕΛΜΕ Λευκάδας και αναφέρει ότι το νέο νομοσχέδιο έρχεται την ώρα που συγχωνεύονται τα συστεγαζόμενα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα. «Θεσμοθετείται η γιγάντωση των ΕΠΑΛ με σχολεία τέρατα πλέον των 500 μαθητών» τονίζει χαρακτηριστικά.

«Όμως εδώ το πράγμα «πάει αλλού», όταν για παράδειγμα σε έναν τουριστικό π.χ. τόπο θα μπορεί αυτός που κάνει πρακτική (αφού θα να είναι και χρονικά ενιαία) να αντικαθιστά έναν κοινό εργαζόμενο σχεδόν τζάμπα!» συμπληρώνει η ΕΛΜΕ.

«Πέρα από αυτό, οι  συγχωνεύσεις θα δημιουργήσουν και πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών τόσο στη γενική παιδεία όσο και στις ειδικότητες» τονίζουν οι καθηγητές της ΠΕΚ.

«Η συνύπαρξη των ΕΠΑ.Λ και των ΙΕΚ σε μία ενιαία δομή, θα οδηγήσει σε κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων που πιθανόν θα είναι κοινές, σε βάρος των μαθητών των ΕΠΑ.Λ» εξηγεί η ΠΕΚ.

Στη συνέχεια, υπογραμμίζει ότι «όχι μόνον δεν έχουν προβλέψει νέα  εγχειρίδια των τομέων και των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, αλλά ούτε καν έχουν  ανανεώσει τα προ 20ετίας (τουλάχιστον) προγράμματα σπουδών και διδακτικά βιβλία, ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά στα χρηματοδοτικά εργαλεία, βιβλία και στον  εργαστηριακό εξοπλισμό  που θα υποστηρίξουν ουσιαστικά το εγχείρημα αυτό».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η  ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, η οποία δηλώνει την αντίθεσή της στο νομοσχέδιο που φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.

«Ένα νομοσχέδιο που κάνει ένα ακόμη βήμα προς την εμπορευματοποίηση και την υπαγωγή της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ΕΕΚ στις ανάγκες της τοπικής αγοράς και των επιχειρήσεων. Ένα νομοσχέδιο που δημιουργεί για μία ακόμη φορά εργασιακή ανασφάλεια στους εκπαιδευτικούς και αναστάτωση στους εκπαιδευόμενους και τις οικογένειές τους» σημειώνει στην ανακοίνωσή της.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λευκάδας

Νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση  

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!

Η κυβέρνηση παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού παρουσίασε στο ΕΠΑΛ Περάματος το νέο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και το φέρνει για ψήφιση στη βουλή μέσα στο Γενάρη.

Το νέο νομοσχέδιο θέλει να επιταχύνει και να εξειδικεύσει τους στρατηγικούς στόχους της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την επαγγελματική εκπαίδευση, είναι συνέχεια του προηγούμενου νόμου που ψηφίστηκε μόλις 3 χρόνια πριν και έχει κριθεί από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Δεν αλλάζει τίποτα από την εικόνα και τον αδιέξοδο δρόμο της ουσιαστικής υποβάθμισης που ζει όλα αυτά τα χρόνια ο κόσμος της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Αποτελεί συνέχεια της ίδρυσης των Πρότυπων ΕΠΑΛ, των διετών ΕΣΚ (της ανήλικης εργασίας) και του πολυπλόκαμου μηχανισμού με μια αλυσίδα οργάνων για την προσαρμογή των ειδικοτήτων και των αντίστοιχων δεξιοτήτων σε κάθε περιοχή στις ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων.

Το νομοσχέδιο ήρθε σαν ραβασάκι απ’ τις εργοδοτικές ενώσεις, που συχνά πυκνά παρουσιάζουν τις ανάγκες τους για την παραπέρα κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων ως τη λύση δια πάσαν νόσον.  Με σαφήνεια περιγράφεται σε κάθε άρθρο η στοχοθεσία που συγκλίνει στους παρακάτω άξονες:

  • διασύνδεση των καταρτιζόμενων με τις ανάγκες της αγοράς και την ανάπτυξη σε τοπικό, περιφερειακό αλλά και κλαδικό επίπεδο, διευκόλυνση της κινητικότητας των εργαζομένων για την ενίσχυση της οικονομίας και της παραγωγικότητας.
  • σύναψη μνημονίων συνεργασίας και ανάπτυξη προνομιακών σχέσεων συνεργασίας  με τοπικές επιχειρήσεις.
  • καθορίζεται το περιεχόμενο των σπουδών, των μαθημάτων, η δημιουργία ή η κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων  με βάση τις αντίστοιχες δεξιότητες που επικεντρώνονται οι οικονομικές δραστηριότητες της κάθε περιοχής.
  • προσέλκυση δωρεών και ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στην ανάπτυξη, εφαρμογή του κοινού στρατηγικού σχεδιασμού. Ενίσχυση του βαθμού αυτονομίας με ενεργό ρόλο των εκπροσώπων των τοπικών επιχειρήσεων
  • ειδικά μαθήματα σε όλα τα ΕΠΑΛ με ιδιαίτερο αναπτυξιακό χαρακτήρα.

Όλα τα παραπάνω, πέρα από το ότι επαναλαμβάνουν μονότονα έναν δρόμο και μια πολιτική που τη ζουν επώδυνα όσοι εμπλέκονται με την επαγγελματική εκπαίδευση, στην ουσία με ένα μόνο πράγμα προσομοιάζουν. Μια επιχείρηση και σχέδιο κερδοφορίας και για να υπηρετηθούν οι στόχοι γίνονται και οι αναγκαίες αλλαγές, με την επίσημη θεσμοθέτηση Manager! Μα όλα αυτά τα χρόνια η «καλύτερη» σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με αυτή την «αγορά» έχει παράξει ανεργία, ετεροασπασχοληση, χαμηλούς μισθούς, άγχος κτλ. Γιατί η «αγορά» θέλει φθηνούς και αναλώσιμους εργαζόμενους! Λίγα μόνο από τα νέα μαργαριτάρια!

Συγχωνεύονται τα συστεγαζόμενα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα! Θεσμοθετείται η γιγάντωση των ΕΠΑΛ με σχολεία τέρατα πλέον των 500 μαθητών. Δεν μας έφτανε η σημερινή κατάσταση με τους τεράστιους συλλόγους διδασκόντων, τώρα ακόμα πιο απρόσωπα οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μόνιμοι – συμβασιούχοι σε κάθε ΕΠΑΛ θα επιχειρούν στο μεγαθήριο μαγαζί – σχολείο οπού η εποπτεία, έλεγχος και λειτουργικότητα θα είναι τουλάχιστον αμφισβητήσιμα. Ενώ είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να χαθούν αρκετές ειδικότητες και οργανικές θέσεις.

Δημιουργείται ένα καινούριο όργανο διοίκησης στα ΕΠΑΛ (αν δεν ανήκει σε ΚΕΕΚ): η Επιτροπή Συντονισμού. Στους Συλλόγους Διδασκόντων πλέον μόνο μεταφορά καθηκόντων!

Στους Τομεάρχες των ΕΠΑΛ πλέον ανατίθενται και νέα καθήκοντα καθώς ως στελέχη εκπαίδευσης θα έχουν την πλήρη και συνολική ευθύνη λειτουργιάς των τομέων τους ακόμα και του θεωρητικού μέρους των μαθημάτων και πολλά άλλα, καθώς θα συμμετέχουν στην επιτροπή συντονισμού μαζί με την διεύθυνση του ΕΚ. Και επειδή ο έλεγχος πρέπει να γίνεται ακόμα πιο ασφυκτικός στην απαρέγκλιτη εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου, στο νομοσχέδιο γεννιέται πλέον και ο Τομεάρχης Γενικών Μαθημάτων.

Δημιουργούνται τα CAMPUS (Κ.Ε.Ε.Κ.) για την διασύνδεση των ΕΣΚ-ΕΠΑΛ-ΣΑΕΚ-ΕΚ (βαφτίσια των ΙΕΚ) για την σύνδεση των δεξιοτήτων όλων των επιπέδων προσόντων 3-4-5. Αυτή η «εκπαιδευτική διαδρομή» είχε προβλεφθεί από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με τις 2ετείς σχολές, τις οποίες κατήργησε η ΝΔ και τις ξαναφέρνει με την μετονομασία των ΙΕΚ σε ΣΑΕΚ. Για την υλοποίηση της «αποστολής» προβλέπεται η ύπαρξη Οργανωτικού Συντονιστή. Μάλιστα στο συμβούλιο θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι των επιμελητηρίων!

Τα ΚΕΕΚ θα αξιοποιούν για όλες τις δομές τα υπάρχοντα  απαρχαιωμένα εργαστήρια των ΕΚ και με τα ΓΕΑΣ (γραφεία σταδιοδρομίας) θα παρακολουθούν τις προσαρμογή της φοίτησης  στις ανάγκες της αγοράς. Τα ΓΕΑΣ θα στελεχώνονται με έναν σύμβουλο συντονιστή για κάθε 150 καταρτιζόμενους, ένα ψυχολόγο και ένα κοινωνικό λειτουργό για κάθε 200 καταρτιζόμενους! «Και η ενδοσχολική  βία πάπαλα….»

Η «πετυχημένη» πρακτική άσκηση που δεν εφαρμόστηκε στη συντριπτική πλειοψηφία των Π.ΕΠΑΛ αλλάζει: και εισάγονται «στη Γ τάξη, 22 μέρες συνεχόμενα ή τμηματικά». Ποιος αλήθεια δεν γνωρίζει ότι σχεδόν σε όλα τα Π.ΕΠΑΛ δεν άλλαξε επί της ουσίας σχεδόν τίποτα, παρά μονάχα η διαδικασία της λεγόμενης «αξιολόγησης» και ταυτόχρονα μεγάλωσε η δυσκολία πρόσβασης των παιδιών να σπουδάσουν την τεχνική ειδικότητα που επιθυμούν. Όμως εδώ το πράγμα «πάει αλλού», όταν για παράδειγμα σε έναν τουριστικό π.χ. τόπο θα μπορεί αυτός που κάνει πρακτική (αφού θα να είναι και χρονικά ενιαία) να αντικαθιστά έναν κοινό εργαζόμενο σχεδόν τζάμπα!

Ποια  αιτήματα των μαθητών, των σπουδαστών, των εκπαιδευτικών λύνει το νέο νομοσχέδιο;

  • Την αναβάθμιση των σπουδών και την αξία των πτυχίων;
  • Τα σύγχρονα επαρκή και εξοπλισμένα εργαστήρια;
  • Τις απαρχαιωμένες κτιριακές υποδομές και τα ταβάνια που πέφτουν;
  • Την επιθυμία των μαθητών να σπουδάσουν στην ειδικότητα που επιθυμούν;
  • Τα μικρά τμήματα στα εργαστηριακά μαθήματα;
  • Το μόνιμο και αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό;
  • Την πιστοποίηση μέσα στο πτυχίο και την ουσιαστική πρακτική άσκηση με δικαιώματα;
  • Τον εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας; 
  • Τα  απαρχαιωμένα σχολικά βιβλία;
  • Την απολύτως αναγκαία σύνδεση των εργαστηριακού με το θεωρητικό μέρος των μαθημάτων;
  • Την αναγκαία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εξέλιξη της τεχνολογίας και της παραγωγής;

Απαντάμε, απολύτως κανένα! Από το πρώτο ως το τελευταίο άρθρο και παράγραφο το νομοσχέδιο, το διατρέχει η επιτάχυνση της  κατεύθυνσης και ο προσανατολισμός που τόσα χρόνια όλες οι κυβερνήσεις επιδιώκουν. Στην γρήγορη προσαρμογή της επαγγελματικής εκπαίδευσης στις εφήμερες δεξιότητες των αντίστοιχων ειδικοτήτων που επιτάσσουν τα κέρδη και η άναρχη οικονομία τους. Προσαρμογές, οδηγίες και κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, για την επιτάχυνση του στόχου, για ακόμα μεγαλύτερο αριθμό ευέλικτων, μισοκαταρτισμένων και χωρίς δικαιώματα αποφοίτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης, για την παραπέρα γιγάντωση των κερδών των επιχειρήσεων.

Δικαιολογημένη η ανησυχία όλων μας λοιπόν, εκπαιδευτικών και μαθητών. Τους λέμε προκαταβολικά, αυτός ο δρόμος δεν είναι ο δικός μας, είναι μακριά απ τις δικές μας ανάγκες μας. Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας θα αντιπαλέψουμε μαζικά του αντιδραστικούς τους σχεδιασμούς. Παλεύουμε και διεκδικούμε:

  • Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης
  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό της ΕΕΚ
  • Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια για όλες τις δομές της ΕΕΚ, εξοπλισμός και υποδομές
  • Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων για να μπορούν οι σπουδαστές να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν
  • Μαζικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών
  • Ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας,
  • Πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας/πρακτικής άσκησης
  • Μόνη προϋπόθεση για τη δουλειά, όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα να δίνονται με το πτυχίο. Κατάργηση της πιστοποίησης.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λευκάδας

Η ανακοίνωση της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών (ΠΕΚ)

Μόλις τρία χρόνια μετά από τη «μεταρρύθμιση» της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης με τον νόμο 4763/20  η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παρουσιάζει μια νέα νομοθετική πρωτοβουλία στο ίδιο πεδίο. Ο νέος νόμος δεν ακολουθεί μια διαδικασία αποτίμησης και αξιολόγησης του νόμου που εφαρμόστηκε και αυτό αποδεικνύει το έλλειμμα σχεδιασμού και στρατηγικής.

ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

Στην πραγματικότητα ο νόμος αυτός μας γυρίζει στο βαθύ παρελθόν καθώς  η ¨νέα¨ ιδέα για τη δημιουργία των   ΚΕΕΚ   ανατρέχει 45 χρόνια πριν στο νόμο 576/1977 (κυβέρνηση ΝΔ, υπουργός Ράλλη - Κ.Ε.Τ.Ε. Τα αναποτελεσματικά Κ.ΕΤΕ. καταργήθηκαν στα πλαίσια του νόμου  1566/1985. Είναι εντυπωσιακή η ανάγκη να προβληθεί ως μεταρρύθμιση η επιστροφή σε ένα θεσμικό πλαίσιο 50 ετών πριν.

Η στενή σχέση μεταξύ εκπαίδευσης και κατάρτισης που περιγράφεται στην αιτιολογική έκθεση και στο σχεδιασμό με τις συνεχείς αναφορές στις ανάγκες της αγοράς αγνοεί τον ευρύτερο χαρακτήρα της παιδαγωγικής διαδικασίας. Διαμορφώνεται μια εξαιρετικά ισχυρή εικόνα προτεραιοποίησης της κατάρτισης συγκριτικά με την επαγγελματική εκπαίδευση.

Η χρηματοδότηση κατευθύνεται στην κατάρτιση και όχι στη εκπαίδευση. Διαμορφώνεται μια θλιβερή  πραγματικότητα επικράτησης και κυριαρχίας  της Κατάρτισης που θα έχει ως συνέπεια τον μετασχηματισμό της ταυτότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης

Οι προδιαγραφές (παρουσία 2 βαρδιών και υποχρεωτικά δομής κατάρτισης εντός συγκροτήματος, απουσία δομής γενικής εκπαίδευσης στο συγκρότημα) περιορίζουν τη δυνατότητα ίδρυσης ΚΕΕΚ σε 60 περίπου συγκροτήματα. Αγνοείται η παράμετρος της γεωγραφικής κατανομής στην περιφέρεια και  τα κτιριακά ζητήματα στα αστικά κέντρα. Αυτό σημαίνει ότι διαμορφώνεται μια δομή που δεν θα αφορά το σύνολο της ΕΕΚ ή της επικράτειας και δημιουργεί ζητήματα ισότιμης πρόσβασης. Με απλά λόγια οδηγεί στη δημιουργία μιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με σχολεία δύο ταχυτήτων.

Διαμορφώνονται συνθήκες άνισης συνύπαρξης  των  Προτύπων ΕΠΑΛ σε σχέση με τα ΕΠΑΛ  λόγω της μεγάλης διαφοράς στη χρηματοδότηση της λειτουργίας τους.

Η συγχώνευση ΕΠΑΛ της ίδιας ζώνης,  οδηγεί συγχωνεύσεις με κίνδυνο δημιουργία  γιγαντιαίων συγκροτημάτων ( 600 και 800 και περισσότερων μαθητών), τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα με σοβαρές  συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία και την παιδαγωγική λειτουργία.  Θα υπάρξει σοβαρή δυσκολία διαχείρισης ενός τόσο μεγάλου μαθητικού πληθυσμού καθώς διαμορφώνονται συνθήκες αποξένωσης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Σε μια τέτοια συνθήκη λειτουργίας τα ζητήματα παραβατικών συμπεριφορών, βίας και bulling θα οξυνθούν χωρίς την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί να έχουν τα αναγκαία εργαλεία υποστήριξης για την άμβλυνση τους (παιδοψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, φύλακες) στο βαθμό που η πραγματικότητα απαιτεί.

Πέρα από αυτό, οι  συγχωνεύσεις θα δημιουργήσουν και πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών τόσο στη γενική παιδεία όσο και στις ειδικότητες. Την ίδια ώρα είναι επιτακτική ανάγκη  να διασφαλισθούν οι συνάδελφοι ΤΕ αλλά και ΔΕ καθώς με δεδομένο ότι δεν μπορούν να τοποθετηθούν στα πρότυπα ΕΠΑΛ διαμορφώνονται σημαντικές δυσκολίες στην τοποθέτηση τους –ειδικότερα σε περιοχές της περιφέρειας- και θα αντιμετωπίσουν το κίνδυνο της υπεραριθμίας.

Η συνύπαρξη των ΕΠΑ.Λ και των ΙΕΚ σε μία ενιαία δομή, θα οδηγήσει σε κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων που πιθανόν θα είναι κοινές, σε βάρος των μαθητών των ΕΠΑ.Λ.

Το νομοσχέδιο στην πραγματικότητα διαλύει τα εργαστηριακά κέντρα, έναν θεσμό που πρόσφερε και προσφέρει πολλά στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Τα Ε.Κ. αποκόπτονται πλήρως από την εκτέλεση του εκπαιδευτικού τους έργου με την κατάργηση του συλλόγου διδασκόντων και με τη μη απόσπαση των ΤΕ και ΔΕ που διδάσκουν ή υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Η διδακτική του εργαστηρίου είναι συγκεκριμένη και ειδική και διαφοροποιείται από τη γενική παιδαγωγική και διδακτική έχοντας περισσότερους και αυξημένους τόσο περιορισμούς όσο και απαιτήσεις.

Καταργούνται οι Τομεάρχες του ΕΚ και αντικαθιστώνται με πολλαπλούς Τομεάρχες των εξυπηρετούμενων ΕΠΑΛ δημιουργώντας συντονιστές ύλης ζώνης με συνέπεια τη δημιουργία σοβαρών ζητημάτων  αναφορικά με την εποπτεία και τον συντονισμό. Παράλληλα ο  κίνδυνος κληροδότησης του εξοπλισμού της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην κατάρτιση χωρίς όρους (αποδυνάμωση των ΕΚ), διογκώνεται αν σκεφτεί κανείς την πιθανότητα αποτυχίας των ΚΕΕΚ όπως απέτυχαν παλαιότερα και τα ΚΕΤΕ.

Μιλούν για αναβάθμιση ενώ συμπεριφέρονται στα ΕΠΑΛ σαν είναι οι «παρίες» του εκπαιδευτικού μας συστήματος:

Όχι μόνον δεν έχουν προβλέψει νέα  εγχειρίδια των τομέων και των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, αλλά ούτε καν έχουν  ανανεώσει τα προ 20ετίας (τουλάχιστον) προγράμματα σπουδών και διδακτικά βιβλία., ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά στα χρηματοδοτικά εργαλεία, βιβλία και στον  εργαστηριακό εξοπλισμό  που θα υποστηρίξουν ουσιαστικά το εγχείρημα αυτό.

Δεν προτείνεται κανένα μέτρο για την ενίσχυση της εσπερινής επαγγελματικής εκπαίδευσης που αφορά πολλές χιλιάδες εργαζομένων μαθητών

Είναι ανάγκη να γίνει συζήτηση σε βάθος τόσο για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΕΕΚ όσο και τις λύσεις που σε βάθος χρόνου θα δώσουν τις απαντήσεις που οι καιροί απαιτούν.

Είναι ανάγκη να υπάρξει ουσιαστική χρηματοδοτική ενίσχυση  και την ίδια ώρα η διάρθρωση μιας διοικητικής δομής που θα απαντά στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γεωγραφίας.

Κυρίως όμως είναι ανάγκη να αλλάξει  ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεται η ΕΕΚ και σε επίπεδο κοινωνίας και σε επίπεδο εκπαιδευτικής πραγματικότητας και να αναδειχθεί η καταλυτική  της σημασία για το αύριο.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ  ΕΝΟΤΗΤΑ  ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ  (Π. Ε. Κ.)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες