Thumbnail
Χιλιάδες πτυχιούχοι βρίσκονται με πτυχία «φάντασματα» στα χέρια!

Επιστολή στους βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου αλλά και στην Πρυτανεία του ΕΛΜΕΠΑ απέστειλε ο Σύλλογος Αποφοίτων και Φοιτητών ΤΕΙ Κρήτης διαμαρτυρόμενος ότι δεν υπάρχει εξίσωση των αποφοίτων του ΤΕΙ. Μάλιστα ο Σύλλογος υποστηρίζει ότι ενώ η Σύγκλητος του ΕΛΜΕΠΑ με γραπτή ανακοίνωσή της υποστηρίζει το δίκαιο αίτημα του Συλλόγου δεν παίρνει ξεκάθαρη θέση. Οι απόφοιτοι κάνουν λόγο για απόφοιτους ΑΕΙ δύο ταχυτήτων αναφέροντας ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων και όχι η αποκατάσταση 400.000 αποφοίτων Α.Ε.Ι.Τ.Τ (ΤΕΙ).

Στην επιστολή που υπογράφει ο πρόεδρος Αλέξανδρος Μπριτζολάκης αναφέρεται μεταξύ πολλών άλλων:

«Η κατάργηση των Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα (Τ.Ε.Ι.) όπως αυτή πραγματοποιήθηκε μέσω των ν.4521/2018, ν.4559/2018, ν.4589/2019 και ν.4610/2019, οδήγησε στην απορρόφηση του πρότερου τομέα στον Πανεπιστημιακό, θέτοντας έναν νέο ενιαίο τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Ενώ η εν λόγω αναδιοργάνωση ήταν πλήρως εναρμονισμένη στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων (καθότι καθιστούσε έναν ενιαίο τομέα Ανώτατης εκπαίδευσης και όχι παράλληλους τομείς), δεν θεσπίστηκε κανένας ειδικός νόμος που να επιτρέπει την αντιστοίχιση των πτυχίων των αποφοίτων Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.) με τα τμήματα των νέων ακαδημαϊκών δομών. Αποτέλεσμα αυτού, είναι να έχουμε αποφοίτους Α.Ε.Ι., με πτυχία από τμήματα και ιδρύματα που δεν υφίστανται πλέον πουθενά στον νέο ακαδημαϊκό χάρτη.
Σήμερα, ενώ έχουν παρέλθει πλέον τέσσερα (4) χρόνια από την σχετική αναδιοργάνωση της Ανώτατης εκπαίδευσης, οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ι. οι οποίοι ανέρχονται σε 400.000 από την ίδρυση τους το 1983 (δια του ν.1404) ως ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μετέπειτα από την ανωτατοποίηση τους το 2001 (δια του ν.2916) μέχρι και την κατάργηση αυτών, βιώνουμε έναν συνεχή εμπαιγμό απ’ την κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία» και σημειώνουν ότι έχουν γίνει επίκαιρες ερωτήσεις από το 2022 στη Βουλή που δεν έχουν απαντηθεί επί της ουσίας δηλαδή οι απαντήσεις ήταν αόριστες. 

Δύο ταχυτήτων… σχολές και απόφοιτοι!

Μάλιστα αναφέρουν ότι σε άλλες περιπτώσεις όπως τα πτυχία ΚΑΤΕΕ έγιναν πτυχία ΤΕΙ, η περίπτωση της Α.Σ.Ο.Ε.Ε. (Ανώτατη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών), Ανώτατης Γεωπονικής Σχολής, Παντείου Σχολής Πολιτικών Επιστημών και Α.Β.Σ.Π. (Ανώτατης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιώς), για τις οποίες το π.δ. 377/1989 προέβλεψε την ισοτιμία και αντιστοίχιση των πτυχίων τους αντιστοίχως με τα νέα πτυχία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Παντείου Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Πειραιώς.καθώς και η περίπτωση των Εθνικών Ακαδημιών Σωματικής Αγωγής (ΕΑΣΑ) και  προβλέφθηκε διαδικασία ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων τους με τα νέα πτυχία των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.)». Οι απόφοιτοι του πρώην ΤΕΙ αναφέρουν ότι είναι απόφοιτοι σχολών τετραετούς φοίτησης με 240 Δ.Μ (ECTS) δηλαδή στο εξωτερικό αναγνωρίζονται ως απόφοι πανεπιστημίων εφαρμοσμένων επιστημών και αυτή τη στιγμή 400.000 πολίτες με πτυχία είναι ουσιαστικά στον αέρα. 

Τα αιτήματα 

Έτσι ζητούν: 
«1.Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να πάρουν άμεση θέση για το προαναφερθέν ζήτημα με την θέσπιση ανάλογου νόμου που να επιτρέπει διαδικασίες αντιστοίχισης πτυχίων των αποφοίτων των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.).
2. Η όποια επίλυση του ζητήματος να μην εμπλέκει την διαδικασία αξιολόγησης των νέων τμημάτων από την ΕΘΑΑΕ καθότι αυτό αποτελεί ξεχωριστό αντικείμενο που δεν σχετίζεται με την διαδικασία αντιστοίχισης πτυχίων των αποφοίτων των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.), Πέραν αυτού μια τέτοια διαδικασία είναι αρκετά μακρόχρονη χωρίς να παρέχει λύση στο ζήτημά μας.
3.    Να αποκαταστήσει τους αποφοίτους Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.) ως προς το πραγματικό επίπεδο σπουδών τους καθότι δεν υφίσταται ο διαχωρισμός Α.Ε.Ι. – Τ.Ε.Ι. εδώ και είκοσι (20) πλέον χρόνια επειδή αυτά ανωτατοποιήθηκαν δια του ν.2916/2001 και αποτελούν Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα». 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ & ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΚΡΗΤΗΣ 


ΘΕΜΑ: «ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ Α.Ε.Ι. ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ - ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 400.000 ΑΠΟΦΟΤΩΝ Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.)» 


Η κατάργηση των Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα (Τ.Ε.Ι.) όπως αυτή πραγματοποιήθηκε μέσω των ν.4521/2018, 
ν.4559/2018, ν.4589/2019 και ν.4610/2019, οδήγησε στην απορρόφηση του πρότερου τομέα στον Πανεπιστημιακό, 
θέτοντας έναν νέο ενιαίο τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης. 
Ενώ η εν λόγω αναδιοργάνωση ήταν πλήρως εναρμονισμένη στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων (καθότι 
καθιστούσε έναν ενιαίο τομέα Ανώτατης εκπαίδευσης και όχι παράλληλους τομείς), δεν θεσπίστηκε κανένας ειδικός νόμος 
που να επιτρέπει την αντιστοίχιση των πτυχίων των αποφοίτων Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.) με τα τμήματα των νέων ακαδημαϊκών δομών. Αποτέλεσμα αυτού, είναι να έχουμε αποφοίτους Α.Ε.Ι., με πτυχία από τμήματα και ιδρύματα που δεν υφίστανται  πλέον πουθενά στον νέο ακαδημαϊκό χάρτη.

Σήμερα, ενώ έχουν παρέλθει πλέον τέσσερα (4) χρόνια από την σχετική αναδιοργάνωση της Ανώτατης 
εκπαίδευσης, οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ι. οι οποίοι ανέρχονται σε 400.000 από την ίδρυση τους το 1983 (δια του ν.1404) ως 
ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μετέπειτα από την ανωτατοποίηση τους το 2001 (δια του ν.2916) μέχρι και την 
κατάργηση αυτών, βιώνουμε έναν συνεχή εμπαιγμό απ’ την κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία.

Ενδεικτικά αναφέρουμε
ότι από την ίδρυση του συλλόγου μας το 2022 έως και σήμερα, στο Ελληνικό Κοινοβούλιο έχουν κατατεθεί τρείς επίκαιρες 
ερωτήσεις συγκεκριμένα: 
1. Υπ’ αριθμόν 576/15-1-2024 - Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού Ηρακλείου της Κ.Ο. “ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ 
ΑΛΛΑΓΗΣ” κυρίας Ελένης Βατσινά προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: 
«Αντιστοίχιση πτυχίων των αποφοίτων των πρώην Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα (Τ.Τ.) (Τ.Ε.Ι.) με τα αντίστοιχα ή 
συναφή τμήματα των νέων ακαδημαϊκών δομών»
2. Υπ’ αριθμόν 577/17-3-2023 - Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Σερρών της Κ.Ο. “ΕΛΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ” κυρίου
Κωνσταντίνου Μπούμπα προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Αντιστοίχιση πτυχίων των 
αποφοίτων πρώην ΑΕΙ ΤΤ (ΤΕΙ) με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών».
3. Υπ’ αριθμόν 4570/25-02-2021 - Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου της Κ.Ο. “ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ 
ΑΛΛΑΓΗΣ” κυρίου Βασίλειου Κεγκέρογλου προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Στον αέρα 
εκατοντάδες, χιλιάδες πτυχιούχοι των πρώην Τ.Ε.Ι. χωρίς εργασιακά επαγγελματικά δικαιώματα και χωρίς 
διαδικασίες αντιστοίχισης των πτυχίων τους με τα πτυχία αντίστοιχων ή συναφών τμημάτων των Πανεπιστημίων
».

Αναφορικά με το ζήτημα, στην απερχόμενη κοινοβουλευτική τετραετία, έχει τοποθετηθεί η πλειοψηφία των 
κοινοβουλευτικών κομμάτων στο Ελληνικό Κοινοβούλιο με χαρακτηριστικά παραδείγματα:


1. ΚΚΕ (ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων 
«Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία 
του Κράτους και λοιπές διατάξεις». 19/4/2019).

2. ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ (Αριθμ. Πρωτ. ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 4570, Ημερομ. Κατάθεσης 25/2/21).

3. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ (Αριθμ. Πρωτ. ΑΝΑΦΟΡΩΝ 2089, Ημερομ. Κατάθεσης 24/3/21).

4. ΣΥΡΙΖΑ (Αριθμ. Πρωτ. ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 8825, Ημερομ. Κατάθεσης 8/9/21).

5. ΜΕΡΑ 25 (Αριθμ. Πρωτ. ΑΝΑΦΟΡΩΝ 2082, Ημερομ. Κατάθεσης 8/4/22).

Πλην της πρώτης επίκαιρης ερώτησης με υπ’ αριθμόν 576/15-1-2024 της κυρίας Ελένης Βατσινά η οποία 
απευθύνεται προς τον νέο Υπουργό Παιδείας κύριο Κυριάκο Πιερρακάκη και στην οποία αναμένουμε να συζητηθεί στην 
Βουλή, στις προηγούμενες επίκαιρες ερωτήσεις λάβαμε αόριστες απαντήσεις από τον απερχόμενο Υφυπουργό Παιδείας 
για ζητήματα Ανώτατης εκπαίδευσης κύριο Ευάγγελο Συρίγο όπως και από την απερχόμενη Υπουργό Παιδείας κυρία Νίκη 
Κεραμέως.

Το πλαίσιο απαντήσεων ήταν είτε ότι καταργήθηκαν τα Τ.Ε.Ι. και ότι αυτό αποτελεί τραγικό γεγονός στην 
Ανώτατη Εκπαίδευση (χωρίς βέβαια να υπάρχει καμία ουσιαστική λύση στο ζήτημα), είτε ότι πρέπει να ιδρυθούν τμήματα 
με χαρακτήρα Εφαρμοσμένων Επιστημών (τα οποία προφανώς θα παρήγαγαν αποφοίτους Α.Ε.Ι., δύο ταχυτήτων), είτε ότι 
το θέμα είναι σύνθετο και χρήζει περαιτέρω συζήτησης.

Πέραν των παραπάνω, είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως σε ανάλογες διαδικασίες μετεξέλιξης, αλλαγής ή 
ακόμη και αναδιοργάνωσης ενός ακαδημαϊκού ιδρύματος, υπήρξε ανάλογος νόμος που επέτρεπε την αντιστοίχιση των 
πτυχίων των αποφοίτων των εν λόγω ιδρυμάτων.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν:
1. με το Ν. 1865/1989, προβλέφθηκε η διαδικασίας μετατροπής των πτυχίων Κ.Α.Τ.Ε.Ε. σε Τ.Ε.Ι..
2. η περίπτωση της Α.Σ.Ο.Ε.Ε. (Ανώτατη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών), Ανώτατης Γεωπονικής 
Σχολής, Παντείου Σχολής Πολιτικών Επιστημών και Α.Β.Σ.Π. (Ανώτατης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιώς), για 
τις οποίες το π.δ. 377/1989 προέβλεψε την ισοτιμία και αντιστοίχιση των πτυχίων τους αντιστοίχως με τα νέα 
πτυχία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Παντείου Πανεπιστημίου και του 
Πανεπιστημίου Πειραιώς.
3. καθώς και η περίπτωση των Εθνικών Ακαδημιών Σωματικής Αγωγής (ΕΑΣΑ) που λειτουργούσαν ως Ανώτερες 
Σχολές εποπτευόμενες από την Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας 
και Θρησκευμάτων, για τις οποίες προβλέφθηκε διαδικασία ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων τους με τα 
νέα πτυχία των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.), δυνάμει της υπ’ αριθ. 
Β1/421/1986 (ΦΕΚ 344 Β’) που κυρώθηκε με το άρθρο 7 του Ν. 1674/1986.

Επειδή επί τέσσερα (4) συνεχή έτη βιώνουμε έναν συνεχόμενο εμπαιγμό, επειδή η συνεχής υποβάθμιση των 
πτυχίων μας είναι ενάντια στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων καθότι είμαστε απόφοιτοι σχολών τετραετούς φοίτησης, 
240 Δ.Μ. (ECTS) που στο εξωτερικό αναγνωριζόμαστε ως απόφοιτοι τμημάτων Πανεπιστημίων Εφαρμοσμένων 
Επιστημών, επειδή η εν λόγω διάκριση είναι ενάντια κάθε νόμου και καταπατά τα ανθρώπινα δικαιώματα καθότι μας 
παρουσιάζει ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας αφού μας απαγορεύει να συμμετέχουμε σε προκηρύξεις δημοσίου που είναι ανάλογες με τον τίτλο σπουδών μας, επειδή ο συνεχόμενος εμπαιγμός αποτελεί κοροϊδία ενάντια σε 400.000 πολίτες που μόχθησαν για να αποκτήσουν πτυχία από Ελληνικά Α.Ε.Ι. που ίδρυσε το κράτος και τα οποία η πολιτεία αποφεύγει να 
στηρίξει ζητούμε:

1. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να πάρουν άμεση θέση για το προαναφερθέν ζήτημα με την θέσπιση 
ανάλογου νόμου που να επιτρέπει διαδικασίες αντιστοίχισης πτυχίων των αποφοίτων των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. 
(Τ.Ε.Ι.).

2. Η όποια επίλυση του ζητήματος να μην εμπλέκει την διαδικασία αξιολόγησης των νέων τμημάτων από την ΕΘΑΑΕ 
καθότι αυτό αποτελεί ξεχωριστό αντικείμενο που δεν σχετίζεται με την διαδικασία αντιστοίχισης πτυχίων των 
αποφοίτων των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.), Πέραν αυτού μια τέτοια διαδικασία είναι αρκετά μακρόχρονη χωρίς να 
παρέχει λύση στο ζήτημά μας.

3. Να αποκαταστήσει τους αποφοίτους Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.) ως προς το πραγματικό επίπεδο σπουδών τους καθότι δεν 
υφίσταται ο διαχωρισμός Α.Ε.Ι. – Τ.Ε.Ι. εδώ και είκοσι (20) πλέον χρόνια επειδή αυτά ανωτατοποιήθηκαν δια του 
ν.2916/2001 και αποτελούν Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα.

Καλούμε την Κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος τον περιστάσεων καθότι το εν λόγω ζήτημα αποτελεί κατάφορη 
αδικία ενάντια σε 400.000 πολίτες που αναγκάζονται να φεύγουν στο εξωτερικό για να μπορέσουν να ασκήσουν με 
αξιοπρέπεια το επάγγελμα τους. Πολλοί από αυτούς είναι επιστήμονες, άνθρωποι με διδακτορικά που μπορούν να 
προσφέρουν τα μέγιστα στην χώρα και στο κράτος. Πρώτιστο καθήκον αποτελεί η επίλυση του εν λόγω ζητήματος, 
δεν δύναται να κάνουμε αναφορά σε ιδιωτικά πανεπιστήμια την στιγμή που υπάρχουν ήδη απόφοιτοι Α.Ε.Ι., δύο 
ταχυτήτων.

Καλούμε τους αποφοίτους όλων των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι.) να συσπειρωθούν στον Σύλλογό μας καθώς και 
την ορθή τους ενημέρωση, τόσο για τα δικαιώματα μας όσο και για τις κινήσεις μας οι οποίες έχουν ως μοναδικό σκοπό 
την δικαίωση των αποφοίτων του πρώην Τ.Ε.Ι. Κρήτης καθώς και συνολικά όλων των αποφοίτων των πρώην Α.Ε.Ι. 
Τ.Τ. (Τ,Ε,Ι.)\.

Τέλος μπορείτε να ενημερωθείτε για τις δράσεις μας στον ιστότοπο μας https://teiunion.gr/thread/.

Μετά τιμής,


Αλέξανδρος Μπριτζολάκης – Πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων & Φοιτητών Τ.Ε.Ι. Κρήτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kimolia_pinakas.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ψήφισμα στήριξης για τους συλληφθέντες της πορείας του Πολυτεχνείου
Ψήφισμα στήριξης για τη δίκη των συλληφθέντων στην απαγορευμένη πορεία του Πολυτεχνείου το 2020 στα Σεπόλια
Εκπαιδευτικοί: Ψήφισμα στήριξης για τους συλληφθέντες της πορείας του Πολυτεχνείου
sinedrio
Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου: Νέο πραξικόπημα στην Ε.Λ.ΜΕ Ηρακλείου
Πραξικόπημα στη Λειτουργία της Ε.Λ.Μ.Ε. Ηρακλείου, καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί
Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου: Νέο πραξικόπημα στην Ε.Λ.ΜΕ Ηρακλείου
Κυριάκος Πιερρακάκης
Κ. Πιερρακάκης: Συνάντηση με τον Μητροπολίτη Ελβετίας Μάξιμο στο Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας
«Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα στηρίξει κάθε βήμα ακαδημαϊκής αριστείας αυτού του μοναδικού κέντρου»
Κ. Πιερρακάκης: Συνάντηση με τον Μητροπολίτη Ελβετίας Μάξιμο στο Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας