Σε επίκαιρη ερώτηση για το πολλαπλό βιβλίο καλείται να απαντήσει σήμερα Τετάρτη στις 9 πμ η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή.
Η ερώτηση έχει υποβληθεί από τον τομεάρχη παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Βουλευτή Στ. Παραστατίδη.
Η ερώτηση
“Προς: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
ΘΕΜΑ: “ Δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις σχετικά με την ολοκλήρωση της διαδικασίας και ερωτήματα σχετικά με την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου."
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει εξαγγείλει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και μετά από συνεχείς παρατάσεις , η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή της πρότασης αξιολόγησης και ένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.) είναι:
Α) 22 Μαρτίου 2024 για όλα τα διδακτικά βιβλία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Γυμνασίου και της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου,
Β) 21 Φεβρουαρίου 2025 για τα διδακτικά βιβλία της Β΄ και Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου.
Σύμφωνα πάντα με το χρονοδιάγραμμα στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς 2024- 2025 οι εκπαιδευτικοί θα επιλέξουν μεταξύ των εγκεκριμένων βιβλίων, εκείνο που θα διδαχθεί την επόμενη σχολική χρονιά ώστε από το Σεπτέμβριο του 2025 και για το σχολικό έτος 2025-2026 να έχουν εκτυπωθεί από το ΙΤΥΕ Διόφαντος και να βρίσκονται στη διάθεση των μαθητών.
Οι καθυστερήσεις που έχουν ήδη παρατηρηθεί, η προσφυγή Ενώσεων εκδοτών στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη διαδικασία που οι ίδιες χαρακτηρίζουν προβληματική, τα δημοσιεύματα για την αύξηση του κόστους στην εκτύπωση των βιβλίων καθώς και για μαζικές αιτήσεις για συγγραφή βιβλίων από φροντιστηριακούς ομίλους ( Μεγάλος όμιλος Φροντιστηρίων έκανε αίτηση για να συγγράψει 72 σχολικά βιβλία από τα 166 συνολικά) δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία της διαδικασίας καθώς και για την έγκαιρη ολοκλήρωσή της στα πλαίσια του χρονοδιαγράμματος που εξαγγέλθηκε.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Πόσες προτάσεις κατατέθηκαν ανά βιβλίο και αν υπάρχουν βιβλία για τα οποία δεν κατατέθηκαν προτάσεις και τι θα συμβεί στην περίπτωση αυτή;
Ισχύει ότι φροντιστηριακοί όμιλοι έχουν καταθέσει μαζικές αιτήσεις για τη συγγραφή των σχολικών βιβλίων και συναφές με αυτό, υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για την απαγόρευση συμμετοχής σε επιτροπές αξιολόγησης, συμβούλων του Ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής που ενδεχομένως συμμετέχουν στις συγγραφικές ομάδες;
Είναι γνωστό ότι περισσότερο από το ¼ του εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι. Υπάρχουν πολλά τμήματα μαθητών σε απομακρυσμένες κυρίως περιοχές που δεν έχουν δει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον ίδιο εκπαιδευτικό στο σχολείο. Θα συμβεί άλλοι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν και άλλοι να καλούνται να διδάξουν τα συγκεκριμένα εγχειρίδια. Πώς επομένως σχεδιάζετε να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα κατά την εφαρμογή των νέων βιβλίων λόγω της κινητικότητας των εκπαιδευτικών;
Υπάρχει ανάλογη διαδικασία για τα εγχειρίδια των ΕΠΑΛ;
Πόσο θα αυξηθεί το κόστος εκτύπωσης των βιβλίων;
Υπάρχει σχεδιασμός για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην βάση του πολλαπλού βιβλίου;
Ποιες αλλαγές προκαλεί η ύπαρξη διαφορετικών εγχειριδίων στη λειτουργία της Τράπεζας θεμάτων και πώς θα αντιμετωπιστεί;
Ο ερωτών βουλευτής
Στέφανος Παραστατίδης”
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη