Στοιχεία για την πορεία παραγωγής των νέων πολλαπλών βιβλίων, τα οποία κατά τον υπουργό Παιδείας θα φτάσουν στα σχολεία τον Σεπτέμβριο του 2025, έδωσε σήμερα στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Κιλκίς της Κ.Ο. «ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ» κ. Στέφανου Παραστατίδη με θέμα: «Δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις σχετικά με την ολοκλήρωση της διαδικασίας και ερωτήματα σχετικά με την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου».
Σύμφωνα με την υφυπουργό, κατατέθηκαν 636 προτάσεις από 73 πρόσωπα ή συγγραφικές ομάδες, εκ των οποίων έγιναν δεκτές οι 593. Για 17 διδακτικά πακέτα για τα οποία δεν κατατέθηκαν προτάσεις, θα εκδοθεί νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος, όπως και για άλλα 25 για τα οποία κατατέθηκε μόνο μια πρόταση, καθώς και για ορισμένες από τις 43 προτάσεις που «κόπηκαν». Τέλος εκτίμησε ότι το κόστος των βιβλίων δεν θα αυξηθεί.
Οσον αφορά στη διδασκαλία, όταν το πολλαπλό βιβλίο φτάσει στα σχολεία -ΓΕΛ και ΕΠΑΛ- η επιλογή των βιβλίων που θα χρησιμοποιούνται από την κάθε σχολική μονάδα θα γίνεται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα αντίστοιχα μαθήματα, και μόνο σε περίπτωση που προκύψει αδυναμία επιλογής από τους εκπαιδευτικούς η επιλογή θα γίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Μάλιστα οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν και άλλα βιβλία, καθώς θα υπάρχει Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων. Επίσης, η κ.Μακρή τόνισε ότι η Τράπεζα Θεμάτων θα προσαρμοστεί σταδιακά στα δεδομένα του Πολλαπλού Βιβλίου, ενώ πρόσθεσε ότι έχουν ήδη επιμορφωθεί 25.000 εκπαιδευτικοί στα νέα Προγράμματα Σπουδών και έως το 2025 θα επιμορφωθούν 120.000.
Σύμφωνα πάντως με τον κ.Παραστατίδη, η υφυπουργός δεν έδωσε σαφή απάντηση σχετικά με τη συμμετοχή φροντιστηριακών ομίλων στη διαδικασία, ενώ για τη συμμετοχή συμβούλων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ανέφερε ότι δεν υπάρχει θεσμικό κώλυμα και παρέπεμψε σε οδηγία του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΕΠ για την εξαίρεσή τους.
«Αναπάντητα έμειναν τα σημαντικά ερωτήματα που αφορούν στη διαφορετική αντιμετώπιση της Γενικής από την Επαγγελματική εκπαίδευση αφού για την δεύτερη δεν έχει ξεκινήσει ανάλογη διαδικασία.
Αναπάντητα έμειναν επίσης τα ερωτήματα που αφορούν προβλήματα που θα ανακύψουν από την κινητικότητα των εκπαιδευτικών σε σχέση με την επιλογή βιβλίου. Περισσότεροι από το ¼ του εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί με συνέπεια άλλοι να επιλέγουν και άλλοι να καλούνται να διδάξουν τα συγκεκριμένα εγχειρίδια, την επόμενη χρονιά.
Οι απαντήσεις σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την προσαρμογή της τράπεζας θεμάτων στη νέα πραγματικότητα παρά τις διαβεβαιώσεις της κας υφυπουργού ότι έχουν προβλεφθεί όλες σχετικές διαδικασίες, επιβεβαίωσαν ότι παραμένουν σημαντικά κενά στον σχεδιασμό για την ομαλή ένταξη του θεσμού του πολλαπλού βιβλίου στην διδακτική και μαθησιακή διαδικασία.
Σε ένα από τα πλέον γραφειοκρατικά και συγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη, η ουσιαστική ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, απαιτεί όχι αποσπασματικά μέτρα , αλλά ουσιαστικές αλλαγές στο περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών, στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων, στην ενίσχυση της παιδαγωγικής ελευθερίας και της αυτονομίας του εκπαιδευτικού, στην κουλτούρα του σχολείου», τόνισε ο βουλευτής
Η ερώτηση του κ.Παραστατίδη ανέφερε τα εξής:
Οι καθυστερήσεις που έχουν ήδη παρατηρηθεί, η προσφυγή Ενώσεων εκδοτών στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη διαδικασία που οι ίδιες χαρακτηρίζουν προβληματική, τα δημοσιεύματα για την αύξηση του κόστους στην εκτύπωση των βιβλίων καθώς και για μαζικές αιτήσεις για συγγραφή βιβλίων από φροντιστηριακούς ομίλους ( Μεγάλος όμιλος Φροντιστηρίων έκανε αίτηση για να συγγράψει 72 σχολικά βιβλία από τα 166 συνολικά) δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία της διαδικασίας καθώς και για την έγκαιρη ολοκλήρωσή της στα πλαίσια του χρονοδιαγράμματος που εξαγγέλθηκε.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
Πόσες προτάσεις κατατέθηκαν ανά βιβλίο και αν υπάρχουν βιβλία για τα οποία δεν κατατέθηκαν προτάσεις και τι θα συμβεί στην περίπτωση αυτή;
Ισχύει ότι φροντιστηριακοί όμιλοι έχουν καταθέσει μαζικές αιτήσεις για τη συγγραφή των σχολικών βιβλίων και συναφές με αυτό, υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για την απαγόρευση συμμετοχής σε επιτροπές αξιολόγησης, συμβούλων του Ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής που ενδεχομένως συμμετέχουν στις συγγραφικές ομάδες;
Είναι γνωστό ότι περισσότερο από το ¼ του εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι. Υπάρχουν πολλά τμήματα μαθητών σε απομακρυσμένες κυρίως περιοχές που δεν έχουν δει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον ίδιο εκπαιδευτικό στο σχολείο. Θα συμβεί άλλοι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν και άλλοι να καλούνται να διδάξουν τα συγκεκριμένα εγχειρίδια. Πώς επομένως σχεδιάζετε να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα κατά την εφαρμογή των νέων βιβλίων λόγω της κινητικότητας των εκπαιδευτικών;
Υπάρχει ανάλογη διαδικασία για τα εγχειρίδια των ΕΠΑΛ;
Πόσο θα αυξηθεί το κόστος εκτύπωσης των βιβλίων;
Υπάρχει σχεδιασμός για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην βάση του πολλαπλού βιβλίου;
Ποιες αλλαγές προκαλεί η ύπαρξη διαφορετικών εγχειριδίων στη λειτουργία της Τράπεζας θεμάτων και πώς θα αντιμετωπιστεί;
.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη