Απόφαση εξέδωσε το Κεντρικό Συμβούλιο του Συλλόγου ΔΕΠ Πανεπιστήμιου Αιγαίου σχετικά με την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Όπως τονίζει η απόφαση, την ώρα που η εκπαιδευτική κοινότητα μάχεται ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η κυβέρνηση καταφεύγει σε επιθετικές κινήσεις, καλώντας μάλιστα τους πρυτάνεις να προχωρήσουν την εξεταστική με τηλε-εξέταση, ενόσω πραγματοποιούνται καταλήψεις. «Στη συνέχεια διατάσσεται εισαγγελική παραγγελία για κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα κατά πάντων για τις καταλήψεις που πραγματοποιούνται και καλούνται πρυτάνεις για κατάθεση. Είναι προφανές ότι οι κινήσεις αυτές δείχνουν φόβο απέναντι σ΄ένα όλο και αυξανόμενο κύμα κινητοποιήσεων απέναντι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και την επιχειρούμενη συνταγματική εκτροπή», τονίζεται.
Σταθερά ο Σύλλογος τάσσεται απέναντι στα μη κρατικά πανεπιστήμια και αναφέρει ότι «η λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, εκτός από την υποβάθμιση της τριτοβάθμμιας εκπαίδευσης, θα πλήξει με μεγάλο βαθμό τα πανεπιστήμια της περιφέρειας και κυρίως τα ακριτικά, όπως το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η παιδεία πρέπει να παραμείνει δημόσια και να είναι δωρεάν».
Η απόφαση
«Ενώ συνεχίζονται για τέταρτη εβδομάδα οι κινητοποιήσεις των φοιτητών σε όλη την Ελλάδα ενάντια στην ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων, έχοντας τη στήριξη και συμπαράσταση μεγάλου μέρους των διδασκόντων και εργαζόμενων μέσα στα πανεπιστήμια, αλλά και μαθητών, η κυβέρνηση προχωρά σε μια σειρά από επιθετικές κινήσεις.
Πρώτα καλεί τους πρυτάνεις να προχωρήσουν σε περίοδο εξεταστικής περιόδου εν μέσω καταλήψεων σε τηλε-εξετάσεις. Στη συνέχεια διατάσσεται εισαγγελική παραγγελία για κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα κατά πάντων για τις καταλήψεις που πραγματοποιούνται και καλούνται πρυτάνεις για κατάθεση. Είναι προφανές ότι οι κινήσεις αυτές δείχνουν φόβο απέναντι σ΄ένα όλο και αυξανόμενο κύμα κινητοποιήσεων απέναντι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και την επιχειρούμενη συνταγματική εκτροπή.
Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί ξεκάθαρα τις εξετάσεις ως μηχανισμό χτυπήματος των καταλήψεων και των κινητοποιήσεων των φοιτητών. Εξ άλλου είναι γνωστό σε όλους ότι οι εξετάσεις από απόσταση δεν έχουν καμία αξιοπιστία και κανένας διδάσκων και καμία διδάσκουσα δεν είναι σε θέση να εγγυηθεί την εύρυθμη διεξαγωγή των εξετάσεων. Την ίδια στιγμή αναλαμβάνουν εισαγγελείς για να φοβίσουν όποιον και όποια κινητοποιείται μέσα στο πανεπιστήμιο. Ταυτόχρονα καλεί τους πρυτάνεις σε συνεδρίαση προκειμένου να συμμορφωθούν προς τις κατευθυντήριες γραμμές της καταστολής που επιχειρείται, οι οποίοι ήδη αποδέχθηκαν τις τηλε-εξετάσεις!
Ως σύλλογος πανεπιστημιακών δασκάλων:
- λέμε ένα ΟΧΙ στην εργαλειοποίηση των εξετάσεων ή οποιασδήποτε άλλης ακαδημαϊκής/εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη μετατροπή τους σε μέσα καταστολής. Θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την ακαδημαϊκή ελευθερία και την προαγωγή της επιστήμης, θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους φοιτητές και τις φοιτήτριές μας στον αγώνα τους ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
- ζητάμε απόλους τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες, να μην υποκύψουν σε εκβιασμούς και απειλές και να τιμήσουν την ιδιότητάς τους ως δημόσιοι λειτουργοί.
Επαναλαμβάνουμε τη θέση μας για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που η κυβέρνηση επιχειρεί να θεσμοθετήσει:
Η ψήφιση νομοσχεδίου με τον προκλητικό και παραπλανητικό τίτλο «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο» που επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα βρίσκεται προ των πυλών. Η συνταγματική εκτροπή επίσης, από τη στιγμή που το άρθρο 16 του Συντάγματος αναφέρει ρητά ότι η ίδρυση πανεπιστημίων από ιδιώτες απαγορεύεται. Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων χτυπάει το δημόσιο αγαθό της παιδείας: μεταξύ άλλων θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην περαιτέρω εμπορευματοποίησή της, στην περαιτέρω υποβάθμιση των κοινωνικών και ανθρωπιστικών σπουδών, στην εντονότερη εξάρτηση της εφαρμοσμένης έρευνας από ιδιωτικούς φορείς, και στο χτύπημα της βασικής έρευνας. Η μόρφωση από δικαίωμα, θα γίνει επιλογή για τους έχοντες να πληρώσουν δίδακτρα στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τα οποία θα παρέχουν τίτλους επ΄αμοιβή. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι κέντρα εκπαίδευσης που καμία σχέση δεν έχουν με κέντρα έρευνας, κέντρα ελεύθερης και κριτικής σκέψης. Είναι κέντρα που υπακούουν σε εμπορικές και επιχειρηματικές προτεραιότητες των ιδιωτικών παρόχων εκπαίδευσης παρά σε ερευνητικές και παιδαγωγικές ανάγκες. Η λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, εκτός από την υποβάθμιση της τριτοβάθμμιας εκπαίδευσης, θα πλήξει με μεγάλο βαθμό τα πανεπιστήμια της περιφέρειας και κυρίως τα ακριτικά, όπως το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η παιδεία πρέπει να παραμείνει δημόσια και να είναι δωρεάν.
- Καλούμε την πρυτανική αρχή του Πανεπιστημίου Αιγαίου να δηλώσει την αντίθεσή της στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και τον πρύτανη να συγκαλέσει Σύγκλητο με αυτό το θέμα πριν την κατάθεση του εν λόγω νομοσχεδίου.
- Στηρίζουμε τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις των φοιτητών.
- Συντονιζόμαστε με τους άλλους Συλλόγους εργαζόμενων και διδασκόντων μέσα στο Πανεπιστήμιο, Σύλλογο Διοικητικών, ΕΔΙΠ-ΕΕΠ και τους φοιτητικούς συλλόγους για να ενώσουμε τις φωνές μας ενάντια στην ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων, ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και στη μη κατάθεση του νομοσχεδίου που επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.
- Συντονιζόμαστε με του Συλλόγους ΔΕΠ άλλων πανεπιστημίων για μια κοινή στάση ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.
- Προχωράμε σε ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών για την ανάδειξη των συνεπειών που θα έχει η λειτουργία των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο δικό μας πανεπιστήμιο, ένα ακριτικό πολυνησιωτικό πανεπιστήμιο.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη