Εκπαιδευτικοί: «Αυθαίρετη και εκβιαστική επιχείρηση αξιολόγησης νεοδιόριστων»
«Σταματάμε τους αξιολογητές – Διευθυντές»

Η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με σχετική της ανακοίνωση αναφέρεται στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς και στους διευθυντές σχολείων. «Καταγγέλλουμε την κατάφωρη παραβίαση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων μας και την αυθαίρετη και εκβιαστική στάση των συγκεκριμένων διευθυντών», τονίζουν.

Επιπλέον, αναφέρονται στο γεγονός ότι σταμάτησαν την αξιολόγηση με την παράσταση διαμαρτυρίας τους ενώ χαρακτηρίζουν «απαράδεκτη τη στάση τους για στελέχη της εκπαίδευσης, είτε είναι διευθυντές εκπαίδευσης και κατασκευάζουν προφορικές οδηγίες για να εκβιάσουν τους συναδέλφους, είτε διευθυντές σχολείων και σύμβουλοι αξιολογητές που αποδέχονται προφορικές οδηγίες και τις επικαλούνται για να παραπλανήσουν τους συναδέλφους».

«Για άλλη μια φορά, υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης», συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί στην ανακοίνωσή τους.

Η ανακοίνωση:

Την Τρίτη 20/2/2024, διευθυντές σε σχολεία της Πολίχνης,  2ο και 3ο Γυμνάσιο, όρισαν μονομερώς ώρες παρατήρησης διδασκαλίας για να αξιολογήσουν νεοδιόριστες συναδέλφισσες που συμμετέχουν στην απεργία- αποχή  από την αξιολόγηση !!, παραβιάζοντας τους νόμους και τις εγκυκλίους τους, που προβλέπουν ότι οι προσυνεννοήσεις  κλπ προηγούνται  της παρατήρησης της διδασκαλίας, η οποία γίνεται εφόσον  έχουν προηγηθεί  και συμφωνηθεί τα προπαρασκευαστικά στάδια.

Μάλιστα ο διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Πολίχνης, μπήκε με θράσος  και παρανόμως  στην τάξη  της συναδέλφισσας, παρότι του επισημάνθηκε επανειλημμένα από την ΕΛΜΕ ότι δε δικαιούται να μπει στην τάξη συναδέλφου που απείχε από κάθε προπαρασκευαστικό στάδιο και δε μετείχε σε καμία  προσυνεννόηση για παρατήρηση διδασκαλίας, συμμετέχοντας στην απεργία- αποχή του κλάδου μας.

Καταγγέλλουμε την κατάφωρη παραβίαση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων μας και την αυθαίρετη και εκβιαστική στάση των  συγκεκριμένων διευθυντών. 

Η προσπάθεια  τους  έπεσε στο κενό!  Με τη συμμετοχή και στήριξη της ΕΛΜΕ, τη στάση εργασίας των νεοδιόριστων συναδέλφων, τη συμμετοχή και στήριξη συναδέλφων ,τη στάση εργασίας  σύσσωμου  του συλλόγου διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Πολίχνης, σταματήσαμε την αξιολόγηση !

Η αξιολόγηση δε θα περάσει! Με τη συλλογική στάση μας  και τις συλλογικές μας αποφάσεις, δε θα αφήσουμε τα σχολεία μας  να  γίνουν αρένες,  να  διαλυθεί το παιδαγωγικό κλίμα και  η συναδελφικότητα, να γίνουμε άβουλοι και υποταγμένοι, να  προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Οι αυθαιρεσίες και οι πιέσεις συμβούλων και διευθυντών, θα πάρουν την απάντησή τους.

Οι αξιολογητές, διευθυντές και σύμβουλοι, με προφορικές οδηγίες των Διευθύνσεων εκπαίδευσης,  έχουν ξεπεράσει τους “πάλαι ποτέ” επιθεωρητές και αυθαιρετούν, προκαλούν σύγχυση και τρομοκρατούν .

Σε αυτό το κλίμα εντάσσεται και η προσπάθεια αξιολογητών- συμβούλων να επιβάλουν δειγματικές διδασκαλίες στους νεοδιόριστους/ες συναδέλφους, με την παρουσία διευθυντών και συναδέλφων, παρουσιάζοντας τες σχεδόν ως υποχρεωτικές και ως πρόβα τζενεράλε για την παρακολούθηση διδασκαλίας στο πλαίσιο της ατομικής τους αξιολόγησης!

Μετά την παραδοχή του Υπουργείου ότι η αξιολόγηση έχει βρει αποφασιστικές, μαζικές αντιδράσεις, έδωσε γραμμή να ενταθούν οι πιέσεις. Επιστρατεύει γι’ αυτό τους Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων, τους βάζει απέναντι από το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου, μετατρέποντάς τους σε πολιορκητικό κριό. Τους καλούν να αξιολογηθούν οι ίδιοι για να δώσουν διαπιστευτήρια και αναβαπτισμένοι  πια, να αξιολογούν τους συναδέλφους.

Είναι απαράδεκτη η στάση τους για στελέχη της εκπαίδευσης, είτε είναι διευθυντές εκπαίδευσης και κατασκευάζουν προφορικές οδηγίες για να εκβιάσουν τους συναδέλφους, είτε διευθυντές σχολείων και σύμβουλοι αξιολογητές που αποδέχονται προφορικές οδηγίες και τις επικαλούνται για να παραπλανήσουν τους συναδέλφους. Έχουν ξεπεράσει τα εσκαμμένα και διεκπεραιώνουν το ρόλο των επιθεωρητών με προφορικές εντολές!

 Συγκεκριμένα:

• Καλούν συναδέλφους που έχουν δηλώσει απεργία αποχή να υπογράψουν πρακτικό , που αποτελεί το πρώτο βήμα για την ατομική αξιολόγηση και στο οποίο αξιολογητής και αξιολογούμενος «συμφωνούν» για την παρατήρηση δύο μαθημάτων. Οι νόμοι τους δεν προβλέπουν κανένα πρακτικό όταν δεν γίνεται προσυνεννόηση που είναι μέρος της αξιολόγησης, γιατί οι συνάδελφοι δηλώνουν απεργία αποχή.

• Δημιουργούν σύγχυση λέγοντας  ότι το πρακτικό θα κατατεθεί σε ηλεκτρονική πλατφόρμα. Οι ενέργειές τους αυτές καταγγέλλονται και από ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

•  Παραβιάζουν το δικαίωμα των συναδέλφων να απέχουν από προσυνεννοήσεις, δήλωση στοιχείων σε πλατφόρμες, κλπ, που καλύπτει η δήλωση της απεργίας αποχής, ανακοινώνουν ημέρες για να μπουν στην τάξη και ζητούν από τους συναδέλφους να δηλώνουν στάση εργασίας. Παραβιάζουν τους ίδιους τους νόμους και τις εγκυκλίους τους που προβλέπουν ότι οι προσυνεννοήσεις  κλπ προηγούνται  της παρατήρησης της διδασκαλίας, ότι η εξέταση στο πεδίο Α1 προηγείται του Α2, το μόνο που ενδιαφέρει είναι να μπουν αξιολογητές στην τάξη. Κάποιοι απειλούν με περικοπές ή ζητούν από τους απεργούς να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση, μέσω gov. gr μάλιστα! Αυτά δεν προβλέπονται από πουθενά!

  • Με τις εν κρυπτώ αξιολογήσεις που οργανώνουν, σαν τους κλέφτες για να μη το μάθουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και τους χαλάσουν τα σχέδια, γίνονται πλέον μέρος του κυβερνητικού  μηχανισμού που καταργεί όχι μόνο εργασιακά δικαιώματα, αλλά και τους συλλόγους διδασκόντων. 

Για άλλη μια φορά, υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης.

Συνάδελφοι/ισσες,

  • Δεν υπογράφουμε κανένα πρακτικό ή κείμενο  διευθυντών-αξιολογητών. Η απεργία αποχή μας καλύπτει από  κάθε διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης που προηγείται της παρακολούθησης του μαθήματος στην τάξη,  το πρακτικό «συμφωνίας», την ανάρτηση στοιχείων στην ειδική πλατφόρμα, την αυτοαξιολόγηση. Ακολουθούμε τα βήματα που απέστειλαν ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ. Δεν αποδεχόμαστε αυθαιρεσίες των διευθυντών και συμβούλων ενημερώνουμε το σωματείο και ενημερωνόμαστε από αυτό.
  • Ενεργοποιούμε τις στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τριωρες), οταν ο/η αξιολογητής/τρια προσπαθεί να μπει στην τάξη για “παρακολούθηση” της διδασκαλίας.
  • Είμαστε με τον κλάδο μας και τις συλλογικές μας αποφάσεις με κορυφαία την ομόφωνη απόφαση της ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ (11-2-2023). Οι διευθυντές και οι σύμβουλοι να σταματήσουν να πιέζουν με παράτυπες εντολές  και να σεβαστούν τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα. Ο καθένας με τη στάση του βρίσκεται ή με τον κλάδο ή απέναντί του.
  • Οι ενημερώσεις από μέλη του ΔΣ συνεχίζονται σε κάθε σχολείο και οι συνάδελφοι/ισσες υπογράφουν πιο μαζικά  την απεργία αποχή κατά της αξιολόγησης. Υπογράφουμε τη δήλωση της απεργίας αποχής  της ΟΛΜΕ, απαντάμε συλλογικά, ακολουθούμε τις αποφάσεις και τις οδηγίες των σωματείων μας. Επιδιώκουμε σε κάθε σχολείο ομοφωνία ή  ισχυρή πλειοψηφία υπέρ της απεργίας αποχής.
  • Καλούμε όλους τους συναδέλφους να υπογράψουν τη δήλωση της ΟΛΜΕ, την πρωτοκολλούμε  συλλογικά ή και ατομικά και δεν υπογραφούμε κανένα άλλο έγγραφο. Συζητάμε με κάθε συνάδελφο που διστάζει, εξηγούμε ότι η στάση του δεν είναι ατομικό ζήτημα, αλλά αφορά όλους μας, τον καλούμε να σεβαστεί την πλειοψηφία που έχει το δημοκρατικό δικαίωμα να αποφασίζει για τον κλάδο.
  • Σταματάμε παντού τις αξιολογήσεις με στάσεις εργασίας του συλλόγου και των εκπαιδευτικών.
  • Σας καλούμε να ενημερώνετε άμεσα το ΔΣ της ΕΛΜΕ  για ενέργειες των αξιολογητών που στρέφονται κατά των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων μας, την άσκηση πιέσεων και οτιδήποτε σας προβληματίζει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες