σχολειο
«Ο δάσκαλος χρειάζεται να έχει πάθος για τη διδασκαλία και να είναι ενθουσιώδης για τη γνώση»

Το σημερινό δημόσιο σχολείο προσπαθεί αμήχανα να επιβιώσει σε έναν κοινωνικό ιστό που έχει διαρραγεί. Απαξιωμένο από την πολιτεία (υποστελέχωση, ελλιπή χρηματοδότηση κλπ), με δασκάλους /εκπαιδευτικούς κουρασμένους που όλο και πιο συχνά γίνονται αποδέκτες ταπεινωτικών συμπεριφορών πολλών μαθητών τους με την σιωπηρή συναίνεση των «απόντων γονέων τους», προσπαθεί αμήχανα να συντηρήσει τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό ρόλο του.

Η εμπέδωση της άνωθεν επιβαλλόμενης αντίληψης περί «σύγχρονου» σχολείου που εστιάζεται σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας με τη χρήση ( και την αγιοποίηση) των τεχνολογικών μέσων μπορεί άραγε να δημιουργήσει συνειδητοποιημένες ψυχές στους μικρούς και στους μεγάλους πρωταγωνιστές του εκπαιδευτικού συστήματος; Μπορούν σε αυτό το σχολείο «να ανάψουν επιθυμίες»; (Ρικκάρτο Μάσσα).

Για να αποκτήσει τη γνώση το άτομο χρειάζεται να αγαπήσει την διαδικασία της μάθησης και τον δάσκαλο, να «συγκεντρωθεί» με τα σπλάχνα  του,  να σχετιστεί με τους συμμαθητές του και να νιώσει δικό του τον χώρο του σχολείου. Ο δάσκαλος χρειάζεται να έχει πάθος για τη διδασκαλία και να είναι ενθουσιώδης για τη γνώση, ώστε να μεταδίδει στους μαθητές του μέσα από ένα αδιόρατο κανάλι πρώτα την επιθυμία για τη γνώση και μετά την ίδια τη γνώση.

Όμως, στη σχολική καθημερινότητα συχνά διαπιστώνεται ότι το πάθος για τη διδασκαλία έχει γίνει υποχρέωση, η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και του αυθορμητισμού έχουν εγκαταλειφθεί. Τα παιδιά υιοθετούν βίαιες συμπεριφορές με αυτοκαταστροφικές και ετεροκαταστροφικές διαστάσεις για να εκτονώσουν μέρος της δυναμικής τους που δεν φρόντισαν οι φροντιστές τους (γονείς, εκπαιδευτικοί και η ευρύτερη κοινωνία ) να την διοχετεύσουν σε αριστουργήματα, σε έρωτες. Φτωχά από τέτοιες σχέσεις και στερούμενα από ευρείς ορίζοντες στη σχολική, και όχι μόνο, ζωή τους «ξεδίδουν».

Εμείς οι εκπαιδευτικοί ωστόσο μπορούμε να μην παραβλέπουμε, διότι έχουμε τις γνώσεις και τα φώτα να ανάψουμε τους μαθητές μας - αρκεί να μην εγκλωβιστούμε στο τυπικό μέρος της διαδικασίας. Ας αφουγκραστούμε τους μαθητές μας, που έμπρακτα μας υπενθυμίζουν ότι ο κίνδυνος έρχεται από έξω τους  και όχι από μέσα τους, που αυθόρμητα μπορούν και  χτίζουν καλύβες με καλάμια στην αυλή του σχολείου τους κλοτσώντας την  ανία της καθημερινότητάς τους.

Ευχαριστώ τους μαθητές μου για την αστείρευτη γνώση που μου μεταφέρουν. Το σχολείο είναι ακόμα ζωντανό.

* Καθηγήτρια του 1ου Γυμνάσιου Αίγινας 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Βιασμός
Η σχολική βία δεν αντιμετωπίζεται με καθηγητική και διευθυντική βία
Φταίει η κοινωνία, το εκπαιδευτικό σύστημα, η κρίση, η πανδημία ο σύγχρονος πολιτισμός και η τραπ μουσική ή όλα αυτά μαζί;
Η σχολική βία δεν αντιμετωπίζεται με καθηγητική και διευθυντική βία