Ο ΣΑΤΕΑ με σχετική ανακοίνωση ενημερώνει για όσα συζητήθηκαν στην συνάντηση που είχαν μέλη του με τον Προϊστάμενο ειδικής αγωγής την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου.
Ο κ. Μπουσδούνης «έδειξε ενδιαφέρον» για τα θέματα που συζητήθηκαν και εξέφρασε την επιθυμία να γίνουν δραστικές αλλαγές στις δομές μέσα στα σχολεία και στο να μην είναι αποκομμένο το ειδικό σχολείο.
«Σχετικά με τις μεταθέσεις/αποσπάσεις, υπογραμμίσαμε την ανάγκη να αλλάξει το σύστημα υπηρεσιακών μεταβολών καθώς δεν υπάρχει ισότιμη αντιμετώπιση των κλάδων ΠΕ61/71».
Αναλυτικά:
Τα μέλη του ΔΣ του ΣΑΤΕΑ (Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής) συναντήθηκαν την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024 το μεσημέρι με τον κ. Μπουσδούνη προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με τις επικείμενες εξελίξεις στο χώρο της ειδικής αγωγής, αλλά και να θέσουν θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Η συζήτηση κινήθηκε στα εξής θέματα:
· Νέος Νόμος για την Ειδική Αγωγή
· Μεταθέσεις/αποσπάσεις
· Ίδρυση τμημάτων ένταξης
· Οργανικές θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ/ΕΔΥ
· Άνοιγμα πίνακα προσλήψεων
Συγκεκριμένα, ο κ. Μπουσδούνης εξέφρασε την επιθυμία της πολιτικής ηγεσίας και τις προτάσεις που έχει κάνει η διεύθυνση Ειδικής Αγωγής να γίνουν αλλαγές στους εξής τομείς:
1) επιθυμία για σταθερότερες δομές μέσα στο σχολείο, να είναι το σχολείο έτοιμο να δεχτεί τα παιδιά τον Σεπτέμβρη, συγκεκριμένα είπε: “θέλουμε περισσότερους εκπαιδευτικούς ειδικής εκπαίδευσης στα σχολεία”, επέμενε στο “ειδικής εκπαίδευσης” το οποίο προορίζεται να αντικαταστήσει το “ειδικής αγωγής”
2) πρώιμη έγκαιρη παρέμβαση σε όσο το δυνατόν μικρότερη ηλικία, ειδικά σε ό,τι αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση από 4-7 χρονών
3) απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης νέων Τμημάτων Ένταξης
4) Ανασχεδιασμός όλων των δομών της ειδικής αγωγής ΚΕΔΑΣΥ/ΕΔΥ/Τμήματα Ένταξης/Παράλληλη Στήριξη/Ειδικό Σχολείο.
Ειδικά για το τελευταίο (ειδικό σχολείο) υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να καταφέρουν να κάνουν διασύνδεση με το γενικό σχολείο και να μην είναι αποκομμένο. Επίσης, επισήμανε ότι θα πρέπει να τονιστεί ο ρόλος των ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) και ως προς την Υποστήριξη στο σχολικό πλαίσιο και να μη μένει μόνο στο κομμάτι της διάγνωσης/αξιολόγησης.
Σχετικά με τις μεταθέσεις/αποσπάσεις, υπογραμμίσαμε την ανάγκη να αλλάξει το σύστημα υπηρεσιακών μεταβολών καθώς δεν υπάρχει ισότιμη αντιμετώπιση των κλάδων ΠΕ61/71. Ο σύλλογός μας και παλαιότερα είχε καταθέσει έγγραφο για τον άδικο τρόπο διεξαγωγής τους, ο ίδιος επισήμανε ότι γνωρίζει το πρόβλημα, έχει μεταφέρει ήδη στον Γενικό Γραμματέα κ. Κατσαρό σχετικό έγγραφο και δεσμεύτηκε να μεταφέρει εκ νέου παρότι δεν άπτεται των αρμοδιοτήτων του στο Υπουργείο.
Επίσης, έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα Τμήματα Ένταξης και εξέφρασε την πρόθεση του Υπουργείου για αλλαγή του καθηκοντολογίου στις δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, την παροχή περισσότερων «όπλων» για βέλτιστη συνεργασία με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς. Επισήμανε ιδιαίτερα επίσης την ανάγκη θεσμοθέτησης κοινών επιμορφωτικών προγραμμάτων εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος με την συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής κοινότητας. Μάλιστα σημείωσε ότι το παραπάνω αποτελεί και προσωπική του εισήγηση προς την ηγεσία του υπουργείου. Το νέο ενταξιακό σχολείο το οποίο σχεδιάζεται χρειάζεται συνδιδασκαλία και κοινούς στόχους για όλους, τονίζοντας την ανάγκη για ύπαρξη σταθερών εκπαιδευτικών στο σχολείο.
Επιπροσθέτως, αναφέρθηκε στην πρόθεση του υπουργείου της εκτίμησης των στατιστικών στοιχείων που με βάση και έναν άξονα αριθμητικών δεδομένων θα προβλέπεται κατά το δοκούν ο μαθητικός πληθυσμός που χρήζει ειδικής εκπαιδευτικής παρέμβασης ώστε να δίνονται οι πιστώσεις εγκαίρως και να μην καθυστερούν οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών. Αναφερθήκαμε επίσης στην δυσκολία πλήρωσης των κενών της παράλληλης στήριξης (διδασκαλία ένας προς έναν) και το μοίρασμα του εκπαιδευτικού σε περισσότερους μαθητές. Εδώ ο κ. Μπουσδούνης σημείωσε την άποψή του να δοθεί προτεραιότητα σε μαθητές των μικρότερων τάξεων του δημοτικού όπως και του νηπιαγωγείου ή κατά περίπτωση σε κάποιες περιπτώσεις μαθητών και μεγαλύτερων τάξεων.
Ιδιώτης βοηθός: σκοπεύουν να θεσπίσουν κριτήρια, έτσι ώστε να οριοθετηθεί μέσα στο σχολικό πλαίσιο. Μέχρι στιγμής, οποιοσδήποτε, μπορεί να δουλέψει ως ιδιώτης βοηθός, αρκεί μια απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων και ένα καθαρό ποινικό μητρώο. Εφόσον το παιδί ανήκει στο σχολείο, υπάρχει η σκέψη να καθοριστούν κάποια προσόντα που θα πρέπει να έχει ο ιδιώτης βοηθός και να εφαρμόζει ένα πρόγραμμα παρέμβασης που θα σχεδιάζεται από κοινού με το σχολείο. Σε αυτό το σημείο, τέθηκε το θέμα της ασφάλισης του ιδιώτη βοηθού, καθώς, ως έχουν τώρα τα πράγματα, δεν υφίσταται και τα μέλη του ΔΣ το επισήμαναν.
Τέλος, όταν έγινε αναφορά για τον άδικο τρόπο προσλήψεων αναπληρωτών με τους πίνακες ειδικής αγωγής οι οποίοι ανοίγουν για τρία έτη και έτσι οδηγούν στον αποκλεισμό των καταρτισμένων αποφοίτων έδειξε κατανόηση. Επιπλέον, εξέφρασε την επιθυμία από πλευράς Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης να υπάρχει ένα ενιαίο σύστημα για την πλήρωση θέσεων διευθυντών σχολείων οι ΠΕ71 και να μην αποφασίζει κάθε ΠΥΣΠΕ διαφορετικά. Σχετικά με νέους διορισμούς στην εκπαίδευση, μας ανέφερε ότι είναι στην πρόθεση του υπουργείου, χωρίς να αναφέρει κάποιο χρονοδιάγραμμα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη