εκπαιδευτικοι
Οι αποφάσεις του ΣτΕ, οι οποίες αναμφίβολα αποτελούν φάρο δικαιοσύνης, έχουν παραμείνει μέχρι στιγμής ανεκτέλεστες, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα αβεβαιότητας και απογοήτευσης ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς

Σε έναν κόσμο όπου η δικαιοσύνη φαίνεται να λειτουργεί με ταχύτητα φωτός για τις ανάγκες του κράτους, εμείς, οι εκπαιδευτικοί, βιώνουμε την απόλυτη αναχρονιστική εμπειρία.

Μια εμπειρία όπου ο χρόνος σταματά ή ακόμα χειρότερα, εξαφανίζεται μέσα στην  αδράνεια του Υπουργείου Παιδείας.

Μετά από ενάμιση χρόνο από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έδινε φως στο τούνελ της αναδρομικότητας των διορισμών μας, ακόμη περιμένουμε.

Η έκδοση 12 ονομαστικών αποφάσεων τον Σεπτέμβρη του 2022 (υπ' αριθμ. υπ’ αρ. 1730, 1731, 1732, 1733, 1734, 1735, 1736, 1737, 2341, 2342/2022, Α22, Α23/2023 αποφάσεις του Γ’ Τμήματος Συμβουλίου της Επικρατείας) αφορά στο ζήτημα του αναδρομικού διορισμού επιτυχόντων εκπαιδευτικών των γραπτών διαγωνισμών ΑΣΕΠ 2004, 2006 και 2008.

Το ΣτΕ αποδέχτηκε την ύπαρξη παράτυπων παραλείψεων λόγω της εφαρμογής αντισυνταγματικών νόμων και ζήτησε από το υπουργείο να επανεξετάσει τις αιτήσεις διορισμού των αιτούντων που είχαν καταθέσει για το ίδιο ζήτημα το 2016 και η διοίκηση τότε τις είχε απορρίψει. Συγκεκριμένα το ΣτΕ κάλεσε το υπουργείο να διαπιστώσει ανά περίπτωση την ύπαρξη παράλειψης και στην συνέχεια να προχωρήσει στον αναδρομικό διορισμό από το έτος της διαπιστωμένης παράλειψης. Σύμφωνα με το σκεπτικό της δικαιωτικής μας απόφασης «μη νομίμως απορρίφθηκε η αίτηση των αιτούντων» που ζήτησαν το 2016 από το υπουργείο τον αναδρομικό τους διορισμό και  καταλήγοντας « Αναπέμπει στη Διοίκηση για να ενεργήσει τα νόμιμα σύμφωνα με το σκεπτικό» της απόφασης.

Οι αποφάσεις του ΣτΕ, οι οποίες αναμφίβολα αποτελούν φάρο δικαιοσύνης, έχουν παραμείνει μέχρι στιγμής ανεκτέλεστες, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα αβεβαιότητας και απογοήτευσης ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.

Η δικαιοσύνη, όπως φαίνεται, κινείται με δύο ταχύτητες, με την ταχύτερη να επιλέγεται μόνο όταν τα συμφέροντα του Υπουργείου Παιδείας είναι στο παιχνίδι. Αντιθέτως, όταν οι αποφάσεις αφορούν την αποκατάσταση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, ο χρόνος φαίνεται να επιβραδύνεται ή και να ματαιώνεται σε ένα ανυπόφορο βαθμό.

Αυτή η καθυστέρηση αποτελεί όχι μόνο μια παράβαση των δικαιωμάτων μας, αλλά και μια εμφανή απόδειξη της αναποτελεσματικότητας και της ανικανότητας του συστήματος να εφαρμόσει τις αρχές που ο ίδιος έχει θέσει. Η συμμόρφωση με τις δικαστικές αποφάσεις δεν πρέπει να είναι θέμα επιλογής ή βολικής τακτικής, αλλά ένα αδιαπραγμάτευτο καθήκον. 
Είναι σαφές πως η διαχείριση των υποθέσεων από το Υπουργείο Παιδείας και η στάση του απέναντι στις δικαστικές αποφάσεις είναι τουλάχιστον αντιφατική.

Τι και αν οι νομικοί σύμβουλοι του Υπουργού αναγνωρίζουν το δίκαιο αίτημα μας! Τι και αν το Υπουργείο Παιδείας, μέσω της Υφυπουργού κ. Μακρή, δηλώνει δημόσια την υποχρέωση και την πρόθεσή του να συμμορφώνεται με τις δικαστικές αποφάσεις! Τι και αν ο Υπουργός υποστηρίζει ενθέρμως τον γραπτό διαγωνισμό των εκπαιδευτικών!  Τι και αν ο Υπουργός παιδείας έχει δηλώσει από την πρώτη μέρα της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων -ήδη από τον σχολικό αγιασμό- ότι η πόρτα του υπουργείου θα είναι ανοικτή για να επιλύσει τα προβλήματα των εκπαιδευτικών! Τι και αν και η ίδια η δικαιοσύνη έχει επικυρώσει την αδικία που υποστήκαμε με βάση τις σειρές επιτυχίας μας, το υπουργείο έχει τις πόρτες ερμητικά κλειστές αφού αρνείται προς μεγάλη μας έκπληξη να αποκαταστήσει μέχρι τώρα εκκρεμότητες και χρόνιες αδικίες που αφορούν σε αποφάσεις δικαστηρίων.  Το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο.

Αυτή η αδιαφορία και η παρατεταμένη αδράνεια αποτελούν ένδειξη μιας βαθύτερης προβληματικής που επικρατεί στον τρόπο λειτουργίας του Υπουργείου. Ενώ οι δικαστικές αποφάσεις θα έπρεπε να λειτουργούν ως κατευθυντήριες γραμμές για την εφαρμογή της νομιμότητας και της δικαιοσύνης, φαίνεται πως στην πράξη υπάρχει μια συνειδητή επιλογή να αγνοηθούν ή να καθυστερήσουν όταν οι αποφάσεις αυτές δεν συμφέρουν άμεσα το Υπουργείο ή την κυβέρνηση.

Η εμμονή μας στην αναγνώριση και εφαρμογή αυτών των δικαιωμάτων δεν πρέπει να εκληφθεί ως απλή διαμαρτυρία, αλλά ως μια έκκληση για δικαιοσύνη, ισότητα και σεβασμό στις αρχές ενός κράτους που οφείλει να προστατεύει και να εξυπηρετεί όλους τους πολίτες του, ανεξάρτητα από τη θέση ή τον ρόλο τους στην κοινωνία.

Με την ελπίδα ότι η φωνή μας θα ακουστεί και θα ληφθεί υπόψη, καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να δράσει άμεσα και αποφασιστικά για την επίλυση αυτής της παρατεταμένης και αδικαιολόγητης κατάστασης.

Η αποκατάσταση των δικαιωμάτων μας δεν είναι μόνο μια νομική υποχρέωση αλλά και μια ηθική επιταγή για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης στο κράτος και τις δημοκρατικές του αρχές.

Διορισμένοι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί ΑΣΕΠ 2004, 2006 και 2008

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THE-GUARDIAN
Ένας 80χρονος μαθητής συγκινεί τον Guardian: «Αν θέλετε, γράψτε ότι τα όνειρα δεν τελειώνουν»
Ένα αναπάντεχο viral θέμα που συγκινεί: «Ο καλύτερος στην τάξη: Έλληνας στα 80 του ξεκινάει νυχτερινό σχολείο μετά από μια ζωή μόχθου», είναι ο...
Ένας 80χρονος μαθητής συγκινεί τον Guardian: «Αν θέλετε, γράψτε ότι τα όνειρα δεν τελειώνουν»
paidia-me-diaxytes-anaptyksiakes-diataraxes.jpg
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε...
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Δημήτρης Παπαγεωργίου Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο alfavita.gr: Δυνατότητα συμπλήρωσης δεύτερου Μηχανογραφικού μετά τη διαπίστωση κενών θέσεων σε τμήματα ΑΕΙ
Ο Δημήτρης Παπαγεωργίου συνομιλεί με τον Νίκο Μάστορα για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τη νησιωτικότητα, τα μη κρατικά ΑΕΙ, την ΕΒΕ και τις κενές θέσεις,...
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο alfavita.gr: Δυνατότητα συμπλήρωσης δεύτερου Μηχανογραφικού μετά τη διαπίστωση κενών θέσεων σε τμήματα ΑΕΙ