ΔΟΕ
«Για να μην αποσαθρωθεί η δημόσια εκπαίδευση με την επιχειρούμενη κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών κι εκπαιδευτικών»

Η ΔΟΕ με σχετική της ανακοίνωση ενημερώνει ότι συνεχίζεται ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας να την κρίνουν παράνομη.

«Δίνει το απίστευτα αντιδημοκρατικό μήνυμα ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν δικαιούνται, τελικά, να απεργούν με αίτημα την κατάργηση νόμων, λες και έχουν τη δυνατότητα να απεργήσουν για κάτι άλλο πλην αυτού ή την επιδίωξη να μην ψηφιστεί  ένα σχέδιο νόμου. Κι όλα τα παραπάνω συνοδευόμενα από τις προειδοποιήσεις – απειλές για τις επερχόμενες ποινές για όσους δεν υπακούσουν», αναφέρουν χαρακτηριστικά

Τέλος, παραθέτει τις επόμενες δράσεις του αγώνα της ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει τους/τις χιλιάδες εκπαιδευτικούς που δίνουν καθημερινά τον αγώνα για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτού του αγώνα, ιδιαίτερα τα τέσσερα τελευταία χρόνια, παλεύουμε με όπλα τις επιστημονικά τεκμηριωμένα θέσεις μας (μέσα από μια ογκώδη σειρά επιστημονικών εκδηλώσεων) και την πίστη μας στο δίκαιο των αιτημάτων μας, ενάντια στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής – αντιεπιστημονικής «αξιολόγησης» των νόμων 4692/20 και 4823/21. Για να μην αποσαθρωθεί η δημόσια εκπαίδευση με την επιχειρούμενη κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών κι εκπαιδευτικών.

Πρόκειται για έναν δύσκολο αγώνα με σκληρό αντίπαλο την κυβερνητική πολιτική της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης και της απόδοσης όλων των ευθυνών για τα «δεινά» της στους εκπαιδευτικούς. Η αποκομμένη από κάθε επιστημονική βάση «αξιολόγηση» έρχεται ως απόπειρα κάλυψης των ευθυνών της για τα αδιέξοδα που δημιουργούνται εξαιτίας της στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων. Των τεράστιων ευθυνών για τα προβλήματα των κτηριακών υποδομών, για την, πάντα, καθυστερημένη και ποτέ ολοκληρωμένη, στελέχωση των σχολείων με το απαιτούμενο προσωπικό, για την απίστευτη διόγκωση της γραφειοκρατίας (είτε αυτής που συνδέεται με την «αξιολόγηση» είτε με τις ποικίλες καινοτομίες – ή μάλλον κενοτομίες – και πλατφόρμες) που φέρνει απίστευτα εμπόδια στους, στοχοποιημένους και κακοπληρωμένους, εκπαιδευτικούς στην προσπάθειά τους να ασκήσουν, απλά, το λειτούργημά τους. Να διδάξουν τους μαθητές, να τους συνδράμουν, όπως μόνο αυτοί ξέρουν και κάνουν, στον δύσκολο αγώνα τους για την κατάκτηση της γνώσης και την καλλιέργεια της προσωπικότητάς τους.

Απέναντι στον αγώνα μας και στο διαρκώς αναπάντητο αίτημά μας για ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής της διά πυρός και σιδήρου επιβολής, έχει επιλέξει την οδό των δικαστηρίων. Δεν μπορεί να δει θεσμικό δρόμο, πανικόβλητη από την τεράστια συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία – αποχή από τον Φεβρουάριο του 2023 μέχρι και σήμερα. Δικαστηρίων που, στον καιρό της προκλητικής ατιμωρησίας κραυγαλέων εγκλημάτων, αλλεπάλληλα δικάζουν και καταδικάζουν τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για να καταπατήσουν το συνταγματικό τους δικαίωμα να απεργούν. Γιατί περί αυτού πρόκειται.

Η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, της Παρασκευής 15/3/2024, αγνοεί επιδεικτικά τη νομολογία του Αρείου Πάγου και συγκεκριμένα την απόφαση 27/2004 με την οποία καθίσταται σαφές ότι κάθε απεργία κρίνεται αυτοτελώς. Κι αυτό για να «τσουβαλιάσει» τις δικαστικές αποφάσεις που αφορούν την απεργία-αποχή Δ.Ο.Ε., Ο.Λ.Μ.Ε. και Α.Δ.Ε.Δ.Υ. κατασκευάζοντας ένα αυταρχικό αφήγημα για την κάθετη δεσμευτικότητα  των αποφάσεων από το τριτοβάθμιο όργανο προς τα κάτω, μέχρι και τα μέλη των πρωτοβάθμιων. Δεν διστάζει να χαρακτηρίσει την απεργία ως «πολιτική».  Δίνει το απίστευτα αντιδημοκρατικό μήνυμα ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν δικαιούνται, τελικά, να απεργούν με αίτημα την κατάργηση νόμων, λες και έχουν τη δυνατότητα να απεργήσουν για κάτι άλλο πλην αυτού ή την επιδίωξη να μην ψηφιστεί  ένα σχέδιο νόμου. Κι όλα τα παραπάνω συνοδευόμενα από τις προειδοποιήσεις – απειλές για τις επερχόμενες ποινές για όσους δεν υπακούσουν.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. το μέγιστο ζήτημα που ανακύπτει είναι ο ορατός, πλέον, κίνδυνος της τιμωρίας των μελών της.  Όλες οι μέχρι σήμερα αποφάσεις της, όπως περίτρανα έχει αποδειχτεί παρά τα όσα έλεγαν και έγραφαν οι κάθε είδους «πρόθυμοι», παρέχουν ασφάλεια στα μέλη της ενάντια στον αυταρχισμό και τις διώξεις. Ο αγώνας μας, με αυτή το απαραίτητο χαρακτηριστικό ως πρώτιστο, συνεχίζεται με την ίδια ένταση και τους ίδιους στόχους, δίχως να διακινδυνεύσει το να προσφέρει «θύματα» στον  αυταρχισμό του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.  αλλά με την ενίσχυση της δράση μας στην κατεύθυνση της συντεταγμένης, από το σύνολο του κλάδου, αντιμετώπισης, στην πράξη, μιας ψευδεπίγραφης «αξιολόγησης» που είναι φανερό ότι μόνο δεινά έχει να φέρει στη λειτουργία σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προχωράει στην υλοποίηση των αγωνιστικών δράσεων που ακολουθεί μέχρι σήμερα,

  • τη συνέχιση δηλαδή  των 3ωρων στάσεων εργασίας (οι οποίες δεν έχουν κριθεί ως παράνομες ή καταχρηστικές) και αφορούν όλους/όλες τους/τις συναδέλφους για τη διαδικασία της ατομικής παρατήρησης διδασκαλίας καθώς και τμήματα του εξωδιδακτικού έργου (προπαρασκευαστικές συναντήσεις με διευθυντές και συμβούλους), ενώ παράλληλα αποφασίζει, σε υλοποίηση και διεύρυνση των αποφάσεων της συνεδρίασης του Δ.Σ. στις 14/3/2024:
  • την πραγματοποίηση, μεγάλης συγκέντρωσης διαμαρτυρίας στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. την Πέμπτη 28/3 και ώρα 13:30 (με κάλεσμα συμμετοχής σε Ο.Λ.Μ.Ε. – Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. και 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας) και, ταυτόχρονα, συγκεντρώσεις την ίδια ημέρα και ώρα σε όλες τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης πλην Αττικής.
  • την πραγματοποίηση κύκλου Γενικών Συνελεύσεων από 19/3 έως 29/3 και ολομέλεια προέδρων την 1/4/2024 με πρόταση - εισήγηση για 48ωρη απεργία στις 16 και 17 Απριλίου που θα αφορά τα κορυφαία ζητήματα της εκπαίδευσης (την ανάγκη άμεσης οικονομικής αναβάθμισης των εκπαιδευτικών σύμφωνα με την απόφαση της 92ης Γ.Σ. ,την απαίτηση για διάλογο για τη σύναψη Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας,  την απαίτηση για διάλογο για το ζήτημα της αξιολόγησης με βάση τις θέσεις του κλάδου…)
  • την πραγματοποίηση μεγάλης επιστημονικής εκδήλωσης για την αξιολόγηση στις 5/4/2024, η οποία θα θέτει, για μια ακόμη φορά, το ζήτημα στην παιδαγωγική του βάση ενάντια στο τερατούργημα που το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.  επιχειρεί να επιβάλει.
  • το κάλεσμα σε σύσκεψη στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. στους προέδρους και κοσμήτορες των παιδαγωγικών σχολών και τμημάτων με στόχο την ανάπτυξη προβληματισμών αλλά και, τελικά, της διαμόρφωσης κοινής πρότασης για το ζήτημα της «αξιολόγησης» ώστε να επιδιώξουμε, στη συνέχεια, από κοινού να τη μεταφέρουμε σε συνάντηση-συζήτηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
  • την πραγματοποίηση σειράς επιστημονικών δράσεων, με όλους τους ενδεδειγμένους τρόπους, που θα αναδεικνύουν τον αντιεπιστημονικό – αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα της «αξιολόγησης» των νόμων 4692/20 και 4823 και την ορθότητα των θέσεων της Δ.Ο.Ε.
  • την πραγματοποίηση συναντήσεων, στην παραπάνω κατεύθυνση, με τους τομείς παιδείας των κομμάτων, την ΑΔΙΠΔΕ και το προεδρείο του Ι.Ε.Π.
  • τη δημιουργία σποτ που θα αναδεικνύει την απαράδεκτη στάση της κυβέρνησης απέναντι στη Δ.Ο.Ε και τη δημόσια εκπαίδευση.

Συνεχίζουμε ενωμένοι και αποφασισμένοι τον αγώνα της υπεράσπισης του Δημόσιου Σχολείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα