ευζην
Φυσική δραστηριότητα - άσκηση: Το Παράδοξο της Ελλάδας
Πρόταση για επικαιροποίηση και επανέναρξη της εφαρμογής του προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» στα σχολεία, κατέθεσε με επιστολή της προς το Υπουργείο Παιδείας η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής.
 
«Γιατί σταμάτησε το πρόγραμμα «ΕΥΖΗΝ», όπου μέσω αυτού μπορούσαν οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής να κάνουν μετρήσεις, να αξιολογούν και με τη συνεργασία των γονέων, όπου χρειάζεται, να παρεμβαίνουν, ώστε να επιτυγχάνεται ο πρωταρχικός σκοπός του μαθήματος;», αναρωτιέται η ένωση και τονίζει ότι η επανέναρξη του προγράματος θα βοηθούσε όχι μόνο τους μαθητές να καταπολεμήσουν την παχυσαρκία, τα κινητικά και μυϊκά ελλείμματα, αλλά θα ήταν και μια πολύ σημαντική οικονομική βοήθεια σε εκείνες τις οικογένειες που δεν μπορούν να στείλουν τα παιδιά τους σε αθλητικές δραστηριότητες εκτός σχολείου (αθλητικούς συλλόγους κτλ).

Η επιστολή της Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής

Θέμα: Φυσική δραστηριότητα - άσκηση: Το Παράδοξο της Ελλάδας. Πρόταση για επικαιροποίηση και επανέναρξη της εφαρμογής του προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» στα σχολεία.

Κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης (covid-19) και του περιορισμού των μετακινήσεων, η φυσική δραστηριότητα -άσκηση, αναγνωρίστηκε και «διαφημίστηκε» από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ως το φάρμακο τόσο για την σωματική, όσο και για την ψυχική μας υγεία και ειδικότερα των μαθητών. Αν και οι απαγορεύσεις έχουν αρθεί προ πολλού και τα παιδιά επέστρεψαν στις δραστηριότητές τους, ως χώρα είμαστε σε δυσμενέστερη θέση από την έναρξη την πανδημίας, από τη στιγμή που πλέον κατέχουμε την θλιβερή Παγκόσμια πρωτιά στην παιδική παχυσαρκία. Η φυσική δραστηριότητα, όχι μόνο δεν επανήλθε στα επίπεδα της προ-κορωνοϊού εποχής, αλλά τείνει να μειώνεται συνεχώς .Τα παιδιά δεν παίζουν πλέον στις «αλάνες», στερούμενα τα ερεθίσματα εκείνα που θα τα οδηγήσουν στην ανάπτυξη φυσιολογικών χαρακτηριστικών, όπως η ιδιοδεκτικότητα, η κιναίσθηση, η αντίληψη της κίνησης και ο οπτικοκινητικός συντονισμός. Στερούνται ταυτόχρονα τα ερεθίσματα που θα βελτιώσουν την ενδυνάμωση, όχι μόνο των μυών τους, αλλά και των αρθρικών συνδέσμων που θα αποτρέψουν έναν πιθανό τραυματισμό στην καθημερινότητά τους, όπως πχ στο κατέβασμα από ένα πεζούλι. Στερούνται ακόμα τα ερεθίσματα που θα βοηθήσουν στην ενδυνάμωση των σταθεροποιητών μυών της σπονδυλικής στήλης, επομένως (ειδικά στο Λύκειο σε συνδυασμό με την κακή στάση του σώματος) ελλοχεύει ο κίνδυνος οι μαθητές να οδηγηθούν σε δυσμορφίες της σπονδυλικής στήλης, όπως η σκολίωση και η κύφωση.

Και εδώ έγκειται το παράδοξο της Ελλάδας: Ενώ στα λόγια η Πολιτεία εκθείαζε την άσκηση και σημείωνε τη σπουδαιότητά της, στην πράξη δεν έκανε τίποτα ουσιαστικό για αυτό, ενώ η κατάσταση χειροτερεύει! Πού είναι η ευαισθησία του Πολιτείας για την υγεία των μαθητών; Οι 2 ή 3 διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα, θεωρεί η Πολιτεία ότι είναι αρκετές για να αναστρέψουν την δεινή κατάσταση στην οποία έχουμε φτάσει; Γιατί δεν προσλαμβάνονται Καθηγητές Φυσικής Αγωγής να διδάσκουν το μάθημα και παρατηρείται το φαινόμενο να «διδάσκεται» από εκπαιδευτικούς που δεν έχουν το κατάλληλο επιστημονικό υπόβαθρο ;

Γιατί σταμάτησε το πρόγραμμα «ΕΥΖΗΝ», όπου μέσω αυτού μπορούσαν οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής να κάνουν μετρήσεις, να αξιολογούν και με τη συνεργασία των γονέων, όπου χρειάζεται, να παρεμβαίνουν, ώστε να επιτυγχάνεται ο πρωταρχικός σκοπός του μαθήματος; Οι μετρήσεις που μπορεί να κάνει κάθε Κ.Φ.Α. σε σωματομετρικά χαρακτηριστικά, κινητικότητα, ταχύτητα, αντίδραση, αντοχή κτλ, μέσα από παιγνιώδους μορφής δραστηριότητες, μπορούν να βοηθήσουν ώστε και οι μαθητές να περνούν ευχάριστα και ο εκπαιδευτικός να καταγράφει χρήσιμα στοιχεία για περαιτέρω επεξεργασία. Οι μετρήσεις αυτές θα εισαχθούν σε μια εθνική βάση δεδομένων, όπου θα μπορεί να γίνεται σύγκριση και με τον μέσο όρο των υπόλοιπων μαθητών, αλλά και για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης που θα κάνει ο εκπαιδευτικός. Θα βοηθούσε όχι μόνο τους μαθητές να καταπολεμήσουν την παχυσαρκία, τα κινητικά και μυϊκά ελλείμματα, αλλά θα ήταν και μια πολύ σημαντική οικονομική βοήθεια σε εκείνες τις οικογένειες που δεν μπορούν να στείλουν τα παιδιά τους σε αθλητικές δραστηριότητες εκτός σχολείου (αθλητικούς συλλόγους κτλ). Ζητάμε ως Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. τον επανασχεδιασμό, την επικαιροποίηση και την επανέναρξη του Προγράμματος «ΕΥΖΗΝ» στα σχολεία σε συνεργασία με τα Τ.ΕΦ.Α.Α. της χώρας! https://www.youtube.com/channel/UC5D0yaDqs_h7I- hbGlZ2K_A

Exercise is Medicine!

Η άσκηση είναι φάρμακο, λέει η Αμερικάνικη Ιατρική Εταιρία.

Μην το επικαλείστε μόνο, κάντε το πράξη!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία