Γυμνάσια - Λύκεια - ΕΠΑΛ: Πόσοι είναι οι μαθητές, οι καθηγητές και τα σχολεία
Τα στοιχεία Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (ΕΛΣΤΑΤ)

Πειραιάς, 4 Απριλίου 2024

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΡΕΥΝΕΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΗΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2021/2022

ΕΡΕΥΝΕΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΗΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2021/2022

Δείτε ολόκληρη την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ εδώ

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει στοιχεία Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης λήξης του σχολικού έτους 2021/2022.

Παρουσιάζονται τα στοιχεία που αφορούν στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, καθώς και στα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Ενιαία Εκκλησιαστικά Λύκεια και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση. Παρουσιάζονται επίσης τα στοιχεία που αφορούν στα Επαγγελματικά Λύκεια και στις Επαγγελματικές Σχολές.

ΓΕΝΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια παρατηρούνται τα ακόλουθα:

• Οι σχολικές μονάδες, κατά το σχολικό έτος 2021/2022 σε σχέση με το 2020/2021, αυξήθηκαν στα Γυμνάσια από 1.825 σε 1.841 και στα Λύκεια από 1.355 σε 1.371 (πίνακες 2 και 4 αντίστοιχα).

• Το διδακτικό προσωπικό, κατά το σχολικό έτος 2021/2022 σε σχέση με το 2020/2021, μειώθηκε από 41.067 σε 39.815 άτομα στα Γυμνάσια και από 24.353 σε 23.566 άτομα στα Λύκεια (πίνακες 2 και 4 αντίστοιχα).

• Οι εγγεγραμμένοι μαθητές, κατά το σχολικό έτος 2021/2022 σε σχέση με το 2020/2021, αυξήθηκαν από 328.582 σε 332.413 στα Γυμνάσια και από 230.295 σε 231.076 στα Λύκεια (πίνακες 3 και 5 αντίστοιχα).

• Οι αποφοιτήσαντες μαθητές, κατά το σχολικό έτος 2021/2022 σε σχέση με το 2020/2021, μειώθηκαν από 104.767 σε 103.557 στα Γυμνάσια και από 74.032 σε 72.939 στα Λύκεια (πίνακες 3 και 5 αντίστοιχα).

• Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές στα Γυμνάσια, για το σχολικό έτος 2021/2022, είναι 1 εκπαιδευτικός προς 8,3 μαθητές έναντι 1 εκπαιδευτικού προς 8,0 μαθητές στο σχολικό έτος 2020/2021, ενώ για τα Λύκεια, για το σχολικό έτος 2021/2022, είναι 1 εκπαιδευτικός προς 9,8 μαθητές έναντι 1 εκπαιδευτικού προς 9,5 μαθητές στο σχολικό έτος 2020/2021 (πίνακες 2, 3, 4 και 5).

• Η Περιφέρεια Αττικής συγκέντρωσε το 35,1% του σχολικού πληθυσμού των Γυμνασίων και το 37,7% του σχολικού πληθυσμού των Λυκείων της Ελλάδας (γραφήματα 2 και 3 αντίστοιχα).

Στον πίνακα 1 και το γράφημα 1 απεικονίζεται η εξέλιξη του σχολικού πληθυσμού γυμνασίων και λυκείων τη δεκαετία 2012/13 – 2021/22. (Δεν περιλαμβάνονται η Εκκλησιαστική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.)

Πίνακας 1

Εξέλιξη Σχολικού Πληθυσμού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2012/13 – 2021/22

Σχολικό έτος                              Αριθμός Μαθητών                               Γυμνάσια Λύκεια

2012/2013                                        319.950                                                245.892

2013/2014                                        310.389                                                241.905

2014/2015                                        315.702                                                239.055

2015/2016                                        311.236                                                240.852

2016/2017                                        313.130                                                244.386

2017/2018                                        312.604                                                245.811

2018/2019                                        317.622                                                238.968

2019/2020                                         320.822                                               233.627

2020/2021                                         328.582                                               230.295

2021/2022                                          332.413                                              231.076

 

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) παρατηρούνται τα ακόλουθα:

• Οι σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2021/2022 σε σχέση με το 2020/2021 παρουσίασαν αύξηση από 467 σε 472 (πίνακας 15).

• Το διδακτικό προσωπικό κατά το σχολικό έτος 2021/2022 σε σχέση με το 2020/2021 παρουσίασε μείωση από 13.991 σε 13.828 (πίνακας 15).

• Οι εγγεγραμμένοι μαθητές κατά το σχολικό έτος 2021/2022 σε σχέση με το 2020/2021 παρουσίασαν μείωση από 116.571 σε 114.013 (πίνακας 16).

• Οι αποφοιτήσαντες μαθητές κατά το σχολικό έτος 2021/2022 σε σχέση με το 2020/2021 παρουσίασαν μείωση από 35.270 σε 34.712 (πίνακας 16).

• Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές για το σχολικό έτος 2021/2022 ήταν 1 εκπαιδευτικός για 8,2 μαθητές, ενώ για το σχολικό έτος 2020/2021 η αντίστοιχη αναλογία ήταν 1 προς 8,3 (πίνακες 15 και 16).

• Η Περιφέρεια Αττικής για το σχολικό έτος 2021/2022 συγκέντρωσε το 27,0% του σχολικού πληθυσμού των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ της Χώρας (γράφημα 7).

Στον πίνακα 14 και το γράφημα 4 απεικονίζεται η εξέλιξη του σχολικού πληθυσμού της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τη δεκαετία 2012/2013 – 2021/2022.

Πίνακας 14 Εξέλιξη Σχολικού Πληθυσμού της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (2012/13 - 2021/22)

Σχολικό έτος Αριθμός Εγγεγραμμένων Μαθητών

2012/2013     123.989

2013/2014     109.917

2014/2015     101.761

2015/2016       98.772

2016/2017       98.568

2017/2018       97.452

2018/2019     103.440

2019/2020     109.625

2020/2021     116.571

2021/2022     114.013

 

Σχολικές μονάδες και διδακτικό προσωπικό (Γυμνάσια) το 2021/22

Είδος Σχολικής Μονάδας          Πλήθος σχολικών μονάδων        Διδακτικό προσωπικό

Δημόσιες                                             1.732                                     37.396

Ιδιωτικές                                                 109                                       2.419

 

Σχολικές μονάδες και διδακτικό προσωπικό  (Λύκεια)

Είδος Σχολικής Μονάδας          Πλήθος σχολικών μονάδων        Διδακτικό προσωπικό

Δημόσιες                                             1.268                                     21.511

Ιδιωτικές                                                 103                                       2.055

Δείτε τη συνέχεια της έρευνας της ΕΛΣΤΑΤ εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»