αμφισσα
Εκπαιδευτικοί: Ούτε καν έξοδος διαφυγής δεν υπάρχει στο κτήριο σε περιπτώσεις κινδύνου, όπως τώρα με τη φωτιά. Από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα!

Για συνθήκες εγκατάλειψης στο Πρότυπο ΕΠΑΛ της Αμφισσας, στο οποίο εκδηλώθηκε προ ημερών φωτιά με αποτέλεσμα να επικρατήσει πανικός, ενώ μαθητές και καθηγητές διακομίστηκαν στο νοσοκομείο, κάνουν λόγο οι εκαπιδευτικοί της Αριστερής Ενωτικής Παρέμβασης Φωκίδας.

Οπως καταγγέλλουν,  η εγκατάλειψη (απαρχαιωμένες αίθουσες, κουφώματα, εργαστήρια ηλεκτρολογίας-μηχανολογίας, αίθουσες που πλημμυρίζουν με τη βροχή, ταβάνια που πέφτουν) αλλά και η επικινδυνότητα του κτηρίου του ΠΕΠΑΛ σε σχέση με την στατικότητα, την αντισεισμική θωράκιση, την απουσία ολοκληρωμένης πυρασφάλειας, των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων ήταν οι αιτίες που επανειλημμένα  μας είχαν κινητοποιήσει όλους, σωματείο, εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς.

«Ούτε καν έξοδος διαφυγής δεν υπάρχει στο κτήριο σε περιπτώσεις κινδύνου, όπως τώρα με τη φωτιά. Από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα! Οι 9 μαθητές και η συνάδελφός μας κατέληξαν με αναπνευστικά προβλήματα στο νοσοκομείο, ενώ οι εικόνες από τη φωτιά και τα παιδιά να το σκάνε από τα παράθυρα μιλούν από μόνες τους!», σημειώνουν...

Αναλυτικά η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

ΠΡΟΤΥΠΟ(;) ΕΠΑΛ Άμφισσας: Στο ίδιο έργο θεατές! Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές!

Η πυρκαγιά άναψε «φωτιές»!

Οι φόβοι, οι καταγγελίες και οι προειδοποιήσεις που επανειλημμένα είχαμε  εκφράσει σε όλους τους αρμόδιους φορείς και σε όλους τους τόνους η ΕΛΜΕ Φωκίδας, οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές αλλά  και οι γονείς τους, για την κατάσταση του κατά τα άλλα «Πρότυπου» ΕΠΑΛ Άμφισσας επιβεβαιώθηκαν και με την φωτιά που ξέσπασε πριν λίγες μέρες στο κτήριο του σχολείου, ευτυχώς όχι με τον πιο τραγικό τρόπο. Ειρωνεία! 

Το ΕΠΑΛ μετατράπηκε σε «Πρότυπο» με προσωπική εισήγηση του Δημάρχου Δελφών (κατόπιν κυβερνητικών εντολών) και ενάντια στην δύο φορές αρνητική απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων! Το ΠΡΟ(ΤΟ)ΤΥΠΟ ΕΠΑΛ Άμφισσας λειτουργεί, όπως και κάθε σχολείο στη χώρα, με την αυταπάρνηση και το φιλότιμο των συναδέλφων εκπαιδευτικών που εργάζονται εκεί.

Η εγκατάλειψη (απαρχαιωμένες αίθουσες, κουφώματα, εργαστήρια ηλεκτρολογίας-μηχανολογίας, αίθουσες που πλημμυρίζουν με τη βροχή, ταβάνια που πέφτουν) αλλά και η επικινδυνότητα του κτηρίου του ΠΕΠΑΛ σε σχέση με την στατικότητα, την αντισεισμική θωράκιση, την απουσία ολοκληρωμένης πυρασφάλειας, των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων ήταν οι αιτίες που επανειλημμένα  μας είχαν κινητοποιήσει όλους, σωματείο, εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς. Ούτε καν έξοδος διαφυγής δεν υπάρχει στο κτήριο σε περιπτώσεις κινδύνου, όπως τώρα με τη φωτιά. Από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα! Οι 9 μαθητές και η συνάδελφός μας κατέληξαν με αναπνευστικά προβλήματα στο νοσοκομείο, ενώ οι εικόνες από τη φωτιά και τα παιδιά να το σκάνε από τα παράθυρα μιλούν από μόνες τους!

Μόλις τρεις εβδομάδες νωρίτερα, στις 8/3/2024, το ΔΣ της ΕΛΜΕ από κοινού με εκπρόσωπους Συλλόγων γονέων, συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Δελφών και με τον Πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δ. Δελφών για να εκθέσει για άλλη μία φορά τα προβλήματα (κτηριακά –οικονομικά) των σχολείων, με ιδιαίτερη αναφορά στην τραγική κατάσταση του ΕΠΑΛ Άμφισσας. Με αγωνία ΕΛΜΕ και γονείς από το ΕΠΑΛ  καταγγείλαμε και προειδοποιήσαμε  για το χειρότερο. 

Είχαν προηγηθεί ανάλογες συναντήσεις: 14/02/2023 με τον Δήμαρχο Δελφών και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, 19/12/2023 με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η απάντηση του Δημάρχου και στις δύο συναντήσεις: «δεν έχουμε λεφτά, δεν έχουμε υπαλλήλους, έχουμε κάνει μελέτες, έχουμε προγραμματίσει να κάνουμε έργα …».

Η απάντηση του ΔΔΕ: «Τα σχολεία είναι αρμοδιότητα του Δήμου (κτηριακά και οικονομικά).Έχω κάνει έγγραφα προς αυτή την κατεύθυνση».

Επίσης, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου είχαν επανειλημμένα κινητοποιηθεί επισημαίνοντας την τραγική κατάσταση. Οι μαθητές, δε, πριν λίγο καιρό προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου ζητώντας κατάλληλες και ασφαλείς σχολικές υποδομές. Αντί της λύσης όμως των προβλημάτων  βρήκαν απέναντί τους τις απειλές και τους εκβιασμούς της Διεύθυνσης του σχολείου και της ΔΔΕ Φωκίδας. Τις απειλές, την αναφορά και κλίση σε απολογία βρήκαν από τους παραπάνω και τέσσερεις συνάδελφοι μας, εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ, που αρνήθηκαν να «τιμωρήσουν» τους μαθητές τους κάνοντας τηλεκπαίδευση στο υπό κατάληψη σχολείο, καταδίδοντας-καταγράφοντας σε απουσιολόγια τους «άταχτους» μαθητές που ήταν στην κατάληψη διεκδικώντας τα δίκαια αιτήματα για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των σχολείων. 

Η φωτιά στο ΠΕΠΑΛ Άμφισσας έφερε στην επιφάνεια, ευτυχώς όχι με τραγικό τρόπο,  την απαράδεκτη κατάσταση του σχολείου, που ανάλογη είναι και στα περισσότερα σχολεία της Φωκίδας αλλά και της χώρας.

Είναι προφανές ότι έχουν εγκληματικές ευθύνες το κεντρικό κράτος, η δημοτική αρχή και η διεύθυνση του σχολείου. Η δημοτική αρχή έτρεξε να εκδώσει ανακοίνωση αποποιούμενη κάθε ευθύνη, δείχνοντας με το δάκτυλο την διεύθυνση του σχολείου. 

Γνωρίζουμε την κατάσταση των σχολείων, αλλά και των υποδομών που χρησιμοποιούμε εμείς και οι μαθητές μας. Κτίρια άνω των 50 ετών, εγκαταλελειμμένα, χωρίς κονδύλια για συντήρηση, ρημάζουν, πλημμυρίζουν, πέφτουν ταβάνια και σοβάδες, βάζοντας σε διαρκή κίνδυνο τις ζωές μας.

Σχολεία αντιμέτωπα με σοβαρά προβλήματα υποδομών, υλικοτεχνικού εξοπλισμού, χωρίς πυρασφάλεια, αντισεισμική θωράκιση, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας και φύλαξης, υποστελεχωμένα από εκπαιδευτικούς. Σχολεία  που η ακρίβεια και οι τρομακτικές αυξήσεις σε βασικά είδη, τα οδηγούν σε αδιέξοδο για το πώς θα καλύψουν τις μεγάλες ανάγκες σε θέρμανση, ρεύμα, βασικά υλικά για την καθημερινή τους λειτουργίας κλπ.  

Όλα αυτά έχουν διατυπωθεί και καταγγελθεί επανειλημμένα χωρίς να δοθούν απαντήσεις και κυρίως χωρίς να δοθούν λύσεις, γιατί αυτές κοστίζουν! Γιατί αυτές «σκοντάφτουν» στην αδιαφορία, την εγκατάλειψη και τις πολιτικές προτεραιότητες της δημαρχίας που ακολουθεί τις πολιτικές προτεραιότητες κυβέρνησης και υπουργείου παιδείας. Υπουργείο Παιδείας, κυβέρνηση (τωρινή και προηγούμενες) και Δήμος θεωρούν ότι τα σχολεία μπορούν να λειτουργούν στον αυτόματο πιλότο, χωρίς χρηματοδότηση, σε κτίρια και υποδομές που δεν εξυπηρετούν σε ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας, ρίχνοντας τα βάρη των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Σχολεία απαξιωμένα, σε οικονομική και παιδαγωγική ασφυξία αλλά αξιολογούμενα-κατηγοριοποιημένα που θα ψάχνουν χορηγούς για να επιβιώσουν, έτοιμα προς πώληση-ιδιωτικοποίηση. 

Υπουργείο Παιδείας και κυβέρνηση μας σέρνουν στα δικαστήρια, εκπαιδευτικούς και τα σωματεία μας (14 φορές μέχρι τώρα), γιατί τολμάμε να αγωνιζόμαστε και να απεργούμε ενάντια στην διάλυση-ιδιωτικοποίηση της δημόσιας παιδείας, στην αξιολόγηση-χειραγώγηση εκπαιδευτικών και μαθητών.  Στα δικαστήρια έστειλαν και τους σιδηροδρομικούς που απεργούσαν για την έλλειψη ασφάλειας στους σιδηροδρόμους και ενάντια στην ιδιωτικοποίησή τους …  έφτασαν στο έγκλημα στα Τέμπη.

Οι αρμοδιότητες της συντήρησης των σχολείων έχουν περάσει εδώ και καιρό στους δήμους. Τα κονδύλια είναι λιγοστά, οι δήμοι λειτουργούν με βάση την αρχή κόστους/οφέλους. Έργα άκρως απαραίτητα για την ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών, αντιμετωπίζονται από τις δημοτικές αρχές με τον κυνισμό του κέρδους, με την ελπίδα ότι δε θα συμβούν σοβαρά ατυχήματα, και αν συμβούν, θα ξεχαστούν πριν έρθουν οι επόμενες εκλογές. Πολλές από τις εργασίες που γίνονται κατά περιόδους είναι μπαλώματα και πασαλείμματα και γίνονται εν ώρα λειτουργίας με μαθητές και εκπαιδευτικούς παρόντες.

Ειρωνεία!  Την ημέρα που ξέσπασε η φωτιά στο Π.ΕΠΑΛ η αρμόδια επιτροπή του Δήμου Δελφών έδωσε για τρίτη φορά χρονική παράταση στο έργο εγκατάστασης συστήματος πυρασφάλειας.

Η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών μειώθηκε 40% την τελευταία 10ετια. Στο τέλος δε του χρόνου θα καταργηθούν και οι ίδιες οι σχολικές επιτροπές, όπως καταργήθηκε και ο Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων στερώντας την κατασκευή νέων σχολικών κτηρίων με κρατική χρηματοδότηση. Ελάχιστες νέες σχολικές μονάδες κατασκευάζονται πλέον και μόνο με τις υπερκοστολογημένες Συμπράξεις Δημόσιου κι Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ, εργολάβους).

Χρήματα για «άρτους και θεάματα» (πυροτεχνήματα, λαμπιόνια, παρτέρια και … άρματα ) ρέουν στην τοπική διοίκηση, αλλά για τα σχολεία «δεν υπάρχει σάλιο».  Όταν πρόκειται για την ασφάλεια και την υγεία όλων μας, λεφτά δεν υπάρχουν. Οι ζωές μας δεν έχουν καμία αξία μπροστά στο κόστος-χρήμα!

 Η απάντηση πρέπει να δοθεί από όλους μας, συλλογικά. Είναι αναγκαίο όσο ποτέ άλλοτε το κοινό μέτωπο από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές ενάντια στην απαξίωση και διάλυση της δημόσιας παιδείας, στη στέρηση των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών, μαθητών, στις πολιτικές επιλογές που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή μας!

Απαιτούμε:

  • Άμεση διαμόρφωση ενός σχεδίου α) για τη συντήρηση και επισκευή του κτηρίου του ΕΠΑΛ και β) την μετεγκατάστασή του σε νέο κτήριο. 

  • Άμεση και επαρκή κρατική χρηματοδότηση προκειμένου να καλυφθούν όλες οι ανάγκες όλων των σχολείων.

  • Ανέγερση νέων σχολικών μονάδων (αίθουσες εκδηλώσεων, εργαστήρια, γυμναστήρια, αποθήκες, προαύλια κλπ).

  • Διαγραφή χρεών σχολικών επιτροπών από προηγούμενα σχολικά έτη.

  • Κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ στους λογαριασμούς ρεύματος, πετρελαίου, φυσικού αερίου, αλλά και στα αναλώσιμα και λειτουργικά είδη των σχολείων, μαζί με την επιβολή πλαφόν.

  • Πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας για να καλυφθούν οι ανάγκες στα σχολεία, να μονιμοποιηθούν όλοι οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα. Προσλήψεις μόνιμων σχολικών φυλάκων.

  • Μαζικούς , μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Κάλυψη όλων των κενών.

  • Δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση για όλους. Όχι στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση-ιδιωτικοποίηση της παιδείας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες